پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

بلاتکلیفی پل مرگ در شهرستان رامسر

حدود یک هفته پیش شهرستان رامسر شاهد حادثه دلخراش تصادفی در مسیر شرق به غرب در ابتدای پل نسارود بود که متاسفانه 3 نفر از سرنشینان خودروی سواری در دم جان باختند و نفر چهارم نیز به شدت آسیب دید.

با این وجود پس از طی حدود یک هفته از زمان وقوع حادثه نسبت به تعمیر گاردریل برای جلوگیری از حادثه ای مجدد اقدامی صورت نگرفت و سرنوشت جانباختگان و آسیب دیدگان در گرو پیروزی یکی از طرفین اداره راه شهرستان و شهرداری کتالم و ساداتشهر است.

رییس اداره راه شهرستان رامسر در خصوص مشخص شدن متولی پل نسارود می گوید،طبق طرح تفصیلی ،پل نسارود در محدوده شهرداری کتالم و ساداتشهر است ولی چند روز پیش حوزه راه سازی برای کمک به شهرداری بر روی پل ،علائم و تابلو نصب کرده و قسمتی را آسفالت کرد ولی این دلیل نمی شود که این پل در محدوده وظیفه اداره راه باشد و اداره راه در صورت وجود اعتبار به شهرداریهای شهرستان جهت ترمیم خیابانهای اصلی کمک می کند و در مورد این پل نیز اینگونه عمل شده است و قانونا ساماندهی این پل و مسئولیت آن بر عهده شهرداری کتالم وساداتشهر است.

ولی شهردار کتالم و ساداتشهر ادعای متفاوتی دارد و می گوید ،حوزه شهرداری کتالم تا ابتدای پل نسارود در امتداد غرب به شرق می باشد و حادثه فوق در طرف مقابل پل روی داده است و مسئولیت آن متوجه شهرداری کتالم و ساداتشهر  نیست.

شهردار کتالم و ساداتشهر به ساخت پل اشاره می کند و می گوید،پل نسارود توسط پیمانکار و راهسازی اداره راه درست  ، و تحویل گرفته شد و خودشان نیز باید خسارات احتمالی را متقبل شوند ،همانطوری که قبلا نیز چند کامیون به پل برخورد کرده بودند و خسارتهای آسیب به پل توسط اداره راه دریافت شد و در این مورد که حادثه جانی نیز در پی داشت ،اداره راه برای جلوگیری از بالا رفتن آمار تصادفات از متولی بودن و مسئولیت پذیری خود شانه خالی می کند.

حال با این وجود پلیس راه ،قسمتی از خسارات این حادثه را بر عهده متولی اصلی پل سفارود گذاشته است.

با این توضیحات طرح چند پرسش در اینجا لازم است.

چگونه تا دیروز که حادثه ای روی نداده بود همگی مدعی متولی بودن پل نسارود بودند ولی امروز که حادثه روی داده هم شهرداری و هم اداره راه از مسئولیت شانه خالی می کنند و بازی کی بود ،کی بود ،من نبودم را به راه انداخته اند.

فرماندار رامسر چه اقداماتی تا کنون در مورد این ماجرا داشته است و آیا نباید هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این پل اقدام نماید و جلوی شایعه نسبت فامیلی خود با یکی از طرفین دعوا را بگیرد؟

اگر همین روزها خدای ناکرده به علت تعلل در ترمیم پل حادثه دیده ،حادثه ای دیگر روی دهد مقصر کیست؟جواب کوتاهی را چه کسی خواهد داد؟

تسلیت به مناسبت فوت پدر همکار گرامی

همکار گرامی جناب  عباس احمدی

فقدان  پدر بزرگوارتان مرا نیز  اندوهگین ساخت . غفران و رحمت الهی  برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب عالی  را از پروردگار  متعال خواهانم.

جلسه مطبوعاتی به مناسبت هفته بسیج برگزار شد

فرماندار رامسر:بسیجیان غزه به تاسی از بسیجیان ایران در گردشان چفیه می اندازند

رستم زرودی فرماندار رامسر در جلسه مطبوعاتی به مناسبت هفته بسیج با اعلام این مطلب گفت:ترس استکبار جهانی از کشورمان به خاطر حضور گسترده بسیجیان است و اگر بسیج را از جامعه مان برداریم دشمن خوشحال خواهد شد.

امام جمعه رامسر گفت:مدیران ارشد شهرستان آدمهای دلسوزی هستند و اصحاب رسانه باید سعی کنند تا مسئولین به حاشیه نروند و در متن قصه باشند.

 

فرمانده سپاه رامسر گفت:حضرت علی (ع) اولین بسیجی اسلام است و ما هر چه داریم از ائمه اطهار است.

