پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

یادش بخیررررررر


 با دیدن این عکسها یاد معلم زیست کلاس اول دبیرستانم افتادم که جلوی 50 دانش آموز منو کشوند پای تخته سیاه و جلوی همه آبرومو برد که چرا اینها رو پوشیدی/ وقتی سیستم تربیتی-آموزشی ما اینطوری باشه وای به حال ...

کمیته امداد تنکابن-موسسه مهر ولایت و ایجاد یک ابهام!!

در تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری خبری کپی شده از سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در خروجی مجله خبری دریادیم مبنی بر اینکه سیدموسی رحمانی مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره)شهرستان تنکابن گفت:موسسه ای که تحت عنوان مهرولایت بصورت غیرقانونی وبدون مجوزرسمی بکارجمع آوری اعانات وکمک های مردمی وتولیدوتوزیع صندوق های صدقات درشهرستان تنکابن می پرداخت بسته شد ، قرار گرفت.

این خبر می افزاید: باپیگیری مجدانه که کمیته امدادباهمکاری فرمانداری شهرستان ونیروی انتظامی داشته این مؤسسه غیرقانونی بوده ودرب آن توسط فرماندهی محترم نیروی انتظامی پلمپ گردید.

رحمانی متذکر می شود که در مجلس شورای اسلامی مصوب شدکه نصب صندوق جذب اعانات مردمی بعهده کمیته امدادامام خمینی (ره) گذاشته شده است وهیچ مؤسسه ای حق نصب صندوق راندارد.

حال امروز جوابیه ای به نقل از دفتر موسسه خیریه مهرولایت مبنی بر تکذیب خبر فوق بر روی خروجی این سایت قرار می گیرد و اظهار می دارد که این موسسه به صورت قانونی و با مجوز رسمی از نیروی انتظامی و به استناد نامه شماره 142 مورخ 9/3/1391 با مهر و امضاء دادستان محترم شهرستان تنکابن تایید و فعالیت موسسه بلامانع می باشد.

این جوابیه می افزاد : نصب صندوق اعانات مردمی در اماکن خصوصی با رضایت مالک یا مالکین انجام می گیرد و در این راستا استفتاءات و اذن از مراجع تقلید بزرگوار و مجوز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی موجود است.

حال تکلیف مردم چیست؟

1-اگر فعالیت این موسسه در تاریخ 9 خرداد 1391با مهر و امضاء دادستان تنکابن تایید شده پس چرا مدیرکمیته امداد تنکابن گفت :موسسه مهرولایت بصورت غیرقانونی وبدون مجوزرسمی بکارجمع آوری اعانات وکمک های مردمی می پرداخت و آنرا پلمپ کرد؟

2-اگر مجلس شورای اسلامی مصوب نمود که صندوق جذب اعانات مردمی بعهده کمیته امدادامام خمینی (ره) گذاشته شده است پس چرا این موسسه مدعی است که نصب صندوق اعانات مردمی در اماکن خصوصی با رضایت مالک یا مالکین انجام می گیرد و مجوز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز موجود است؟

امیدواریم از طرف کمیته امداد امام خمینی شهرستان تنکابن و موسسه مهر ولایت جواب قانع کننده ای جهت رفع این ابهام برای مردم  عنوان شود.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف استان و پوشش گزارش نادرست!!!

رامسر ،غربی ترین شهرستان استان مازندران دارای جمعیتی حدود 75 هزار نفر است و می توان گفت که یکی از مراکز مذهبی استان مازندران به شمار می رود.

وجود حوزه علمیه جواهرده در حدود یک قرن پیش ، وجود افراد فاضلی چون مرحوم ایت ا... الهیان ،مرحوم آیت ا... فلسفی در این خطه ،وجود بارگاه آقا بسمل و آقا پلاسید که مشتاقان زیادی را برای زیارت و تبرک به خود جلب می کند و یکی از پرازدحام ترین بقاع مقدس در ایام سوگواری امام حسین (ع) در غرب مازندران است،وجود حوزه علمیه المهدی به تولیت حاج آقا نحوی گواه این مدعاست.

وجود مساجد و زیارتگاههای متعدد در دورترین روستاهای این شهرستان نیز دلیل دیگری بر مذهبی بودن مردم این منطقه دلالت دارد.

