پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

فرا رسیدن موسم طراوت و امید بر همگان مبارک

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک،

شاخه‌های شسته، باران‌خورده پاک،

 

آسمانِ آبی و ابر سپید،

برگ‌های سبز بید،

 

عطر نرگس، رفص باد،

نغمۀ شوق پرستوهای شاد

 

خلوتِ گرم کبوترهای مست

نرم‌نرمک می‌‌رسد اینک بهار

 

خوش به‌حالِ روزگار

خوش به‌حالِ چشمه‌ها و دشت‌ها

 

خوش به‌حالِ دانه‌ها و سبزه‌ها

خوش به‌حالِ غنچه‌های نیمه‌باز

 

خوش به‌حالِ دختر میخک که می‌خندد به ناز

خوش به‌حالِ جام لبریز از شراب

 

خوش به‌حالِ آفتاب

ای دلِ من گرچه در این روزگار

 

جامۀ رنگین نمی‌پوشی به کام

بادۀ رنگین نمی‌بینی به‌ جام

 

نُقل و سبزه در میان سفره نیست

جامت از آن می که می‌باید تُهی‌ست

 

ای دریغ از تو اگر چون گُل نرقصی با نسیم

ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب

 

ای‌ دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار

گر نکوبی شیشۀ غم را به سنگ

هفت‌رنگش می‌شود هفتاد رنگ


دانلود فایل صوتی

 

قابل توجه اداره بهداشت و درمان شهرستان رامسر

توزیع گوشت همراه ماشین مزدا در سطح شهرستان

خواستار پاسخ اداره بهداشت و درمان شهرستان رامسر در این خصوص هستیم  

تقریبا 70 درصد از شعارهای انتخاباتی ام محقق شده است

علیرضا رضی کاظمی عضو شورای اسلامی شهر رامسر در گفتگویی اظهار داشت:تقریبا 70 درصد از شعارهای انتخاباتی ام در دوره سوم شوراهای اسلامی محقق شده است و 30 درصد باقیمانده نیز به دلیل عدم توانایی ام برای انجام امور نیست بلکه بسیاری از پروژه های شهرستان منوط به اعتبارات ملی و استانی است که به عنوان نمونه می توان به پل صفارود ،تعریض پل آیت ا... کاشانی ،تعریض پل سایپا و ... اشاره کرد که شورا پیگیر عملی کردن آن بود ولی اعتبارات لازم محقق نشد.

ادامه مطلب ...

پاسخ یک وبگرد به درد و دل شیخ صفر قاسمی با شورای شهر

پس از آن که شیخ صفر قاسمی دبیر کمسیون فرهنگی شورای شهر رامسر یادداشتی تحت عنوان "درد و دلی با شورای شهر رامسر" در وبلاگ شخصی شول قرار داد ،یکی از مخاطبان به این یادداشت واکنش نشاد داد که متن آن را در زیر مرور می کنیم.

«همشهری»

با سلام

من موندم ، صفر قاسمی طی دو هفته ، چند شخصیت از خودش بروز داده و چند شخصیتی شده !!!

نه مطلب درج شده اش (15 اسفند ماه) در وبلاگ " (...) شول " : که این نوع سرمایه گذاری رو زیر سوال می بره که ای هوار ما مردم رامسر می تونیم خودمون این مقدار سرمایه گذاری رو راه بندازیم چرا یک غریبه و با این شرایط بد و از این حرف ها ، نه مطلب دوم اش که می گفت سرمایه گذار رو باید دو دستی چسبید فرار نکنه که از هول حلیم داره می افته توی دیگ - یعنی رسما داره خودش رو زیر سوال می بره . بگذریم....

به نظر من واگذاری یک مکان به مدت 44 سال یعنی کادو گرفتن آن با احترام و زدن سند به نام ان شخص ، مگه می شه که یک مکان 44 ساله به شخصی بدی ؟!

به این نمی گن کرایه می گن تقدیم (رسما سند زدن ) البته با کادو پیچی زیبا توسط مسولین محترم.

من می گم هرکدوم از این آقایان که ادعا می کنن این معامله مشکلی نداره اگه حاضرن یکی از املاک یا خانه خودشون رو به قیمت روز به مدت 40 سال اجاره بدن – فکر کنم فکرش هم موی تنشون رو سیخ می کنه چه برسه به اجراش. مخصوصا آدم هایی با شم اقتصادی قوی مثل .....

