پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

دومین سالگرد عین اله محدث دیلمی /روحش شاد و یادش گرامی باشد


درست دو سال پیش بود ، در میانه های یک روز گرم تابستان ،در دومین روز از دومین ماه دومین فصل سال 90 ، خبری دردناک : (عین اله غرق شده )، بهت و حیرت همه را فرا گرفت. باورکردنش برای اطرافیان خیلی سخت بود. اصلاً او اهل شنا نبود آنهم در رودخانه.

بهر حال تمام وقایع سوزناک بعداز آن گذشت و مهندس جوان ، دانشجوی سال آخرکامپیوتر،از وبلاگ نویسان رامسر، بسیجی نمونه وسرگروه فعال طرح صالحین پایگاه مقاومت، باشخصیتی محبوب و محجوب،و ویژگی های منحصر بفردش در جوار رحمت حق آرام گرفته است .اما هنوز هر روز مادرش رامی بینم که چشم به راه دیدار مجدد فرزندعزیزش نگاهش فقط به پله های حیاط منزلش دوخته تا شاید دگر بار عین اله با سلامی آرام وارد اتاق شود وبخاطر همین تمام وسایلش را دست نخورده باقی گذاشته است .

 وچهارشنبه دوم مرداد از ساعت 3 بعداز ظهر بر مزارش در گالش محله حاضر شده وضمن قرائت فاتحه ، عرض تسلیتی خواهیم داشت برای خانواده مرحوم « مهندس عین اله محدث دیلمی » .یادداشت از داریوش قاسمی

پی نوشت:مرحوم مهندس دیلمی از اولین اعضای انجمن وبلاگ نویسان رامسری بود.روحش شاد و یادش گرامی باد.

با یک جوان کار آفرین رامسری آشنا شوید

مهندس محمد صالح علایی متولد سال 65 و فارغ التحضیل رشته نرم افزار کامپیوتر می باشد .

وی نمونه ای بسیار از جوانان این مرزوبوم است که بعد از فارغ التحصیلی  توانست با استفاده از رشته دانشگاهی خود کسب و کاری برای خود مهیا و مهمتر از همه آنکه چند جوان دیگر هم در کنار او همکاری داشته باشند که فراخور رشته دانشگاهی شان خدمات ارزنده ای به مردم فهیم شهرستان رامسر و مشتریان ارائه می کنند.

در گفتگویی که با مهندس علایی داشتم از او علت باز کردن مرکز تخصصی الکام و شروع فعالیت در زمینه رایانه را پرسیدم و وی با اشاره به فعالیت 8 ساله اش در زمینه رایانه و فعالیت های تخصصی در زمینه نرم افزار و همچنین سخت افزار رایانه گفت : طی دوسالی که مرکز تخصصی الکام را که مخفف کلمات الکترونیک و کامپیوتر می باشد باز شده است توانستیم با رایزنی ها و برقراری ارتباط و شناساندن نحوه خدمات رسانی این مرکز ،ادارات و ارگانهای مختلف در شهرستان رامسر را مجاب به همکاری و خدمات خواهی از این مرکز کنیم.

علایی ادامه داد: تمام تلاش من و همکارانم که همه از متخصصین این رشته هستند این است که بتوانیم بهترین خدمات را به مردم شهرستان و منطقه در بازار رقابتی کنونی ارائه بدهیم تا آنجا که مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید سیستم  و، نرم افزارها و چگونگی استفاده از محصولات رایانه ای را به صورت رایگان ارائه داده حتی اگر که محصول و یا خدماتی از این مرکز درخواست نکرده و در سطح یک مشاوره باقی بماند.

این مهندس جوان رامسری اظهار داشت : برای آینده این مرکز برنامه ریزی های خاص و بلند مدتی را داشته و سعی میکنیم من و همکارانم تمام کوششمان را در مشتری مداری  و حسن اخلاق داشته باشیم .

وی خاطر نشان ساخت : می توان گفت که امروزه 80 درصد مردم رامسر در منزل سیستم های رایانه ای را دارا بوده و روز به روز به نیاز مردم به خمات رایانه ای افزوده می شود .