شهرستان رامسر هم اکنون دارای حدود 114 مسجد می باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستان برای بازسازی اغلب آنها به علت فرسوده بودن و احیای امر نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی می باشد.

حال در چند روز اخیر مصاحبه ای از حسین قبادی ،مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر بر روی پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه استان مازندران قرار گرفت و به تبع آن خبرگزاری فارس نیز آن را پوشش داد که "...در حال حاضر در هفت مسجد شهرستان رامسر نماز صبح ،در 20 مسجد نماز ظهر و عصر و در همه مساجد نماز مغرب و عشا برگزار می شود..."مورد تعجب همه مردم رامسر ،خصوصا نگارنده قرار گرفت و با پیگیری ها و تماس هایی که با متولیان امر نماز شهرستان رامسر به عمل آمد مشخص شد که این آمار کذب محض است.

حال با تحلیل این آمار ،قضاوت را بر عهده شما مخاطبان عزیز می گذارم تا هدف اصلی ارائه این گونه آمار غلط برایتان مشخص شود.

با توجه به آمار موجود ،حدود 44 روحانی در این شهرستان حضور دارند که برخی از آنها به علت اشتغال ،تدریس در دانشگاهها و... قادر نیستند تا امامت نماز جماعت را بر عهده گیرند.

با فرض اینکه هر 44 روحانی در هنگام نماز مغرب و عشاء امامت نماز جماعت را بر عهده گیرند ،چگونه می توان نتیجه گرفت که در همه 144 مسجد این شهرستان نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود؟

مردم شهرستان رامسر بسیار مشتاقند تا اسامی مساجدی که در آنها نماز های یومیه برگزار می شود اطلاع رسانی شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!

مردم این شهرستان از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران انتظار دارند تا نسبت به ارائه چنین آمار و ارقام غلط ،آنهم از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل واکنش نشان داده تا مردم نسبت به این ارقام ذهنیت بدی پیدا نکنند و در ثانی به نگارنده و دیگر مخاطبان پاسخ دهد که آیا ارائه آمار اقامه نماز و اظهار نظر در مورد آن در حیطه وظایف اداره اوقاف است یا سازمان تبلیغات اسلامی.

دانلود

سالروز شهادت دکتر علی شریعتی تسلیت باد

آفتاب: مصطفی چمران، ابراهیم یزدی و احسان شریعتی بر سر مزار دکتر علی شریعتی در جوار حرم حضرت زینب(س) در دمشق

چقدر مزه میده آدم خودشو تحویل بگیره

 به نظر شما وقتی شهردار چیها خودشونو اینقدر خوب تحویل می گیرن  چی از آب در میاد؟

فکر می کنین چند تا از این بنر ها تو سطح شهر دیده می شه که عضو شورا به عضو دیگر شورا از جیب مردم! تبریک میگه!!!


ای کاش حداقل خود شهردار و شورای شهر به منتخب مردم که داره بر حسب قانون به جمعشون اضافه میشه تبریک نمی گفتن؟

یه جایزه به اونی که بره تو سطح شهر بگرده و پیدا کنه که به جای اینکه اون پایین بنر نوشته باشه از طرف "شورای اسلامی شهر و شهرداری"نوشته باشه از طرف مردم.

آخه همین پول بنر را مردم از طریق عوارض و نوسازی پرداخت می کنند.کی حاضره واسه این کار به حساب شهرداری پول واریز کنه؟

 

لطفا شورای شهر رامسر پاسخگو باشد


در روزهای اخیر مردم شهر رامسر شاهد افزایش کرایه تاکسی در مسیر چهار راه رمک تا میدان امام هستند .

تاکسی داران در توجیه این اقدام  با ارائه مصوبه شورای شهر رامسر این عمل را قانونی و بنا به تصویب شورای شهر رامسر در اوایل سال 91 می دانند.جالب آنکه آنها این مصوبه را در پی درخواست شهروندان از جیب خود بیرون آورده و به رویت مسافران می رسانند.

حال شورای شهر رامسر لازم است پاسخگوی این سوال باشد که آیا این افزایش کرایه قانونی است؟ و دیگر آنکه چرا در پی افزایش کرایه برچسب های مربوط به آن برای مشاهده مسافران بر روی شیشه های تاکسی نصب نمی شود؟


خطر برق گرفتگی در کمین نونهالان رامسری


کودکان و نوجوانان ،شهروندانی هستند که در سکوت خود به زندگی می پردازند و در جای جای جهان ،قربانیان بی دفاع انواع ناملایمات هستند و در عین حال به دلیل عدم آگاهی و شناخت از حقوق و جایگاه خود به شهروندانی بی پناه تبدیل می شوند.