واقعا 44 سال یک میلیارد می ارزه اون هم قسطی ؟! در حالی که هفت ماهه از سرمایه گذار بومی صد میلیون گرفته شده ؟ جمع و تفریقش با خودتون

فکر می کنم صفر قاسمی چند بار دیگه باید مطالب خودش رو بخونه چون مثل اینکه خودش هم نمی دونه چی نوشته و دوگانه نوشته ........

این نظر رو هم برای وبلاگ صفر قاسمی می فرستم هم وبلاگ کمال سیدی شاید یکی اش ثبت کنه

مطالب مرتبط :وبلاگ شول ، بهانه ای برای فردا


نقدی بربخشنامه اخیر اداره صنعت معدن وتجارت

مکارمی نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان رامسر در آخرین پست از وبلاگ «گلشن رامسر»نوشت... 

 صرف نظرازاینکه مردم مناطق ذیربط با چه انتظاراتی که دراثراطلاعات نادرست توسط افرادغیرکارشناس درخصوص اهمیت دریافت این کارت مطرح گردید روبروبودند وسراسیمه به سراغ شوراها ودهیاری هاجهت تائیدیه رفتند،ذکرچندنکته وسئوال را دراین راستا ضروری میدانم...(بقیه در ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...

درخواست یک شهروند:به وضعیت نا مطلوب منطقه آب معدن رسیدگی کنید

نظر شمشادی در یکی از پستهای وبلاگش به نام «وبلاگ دوربین نظر شمشادی» نوشته است: حدود یک ماه پیش یک پیشنهاد و درخواستی را در سایت بخشداری (شورای بخش) رامسر گذاشتم  :

.... در منطقه آب معدن رامسر چشمه ی آبی وجود دارد که مردم منطقه برای مصارف (آب شرب )خانگی خود به آنجا مراجعه و ظرف های آب خود را پر کرده و جهت مصرف به منازل خود می برند .

در آن نامه از مسئولین بخشداری و ... خواهش کردیم که به وضع نامطلوب و درهم ریخته دکه ها و ... آنجا سر و سامانی بدهند و یک وضعیت در خور شان مردم رامسر  تنظیم نمایند . بنده قصد ندارم با این خواهش نان آن بنده خدا را آجر نمایم و دردسر برایش ایجاد شود  . ولی خودتان اگر وقت شد برای تفریح هم که شده به آنجا سری بزنید . مرغ و خروس و هیزم و آشغال  ....

اگر موقع شب رفتید حتما باید چراغ های  اتومبیلتان نور کافی داشته باشد چون لامپ چراغ های برق آنجا سوخته   .

  از عزیزان مسئول آقای بخشدار ، آقای رییس محترم شورای بخش و سایر اعضا شورای از متولیان امر  نظارت ، ستاد تسهیلات مسافرین و ... خواهشمندم با توجه به شروع فصل بهار و به خاطر گل روی  مسافرین عزیز  به وضعیت آنجا بر اساس یک الگوی مناسب نظم و ترتیبی داده شود

 

فرا رسیدن روز پرستار مبارک باد

پرستاری دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار ، پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی است بی همتا ، پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح

روز جهانی پرستار هرساله در ۱۲ ماه مه به منظور قدردانی از پرستاران، در اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود. به این خاطر که زادروز فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ مه است، این روز به عنوان روز پرستار انتخاب شده است. در ایران روز تولد حضرت زینب روز پرستار و تقدیر از زحمات آنان شناخته میشود.

ادامه مطلب ...

یادداشت از عباس پور

چرا بعضی افراد، کوبیدن طبل بر اینکه اعضای شورای شهر باید ساکن کتالم باشد و یا بالعکس سادات شهر اصرار می ورزند؟

ادامه مطلب ...

به بهانه عقد قرار داد ترکمنچای میان دولتهای ایران و روس

چرا از سرمایه گذاری های صورت گرفته  از آغاز عمر شورای سوم تا کنون و مشخصا از زمان تصدی شهردار جدید شفاف سازی صورت نگرفته است در حالی که برخی از اعضای فعلی شورا در شعارهای انتخاباتی شان لزوما از «اطلاع رسانی شفاف برای آگاهی مردم» نام برند همان هایی که در پنجمین سال انتخاب شان اطلاع رسانی را به صلاح جامعه ندانستند.

ادامه مطلب را بخوانید

 

ادامه مطلب ...

تغییر مکان بازار سنتی رامسر ، به نفع شهر یا آشفته بازاری دیگر ؟!

