پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

بلاتکلیفی پل مرگ در شهرستان رامسر

حدود یک هفته پیش شهرستان رامسر شاهد حادثه دلخراش تصادفی در مسیر شرق به غرب در ابتدای پل نسارود بود که متاسفانه 3 نفر از سرنشینان خودروی سواری در دم جان باختند و نفر چهارم نیز به شدت آسیب دید.

با این وجود پس از طی حدود یک هفته از زمان وقوع حادثه نسبت به تعمیر گاردریل برای جلوگیری از حادثه ای مجدد اقدامی صورت نگرفت و سرنوشت جانباختگان و آسیب دیدگان در گرو پیروزی یکی از طرفین اداره راه شهرستان و شهرداری کتالم و ساداتشهر است.

رییس اداره راه شهرستان رامسر در خصوص مشخص شدن متولی پل نسارود می گوید،طبق طرح تفصیلی ،پل نسارود در محدوده شهرداری کتالم و ساداتشهر است ولی چند روز پیش حوزه راه سازی برای کمک به شهرداری بر روی پل ،علائم و تابلو نصب کرده و قسمتی را آسفالت کرد ولی این دلیل نمی شود که این پل در محدوده وظیفه اداره راه باشد و اداره راه در صورت وجود اعتبار به شهرداریهای شهرستان جهت ترمیم خیابانهای اصلی کمک می کند و در مورد این پل نیز اینگونه عمل شده است و قانونا ساماندهی این پل و مسئولیت آن بر عهده شهرداری کتالم وساداتشهر است.

ولی شهردار کتالم و ساداتشهر ادعای متفاوتی دارد و می گوید ،حوزه شهرداری کتالم تا ابتدای پل نسارود در امتداد غرب به شرق می باشد و حادثه فوق در طرف مقابل پل روی داده است و مسئولیت آن متوجه شهرداری کتالم و ساداتشهر  نیست.

شهردار کتالم و ساداتشهر به ساخت پل اشاره می کند و می گوید،پل نسارود توسط پیمانکار و راهسازی اداره راه درست  ، و تحویل گرفته شد و خودشان نیز باید خسارات احتمالی را متقبل شوند ،همانطوری که قبلا نیز چند کامیون به پل برخورد کرده بودند و خسارتهای آسیب به پل توسط اداره راه دریافت شد و در این مورد که حادثه جانی نیز در پی داشت ،اداره راه برای جلوگیری از بالا رفتن آمار تصادفات از متولی بودن و مسئولیت پذیری خود شانه خالی می کند.

حال با این وجود پلیس راه ،قسمتی از خسارات این حادثه را بر عهده متولی اصلی پل سفارود گذاشته است.

با این توضیحات طرح چند پرسش در اینجا لازم است.

چگونه تا دیروز که حادثه ای روی نداده بود همگی مدعی متولی بودن پل نسارود بودند ولی امروز که حادثه روی داده هم شهرداری و هم اداره راه از مسئولیت شانه خالی می کنند و بازی کی بود ،کی بود ،من نبودم را به راه انداخته اند.

فرماندار رامسر چه اقداماتی تا کنون در مورد این ماجرا داشته است و آیا نباید هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این پل اقدام نماید و جلوی شایعه نسبت فامیلی خود با یکی از طرفین دعوا را بگیرد؟

اگر همین روزها خدای ناکرده به علت تعلل در ترمیم پل حادثه دیده ،حادثه ای دیگر روی دهد مقصر کیست؟جواب کوتاهی را چه کسی خواهد داد؟

نظرات 5 + ارسال نظر
kashtofangdar 1391/09/02 ساعت 04:24 ب.ظ

khaste nabashi javan ...
az paein be bala satre 13 pole safarood ya nesarood

سلام
قربانت گردم پل نسارود
صفارود هم پل داره مگه؟

همراه 1391/08/30 ساعت 08:44 ب.ظ

با سلام
از شما بخاطر جدیت و پیگیری این موضوع صمیمانه سپاسگزارم. اطلاع رسانی بموقع و تیزبینی از ویژگی های یک خبرنگار مسئول هست .
البته نفر چهارم حادثه فوق الذکر به نحو معجزه آسایی کوچک ترین جراحتی نداشته است.
خدا خیرت دهد.

محمد ولی تکاسی 1391/08/30 ساعت 10:43 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با سلام
یادم هست چند سال پیش یک فیلم سینمایی در مورد تعیین حد و مرز شهرداری ها و حوزه استحفاظی نیروهای انتظامی جهت رسیدگی به یک مورد نظیر این حادثه دلخراش از دست دادن چند نفر هموطن دیده بودم. آخرش تخریب محل مورد نظر و بازسازی مجدد آن از طریق مشارکت طرفین راهگشا شد.

بی ریخت 1391/08/29 ساعت 10:01 ب.ظ

مملی جون ، تو که آدمی پیگیری هستی برو بگرد تحقیقات میدانی یا بین اسناد ادارات مسئول چه کسی ، چه نهادی ، سازمانی گلی این پل افتتاح کردند. شاید آن موقع می فهمی مقصر کیه . اگه فهمدی به ما اطلاع رسانی کن . امید واریم در این پیگیری تنت سالم بمانه . از بالا پل تورو زیر پل پرت نکند به امید دیدار

علی 1391/08/29 ساعت 12:49 ب.ظ

این همه مقامات نظام فرمودند که مرزهای خود را مشخص کنید و مواضع خودتان را شفاف بگویید این مردم گوش نمی کنند و باز هم می بینیم که این بندگان خدا در مرز شهرداری کتالم و سادات شهر و سایر توابع ... و اداره راه و مسکن و شهرسازی و سایر روستاهای تابعه ... تصادف کردند ! هزینه این عدم شفافیت هم همین است . دندشان نرم می خواستند ۲۰ متر اینورتر یا اونورتر بمیرند ! مهم شفاف بودن است که این ها مرزبندی دقیقی نداشتند و گوش به حرف مسئولین سیاسی امنیتی کشور ندادند ! و در زمین دشمن بازی کردند و حالا هزینه اش را هم باید از جیب خودشان ژرداخت کنند ... همین ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.