سرمایه هایی که با عدم دقت در سلامت ،امنیت و آسایش روانی شان،بشدت آسیب های بزرگی در زندگی شان پدید می آورد و عقده های روحی و جسمی را در سنین بالا برایشان ناشی می شود.

با این حال ،گاهی سهل انگاری مسئولان شهری باعث به خطر افتادن جان کودکان بی گناه می شود که پارک بوستان سلامت که مخصوص کودکان در رضی محله شهرستان رامسر ایجاد شده است یکی از مکانهایی است سهل انگاری در آن موضوع این یاداشت است.

هر چند نگارنده به این بخش نمی پردازد که این پارک از حداقل امکانات نظیر نصب یک تابلوی معرفی، در ورودی  آن رنج می برد ولی مسئله مهمی که در آنجا در شرف وقوع است و جان کودکان را به شدت تهدید می کند ،سیم های لخت برق است که از تنه تیر چراغ برق ها بدون پوشش و حفاظ آویزان شده است.

لازم است بدانید که ساکنین این منطقه چند بار با مسئولین شهری راجع به این موضوع تماس گرفته اند و برای رفع مشکل تقاضا کرده اند ولی نه تنها پاسخی دریافت نکرده اند بلکه برخی اوقات با برخوردهای تندی نیز مواجه شده اند که دلیل آن برای همگان مبهم است!!!

در بازدید از پارک فوق الذکر مادری می گفت :متاسفانه در سال گذشته در روز بارانی کودکم در همین مکان دچار برق گرفتگی شد و ما به مسئولان اطلاع دادیم و هیچ توجهی برای حل این مشکل نشد و درد و دلهایی دیگر مطرح شد که در این وصف نگنجد.

با این وجود مردم رامسر هنوز از یاد نبرده اند که کودکی در اثر سهل انگاری مسئولی در عدم پوشش مناسب جعبه تقسیم برق در خیابان معلم رامسر دچار برق گرفتگی شد و متاسفانه هر دو دست او قطع شد.

با این حال طرح سوالاتی در اینجا ضروری است .

تا کی باید شاهد سهل انگاری اینچنینی مسئولین و تهدیدات جانی آنچنانی برای کودکان باشیم؟

مسئولیت " پارک بوستان سلامت" در شهرستان رامسر بر عهده چه کسی است و چرا نسبت به ایمن سازی این مکان بی تفاوت است و علاوه بر آن چرا به هشدارهای مردم در این زمینه بی توجهی می شود؟

اگر خدای ناکرده حادثه ای برای کودک دیگری رخ دهد چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟

سودجویان در پی تخریب بقاع متبرکه شهرستان

تصاویر زیر گوشه ای از تخریب بقعه سید اسحق معروف به امامزاده رستم سر در شهرستان رامسر توسط سودجویان است.


 

در شهرداری رامسر چه خبر است؟

هوشنگ امیدی نژاد خبرنگار و بازیگر تئاتر در شهرستان رامسر در آخرین پست از وبلاگش نوشت :...جوان با حالتی ازخود مطمئن گفت:«من مشایی هستم. بعد ازچند سال دوری وغربت به شهرخودم برگشتم ومی خوام اینجا کارکنم ، کلی هم خرج دکوراسیون مغازه ام کردم ، بنابراین حتی اگه شهردارویا مدیرپلاژهم اجازه بِدن که شما اینجا ساندویچی ویا فست فود ، راه بیندازی من یکی اجازه نمی دم!!»(بقیه در ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...

سخنی با روسای شوراهای اسلامی سه شهرستان تنکابن ،رامسر و عباس آبا

نیک می دانیم که نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همانند دیگر انتخابات های برگزار شده ، در بیش از سه دهه عمرانقلاب اسلامی با حضور پر شور و شعور مردم به پایان رسید ، ولی متاسفانه با ابطال انتخابات حوزه های تنکابن،رامسر و عباس آباد و عدم شفاف سازی لازم پیرامون آن توسط  مسئولان و مقامات زیربط ، که این ابطال در طول سالهای اخیر کم نظیر و یا شاید بی نظیر بود باعث شد تا شادی 130 هزار نفر از مردم این منطقه که انتظار داشتند با رای خود مشت محکمی بر دهان دشمنان زده باشند پایدار نماند و آنها برای حدود 2 سال بی نماینده بمانند.