«قانع در وبلاگ رامسر چه خبر؟ نوشت »در روزهای پایانی سال 91 شاهد تغیر مکان بازار سنتی رامسر که مکانی برای خرید عمومی مردم این شهر در روزهای شنبه وسه شنبه بود معظلی شد که هنوز به فرجام نرسید .

هر تغییراتی در شهر نیاز به کارشناسی وحل معظلات دارد که شهرداری رامسر در بحث تغییر مکان وحل مشاکل آن قدری کم توان بوده وباعث اعتراض خیل عظیمی از کسبه بازار سنتی گردیده است.

در کوچه وبازار که میگذری ونظر مردم را که جویا می شوی ، تغییر مکان بازار را از یک جهت خوب ومثبت میدانند واز چند جهت هم دشوار وبد .

جهت خوب قضیه اینست که فضای بازار جدید بزرگتر ولی تاثیری در مشکل ترافیک  ندارد زیرا ورودی وخروجی بازار جدید از مابین دوپل قدیمی رامسر که همیشه معضل ترافیک را داشته ودارد مخصوصا" در ایام تعطیلات .

بازار باید سهل الوصول باشد و مردم بتوانند راحت خرید کنند و به مقصد بازگردنند وطولانی بودن مسیر و عدم حضور به موقع حمل ونقل عمومی وترافیک باعث درگیری های چندگانه میشود . حال در این هیاهو کاسبان بازار به جه دلیل از این انتقال معترضند جای بحث دارد باید دانست که این اعتراضات  حل نشدن مشکلات است  وگرنه هیچ عقل سلیمی برای شرایط بهتر اعتراض نمیکند بلکه پارچه ای نوشته و تقدیر وتشکر می نمایند . در پایان ضمن سپاس از تلاشهای پرسنل زحمت کش شهرداری که شبانه روزی  تلاش کردند تا این اقدام صورت پذیرد .

گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

پیام یک کاسب به بهانه تخریب پلاژ لیدو

وقت کردی برو لیدو ببین سرمایه گذاری شب عیدی مطابق میل شما  زندگی ما رو نابود کرد...(منبع:بهانه ای برای فردا)


پژواک رامسر:

قابل توجه فرماندار محترم،امام جمعه معزز ،اعضای شورای اسلامی ،شهردار فهیم شهر رامسر و تمامی مسئولان محترم و ذی صلاح

مردم زحمت کش به دنبال لقمه ای حلال برای خانواده خود در شب عید هستند.

با چه مجوز قانونی سرمایه گذاری بدون  مصوبه شورای شهر اقدام به تخریب پلاژ لیدو ،بهترین پارک و چشم چراغ شهر و محل کسب درآمد و امرارو معاش عده زیادی از شهروندان رامسری می تماید؟

نقش مدیریت شهری در توسعه گردشگری کتالم و ساداتهشر

محمد دوستی-کارشناس عمران/با وجود اینکه کتالم و ساداتشهربه علت داشتن فضای سرسبز و چشم اندازهایی بی نظیر، مانند دو چشم شهرستان رامسر می درخشند و با توجه به اینکه  براساس برآوردهای سازمان جهانی جهانگردی، اقامت سه شبانه روز یک گردشگر خارجی 60 دلار برای آن منطقه ثروت تولید می کند و ورود هر 11 گردشگر خارجی ایجاد یک شغل مستقیم و دو شغل غیر مستقیم را در پی دارد می توان از مدیریت شهری خصوصا شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر پرسید که در طی 5 سال اخیر برای بهره مندی توریست در این دو منطقه و سرمایه گذاری و ایجاد بازار گردشگری و رونق کسب کار شهروندان چه تدابیری اندیشیده است ؟

ادامه مطلب را مطالعه نمایید

ادامه مطلب ...

یادداشت جمشید حجتی نیا به مناسبت هفته منابع طبیعی

مسئولین در اجرای مسئولیت خویش و طمع بعضی از  زراندوزان و سود جویان  خاطره تلخی برای خیلی از مردم منطقه به جا گذاشت و به بهانه خروج دام بخشی از این منابع طبیعی به قیمت هر متر مربع 300 تومان در اختیار دامداران جهت ایجاد دامداری صنعتی قرار گرفت اما همین زمین ها به قیمت ناچیزی به دست بنگاه داران جهت فروش به ویلا سازان منتقل شد و امروز ویلا هایی رنگارنگ در آن رشد کرد و در این میان دامدار بیکار و دام از بین رفت .

