پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

جواهرده، روستایی که جواهرش ناپیداست

پروانه با اشاره به اینکه در مسیر جاده جواهرده، جاهایی که مسافر تجمع بیشتری دارد باید بیشتر به آنها خدمات بدهیم و برای این موضوع اگر نیاز باشد محل عوارضی را نیز به پایین دست انتقال داده و با این کار مسافرین هم از خدمات و تسهیلات ارائه شده خرسند باشند و در قبال آن با رضایت عوارض پرداخت نماید.

وی ضمن انتقاد از واگذاری آب معدنی جواهرده به بخش خصوصی گفت : مشارکت مردمی نیز می توانست در خصوص سرمایه گذاری در این پروژه برای مردم ، سوددهی داشته باشد.

ادامه مطلب ...

گام به گام در جستجوی دموکراسی خواهی

آزادی هزاران جلوه برای عرضه دارد و بردگان هرچند راضی هرگز ازآن با خبر نخواهند شد .

خبرنگاران رسانه ملی آشکارا بردگی فکری را درهنگامه ثبت نام ریاست جمهوری به قول خود ثبت تاریخی کردند! که نظر شما نسبت به قانون چیست  و چنانچه توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدید چیست ؟  به تبع انتظار پاسخ در روز عقدکنان نامزدها ی ریاست جمهوری که صد البته که ما تابع قانون هستیم و بدان تن می دهیم.

خبری که هر روز به زمان تایید صلاحیتهای نامزدهای ریاست جهموری توسط  شورای نگهبان نزدیک می شویم صدا و سیما بوق در کرنا کرده و مدام بر آن میدمد. در موقعیت های مختلف به خورد بینندگان و شنوندگانشان می دهد .

ولی در این بین  سوالی مطرح می شود : آیا همین قانون اساسی ، حق اعتراض قانونی به رای شورای نگهبان را نیز مورد تاکید قرارداده است . چرا تفکر برده داری آزادی از ظرفیت های قانون اساسی کشور ما ، فقط در جلوگیری از اعتراض قانونی ، سرانجام بد و ضد قانونی یک  کاندیدا یا کاندیداها ارزیابی می گردد.

آیا تجربه عینی و تاریخی شورای نگهبان چقدر بر تقید قانونی آنان حکایت دارد؟ آیا حکم حکومتی رهبری ناشی ازچه بوده و هست ؟ آیا تفسیر انبساطی و انقباضی از قانون توسط شورای نگهبان را نباید فراموش کردید. آیا فراموش کردید که دونفر از همین فقها شورای نگهبان به نفع یک  نامزد ریاست جمهوری چه سینه ها چاک کردند و در مقابل دیگران را به دست فتنه سپردند.

چرا رسانه ملی در پی القای این است که قانون جاده یک طرفه ی است که فقط باید حق خواهان بدان تن بدهند ؟ آیا ضرب المثل به تنهایی به قاضی رفتن  وراضی برگشتن نشانه های ازاینگونه تفکرات برده داری نیست ؟

در حالیکه قانون اساسی حقوق شهروندان و متشاکیان را حراست و مد نظر قرار می دهد . وشاکی و متشاکی را دریک اتوبان دو طرفه متصور می سازد که می توانند با کندی یا تندی در این اتوبان به حق خواهی نزد قاضی بروند و طلب حق کنند .

قید و بند زدن یا کلیشه ی کردن گفته های از کاندیداهای ریاست جمهوری و القای آن به مردم گامی است به سوی بردگی و طوق بستن اندیشه های مردم که این فاصله زیادی دارد از دموکراسی خواهی در یک حکومت مردم سالار دینی .

ظرفیت های قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران آنقدراست که کاندیداهای رد صلاحیت شده از مجاری قانونی  بدنبال علل و چرایی آن عدم شایستگی بر آیند.

بر خلاف نظر رسانه ملی در تقید سازی ذهنی ، مبنی بر جلوگیری از عدم حق خواهی رد صلاحیت شدگان از مجاری قانونی ، اقدامات پی جویانه کاندیداها از حقوق شهروندی و گامی است به سوی دموکراسی خواهی .

