پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

قاسم احمدی : استان شدن غرب مازندران پیگیری می‌شود

احمدی در ادامه در خصوص استان شدن غرب مازندران عنوان کرد: استان جدید خواسته بحق مردم غرب مازندران است هرچند شاید به مذاق عده‌ای خوش نیاید و حتی موضع‌گیری کنند اما باید این حقیقت را بپذیرند.

 

همزمان با سفر چهارم هیئت دولت به مازندران استان شدن غرب مازندران پیگیری می‌شود

 

ادامه مطلب ...

توضیحاتی در خصوص اطلاعیه اخیر شهرداری شهر رامسر

پس از درج یادداشت "تعلل در ترمیم آسفالت شهر رامسر حادثه آفرید" در همین وبلاگ و  واکنش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شهر رامسر  نسبت به آن،همان طوری که متعهد بودیم مطالبی را در توضیحات آن اطلاعیه آماده و برای تنویر افکار عمومی در ذیل آوردیم. 

ادامه مطلب ...

مگر رامسر صاحب ندارد؟

*آیا صدور پروانه ساخت برای ساخت این مجتمع با موقعیت خاص و  حساس میدان امام با آینده توسعه شهری که این روزها متولیان محترم امورشهری شعارش رامی دهندهمخوانی دارد؟


*در هر صورت ساخت این ساختمان به هر دلیلی یک خیانت بزرگ و  ظلم مضاعف به رامسر مظلوم است و مالکان محترم آن و  مسئولان  ذیربط قطعا از سوی آیندگان سرزنش خواهند شد.



ادامه مطلب ...

شرق گیلان به طرح استانی شدن غرب مازندران بپیوندد

رهبری املشی نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در خانه ملت در دیدار جمعی کثیری از نخبگان و شوراهای اسلامی شهرستان های رودسر و املش گفت: بینی و بین الله به این نتیجه رسیدم که این کار (استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران) درست است. خدا مرا بکشد اگر برخلاف نظر و مصلحت مردم نظری دهم.


ادامه مطلب ...

اطلاعیه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شهر رامسر

اطلاعیه ای از طرف روابط عمومی شهرداری شهر رامسر برای مدیر وبلاگ پژواک رامسر فرستاده است که احساس می شود در جواب مطلب "تعلل در ترمیم آسفالت شهر رامسر حادثه آفرید"مندرج در همین وبلاگ باشد که ضمن دعوت شما مخاطب محترم به مطالعه آن ،لازم است که توضیحاتی پیرامون این اطلاعیه داده شود که به محض آماده شدن مطلب در خروجی وبلاگ قرار می گیرد.

در ضمن جا دارد از روابط عمومی و امور بین الملل فعال! شهرداری شهر رامسر برای تهیه و ارسال این اطلاعیه صمیمانه تشکر نمایم.

اطلاعیه

به اطلاع شهروندان محترم می رساند حفاریهای انجام شده در شهر رامسر با توجه به فصل بارندگی و مشکلات ناشی از آن خارج از چهارچوب برنامه های مدیریت شهری بوده و تنها به منظور اصلاح شبکه آبرسانی شهر و تسریع در جذب اعتبارات دولتی که به این امر اختصاص یافته بود و دست یابی شهروندان به حداقل امکانات شهری ( آب شرب مناسب ) صورت گرفته است . که حتی هزینه های محاسبه شده برای اداره حفار تکاپوی 20 درصد هزینه های اصلاح مسیرهای حفاری را نمی نماید . و شهرداری ناگزیر به تامین منابع مالی از اعتبارات تخصیص داده شده برای انجام این امر می باشد . که شهرداران گذشته هیچ کدام مسئولیت این مهم را در جهت رفاه حال شهروندان به عهده نگرفتند . از سویی دیگر با توجه به تجربیات پیشین از جمله نوار حفاری بلوار طالقانی ، مسیرهای جدید حفاری شده در معابر اصلی براساس زمانبندی علمی اجرای نوار حفاری ها برنامه ریزی گردید . تا کمپکت و زیرسازی نامناسب سبب تخریب یا نشست مجددو اتلاف منابع بیت المال نگردد .

 ضمن تقدیر و تشکر از احساس مسئولیت شهروندان و اصحاب رسانه ، بدیهی است که مشکلات شهر تنها توسط شهرداری قابل حل نخواهد بود و بهسازی فضاهای شهری صبر وتحمل شهروندان را همچون گذشته نیازمند می باشد .