ادامه مطلب ...

دلداری احمدی نژاد به مادر چاوز

محمود احمدی نژاد که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر هوگوچاوز به ونزوئلا سفر کرده است، به مادر چاوز دلداری می دهد. حجت الاسلام میرتاج الدینی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه، از جمله همراهان رئیس جمهوری در این مراسم بودند.

24خرداد 1392انتخابی دیگر

مرتضی عباسپور/ متاسفانه بعضی ازافراد وقتی با رای مردم به حاکمیت میرسند ثروت های فراوانی جمع اوری کردند و هیچگونه به حلال و حرام بودن اکتفاءنمی کنند.بخاطراینکه از طرف حکومت شاید بابدست آوردن ثروتهای یکروزه بازخواست قرار نگیرند.به اسم همسر و فرزندان انتقال می دهند .اماهمه ما باید بیدار باشیم

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

یک دهه سکوت در برابر پل صفارود شهرستان رامسر

عباس روغنچی دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت، کاندیدای احتمالی شورای شهررامسر دغدغه هایی پیرامون سیما و منظر شهری و پروژه های در حال اجرا در سطح شهرستان دارد که به نوع خود قابل توجه است در این شماره در خصوص « پل نیمه تمام صفارود » سخن گفته که ماحصل آن تقدیم خوانندگان عزیز می شود .

البته اذعان می شود بخش اعظم پل ساخته شده اما از آنجایی که دهانه پل به سمت بازار سنتی رامسر منتهی می شود و آزاد سازی مسیر آن نیز به اعتبارات میلیاردی جهت خرید املاک بازاریان نیاز دارد ، در نتیجه چون خشت اول را کج نهاده اند حال شاهد چنین  تراژدی و فرجام تلخی در سطح شهر هستیم  که به واقع اگر هرچه زودتر وضعیت آن مشخص نشود باید گفت : شخصیت تاریخی و حیثیت شهر رابه بازی گرفته است ، چرا که طرح احداث این پل در قرارداد اولیه مقدر شده بود با اعتبار 980میلیون  تومان و ظرف کمتر از 2 سال به بهره برداری برسد .

این در حالی است که چون مراحل ساخت پل صفارود طی سالهای گذشته دچار فرسایش زمان گشته است لذا تا به امروز حدود 10 میلیارد تومان جهت ساخت آن هزینه شده و شنیده ها حاکی از این است که اگر املاک بازار سنتی در مسیر پل یاد شده به قیمت روز خریداری شود به طور یقین به اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان بودجه نیاز است که مسلما آن هم باید از جیب بیت المال هزینه شود

ادامه مطلب را مطالعه نمایید 

ادامه مطلب ...

برتری تیم کیوکوشین کاراته استان مازندران در رامسر

گلایه شدید رئیس هیئت کاراته شهرستان رامسر از عدم حضور مسئولان ورزش شهرستان در مسابقات کشوری کیوکوشین کاراته

یوسفی ضمن گلایه شدید از متولیان ورزش شهرستان رامسر اظهار داشت:هیئت کیوکوشین کاراته شهرستان رامسر فعالترین هیئت در استان مازندران و یکی از پر مدال ترین ورزش در شهرستان می باشد ولی مسئولان ورزش خصوصا رئیس اداره ورزش و جوانان در حدود 3 مسابقه کشوری که در رامسر انجام شد حضور نیافتند و امروز آنها با عدم حضور خود در این مسابقه کشوری ،خستگی آن را بر تن من جا گذاشتند.

ادامه مطلب را مطالعه کنید

ادامه مطلب ...

نظر سنجی

با سلام خدمت مخاطبین گرامی

با توجه به نزدیک شدن انتخابات ،خصوصا انتخابات شورای شهر، که آنها نمایندگان مردم در مدیریت شهری هستند و با عنایت به میزان عملکرد شورای شهر رامسر در دوره 6 ساله خود ،اگر اعضای فعلی شورای شهر مجددا خود را نامزد انتخابات نمایند به کدام یک از آنها رای می دهید.

لطفا در نظر سنجی سمت راست پژواک رامسر شرکت نمایید .

عکس یادگاری علاقه مندان فضای سبز در روز درخت کاری

شهردار شهر رامسر به همراه دیگر فعالان فضای سبز در کنار نهال غرس شده در جنب متل خزر رامسر عکس یادگاری گرفت.