یکی از مخاطبان پژواک رامسر

هاشمی و مشایی ردصلاحیت شدند

شنیده ها حاکی است که بر اساس بررسی های شورای نگهبان صلاحیت هشت نفر برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری احراز شده است.

به گزارش مهر، اسامی این هشت نفر به این شرح است:

1- غلامعلی حداد عادل

2-سعید جلیلی

3- محسن رضایی

4-حسن روحانی

5- محمدرضا عارف

6-محمدباقر قالیباف

7-علی اکبر ولایتی

8_ محمد غرضی

گفتنی است هنوز شورای نگهبان به صورت رسمی این اسامی را اعلام نکرده و اسامی ذکر شده صرفا شنیده های خبرنگار مهر می باشد.

همچنین خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار این خبر ، نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که عدم‌ احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری قطعی شده است.

درخواست پشت کنکوری و واکنش فرماندار رامسر

باسلام خدمت  جناب آقای بهرامی     

   بنده و دوستانم الان حدود یک سال در حال درس خواندن در کتابخانه های عمومی شهرستان هستیم والا بلا خسته شده ایم از دست مسولین کتابخانه های {فرید و احمدنژاد }از برخورد بدشان با ما پشت کنکوری های شهرستان ،شکایت این جانب و دوستان بنده را به دست آقای فرماندار برسانید از شما و آقای قاسمی انتظار داریم پیگیری کنید والا ما که هر چه مکاتبه کردیم نتیجه نداد از بی مسولیت های (...)خسته شدیم .

از نمایشگاه های بی موضوع که در طول سال برقرار است هنوز هم تو کتابخانه احمدنزاد دایر هست ،از کلاس های فرهنگی که تشکیل میدن چند تا از دختر های (...)دور هم جمع میشن و سرو صدا که آزار دهنده است کلاس های بی خودکلاس زبان ، یارانه ،ادبی که صدا زیاد داردو دستگاه چسب که به پشت کتاب ها شماره میزنن  {احمدنزاد} باور کنید خسته شدیم الان به خدا 11ماه ندید گرفتیم ولی تو را خدا تو این 1ماه که باقی مانده و زمان شروع امتحان های دانش آموزان و دانشجو یان هست خواهش میکنیم پی گیری کنید شاهد هم داریم از پسر فرماندار محترم که پشت کنکور  هم هستن سوال کنید باور کنید خسته شدیم از دست (...)ضمن از کتابداران کتابخانه فرید و خدمات  کتابخانه ها هم تشکر میکنیم هم از لحاظ نظافت و همکاری صمیمانه که با ما دارند

دستور فرماندار

متن دستور توسط امتداد منتشر شده است

هاشمی از دیدگاه دکتر علی وحیدی+منبع پله پله

از نظر من هاشمی امروز متفاوت از هاشمی دهه ی شصت است : از قدرتش کاسته شده ، به تجربیاتش چیزهای زیادی افزوده گشته ، دموکرات تر شده و از مردم داری و حقوق آنان حرف می زند ، در ضمن بیان خاطراتش به چیزهای مهمی هم معترف شده است ، بعضی رودر بایستی ها را کنار گذاشته و با شفافیت بیشتری سخن می گوید ، ژست آدم های قدرتمند را نمی گیرد و به ناتوانی هایش اذعان می کند ، اما همچنان تفکر سیاسی نامنسجمی دارد و ابا دارد که مکتب و شیوه ی سیاسی و اقتصادی اش را اعلام کند ، مردان سیاسی و اقتصادی اش ناهمگون هستند ، در حالیکه اصلاح طلبان عمدتاً سوسیال دموکرات به گردش جمع شده اند تیم اصلی اقتصادی اش همچنان در دستگاه نولیبرالیسم ساز می زند ، در صورتی که گفتمان اقتصادی جریان چپ عمدتاً حول پارادایم نهادگرایی استقرار یافته است .