روابط عمومی شهرداری رامسر

مخاطب عزیز ، لطفا با دقت جواب دهید

به نظر شما شخص نشان داده شده در  این عکس انقلابی ، متعلق به کدام یک از روسای کنونی ادرات شهرستان رامسر می باشد؟


در صورت عدم دریافت پاسخ صحیح تا یک هفته دیگر، پاسخ داده خواهد شد.

تعلل در ترمیم آسفالت شهر رامسر حادثه می آفریند

شهروندان رامسر در ماههای اخیر شاهد نوار حفاری در خیابانها و معابر عمومی ، قسمتی از شریان اصلی شهر رامسر بوده اند و همچنان هستند.                 

امری که گفته می شود به منظور اصلاح شبکه  فرسوده  در راستای بهره مندی مردم رامسر از آب مناسب سد میجران انجام شد.

هر چند بر اساس قول شهردار  و متولیان امور شهری رامسر در جلسه ستاد تسهیلات سفر به رییس آن - معاون فرماندار رامسر مرمت و بازسازی آن قبل از آغاز اجلاس سران غیر متعهد در تهران بدلیل سرازیر شدن مسافران به شهر رامسر باید پایان می یافت  ولی این امر تا امروز به طور کامل محقق نشد و در برخی نقاط نظیر جنب سه راه آبگرم با نقصان زیادی نیز  روبروست (آن چیز که عیان است-چه حاجت به بیان است؟).

امروزه به علت تعلل در امر ترمیم آسفالت شهر از شهرداری علاوه بر نارضایتی شهروندان ، برخی از نهادهای و ادارت شهرستان رامسر  نیز  گلایه مند هستند و آشکارا  و نهان این موضوع را مطرح می نمایند.                          

این تعلل یا  تقصیر ، صدمات جانی و مالی نیز برای شهروندان رامسر به همراه داشت که شکستن کامل شیشه یک مغازه در کنار مسیر ترمیم نشده آسفالت ،نارضایتی مغازه داری دیگر مبنی بر تهدید مالی و جانی توسط سنگهای پرانده شده توسط ماشین های عبوری و نشستن گردو خاک بر روی اجناسش در طول روز به علت تردد خودرو ،ترکیدن لاستیک خودرویی دیگر در اثر فرورفتن در یکی از همین چاله های کنده شده،تهدید جانی یک زن و... را به همراه داشته است.

بحران تا جایی پیش رفت که پیرمردی که شیشه های مغازه اش فرو ریخته بود تا صبح برای حفاظت از تجهیزات مغازه اش بیدار و به مراقبت مشغول بود.

حال سوالاتی مطرح می شود و انتظار می رود که شهردار با کمک مسئول روابط عمومی و امور بین الملل فعالش ! آنها را به دقت بررسی کرده و جوابی برای تنویر افکار عمومی آماده نماید.

-مگر پیش تر عضو شورای شهر رامسر برای تسریع در ترمیم آسفالت موضع گیری نکرده بود؟شهردار تا چه اندازه به اهمیت آن توجه داشت ؟

-فرض اگر به علت تاخیر در ترمیم آسفالت شهروندی دچار آسیب جانی  نظیر کوری و یا نقص عضوی از اعضای بدنش می شد  ؟چه کسی مقصر بود؟

-نظارت بر ترمیم صحیح در مناطقی نظیر جاده هتل تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفت؟


مطالب مرتبط


ضرورت انتخاب پیمانکار جهت ترمیم حفاریهای سطح شهر رامسر


سرمایه گذار شهر مشایی 5 سال سرمایه شهر را حیف و میل کرد

اسفندیار رحیم مشایی در مراسم کلنگ زنی پروژه هتل سماموس در سال 1386، هتل 7 ستاره رامسر را از جمله مدرن‌ترین هتل‌های جهان توصیف کرد و افزود: «با ساخت این هتل طی 5 سال آینده شاهد وقوع تحولی 100 ساله در عرصه هتل‌سازی و گردشگری کشور خواهیم بود و این به لحاظ تاثیرات همه‌جانبه‌ای است که این حرکت ارزنده خواهد داشت و مهمترین آن ایجاد فضا و شرایط مناسب‌تر برای میزبانی از فرهیختگان و شخصیت‌های سایر کشورها و فراهم شدن عرصه برای گفت و گو و تعامل بهتر و بیشتر است».