مهندس اعلایی تصریح کرد : من و همکارانم در به روز کردن اطلاعات و شرکت در سیمینارها ی داخلی و خارجی و استفاده از اطلاعات به روزی که در مورد برنامه ها و سخت افزارهای رایانه ای ارائه می شود اصرار و اهتمام می ورزیم.

گفتگو از زهرا امیری

مسافران احتمالی اتوبوس دولت اعتدال ازمقصد رامسر

نزدیک به یک ماه دیگر اتوبوس دولت تدبیر و امید از ترمینال پاستور تهران حرکت خود را از منظر زمانی و مکانی آغاز می کند ، قرار است پس از سوار شدن وزرای دولت ، اتوبوس از مراکز استانها و شهرستان و بخشها طی چهارسال بگذرد و کسانی را که بلیت داشته باشند سوار این اتوبوس گردند درتحرک بخشی ،تقویت ، سرعت در حد مجاز براساس ضوابط و قوانین توسعه و اعتدال نقش آفرینی کنند درضمن بقول خود رئیس دولت آنهایی که بدون بلیت سوار اتوبوس هستند به ناچار باید پیاده بشوند .

سوالی اساسی این است با توجه استقبال مردم رامسر از رئیس جمهور منتخب با آرای 67 درصدی خود که نشان دادند تمایل شدید دارند تا با برنامه و اهداف دولت همسو ، هماهنگ و همراه باشند. آیا برای نخبه گان رامسری در این اتوبوس نیز بلیط رزو شده است؟ چه کسانی از رامسرتوانایی لازم برای ابتیاع و خرید بلیت اتوبوس دولت توسعه، تدبیر و امید را در سطح شهرستان، استان و ملی را دارا می باشند ؟ وقتی اتوبوس به رامسر آمد شهروندان ما باید چه کسانی را برای مدیریت استانی یا کشوری بدرقه کنند ؟ در تودیع و معارفه شهرستانی به کدام اداره سرک بکشند ؟

آیا ستاد مرکزی آقای روحانی در شهرستان رامسر به شناسایی ظرفیت ها و توانمندی نیروها پیشنهادی اقدامی کرده است ؟ آیا سکوت ستاد نشان از این دارد که آنها منتظر شرایط در آینده هستند ؟ به نظر می رسد اعضای مرکزی ستاد منتظر هستند تا ببیند خود وزرای احتمالی امکان نظرخواهی از ستاد های شهرستان ها در انتخاب مدیران لحاظ می کنند ؟ آیا دولت تمایلی به دخالت اعضای ستاد در تصمیم گیرهای وزرا و مدیران کل استانها را می دهند ؟

تاکنون هیچ پیامی از ستاد مرکزی شهرستان رامسر به جامعه شهرستانی رله و ارسال نشده است ؟ شاید فعالان اجتماعی و سیاسی درگیر در ستاد شهرستان منتظر ستاد استان می باشندکه آنها تا چه حد فعالان رامسری ستاد رئیس جمهورمنتخب را درمعرفی و انتخاب مدیریت های جدید شهرستانی و استانی دخالت می دهند ؟

آیا پیشنهاد دهندگان استان غرب مازندران که از قضا امروز از فعالان ستادهای آقای روحانی هستند منتظر ارزیابی مدیران استانی هستند، تا ببیند مدیران مرکز استان چه سهمی از مدیریتهای استانی را به غرب مازندران و به شهرستان رامسر اختصاص می دهند. تا از قبل رفتار آنها بهانه ی برای ادامه پیگیری جدا شدن غرب از مرکز استان داشته باشند ؟

فعالان ستاد مرکزی به هر دلیلی که تاکنون سکوت کرده اند ، مسلما به یک جمع بندی منطقی رسیده اند،آیا جامعه درورای سکوت ستاد به ارزیابی اولیه رسیده و مدیران پیشنهادی خودرا روی میز فضای مجازی و رسانه ها قرار داده است ؟ اسامی پیشنهادی و نخبه های جامعه در حوزه های مدیریتی فعلاً اینها هستند ، که خوانندگان این سطور در نظرات بدان اشاره می کنند ...