ادامه مطلب ...

اسفندیار مشایی:من برای شهادت آماده ام

اسفندیار رحیم مشایی گفت:همانگونه که احمدی نژاد اعلام کرده خود را برای شهادت آماده کرده ام ما هم خود را برای شهادت آماده کرده ایم

تکذیبیه روابط عمومی استانداری مازندران+


تکذیبیه کاندیداتوری مشایی از سوی دفتر رییس جمهور



ادامه مطلب ...

توزیع ناعادلانه پرده های سهام عدالت درشهرستان رامسر

احتمالاٌ شهروندانی  که هفته قبل سربه هوا بودند گذرشان به بلوار کازینو سابق  و همان بلوار معلم فعلی  افتاده بود. در چهار راه معروف به چهار راه دادگستری ، و از سمت  غرب به شرق یعنی همان به اصطلاح در مسیر طلوع خورشید خودمون  پرده ای به ابعاد 50 در 70 سانتی متری بروی فنس های شهرک شهر آسر آویخته بود  مشاهده  کردند .  که بر روی آن این جمله  نقش بسته بود  .

 

»هفته سهام عدالت گرامی باد«

 

همه  سهم مردم ایران از چهار سال وعده دولت عدالت گستر، که متاسفانه بخیلان تاب تحمل آن  نداشته و آن را پایین کشیدند و شهروندان را  حتی از حظ بصری سهام عدالت محروم کردند.

منبع :وبلاگ درمد

آقای مسئول ،خوابیدن در مسجد مکروه است!

 چندی پیش یکی از مسئولین شهرستان رامسر در سخنرانی خود مطلب عجیبی بیان کرد که مورد تعجب من و شاید بسیاری از حضار واقع گشت.

وی در قسمتی از سخنانش گفته بود "... مسجد مکانی مقدسی است و راه رفتن ،حرف زدن وحتی خوابیدن در این مکان عبادت است".

این نکته که با فتوای بسیاری از علمای دینی در منافات بود مرا بر آن داشت تا پس از پایان جلسه این نکته که« خوابیدن در مسجد مکروه است» را به وی متذکر شوم اما وی آن را نپذیرفت و خوابیدن مردم در مساجد در هنگام شبهای اعتکاف را گواه صحت ادعای خود برشمرد.

با این وجود ناگزیر شدم استفتائی به دفتر رهبری ارسال کنم وپاسخ این سوال شرعی را جویا شوم.

" سلام علیکم

1) خوابیدن در مسجد چه حکمی دارد؟

2) خوابیدن در شبهای احیاء ،شبهای اعتکاف و...چگونه است؟

سپاسگزارم"

شماره استفتاء: 279526

بسمه تعالی

 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ج1و2) خوابیدن در مسجد مکروه است مگر به خاطر ضرورت باشد

.

حال انشالله این پاسخ مورد توجه آن مسئول شهرستان و دیگر دوستانی که درپشت تریبون در مورد مسائل شرعی اظهار نظر می کنند واقع گردد.

 

 

افکار عمومی خواهان ارائه عملکرد شوراهای اسلامی شهر هستند

افکار عمومی خواهان ارائه عملکرد شوراهای اسلامی شهر هستند

چیزی حدود 7 ماه تا انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر باقی نمانده است و در این میان شاهد فعالیت برخی از شخصیت ها و افراد جامعه برای تصاحب کرسی های شوراهای این دوره هستند و در این میان بر خلاف انتظار مشاهده می کنیم که برخی از اصحاب رسانه برای گرمی تنور خاموش که به اسم انتخابات در حال روشن شدن است در تلاشند.

معتقدیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه عامل اصلی شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی و تعیین مسیر برای اتفاقات پیش روی جامعه نقش بسزایی دارند ولی نباید از نظر دور ساخت که با غبار آلود کردن فضاهای موجود ،افرادی که در امور محوله در پست 4+2 سال شورای اسلامی کوتاهی کرده ،از این فرصت استفاده نموده و بر تب دار شدن این فضا می بیافزایند تا با مشغول کردن افکار عمومی و ساماندهی نادرست جو جامعه از صندلی داغ پاسخگویی فاصله گرفته و به راحتی دوران باقی مانده تا زمان انتخابات را سپری کرده و بدون دغدغه فکری و ترسی از پاسخگویی ، بدون آزمون نهایی و کسب نمره از مهلکه دور شوند.