حال با این توضیح در روزهای اخیر شاهد بودیم که رییس شورای اسلامی شهرستان تنکابن اعلام کرد که در جلسه ای که میان شوراهای اسلامی سه شهرستان برگزار شد ،به اتفاق آراء تصمیم بر آن شد تا  نامه ای خطاب به دکتر لاریجانی رییس مجلس تنظیم شود و از وی تقاضا شود تا شخصا مسئولیت نمایندگی مردم این دیار را به عهده گیرد و از حقوق آنها در خانه ملت دفاع نماید.

نگارنده و دیگر شهروندانی که در پای صندوق حضور داشته و با دلسوزی به شهر و وطن خود و پیروی از فرمایشات رهبری نسبت به حضور حداکثری در انتخابات رای خود را به صندوق انداختند ذکر نکاتی را بر این تصمیم ضروری می دانند و از بانیان این تصمیم انتظار دارد تا بدانها گوش فرا دهد.

انتظار می رفت که برای انجام این تصمیم بزرگ ،روسای شوراهای اسلامی سه شهرستان با مشورت از نخبگان جامعه و یا حداقل میان اعضا و روسای شوراهایی که نمایندگی شان را در شهرستان به عهده دارند بهترین ،بهینه ترین و سازگارترین تصمیم گرفته شود ولی نه تنها با اعضای شوراها بلکه برخی از روسای این شوراها نیز از اخذ تصمیم فوق اظهار بی اطلاعی می کنند و این جای نگرانی است.

انتظار می رفت که روسای شوراهای سه شهرستان به جای برداشتن این گام بزرگ و تقاضا از دکتر لاریجانی ،کمی ابعاد وجودی این تصمیم را بررسی نموده و از خود بپرسند ، آخرین  باری که دکتر لاریجانی به شهرستان های تنکابن ،رامسر و عباس آباد آمده است چه تاریخی است ؟ و یا دکتر لاریجانی تا چه اندازه با مشکلات منطقه که حداقل آن مسئله استانی شدن این خطه است آشنایی دارد ؟ و یا ، آیا دکتر لاریجانی که به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی ونیز نماینده مردم قم فرصت کافی دارد تا به منطقه تنکابن ،رامسر و عباس آباد سفر کند و از نزدیک به دردو دل مردم گوش فرا دهد تا بتواند به خوبی از عهده نمایندگی مردم این خطه بر آید و از حقوق آنها به نحو احسن دفاع نماید؟

روسای شوراهای اسلامی سه شهرستان؟

آیا نمایندگان شهرستانهای مجاور که به دلیل نزدیکی با مشکلات این منطقه آشنایی نسبی دارند نمی توانستند گزینه مناسبی برای این قضیه باشند؟

نگارنده معتقد است که یقینا این تصمیم شتاب زده و بدون مشورت در زمینه درخواست از دکتر لاریجانی به عنوان نماینده مردم شهرستانهای تنکابن ،رامسر و عباس آباد به ضرر آنها تمام خواهد شد و انتظار می رود نسبت به بررسی و تجدید نظر در آن اقدامات لازم صورت گیرد.

محمدرضا بهرامی

mtb_math@yahoo.com

حرفهای 6 سال پیش یک مسئول تا چه اندازه عملی شده است؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: باغ 30 هکتاری گردشگری رامسر باغ نمونه ایرانی در دنیا می‌شود.

رحیم مشایی امروز(22/9/85) در جلسه فوق‌العاده شورای اداری شهرستان رامسر گفت: اولین پایگاه پژوهشی گردشگری کشور نیز در شهرستان رامسر در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

                                                                                                                                        

وی اظهار امیدواری کرد: شهرهای مازندران بعد از سفر هیئت دولت از نظر توسعه زیر ساخت‌ها به ویژه در بخش گردشگری متحول شود.         