ادامه مطلب ...

پروژه تصفیه خانه آب رامسر از دیروز تا امروز!!!

این تراژدی با جمله ای از مشاور ویژه استاندار مازندران«سیروس رضاخانی » تا این لحظه به اینجا ختم شد که وی صبح امروز در حاشیه جلسه با رستم زرودی فرماندار رامسر به نگارنده و خبرنگاری از تنکابن و دیگر حاضران گفت:اگر تا 2 ماه آینده این پروژه تحویل داده شود من سکه طلا جایزه می دهم.

 

ادامه مطلب ...

آقای طاهایی تجزیّه طلبی یا حقّ طلبی؟

تجزیّه طلبی یا حقّ طلبی؟

«علیمردان محمّد زاده»

«عضو شورای بخش کلاردشت»                          

تلاش و پی گیری منتخبان مردم در شوراها و مجلس شورای اسلامی در سالهای  اخیر برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران در واقع پاسخ به مطالبات  به حقّ مردم  این دیار است که سالهاست احساس می کنند با توجّه به تاریخ کهن، موقعیّت جغرافیایی و پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای توسعه همه جانبه نیازمند تمرکز مدیریّت در این منطقه محروم گذاشته می باشد.

قطعاً کسانی که به نمایندگی مردم در این عرصه تلاش می نمایند و اتّهام تجزیّه طلبی زیبنده مردم همیشه حاضر در صحنه های انقلاب، دفاع مقدّس نبوده و حدّاقل جناب آقای استاندار حمایتی از این خواست به حقّ مردم و خانواده های معظّم شهدا و ایثارگران نمی کردند.

و مثل همیشه برای رسیدن به مطالبات و حقوق خود رنج های بی شمار را خودمان تحمّل می نمائیم.

جناب آقای مهندس طاهایی آیا می دانید در مدیریّت های کلان استان از نیروهای  توانمند و با تجربه غرب استان تا به حال کمتر استفاده شده است و یا با آنان بی مهری صورت گرفته است. 

آیا می دانید هیچگاه پروژه های عمرانی اجرا شده در غرب با شرق استان قابل مقایسه نیست.  

آیا می دانید پتانسیل های غرب در بودجه های استانی جایگاهی کمتر دارند؟

در صورت امکان بفرمایید در خصوص بحث گردشگری غرب استان با همه موقعیّت های تاریخی و جاذبه های طبیعی چه سهمی دارد؟ 

آیا توسعه و آبادانی استان گلستان مرهون جدایی اش از مازندران نیست ؟

چرا بعضی شهرهای اردبیل با جمعیّت کمتر از بخش های غرب مازندران توسعه یافته ترند ولی بخش های بزرگ غرب که شرایط شهرستان شدن را دارند، مورد حمایت قرار نمی گیرند؟

انصافاً میاندرود ساری شرایط بیشتری نسبت به کلاردشت  برای ارتقا داشته است؟ البته از اینکه میاندرود به حقّ خود رسیده خوشحالیم ولی حقّ ما نیست که به حقّ خود نرسیم.

  آیا فرودگاهای رامسر و نوشهر از قدمت و موقعیّت کمتری نسبت به فرودگاه تازه تأسیس ساری برای توسعه داشته اند؟  آیا موقعیّت و قدمت بندر نوشهر از بندر امیرآباد کمتر بود؟

آیا حقّ ما نبود پروژه ملّی آزاد راه به نتیجه می رسید؟                    

آیا غرب استان با وجود توریست پذیر بودنش نمی بایستی از ساحل مناسب تری برخوردار می شد تا سرانه درآمد گردشگری منطقه افزایش می یافت؟

جناب مهندس طاهایی، ما برای دریافت خدمات و پی گیری مطالبات مردم مجبوریم شبانه به سمت ساری حرکت کنیم و شامگاهان نیز به شهر خود برگردیم و بعضاً برای أخذ امضایی پای نامه ای سحر همان شب راهی ساری شویم...!

آیا براستی تحمّل این همه رنج ها برای ابد حقّ ماست؟

غرض از پی گیری پاسخ منطقی به این خواست طبیعی مردم محروم است و اتّهام تجزیّه طلبی سزاوار مردمی که از ثابت قدمان مسیر انقلاب بوده و در این عرصه شهیدان بی شماری تقدیم نموده اند نه بوده و نه خواهد بود و بی تردید همراهی حضرتعالی که خود از پیشگامان حرکت های انقلابی برای پیروزی انقلاب، و دفاع از نظام در منطقه بوده اید، موجب رضایت خدای سبحان خواهد بود.