لذا از خوانندگان گرامی انتظارداریم به کمک ما آمده و افراد شایسته ای که می توانند در مدیریت آینده شهرستان ، استان و کشور موثر باشند ، در بخش نظرات خوانندگان به جامعه معرفی کنند ، منتظر نظرات شما هستیم .یادداشتی از مخاطب پژواک رامسر

زبان تهدید،زیبنده " اتاق فکر رامسر " نیست

سید کمال سیدی / حاشیه های پر رنگتر از متن و البته تلخ و تاسف آور نشست اخیر  کانون همکاری های مردمی   موسوم به " اتاق فکر رامسر " انحراف بزرگی بود در مسیر پیش روی آنانی که با انگیزه " مشورت دادن " نه "فشار آوردن "  به دنبال بنیان نهادن چنین اتاقی بودند .

گرچه شیخ اصلاحات به عنوان یکی از بانیان این اتاق در آخرین  مطلب خود در وبلاگ" شول " با قبول برخی نارسایی ها  و تبری جستن از  برخی اظهارات ،درصدد جبران وکاهش سیل انتقادات بر آمد اما واقعیت اینکه بکارگیری زبان تهدید یا تکلیف  و حتی عباراتی زشت و سخیف از سوی تعدادی ازحاضرین در این جلسه ، نسبت به برخی منتخبین شورای چهارم ، شانیت و کارکرد چنین اتاقی را در حد " گروه فشار " تنزل داد.

اینکه شهردار بماند یا نه  ، تصمیم با شوراست و در این راه شایسته است " متولیان اتاق فکر" اجازه ندهند که " برخی از افراد خاص این اتاق یا بستگان آنان " که در شرایط فعلی صاحب موقعیت جدیدی شده ، به خاطر حفظ منافع فردی و حتی تقویت  موقعیت اقتصادی خود زبان به تهدید گشایند و اتاق فکر را به ابزار و اهرم فشاری جهت نیل به اهداف سود جویانه خود تبدیل نمایند.

در خصوص " اتاق فکر"  که با توجه به ترکیب فعلی آن  می تواند به " اتاق همفکران " تغییر نام دهد! نکته های قابل تامل دیگری نیز می توان بیان نمود که فعلاًبه همین مقدار بسنده می کنیم.

جلسه مشترک شورای دوره سوم و چهارم شهر رامسر


صبح پنجشنبه هفته گذشته نشست مشترک اعضای دوره سوم و منتخبین مردم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رامسر برگزار شد.

 


 

اهم سخنان اعضا شورا

علی امینی شاد رییس شورای شهر

-خداوند نعمت خدمت رسانی را توسط مردم در اختیار شما قرار داد و مطمئن هستم که این اعتماد را پاسخ خواهید کرد.

-جای خوشحالی است که همه اصناف مختلف در ترکیب شورای دوره چهارم وجود دارد.

-مشکلات شهر های ایران شبیه به هم است و بر اساس نقش و عملکرد شهرها ،هر کدام مشکلات خاص خود را نیز دارند.

-در دوره گذار بودن قدرت از دولت به مردم هستیم و  همه فعالیت ها زیر سایه این مشکلات است.


-مشکلات شهرهای ما چهار سطح دارد ،عدم تحقق پذیری طرح های توسعه شهری (جامع و تفصیلی)،مدیریت شهری ،متخصصین و شهروندان

-فقط 13 الی 15 درصد طرح جامع و تفضیلی در کشور تحقق یافته است.

-شهر پویاست و طرح تفصیلی طرح خشک و بی روح است و بر اساس نیاز طراحی نشده است.

-توجیه مالی پشت طرح جامع و تفصیلی نیست.

-این طرح های (جامع و تفصیلی )کارشناس محور بوده و بر اساس خواست و نیاز مردم نبوده و مشارکت مردم در طرح ها معنا نداشته است.