مشایی با بیان این‌که رئیس جمهور و همکارانش فقر مازندران را در لابه‌لاهای برگ‌های سبز لمس کردند افزود: سفرهای استانی به همین منظور طراحی شده و با قوت توسط هیئت دولت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که در کشور به دلیل آموزش ناکافی فهم منافع ملی در بسیاری از رده‌ها حتی مدیران وجود ندارد خاطر نشان کرد: برخی از مدیران به خاطر خط بازی منافع ملی را نیز نادیده می‌گیرند.

یک هتل 7 ستاره در رامسر ساخته خواهد شد                                                                                     

اسفندیار رحیم‌‏مشایی, رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور, در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برنامه داریم با ساماندهی و جهت‌‏دهی به مراکز تفریحی ساحلی شمال کشور در استان‌‏های مازندران و گیلان زمینه را جهت استفاده بهینه گردشگران و لذت بردن هرچه بیشتر آنها از این سواحل فراهم کنیم.

وی، افزود: طبق تفاهم‌‏نامه امضا شده با وزارت کار و امور اجتماعی, 60 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌‏های مستعد اشتغال‌‏زایی گردشگری اختصاص می‌‏یابد و این مبلغ به غیر از مبلغی است که به طرح‌‏های زودبازده گردشگری در استان‌‏ها ارایه می‌‏شود. از اولویت‌‏هایی که در این رابطه برای ما تبیین شده, صنایع دستی است که زمینه‌‏های مستعد بسیاری وجود دارد و باید شناسایی و به کار گرفته شود.

وی، یکی از موانعی که در زمینه جذب گردشگر در کشور شناسایی شده را خالی کردن جیب گردشگران خارجی توسط برخی افراد سودجو دانست و اظهارداشت: این موضوع اثرات بسیار بد و مخربی بر روی گردشگری کشور خواهد گذاشت و یکی ازداستان‌‏هایغم‌‏انگیز صنعت گردشگری کشور است. 

                                                                                 

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری, همچنین از ساخت یک هتل 7 ستاره در رامسر خبر داد و خاطرنشان‌‏کرد: شاید تعداد این نوع هتل از عدد 20 در دنیا تجاوز نمی‌‏کند و برای اولین بار است که در کشورهتلی در چنین سطحی ساخته می‌‏شود.

 

عرض تبریک

جناب آقای امیر حسین رضایی نژاد                                

 مدیر وبلاگ پوزخند کسب رتبه 6  در آزمون دکتری را به شما و خانواده محترم تبریک عرض نموده و برایتان آرزوی موفقیت در دیگر مراحل زندگی  را از خداوند سبحان مسئلت دارد.

باشد که با موفقیت تان در سنگر علم و تخصص راه شهید داریوش رضایی نژاد آن دانشمند بزرگ هسته ای ادامه یابد.

 

سوالاتی از امضا کنندگان طومار حمایت از شهردار رامسر

برخی از شهروندان رامسر در حمایت از نصرت کوزگر شهردار شهر رامسر طوماری را آماده کردند  و به شورای شهر رامسر ارسال نمودند. که لینک این مطلب را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

در این زمینه یکی از مخاطبین وبلاگ پوزخند متنی را برایمان ارسال نموده است که عین مطلب را برای مطالعه شما در این پست قرار می دهیم.

با سلام خدمت مدیر وبلاگ

از نویسندگان و امضا کنندگان  که حمایت خود را از شهردار رامسر بصورت طوماری در اختیار شورای شهر رامسر قرار داده اند سئوالاتی را مطرح می نماییم  که بیشتر جنبه روشن شدن افکار عمومی را دارا می باشد

1- مگر شهردار بومی ومحترم رامسر مشغول بکار نیستند؟ یا در حال برکناریشان هستند؟  که این آقایان احساس مسئولیتشان بارور شده و با نوشتن طومار می خواهند مانع انجام آن شوند؟؟؟؟

2- این امضا کنندگان عزیز  تا حالا از خود این سئوال را پرسیده اند که تاکنون برای شهر خود چه کاری را انجام داده اند که حالا با نوشتن طومار مدعی حمایت از شهردار بومی  رامسر شده اند؟؟

3- آیا افراد امضا کنندگان طومار از خود این سئوال را پرسیده اند که شهردار بومی که مدتی سرکار آمده و مشغول فعالیتهای موفق عمرانی شهر بوده و در طی مراحل انتخاب خود مسیر کاملاً قانونی را طی کرده است چه نیازی به طومار حمایت  آقایان دارند؟؟؟