 

 

باز هم سوء استفاده ار مهر هیئت امنای مساجد در رامسر!!

کسانی که درس حقوق و وکالت را خوانده و با امورات حقوقی آشنایی کامل دارند و این گفته را تایید می کنند که استشهادیه ورقه ای است که شهود به خط خود گواهی خویش را بر آن نوشته باشند یا کسی از جانب آنان متن شهادت را تهیه کرده و به امضای گواهان برساند ،   و حال این گواهان می توانند افراد حقیقی وحقوقی باشند.

باید توجه داشت که هیئات امنای مساجد نیز به عنوان امین مردم و رابط بین مردم و سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

در توضیح مطلب باید گفت که به نا به دستور اکید روسای اوقاف ،هیئات امنا باید برای نگهداری اموال و حدود مسجد مورد اختیار خود تلاش کنند و اقدامات لازم ، آنهم هم با هماهنگی مراتب بالاتر از خود را نمایند و هیچگاه نمی توانند برای اغراض ،منافع و... شخصی از مهر هیئت امنا استفاده یا خدای نکرده سوء استفاده کنند.

هر چند هیئات امنا در انتخابات دوره قبل شورای اسلامی شهر با سوء استفاده از آنچه که در قانون انتخابات و مضافا دستورات مکتوب اداره اوقاف آمده بود عدول کرده و با تنظیم صورت جلسه هایی ممهور به مهر مسجد اقدام به معرفی کاندید هایی خاصی نمودند که مدارک آن نیز نزد نگارنده موجود است ولی آنها در شهرستان به همین قدر نیز قانع نبوده و برخی از هیئت های امنای مساجد با سرپیچی از قانون ،از روی کینه و حب و بغض استشهادیه هایی را امضا کردند که نادرست بود و ماههای گذشته نیز شکایتی در همین زمینه به دادگاه های شهرستان ارائه شد ولی به علت تعریف نشدن قانون ، فقط به توصیه شفایی به متخلفان بسنده شد.

حال با این توضیحات در روزهای اخیر نیز گروهی که برای ثبت نام در مجمعی برای برگزاری انتخابات  رد صلاحیت شده بودند استشهادیه ای مهمور به مهر برخی از مساجد برای رسیدن به خواسته های خود تنظیم نموده و برای اعتراض به دلیل رد صلاحیت خود به مراجع ذی صلاح ارائه نمودند.

ولی به راستی متولی این گونه کارها که در شهرستان رامسر توسط هیئات امنا به نام رای مردم مومن و مسجدی صورت می گیرد کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.

آیا مرجع رسیدگی به امور مساجد ارتکاب چنین اعمالی که حتی در قانون نیز به صراحت برای انجام آن نهی شده است نباید پیگیری شود؟

سوالاتی که شاید هیچ گاه متولیان امور مساجد با توجه به اشرافیت کامل به قضیه به آن پاسخ ندهند ولی از مراکز امنیتی شهرستان می خواهیم ناظر بر عملکرد این رفتارها باشند تا هر چه زودتر جلوی این اقدامات خلاف قانون گرفته شود /.

واکنش امام جمعه رامسر به مطالب مندرج در وبلاگ پژواک رامسر

پس از درج مطالبی در وبلاگ پژواک رامسر مبنی بر استفاده شخصی از کامپیوتر ستاد نماز جمعه رامسر ،سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر طی گفتگو ضمن اشاره به ساخت و ساز مکان مصلی گفت:مصلی جواد الائمه شهرستان رامسر در حال ساخت و ساز است و سیستم کامپیوتری نیز به همین دلیل موقتا قطع می باشد.

وی گفت:این سیستم قبل از این نیز مورد استفاده شخصی هیچ کس قرار نگرفت.

مرتضوی اظهار داشت:معتقدم امام جمعه باید تمام امکانات روز را در ستاد داشته باشد و همه افراد باید از امکانات مصلی استفاده کنند و نباید دین را محدود کنیم .

وی تصریح کرد :کارهای فرهنگی ما در برابر اقدامات مسیحیت ،وهابیت و... ناچیز است و ما باید این موضوع را جبران کنیم.