 

ادامه مطلب ...

فقط یک دلنوشته است و بس !

گاهی حرف دلت را کسی، هفت قرن پیش از این زده است. گاهی که عوعوی سگان و ژست های ناکسان فضا را پر کرده و گله را گرگی شبانی می کند و رونق بی اعتباران نرخ بازار است و هزاران از این شمار، یکی از دل قرون و از میانه ی کلاسیک ترین صورت پدیداری شعر سرزمینی، پیش رو ترین شعر بی مکان - بی زمان را برایت سروده است. از همین شمار شعر زیر از "سیف الدین محمد فرغانی" معروف به "سیف فرغانی" است. شعری است که با همه ی وجود زمزمه می کنم:


ادامه مطلب ...

اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا

مرتضی عباسپور ،نامزد شورای اسلامی کتالم ساداتشهر/دخالت جناح بندیها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه ی مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش می سازد. این تاکیدات اهمیت نقش شوراها را دو چندان می کند و بی تردید اهتمام به این نکات مهم سبب می شود منتخبین مردم در شوراها درک صحیحی از فرآیند مشارکت در اداره کشور بدست آورند.

ادامه مطلب ...

بلندپروازی های بی فرجام در سازمان میراث فرهنگی

از نوار ساحلی ۱۴ کیلومتری کنار گذر رامسر نیز که بودجه آن ۳۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده بود و در زادگاه یکی از یاران و نزدیکان رییس جمهوری در حال احداث است بیش از ۵ سال می گذرد. کنارگذر ساحلی رامسر که از فرودگاه آن شهر شروع می شود و تا بعد از این شهر ادامه می یابد تنها یک کیلومتر از پروژه را پشت سر گذاشته است.

این کنار گذر که قرار بود با طرح لوتوس بر دریای خزر ایجاد شود و در بیشترین فاصله از دریا تا ساحل ۱۲۰۰ متر فاصله دارد، مشتمل بر واحدهای اقامتی و تفریحی به منظور درآمدزایی است که در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی آن پایه گذاری شد و با وجود آن بودجه مصوب تا کنون که سال ها از آن تاریخ گذشته است تنها بیشتر از یک کیلومتر در دو سوی این کنار گذر پیشروی داشته است.

 

ادامه مطلب ...

سوم خرداد زمان اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات میان دوره ای مجلس

هادی ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه این داوطلبان به دو طریق باید شکایات خود را ارائه کنند، اظهار داشت: آن دسته از داوطلبانی که در بخش ها صلاحیت شان تایید نشد، باید به هیئت نظارت شهرستان و داوطلبانی که برای شرکت در انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت نشدند می بایست به هیئت نظارت استان اعلام شکایت کنند.

وی افزود: هیئت نظارت استان بر اساس قانون موظف است ظرف مدت 10 روز به شکایات رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند.

به گزارش مهرمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران زمان رسمی اسامی نهایی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را 13 خرداد اعلام کرد و افزود: این اسامی توسط فرمانداری ها به اطلاع داوطلبان و مردم خواهد رسید.

ابراهیمی، زمان اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس آباد را سوم خردادماه اعلام کرد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 24 خرداد 92 در ایران اسلامی برگزار می شود.

35 کتالم و ساداتشهری و 28 رامسری تایید صلاحیت شدند

فرماندار رامسر در خصوص تایید صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر و شهر رامسر در گفتگویی با پژواک رامسر گفت:28 نامزد انتخابات شورای شهر از رامسر و 35 نامزد شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر تایید صلاحیت شدند و تنها یک نفر از نامزد شورای اسلامی شهر رامسر عدم احراز صلاحیت شده است.

ادامه مطلب ...