-موازی کاری و هرج و مرج در مدیریت شهرها ،متاسفانه هزینه بالایی را به جامعه تحمیل می کند.

-شهرهای همجوار بعد از 4 سال از انجام طرح ریز پهنه بندی در رامسر به فکر اجرایی کردن آن افتاده است

-همه تحولات اجتماعی ،سیاسی ،زیست محیطی و... باید در چارچوب توسعه باشد

رضی کاظمی

انصافا مردم خوب انتخاب می کنند و هر چه مردم انتخاب کردند خوب است.

-اگر خدمات شورای اول نبود هیچ موقع راه برای شورای دوم باز نمی شد و به همین ترتیب ادامه دارد.

اگر امروز ماشینی ظرف مدت 5 دقیقه خود را از میدان شهید رجایی به فرودگاه رامسر می رساند مرهون خدمات شورای دوره دوم است.

-شورای دوم در ساخت پل صفارود نقشی نداشت و به آن شورا تحمیل شد

-در شورای دوره دوم کسی اطلاعاتی از طرح جامع نداشت و فقط مصوب می کردیم و فقط اقای خلج وارد بود و همگی صفر کیلومتر بودیم

-در پایان شورای دوم 1 ریال بدهی به بیرون نداشتیم

یکی از کارهای شورای سوم تدوین قوانین خوب بود

-در سال 91 قرار بود 6.5 میلیارد تومان بودجه به شهرداری رامسر تخصیص داده شود که فقط 18 درصد تخصیص داده شد

-380 میلیون بدهی شورای اول را شورای دوم پذیرفت و پرداخت کرد

-می توانم به جرئت قسم بخورم که همه کارهای در شورای سوم بر اساس کار کارشناسی بود.

-(خطاب به منتخبین شورای دوره چهارم) به بحث هایی که سد راه شما می شود وارد نشوید

سید کمال سیدی

-اینک که منتخبین شورای چهارم وارد شورا شدند از شدت کارها متوجه خواهند شد و زمانی که شهروند بودند اینگونه نبود

- در بحث انتخاب شهردار شما(دوره چهارم) فقط انتخاب کننده است و استانداری تصمیم گیرنده خواهد بود

-مردم فکر می کنند که بستر رودخانه ها واقعا در اختیار شورا و شهرداری است در حالی که اینگونه نیست

-یکی از معضلات جدی شهر رامسر ترافیک است

-در شورای دوره سوم 90 درصد پیاده روها سطح شهر بازسازی شد

-در شورای دوره سوم محله محوری در دستور کار قرار گرفت

-(کارهای صورت گرفته در شورای دوره سوم قرائت شد )

گوهر رستمی

-نباید سطح توقعات مردم را بالا ببریم

چاوش ثانی

-در فضای خدمت قرار گرفتید و تهدیدهایی را به همراه خواهد داشت که انشا... با وحدت حل خواهد شد

-انشا... شورای دوره چهارم با بهره گیری از تجربیات شوراهای گذشته به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

-از کمک به شورای دوره چهارم دریغ نخواهیم کرد.

این نشست به مدت 3 ساعت به طول انجامید که منتخبین مردم در سخنان کوتاهی از برگزار کنندگان این جلسه تشکر کردند و وعده داده شد به منظور انتقال تجربیات شورای دوره سوم جلسات دیگری نیز برگزار شد.

نصب پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرستان رامسر در آینده نزدیک

رییس نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر :

نصب پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرستان رامسر در آینده نزدیک

علی حسینی  از نصب پایگاه های اطلاع رسانی ثابت گردشگری در ورودی شهرستان در آینده نزدیک خبر دادو اظهار داشت : این پایانه ها اطلاعات جامعی از خواسته ها و نیازهای گردشگران  را در اختیارشان قرار می دهد .

  ادامه مطلب ...