به راستی با مطرح کردن افرادی در جامعه جهت رقابت بر سر صندلی های شورای شهر دوره چهارم بدون واکاوی و کنکاش ضعفها و قوت های شورای دوره سوم به دنبال چه هدفی هستیم؟

آیا بهتر نیست به جای مطرح کردن افرادی جدید،به دنبال این باشیم تا عملکرد 4+2 ساله شوراهای کنونی را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را برای مردم بیان کرده و از نقاط قوت عملکرد آنها تحلیلی برای مردم نگاشته و از نقاط ضعفشان برای انتخاب مجدد مردم را بیم دهیم؟

هر چند بنا نداشتم تا به این زودی وارد مقوله شوراهای شهر شهرستان رامسر شوم ولی با طرح تحلیل هایی در رسانه های مجازی شهرستان رامسر ناگزیر شدم تا از این پس بیشتر از واقعیت عملکرد شوراهای کنونی دو شهر رامسر و کتالم و ساداتشهر مردم را آگاه کرده تا دیگر پس از انتخاب مجدد ،شاهد درگیری هایی بین منتخبان و عدم پاسخگویی آنها نباشیم.

 

اهم مسائل مطرح شده توسط روسای هیئتهای ورزشی در جلسه با فرماندار

  **هنوز به اهداف مادی مسابقات کشتی جام شهدای نرسیدیم تا آن را برگزار کنیم

  **احداث پارک بانوان در رامسر ضروری است.

  **جوانان به جای ورزش به کافه های سنتی روی می آورند.

  **حضور روسای ادارات در اماکن ورزشی برای ایجاد انگیزه بسیار مفید است.

**با ماشین ون و با دست خالی تیم را به استانهای مختلف اعزام می کنیم و با دست پر به شهرستان باز می گردیم.

  **سرگرد مرتضی طالشیان شهید شد تا مواد مخدر وارد کشور نشود ولی مربیان ورزشی تلاش می کنند تا جوانان وارد مواد مخدر نشوند.

**جناب فرماندار ،لطفا سرزده به برگزاری مسابقات ورزشی بروید نه با هماهنگی و حضور خبرنگار

**فوتسال شهرستان برای اولین بار در 10 سال اخیر در مسابقات لیگ 2 استان شرکت خواهد کرد.

**شهرداری شهر رامسر فقط کمکهای موردی و رفاقتی به برخی از روسای هیئتها پرداخت می کند.

  **تلکابین شهرستان رامسر از تمام امکانات شهرستان استفاده می کند ولی در بحث ورزش کمکهای موردی پرداخت می کند.

   **اکثر هزینه ها،هزینه حمل و نقل ورزشکاران برای برگزرای مسابقات به مرکز استان است.

   **کارگاه نجات غریق برای اولین بار ،امسال در رامسر برگزار شد.

**نداشتن حداقل لوازم در سطح بین المللی برای ناجیان غریق

   **پلیس امنیت و نیروی انتظامی در فصل شنا در مناطق ممنوعه همکاری لازم با نجات غریق را نداشتند.

   **امسال در ماه رمضان در مناطق سالمسازی دریا شنا ممنوع بودولی در نقاط شنا ممنوع هیچ گونه ممانعتی برای شنا به عمل نیامد.

    **باید به رشته ژیمناستیک که رشته مادر است توجه شود.

   **پس از گذشت 2 ماه از فصل پاییز ،هنوز ناجیان غریق دستمزد 4 ماهه تابستان خود را دریافت نکرده اند.

  **مدارس پایه ما هم اکنون معلم ورزش ندارد.

      **به دلیل فاصله زیاد تا مرکز استان به ورزش رامسر ظلم می شود.

       **به علت تیر اندازی غیر مجاز برخی اوقات کشاورزان جرئت ورود به مزارع خود را ندارند.

      **هیئت دوچرخه سواری در جاده توسط نیروی انتظامی تامین نیست.

      **لزوم احداث پارک ورزش عمومی

        **مسئولین ما ورزش نمی کنند.

تشییع پیکر شهید رامسری


مردم شهرستان رامسر شهید سرگرد مرتضی طالشیان را بر روی دستهای خود بدرقه کردند


.

.

ادامه مطلب ...

مدیر بیمارستان امام سجاد رامسر پاسخ داد

مدیر بیمارستان رامسر گفت:یکی از دلایل کندن درختان پالم به جهت اختفای دختر و پسر در پشت آن و انجام کارهای خلاف بوده است

دکتر صدریان مدیر بیمارستان امام سجاد (ع) شهرستان رامسر در مورد انتشار  اخباری در خصوص کندن درختان پالم در محوطه بیمارستان گفت:حدود 35 اصله درخت پالم با عمر حدود 15 الی 20 سال در محوطه بیمارستان وجود داشت و بدلیل اینکه این درختان مزاحمت هایی از قبیل افتادن بر روی دانشجویان ،اختفای دختر وپسر در پشت آنها و انجام کارهای خلاف ،داشتن برگهای تیز،وجود محوطه نازیبا و شبیه جنگل- ایجاد کرده بود ناگزیر آنها را از جای خود کندیم و هفته آینده به جایش درختان جوان و کوچکتر خواهیم کاشت.