قانون ساخت ساز باید برای همه اعم از بومی و غیر بومی در رامسر یکس

میزان نفوذ پذیری غیر بومی ها به سد میراث فرهنگی شهرستان رامسر چه اندازه است؟

متن زیر را یکی از مخاطبان پژواک رامسر برایمان ارسال کرد و ما هم آن را در خروجی سایت قرار دادیم و از نمایندگی میراث فرهنگی ،شهرداری و شورای شهر رامسر می خواهیم جواب شایعه زیر را به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی نمایند.

بالطبع در صورت عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه ،مطلب زیر از صحت برخوردار می باشد.

سلام میدونم زمان انتخابات هست و الان همه جا موضوع انتخابات داغه ولی دیروز خبری رو شنیدم که باعث ناراحتیم شد میخواستم اگه میشه یه تحقیقی در مورد درستی این خبر کنید. شنیدم مجتمع تجاری آرامش جواز 2 طبقه دیگر را هم گرفته یعنی محدودیت  ارتفاعی 8.5 متر برای این پروژه رفع شده . من این خبر را از یکی از اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی در یکی از شرکت های ساختمانی و مسئول (...) شنیدم .

اگر متاسفانه این خبر درست باشد سوالی که پیش میاد اینه آیا محدودیت ارتفاع فقط برای مردم رامسر است؟

آیا فقط غیر بومی هایی که در رامسر هستند و نفوذ دارند می توانند از سد قوانین میراث فرهنگی عبور کنند؟

من خودم موافق این طرح هستم با اینکه از لحاظ ساخت و ساز ضربه بزرگی است  ولی در این طرح منافعی وجود دارد که در آینده شاهد اون خواهیم بود. با ساخت و ساز های غیر قانونی و تراکم های عجیبی که در کلیه شهر های شمالی شاهد اون هستیم رامسر تنها شهریه که فقط برای اون خط افق تعریف شده و در چند سال آینده شاهد خواهیم بود که زیبایی رامسر خیلی بیشتر از دیگر شهر های شمالی به چشم میاد

حالا اگه همین پروژه این قانون را نقض کند آیا راهی برای برای دیگر پروژها باز نمیشود تا خط افقی که برای رامسر تعریف شده از بین برود؟

اگر قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشه در غیر این صورت این قانون نیست راهی واسه کاسبیه عده ای خاص که جواز میدن و عده ای دیگه که جواز میگیرن

لطفا درستی این خبر از اعضای شورای شهر که بسیار روی این مسائل حساس هستند جویا بشید

برخی از مسئولان رامسری دارای انحراف ذهنی هستند و شکم درد دارند

مسئول نمایندگی گردشگری شهرستان رامسر در پاسخ اعضای این شرکت تعاونی که برای پیگیری امور خود به وی مراجعه کرده بودند ،اذعان می دارد که در این خصوص با فرماندار مذاکره کرده و پی گیر است و بشدت از شهردار ، اعضای شورای شهر و فرمانده نیروی انتظامی رامسر و دیگر مدیرانی که پاسخ مثبت خود را برای شکل گیری این شرکت تعاونی اعلام کرده اند ، انتقاد کرده و می گوید :" حرفهای شهردار ،و خروجی های جلسات وی را به من نگویید و بگذارید من این حرفها را نشنوم ، این حر ف های... حوزه کاری را کنار بگذارید !"

آنها (منظورشهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانده نیروی انتظامی) "دارای انحراف ذهنی هستند و همه شان شکم درد دارند و در شب نشینی های خود در حالت ... تصمیم می گیرند که دود آن به چشم من و کارمندانم می رود و به ضرر من و شما است. من باید بمیرم که اینگونه حرفهای کارشناسی نشده را بشنوم "بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

درخواست ازمسئولین ذیربط و نهادهای امنیتی شهرستان

فضای مجازی به دلیل عملکرد خوب خود ،امروزه مورد توجه همگان خصوصا دستگاههای امنیتی و نظارتی قرار گرفته است که برای کنترل این فضا قوانین سایبری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دستگاههای مربوطه خصوصا ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

با این وجود فعالیت  برخی از سایت ها و وبلاگها بدون اسم و شناسنامه و فقط با نوشتن اسامی مبهم در پای آنها ،آنهم در زمان  تلاقی  3 انتخابات در شهرستان رامسر دردسر ساز است که در این رابطه برخی از شهروندان رامسری شکایاتی را به پژواک رامسر در خصوص پیگیری این موضوع داشتند.