امام جمعه رامسر در ادامه این مصاحبه گفت:من به دنبال این هستم که یک کافی نت مدرن با همه امکانات در اختیار عموم قرار دهم تا همه و حتی دانشجویان در موقع انتخاب واحد  آن را در این مکان انجام دهند.

وی با شاره به اینکه من باید اجازه دهم تا امکانات مصلی چگونه صرف شود اظهار داشت: در فردای قیامت امام جمعه پاسخگو و مسئول است.

مرتضوی با اشاره به اینکه دوست دارد کارهای فرهنگی بزرگی در شهرستان رامسر انجام دهد افزود:در صدد هستیم که یک مجتمع فرهنگی با تمام امکانات روز نظیر سالن آمفی تئاتر ،پارک کودک و... و هر نوع کار فرهنگی که جوان می تواند از آن استفاده کند با حداقل هزینه و یا به صورت رایگان در اختیار مردم شهرستان قرار گیرد.

شمارش معکوس برای تشکیل استانی جدید در غرب مازندران

پس از اظهار نظرهایی در خصوص تشکیل استانی جدید در غرب مازندران سید کریم بنی هاشمیان دبیر  ستاد پیگیری استان شدن غرب مازندران نسبت به این اقدامات واکنش نشان داد.

وی در یک مصاحبه اختصاصی با مدیر وبلاگ پژواک رامسر گفت:بحث استانی شدن غرب مازندران به نظر ما قطعی شده است ،یعنی اراده مردم به این تعلق گرفته است که این منطقه در قالب استانی مستقل اداره شود و این کار قطعا انجام خواهد گرفت.

بنی هاشمیان اظهار داشت :اساسا موافقت و مخالفت با این موضوع ربطی به استان و مسئولین استانی ندارد و ورود این افراد استانی جز زحمت ما داشتن و عرض خود بردن نیست.

دبیر  ستاد پیگیری استان شدن غرب مازندران تصریح کرد:جهت مزید اطلاع ، الحمدالله مسئولین کشوری ندای به حق مردمان غرب مازندران را استماع کرده و لبیک گفته اند و انشالله بزودی شاهد تصویب طرح استانی شدن غرب مازندران در هیئات محترم دولت خواهیم بود.

بنی هاشمیان در پایان گفت:مردم غرب مازندران خود را در یک قدمی استانی شدن می بینند و این امر به حول و قوه الهی بزودی محقق خواهد شد.

ترسم از ترکان تیر انداز نیست/طعنه تیر آورانم می کشد

وی با ادبیات متفاوت از بیان دانشگاهی ،هم وطنان گلستانی را به واسطه جدا شدن از مازندران یغماگر معرفی نموده تا آب و گلی برای شیرین زبانی نوشته اش لحاظ شود،                           ولی حتی یک بار در یادداشت هایش از خویشتن خویش نمی پرسد که به چه بهانه ای گلستان از مازندران جدا ،امامزاده هاشم به استانی دیگر ملحق  و در ادمه همین روند استانی جدید در غرب مازندران تشکیل و بابل از آمل ،قائمشهر از ساری و... تفکیک خواهد شد؟

ادامه مطلب ...

نشست خبرنگاران شهرستان رامسر


خبرنگاران رامسر به مناسبت اولین سالگرد انتشار ماهنامه ساحل دریا کنار هم جمع شدند و به روند تکمیلی این نشریه کمک کردند.

آنها نقطه نظرات خود را در مدت انتشار یکساله این نشریه بومی بیان و برای ادامه نشریه نیز پیشنهاداتی ارائه کردند.

نشریه ساحل دریا به مدیر مسئولی مهندس حلاجیان در مدت انتشار خود به سرعت جایگاه خوبی را در میان مردم باز کرد.

هر چند این نشریه به علت فقدان نشریه بومی دیگر در سطح شهرستان رامسر فضای رقابتی را در خود احساس نمی کند و به طرح و بررسی مباحث چالش برانگیز تمایل زیادی ندارد ولی باید گفت ظهور این نشریه زنگ هشداری برای مسئولان شهرستان برای اطلاع رسانی درست و روشن نمودن افکار عمومی و پاسخ گویی به مردم است.

امری که امروزه به دغدغه اصلی مردم برای شفاف سازی امورات انجام شده و محوله توسط مسئولین تبدیل شده است.