دکتر صدریان افزود:چون فروش این درختان به صورت عمده ای نبود ،لذا نیازی به مزایده نیست و در ضمن همان شخصی که این درختان را خرید حدود 1400 اصله گل رز نیز به بیمارستان اهدا کرد که هفته قبل توسط باغبان در محوطه بیمارستان کاشته شد.

پژواک رامسر:

1-کلمه مزایده در اصطلاح؛فرایندی است برای فروش یا واگذاری کالا، خدمات یا حقوق دولتی یا متعلق به عام (بیتالمال) یا متعلق به بخش خصوصی به فرد یا افرادی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد و در قانون مزایده هیچ گاه کلمه عمده یا جزئی به کار نرفته است.

2-در ضمن چرا بیمارستان رامسر به جای فروش درختان پالم به افرادی دیگر برای مزایای شخصی ،آنرا به شهرداری رامسر که طالبه آن نیز بود واگذارد نکرد تا شهرداری در فضای شهری از آن استفاده کند و شهروندان از آن سود جویند؟

3-آیا می توان با بریدن درختان پالم صرفا با دلایلی که جناب دکتر فرمودند خصوصا اختفای دختر و پسر و انجام کارهای خلاف توجیه مناسب برای افکار عمومی باشد؟با بریدن درختان پالم ، این مشکل که گویا کوتاهی از حراست بیمارستان است رفع خواهد شد؟

مطالب مرتبط:

از بن کندن درختان کهنسال پالم و چند سوال!!!

 

مصاحبه مطبوعاتی فرماندار رامسر +حاشیه ها

مصاحبه مطبوعاتی فرماندار رامسر+ حاشیه ها

رستم زرودی ضمن اشاره به فضای بسیار خوب رسانه های مجازی در شهرستان رامسر در حد کلان شهر ها کشور اظهار داشت:از روزی که من به فرمانداری رامسر آمدم تمام مطالب سایتها و روزنامه های مربوط به شهرستان و استان را روزانه مطالعه می کنم و هر روز قلم خبرنگاران را می خوانم و از آن در جهت بهبود وضعیت شهرستان استفاده می کنم.

ادامه مطلب ...

اهانت به یک روحانی در حضور فرماندار رامسر

 

این چه قدرتی است که افرادی به هر دلیلی با یک اقدامی سوال بر انگیز ، مردم را به اعتراض وا-می دارند و آنوقت اعتراض ساده و کاملا مودبانه و منصفانه و بی غرض یک شهروند که حرف اکثریت مردم شهر است را در مقابل و حضور مسولان شهر که باید حافظ حقوق شهروندی باشند با واژه بسیار زشت پاسخ می دهند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد

ادامه مطلب ...

آخه برای چی دعوا می کنید...

آخه برای چی با هم دعوا می کنید ؟ما که با شما کاری نداریم!!


http://uploadfa.net/uploads/13477848911.gif

به نظر شما این دعوا زرگری است یا دعوای واقعی؟

جوابیه روابط عمومی شهرداری به شول رامسر و توضیحات شیخ صفر

به هر حال نگفتید این ساختمان تجاری چند وجب پارکینگ دارد؟ حریم نهر آب چه شده است؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر که به وقتش بیان خواهد شد.(روابط عمومی شهرداری شهر رامسر)فرا فکنی مشکل را حل نخواهد کرد.

ادامه مطلب ...

بودن یا نبودن استاندار مازندران!!

نمی دانم چگونه است که با این همه عقب ماندگی فرهنگی اقتصادی درغرب مازندران چگونه به خود اجازه داده اید ، که خواسته «مردم غرب استان» وهمه مطالبات چند دهه ساله آنان را دریک کفه ترازوقرارداده و«خواسته سیاسی» خویش را تنها درکفه دیگرقرارداده سپس با غروربه بهانه دفاع کاذب ازحقوق جامعه انسانی وصیانت ازحریم جغرافیایی مازندران کنونی اعلام فرموده اید:

«روزی که مازندران تجزیه شود ، طاهایی می رود...» ودربخش دیگری ازاین مظلوم نمایی، تجزیه مازندران را خیانت به مردم استان عنوان کرده اید که معنای این سخن درلفافه پوشیده مانده است.

ادامه مطلب ...