یادآوری شعارهای قبل از انتخابات اعضای منتخب انتخابات 92

" به هیچ وجه شخصی که در محیط شهرداری کار نکرده و سابقه کار در شهرداری نداشته باشد نباید به عنوان شهردار انتخاب شود و رئیس اداره تعاون خوب، رئیس اداره راه خوب و ... لزوماً یک شهردار خوب نیست و این شخص(شهردار منتخب) نباید پس از 2 سال تجربه کردن بعداً متوجه شود که در شهرداری باید چه کاری انجام دهد ."

یکی از استراتژی های «پژواک رامسر » بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بررسی میزان عملیاتی شدن شعارهای نامزدهایی است که امروز به عنوان منتخب مردم معرفی شدند.

در این خصوص همگی می دانیم که مطالبی که به صورت رپرتاژ در اختیار رسانه ها قرار می گیرد ،رسانه حق دخل و تصرف ندارد و فقط می تواند آنرا منعکس نماید.

مصاحبه ذیل یکی از گزارشاتی است که توسط پژواک رامسر تهیه شد که بعدا  قسمتهای عمده آن حذف شد و به صورت گزارش رپرتاژی در ماهنامه ساحل دریا منتشر شد.

در این برهه که جناب مهندس مجید درجانی به عنوان منتخب مردم در شورای شهر دوره چهارم شهر رامسر انتخاب شد لازم می دانیم که گزارش خام وی بدون دخل و تصرف رپرتاژی آن  را در معرض مطالعه عموم قرار دهیم و شعارهای قبل از 24 خرداد 92 وی را با بیان بعد از انتخابش مقایسه نماییم.

انشالله در آینده به بررسی شعارهای دیگر اعضای منتخبین خواهیم پرداخت.

 

ادامه مطلب ...

امام جمعه رامسر: در راس شورای نگهبان آدم وارسته و با تقوایی وجود دارد

خطیب جمعه این هفته شهرستان رامسر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان با اشاره به جایگاه آیت ا... جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان گفت:در راس شورای نگهبان آدم خداترس و با تقوایی وجود دارد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی اظهار داشت:26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان این نهاد بسیار مهم در جمهوری اسلامی است که یکی از ارکان این نظام می باشد.

وی گفت:هجمه های تبلیغاتی علیه شورای نگهبان بسیار زیاد است و فقها و نیروهای شورای نگهبان در برابر همه این هجمه های داخلی و خارجی ایستاده اند.

مرتضوی با اشاره به اینکه گاهی همجمه های وارد شده به شورای نگهبان بسیار زیاد است افزود:واقعا ما مدیون شورای نگهبان هستیم.

امام جمعه رامسر ادامه داد:فقهای شورای نگهبان فقط خدا را در نظر می گیرند و در انتخابات 88 پیام های رهبری را نصب العین خود کردند و در برابر فتنه ایستادگی کردند و ایران عزیز را سرافراز کردند.

وی گفت:در انتخابات یازدهمین دوره ریاست حمهوری نیز بسیار دقیق کار خود را انجام دادند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیدند.

 

 

در انتخابات 24 خرداد امسال بیش از 430 نیروی نظارتی بکارگیری شد

رئیس نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره ای  میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن ،رامسر عباس آباد در شهرستان رامسر:

در انتخابات 24 خرداد امسال بیش از 430 نیروی نظارتی بکارگیری شد

رئیس نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره ای  میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان رامسر در گفتگویی اظهار داشت:در انتخابات اخیر 430 نیروی نظارتی در بیش از 107 شعبه در شهرستان رامسر بکارگرفته شد

علی اکبر الهی گفت:شورای نگهبان نقش کلیدی و اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد به گونه ای که بارها و بارها ،امام خمینی (ره)به پشتیبانی از این نهاد مقدس تاکید داشته اند و مقام معظم رهبری نیز در حمایت و تقویت جایگاه قانونی این نهاد مقدس پافشاری کرده اند.