لیکن در این زمان از مسئولین ذیربط  اعم از دادستان محترم ،فرماندار محترم  و مسئول محترم ارشاد تقاضا دارم نسبت به رشد قارچ گونه این گونه وبلاگ ها و سایت ها  واکنش نشان داده و جلوی کسانی که بدون شناسنامه در حال فعالیت و تخریب برخی از افراد در فضاهای مجازی هستند را بگیرند.

 

توضیحات روابط عمومی شورای هماهنگی شهرستان

پیشتر «پژواک رامسر » متنی را تحت عنوان استعفای وزیر مقدم ، روحانی مسئول در شورای هماهنگی شهرستان را در خروجی قرار داده بود که امروز متنی از سوی روابط عمومی این نهاد برایمان ارسال شد که برای تنویر افکار عمومی ،به اطلاع می رساند

ادامه مطلب ...

پایان تایید صلاحیت های شوراهای اسلامی شهرستان رامسر

با پایان یافتن زمان تایید صلاحیت های نامزدهای شورهای اسلامی شهر رامسر و کتالم و ساداتشهر نتیجه ها فردا شنبه اعلام خواهد شد.

به گزارش منابع آگاه در دو حوزه انتخابیه کتالم و ساداتشهر و شهر رامسر که هر کدام به ترتیب در ابتدا 40 نفر و 33 نفر ثبت نام کرده بود ،گروهی از این حوزه مدتی قبل انصراف خود را اعلام کرده بودند که به غیراز آنها در هر دو حوزه کلیه نامزدها(به غیر از عباس روغنچی از حوزه شهر رامسر به علت نقص مدرک) از طرف مراجع ذی صلاح و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان رامسر تایید شدند.

پژواک رامسر برای همه آنها آرزوی موفقیت می کند و امیدوار است در سایه اخلاق مداری انتخابات پرشوری را برای شوراهای اسلامی در شهرستان رامسر داشته باشیم.

 

مردم باید اصلح پایبند به قانون را انتخاب کنند

مرتضوی بیان کرد: کشورهای دیگر را ببینید که با کوچک‌ترین تحریم و یا تنگنایی، جرم و جنایت در خاکشان افزایش می‌یابد در حالی که هر چقدر ایران را در فشار قرار دهند جوانان این مرزو بوم در تمامی رشته‌های علمی و ورزشی در جهان می‌درخشند.

وی در پایان افزود: باید با مطالعه در این انتخابات شرکت کرده و اصلح‌ را که پایبند به قانون است را انتخاب کنیم تا امام زمان (عج) و روح امام راحل (ره) از ما شاد شود.

ادامه مطلب ...

عباس روغنچی از ادامه رقابت انصراف داد

به گزارش پژواک رامسر ،عباس روغنچی یکی از نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر به دلیل نقص مدرک از ادامه رقابت منصرف شد.

وی در گفتگویی کوتاه اظهار داشت:متاسفانه مسئولان ذیربط دیر این مسئله را به وی یاداوری کردند که برای حل آن، از فرصت اعتراض نیز گذشته بود.

علی وحیدی نامزد شورای شهر کتالم و ساداتشهر

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ما ، شوراها بیانگر مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه ورسالت ذاتی شورا ها  نظارت دقیق بر تمامی امور مدیریت شهریست.

اینجانب ایمان دارم اعضای شوراها می توانند در سایه تصمیمات درست و نظارت دقیق از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آورده واز هر گونه تنگ نظری و خود محوری بپرهیزند و در چارچوب قانون خواسته های مردم را مرتفع و موجبات رضایت مردم وتضییع حقوق شهروندی را میسرسازند.