پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مرد اخلاق و سیاست مازندران تنها نیست

مرد اخلاق و سیاست مازندران تنها نیست  

بقلم: حسن قمی،فعال رسانه ای

شاید در طول سالها تجربه روزنامه نگاری و نگارش یادداشت ها و مطالب مختلف در سایت ها و روزنامه های محلی و سراسری،هیچگاه علاقمند نبودم تا قلم را در سمت و سوی نام حمایتی و مخالفت افراد هدایت کنم و با اعتقاد به آنکه گستره دانایی و خرد قلم در سطوح نام افراد و سیاسیون تنزیل نمی یابد اما این روزها انتشار برخی بد اخلاقی های رسانه ای در برخی نشریات زرد مرا بر آن داشت تا قلم را در سرشت مردی بنگارم که قلبش پر از مهربانی است و عطوفت و پاکدستی اش،قالب های ناهمگون سیاسی گذشته را شکاننده است.

علی یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران; مدیر کهنه کار در عالم سیاست و اخلاق و مردی که با خشکاندن ریشه برخی بد گمانه های اخلاق سیاسی در سطح گذشته،پا در مسیری گذاشت که به اذعان بسیاری از نخبگان سیاسی توانسته محبوبیت قلب همگان را همسوی خود گرداند; مردی که بی هیچ ادعایی در سفرهای شهرستانی خود و محافل سخنرانی و کاری با محبت همنشینی مردم همراه میشود و بی هیچ نقاب محافظه کارانه و سیاسی بازی ها و سیاه بازی ها با پرهیز از قشون کشی ها و قرق های امنیتی ،ساده و بی آلایش با رفتار و کردارش،قلوب همگان را در نوردیده است.

برقراری آرامش در رفتارهای جریان های سیاسی و گروه های اجتماعی و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس با اعتقاد به اینکه نمایندگان افکار عمومی و بدنه اجتماعی استان هستند محصول تدبیر بیش از دو ساله معاونت سیاسی استانداری مازندران بوده است.چراکه علی یونسی می داند آرامش و امنیت بسترساز توسعه استان است; قفلی که بر اثر بی تدبیری ها و جوانی گذشته تر از وی، بر درب توسعه یافتگی استان زده شده بود امروز با تدبیر یونسی و تفکرات یونسی ها درحال واشدن و بازگشایی است.

شاید حافظه ی برخی نشریات زرد پر شده باشد از رنگ و لعاب رپرتاژ و خلق و خوی اشتهای مالی اما نباید فراموش کرد بزرگترین چالش های سالهای نه چندان دور میان معاونت های سیاسی و نمایندگان و قهر و آشتی های فراوان در جلسات تودیع و معارفه و انتصابات قبل از دولت تدبیر، سم مهلکی بود که پیکره امنیت و سیاست استان را رنجور و بیمار کرده بود.

اما اکنون با تدبیر مرد اخلاق و سیاست استان،آرام آرام رنجش این بدنه بیمار ، رو به بهبودی است; هرچند در دوران نقاهت خود قرار دارد.

وفاداری به نظام و آرمان های امام راحل( ره) و رهبر معظم انقلاب ،باورهای قلبی به برنامه های دولت تدبیر و امید و پیاده کردن خط و مشی سیاست های قوه مجریه از مهمترین شاخصه های اصلی علی یونسی در طول مدیریتش بوده است. حفظ حرمت و جایگاه نمایندگان مجاس با توجه با شان قانون گذاری و نظارت شان بر حسن انجام امور،اعتقاد راسخ به رهنمودهای ائمه جمعه استان بخشی دیگر از رهنمودهای مثبت علیرضا یونسی محسوب میشود.

تشنج زدایی از محافل گروه های سیاسی و ایجاد فرصت های هم افزایی در بین گروه های سیاسی مهمترین شاخصه عملکردی معاونت سیاسی استانداری در دو سال اخیر بوده است.

تغییر و جابجایی بیش از ۹۵ درصدی مدیران در حوزه سیاسی و امنیتی و فرمانداران و بخشداران نشانه دیگر از صلابت و اقتدار علیرضا یونسی بشمار میرود که با پرهیز شدید از مدیریت در زمان یا گذشته نگر و حال نگر تنها بدنبال مدیریت بر زمان و آینده نگر بوده و خود الگوی درستی در آهنگ تغییر مدیریت ها با عنایت به تغییر دولت ها بشمار میرود.

بطور حتم، ریشه ی بداخلاقی های اخیر در خواسته عده ای سرچشمه میگیرد که با استبداد، خود را صاحبان اصلی قدرت و مسند و کرسی های فرمانداری ها و بخشداری ها میدانند اما آنچه این تفکر قبیله گرای رسانه نما نمیدانند و علیرضا یونسی خوب آن را می داند صاحبان واقعی و اصلی این انقلاب و تفکر اعتدال،مردم هستند و همین عملکرد مناسب و فراجناحی یونسی در اعمال روند تغییرات مناصب و پست های سیاسی استان باعث شد تا در برابر زیاده خواهی و کج روی ها ایستاد.

به هر روی،آنچه شفاف و روشن است ریشه این بد اخلاقی های اخیر در سالی که با کلام الهی مقام معظم رهبری بنام همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین است با هر نگاه سیاسی و محافل خودکامه وجود داشته باشد یک عمل نابخشودنی است و باید همگان نسبت به این نوع اتفاقات مدیریت شده در سالی که به سال انتخابات مهم مجلس دهم منجر خواهد شد هوشیار باشند تا خدای ناکرده آب در آسیاب دشمن نریزند. موج بداخلاقی هایی که هماهنگ و همزمان علیه حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران و حوزه ریاست جمهوری و دولت روحانی آغاز شده، شروع فصل نامیمون و ناصوابی است تا اینگونه تحرکات از سوی متولیان امر بدرستی رصد و پردازش شود و از سویی، سلامت عملکرد مدیران دستخوش ناملایمت ها نگردد.

در نهایت نکته ای که نباید فراموش شود قرار دادن مدیران توانمندی همانند یونسی ها در گوشه رینگ سیاست و ایجاد فضای منفعلانه شاهد بازگشت.

دوباره بداخلاقی های سیاسی بمانند چند سال گذشته در فضای سیاسی استان نباشیم.

بدون شک،با اهتمام جدی همه رسانه ها و گروه های سیاسی هیچگاه مردان با اخلاق سیاست نظیر علیرضا یونسی مرد اخلاق و سیاست تنها خواهد بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1394/03/25 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام، دلیلی غیر از جناح بازی است؟ در رابطه با امور کاری و اخلاق مداری و حلالیت بخشدار محترم سابق حاج ابراهیم شیرود عشوریان که از اساتید دانشگاه میباشد: مردم، شوراهای اسلامی روستا و شهر، دهیاران، شهرداران و مسئولین محترم شهرستان رامسر و استان مازندران قضاوت نمایند.

[ بدون نام ] 1394/03/23 ساعت 05:27 ب.ظ

سلام، از ابراز احساسات جوانی شما سپاسگزاریم، اگر از اوضاع و احوال رامسر مطلعید، علت جابجایی بخشدار مرکزی رامسر را جواب دهید، ممنونم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.