از مسئولین ذیربط نیز می خواهیم به علت تیراژ بسیار خوب این نشریه و دسترسی آسان آن حتی توسط مردم روستا تعامل خوبی با آن داشته باشند.

گفتنی است این نشریه در شهرستان های تنکابن وعباس آباد  نیز به صورت اختصاصی برای آن خطه منتشر می شود و همین نشست برای خبرنگاران آنجا تشکیل شد.

ظهور رامسر نوشتی دیگر

وبلاگ نشریه رامسر که متعلق به یکی از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر است در آخرین پست خود نوشت:

«متاسفانه این مطلب به نقل از فریاد رامسر در وبلاگ آقای بهرامی منتشر شد که باید گفت وقتی این که شخصی با مجموعه ای دچار مشکل می شود نباید به اعضای آن توهین کرد جناب طالشی اینکه شما چنین تهمتی به ستاد نماز جمعه می زنید به دور از اخلاقیات می باشد لطفن سعی کنید در فضای مجازی از گفتن سخنان دو پهلو که دشمن شاد کن هستن پرهیز کنید. راستی بردن نام یکی از اعضا به دور از شخصیت شخص جنابعالی است حتی آقای حسنی  که 30 سال در سنگر نماز جمعه فعالیت می کند.»

شایان ذکر است پس از قرار دادن یادداشتی تحت عنوان «لزوم فعال سازی وبلاگ اطلاع رسانی نماز جمعه شهرستان رامسر» در وبلاگ پژواک رامسر یکی از شهروندان کامنتی در ذیل آن قرار داد که به استفاده شخصی اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر از سیستم کامپیوتری آنجا اشاره کرد.ولی مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر تا کنون به آن پاسخی روشن نداد . 

مطالب مرتبط:  

مسئولان ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر پاسخگو باشند


واکنش فریاد رامسر به این پست وبلاگ

قهرمان در تورنمنت اروپا اما غریب در زادگاه!

حدود 57 سال سن داشت و 4 دهه در مسابقات مختلف ایران،اروپا ،آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده بود.او می گوید هفته ای 180 کیلومتر تمرین هوازی دارد و سالی حدودا 7400 کیلومتر می دود.

آری ،حسین فاضلی قهرمان نام آشنای ایرانی که متولد رامسر بود.

حسین در آخرین لحظات بسته شدن صفحه ماهنامه ،با خبرنگار ساحل دریا قرار ملاقاتی گذاشت تا از رنجهایش بگوید.

او گفت:حدود 20 روز پیش مسابقات باشگاهها و دست جات آزاد کشور فرانسه در شهر لیون ، مسافت حدود 10 کیلومتر را در مدت 37 دقیقه دویدم و موفق به کسب نائب قهرمانی شدم و جایزه نقدی خود را به زلزله زدگان آذربایجان اهدا نمودم.

حسین ادامه داد:بعد از آن به کشور استونی رفتم و در سالگرد جشن این کشور در مسابقه دو 10 کیلومتر با حضور 35 هزار شرکت کننده از 60 کشور جهان در رده سنی خود به مقام قهرمانی دست یافتم و بعد از آن در مسابقات جهانی دو 21 کیلومتر در کشور سوئد در شهر استکهلم در حضور 21 هزار شرکت کننده از 69 کشور جهان در زمان 1 ساعت و 22 دقیقه دویدم و موفق شدم در رده سنی خود به مقام قهرمانی دست پیدا کنم.

وی گفت :در کشورهایی دویدم که برخی از حضارش منافق بودند و مرا به چشم جاسوس نگاه می کردند ولی به آنها توجهی نکردم و با پرچم کشورم  یک کیلومتر را دویدم تا عشقم را به میهنم به همگان نشان دهم.

فاضلی که از میزان استقبال در محل زادگاهش بسیار نا خرسند بود گفت:متاسفانه علی رغم هماهنگی های به عمل آمده بعد از ورود به شهرستانم ،در کنار زمین فوتبالی، شورای شهر کتالم و ساداتشهر با اهدای یک دستگاه دیگ  خوراک پزی از من تجلیل به عمل آورد که این هدیه را نیزبرای حفظ حرمت خود و آنها ، پس دادم.

وی ضمن گلایه شدید از رییس تربیت بدنی و مسئولان  شهرستان از عدم حضورآنها و استقبال از یک قهرمان ملی گفت:من به عشق پرچم کشورم،به شیرینی لبخند مردم وطنم و به امید سرافرازی ایران می دوم و چشم داشتی برای آن ندارم اما نباید نگاه خردی نسبت به زحمات  یک ورزشکار ملی داشت.