4- آیا به نظر برخی از این امضائ کنندگان طومارکه بیشتر وقت خود را صرف امور ...... خود هستند  نقشی جز بادمجان دور قاپ چین برای خودشان متصور هستند؟؟؟

امضائ کنندگان طومار در زمانی که رامسر در مدت زیادی که شهرداری فاقد شهردار بوده چرا احساس مسئولیت بهشان دست نمی داد ؟ تا بتواننند مشکلی از مشکلات شهر را حل کنند؟

چرا زمانی که شهردار سابق رامسر با اختلاس هنگفت خود باعث از بین رفتن پول بیت المال شده بود ، نامبردگان احساس مسئولیت نکرده و بیانه ای در حمایت ازاعتراضات بحق مردم شهر ندادند؟؟

زمانی که شهردار سابق را با وضع فجیع دستگیر نمودند که باعث زیر سئوال رفتن حیثیت شهر و مردم با تمدن و فرهنگ آن شد چرا آقایان عکس العملی نشان ندادند؟

چرا زمانی که اعضای شورای با انتخاب شهردار سابق که باعث حیف و میل شدن اموال عمومی و توهین به شعور و اندیشه مردم  رامسر گردید  شورای شهر را بخاطر انتخاب غلط خود زیر سئوال نبردند؟

امضا کنندگان طومار تا حال از خود این سئوال را پرسیده اند که در معادلات شهری و سیاسی و اجتماعی  شهر  و در حمایت از جوانان تحصیل کرده  و استفاده از امکانات بهینه شهری برای این جوانان در جهت رشد و توسعه و بکار گیری افراد توانمند بومی چه گامی برداشته اند؟

چرا در زمان انتخاب شهردار بومی رامسر آقایان ابراز لطف و علاقه خود را از این انتخاب شایسته درزمان مناسب خود در رسانه های جمعی  بیان نکردند؟

و در پایان فکر می کنید که باید از این شورا برای این انتخاب هرچند نوش داروی بعد از مرگ سهراب تقدیر بعمل آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناقوس بی صدا

naghous.biseda@yahoo.com

حلول خورشید مخزن‌الاسرار توحیدوشکافنده معماهاى وجود، مبارک باد


سلام بر آن روح بلند، بر آن جسم پاک، بر آن امام همام، سلام بر علم بی‌کران، سلام بر حلم فراوان، سلام بر آن زاهد عابد، سلام بر آن صابر شکور، سلام بر امام محمد باقر(ع). ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفره پر نعمت دانش تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می‌داریم.

 

حلول خورشید مخزن‌الاسرار توحید و شکافنده معماهاى وجود، امام محمد باقر(ع) بر عموم شیعیان مبارک باد.

        


شعر فردوسی هم ؟؟؟



متاسفانه مولف این کتاب ،اشعار حماسه سرای ایران زمین را به اسم نظامی در صفحه اول کتاب مندرج کرده است.هم اکنون این کتاب در کتابخانه های شهرستان رامسر موجود است

جالب آنکه این کتاب از انتشارات دانشگاه تهران نیز می باشد.

 

 

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای

خداوند روزی ده رهنمای

خداوند کیوان و گردان سپهر

فروزنده ماه و ناهید و مهر

ز نام و نشان و گمان برترست

نگارندهٔ بر شده پیکرست

به بینندگان آفریننده را

نبینی مرنجان دو بیننده را

نیابد بدو نیز اندیشه راه

که او برتر از نام و از جایگاه

سخن هر چه زین گوهران بگذرد

نیابد بدو راه جان و خرد

خرد گر سخن برگزیند همی

همان را گزیند که بیند همی

ستودن نداند کس او را چو هست

میان بندگی را ببایدت بست

خرد را و جان را همی سنجد اوی

در اندیشهٔ سخته کی گنجد اوی

بدین آلت رای و جان و زبان

ستود آفریننده را کی توان

به هستیش باید که خستو شوی

ز گفتار بی‌کار یکسو شوی

پرستنده باشی و جوینده راه

به ژرفی به فرمانش کردن نگاه

توانا بود هر که دانا بود

ز دانش دل پیر برنا بود

از این پرده برتر سخن‌گاه نیست

ز هستی مر اندیشه را راه نیست

فردوسی