فاضلی در ادامه گلایه هایش گفت: می دوم و برای کشورایران نام آفرین هستم!! اما چرا در شان یک برنده و افتخار آفرین از بنده استقبال نمی کنند؟

این دونده پیش کسوت در پایان گفت:روحیه ای برای مسابقات قهرمانی آسیا ندارم ولی باز به امید خوشحالی مردم ایران 20 روز آینده در کشور چین ،پرچم با شکوه ایران را به اهتزاز در خواهم آورد.

 

به بهانه تعطیلی موزه شمال

 درسال تولید ملی ،کار و سرمایه ایرانی :

تعطیلی موزه شمال در شهر نمونه گردشگری بیانگر پیام خوبی برای مردم نیست!

به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیا اتلاق می شود که در محلی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته می شود.

موزه ها جایگاه حفظ هویت تاریخی و فرهنگی تمدن یک قوم و ملت برای آیندگان و دیگر اقوام می باشد و آنجاست که مظاهر تمدنی هر ملتی ثبت و حفظ می شود.

امروزه موزه ها، به عنوان سمبل انسجام بخش و مایه افتخار و غرور ملی هر کشوری تجلی یافته است. به نحوی که کشورهای توریست پذیر که فرهنگ گردشگری در آنجا نهادینه شده است، مردم آن کشور دست کم یکبار در طول زندگی خود از موزه های ملی و منطقه ای کشور متبوع خود دیدن نموده اند به گونه ای که گاهاً این امر به عنوان یک عمل ملی و وظیفه هر فرد  تلقی می گردد.

این امر تا آنجا ادامه می یابد که بعضی اوقات گردشگران برخی از شهرها و گاهاً کشورها را با شهرت موزه های آن شهر یا کشور می شناسند. اما متاسفانه در کشور و شهرمان استقبال از موزه ها بسیار کم و گاها با بی توجهی روبروست.

موزه شمال واقع در  شهرستان نمونه گردشگری رامسرکه به همت یک بازنشسته فرهنگی و جمع آوری 700اثر ارزشمند طی سه دهه در اسفند 1389 با حضور پررنگ مسولان!!! افتتاح شده بود متاسفانه در اول مهر ماه سالجاری بدلیل عدم حمایت های لازم از سوی متولیان امور فرهنگی و مسئولین دستندرکار و نبود مکان مناسب تعطیل شد.

شاید انتشار اولیه این خبر برای هنرمندان و فرهنگ دوستان خبری نگران کننده باشد ولی واقعیت چیزی جز این نیست که تلاشهای مثال زدنی فرهنگ دوستان برای جمع آوری تمدن گذشته خود با استقبال مواجه نمی شود و مدیر حوزه به ناچار مبادرت به تعطیلی این جایگاه ارزشمند کرد.

عیسی خاتمی مدیر موزه شمال که بیش از 3 دهه تلاش خود جهت جمع آوری آثار تاریخی در شمال کشور متمرکز کرده بود روزی تعطیلی موزه را بدترین روز زندگی خود دانست.

چرا موزه شمال که تازه جایگاه خود را بدست آورده بود و در 6 ماهه نخست سالجاری بالغ بر 220 هزار نفر گردشگر از این مکان بازدید کرده که بیش از 9 هزار نفر گردشگر خارجی بودند به تعطیلی منجر شود؟

به راستی متولیان فرهنگی چه می کنند! و چه چیز را ترویج فرهنگ می دانند.آیا می توانند جوابگوی مردمی باشند که با عدم درایت و تدبیر لازم و پشت پا زدن به فرهنگ یک منطقه ، فیتیله فرهنگ آن خطه را به آسانی پایین کشیدند .

با تمام این وجود در شهرستانی که با اسم بلند نمونه گردشگری ،عروس شهرهاو... مشهور است و اداره میراث فرهنگی آن خانه به دوشی را تجربه می کند و وسایل آن ادراه هم اکنون به علت نداشتن فضا در زیر پلاستیک در فضای باز نگهداری می شود چه توقعی می توان داشت که موزه شمال و دیگر امورات فرهنگی و میراثی در شهرستان  تعطیل نشوند.

بازتاب :

سایت دریادیم

سایت شمال فردا

سایت شمال نیوز

شمال پرس