الهی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی از دو رکن مشروعیت و مقبولیت تشکیل شده است که بر اساس وظیفه ذاتی ،شورای نگهبان حافظ و پاسدار این دو رکن اساسی نظام است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره ای مجلس در شهرستان رامسر ادامه داد:با توجه به اینکه نظام های سیاسی دنیا برای حفاظت از قانون اساسی خود تشکیلات مشابهی نظیر دادگاه قانون اساسی و... پیش بینی کرده اند ،این شورا نیز نقش همانند دارد و در برابر آن موضع گیری های منفی وجود داشته و دارد زیرا این شورا چون سدی در برابر انحرافات ایستادگی کرده و می کند.

الهی اظهار داشت:شورای نگهبان دارای سه وظیفه ، نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی ،تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه پرسی می باشد که بر اساس وظیفه سوم ،دفتر نظارت شهرستان رامسر وظیفه خطیر نظارت بر انتخابات را بر عهده گرفت .

وی با اشاره به اینکه سنگین ترین انتخابات بعد از انقلاب اسلامی،انتخابات اخیر بوده است گفت:در 24 خرداد امسال سه انتخابات ریاست جمهوری ،میاندوره ای مجلس و شوراهای شهر و روستا در شهرستان برگزار شد که برگزاری آنها بسیار سنگین و دشورا بوده است.

الهی در پایان گفت:در انتخابات اخیر با بکارگیری 430 نیروی نظارتی در بیش از 107 شعبه با تسلط کامل و همدلی و همراهی سایر عوامل دست اندر کار، انتخابات با موفقیت برگزار شد

لغو جلسه مطبوعاتی زرودی فرماندار رامسر

به گزارش پژواک رامسر جلسه مطبوعاتی رستم زرودی ،فرماندار رامسر که قرار بود روز پنجشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر برگزار شود بنا به دلایلی لغو شد.

صبح امروز محسن یوسفی مسئول روابط عمومی فرمانداری رامسر به پژواک رامسر گفت :به علت تقارن جلسات دیگر فرماندار با جلسه خبرنگاران ، این جلسه لغو شده است و به آینده موکول شد.

شایان ذکر است جلسه قبلی فرماندار رامسر با اصحاب رسانه در دی ماه 91 برگزار شده بود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که نوشتن مطالبی انتقادی از فرماندار رامسر در خصوص قدردانی از اصحاب رسانه در حماسه 24 خرداد 92 دلیل اصلی لغو این جلسه مطبوعاتی است.

 

حدود 98 درصد ولات و وفات افراد مردم رامسر به موقع ثبت می شوند

رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر :

حدود 98 درصد ولات و وفات افراد مردم رامسر به موقع ثبت می شوند

رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامسر گفت:باید تاریخ ولادت ها زیر 15 روز و تاریخ وفات افراد زیر 10 روز به ثبت برسد که این اتفاق حدود 98 درصد در شهرستان رامسر به موقع انجام می شود.

روح اله کوزه گر اظهار داشت :حدود 2 درصد باقی مانده  مربوط به ثبت به موقع تاریخ ولادت مربوط به ولادت  ازدواج های صیغه ای و فرزند خواندگی ها می باشد که به ما اطلاع داده نمی شود.

وی در ادامه گفت: ما آمادگی داریم برای کلیه شهرندان رامسری که تغییر آدرس محل سکونت دادند ، کارت های ملی شان را تعویض نماییم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامسر افزود:امسال برای خانواده شهدا و جانبازان ، برنامه صدور کارت ملی هوشمند را در دستور کار داریم که انشاا... در سال آینده برای همه افراد این کار عملی می شود و دیگر نیازی نیست که مردم کارتهای مختلف را با خود حمل کنند بلکه تمام اطلاعات آنها در همان کارت ملی هوشمند ذخیره می شود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت:با تشکیل آرشیو الکترونیکی در اداره ثبت احوال رامسر تمام خدمات ثبت احوال در محل سکونت آنها انجام میگیرد و نیاز نیست که متقاضی به محل صدرو شناسنامه خود مراجعه نماید.

کوزه گر جمعیت شهرستان رامسر را 69023 نفر دانست که از این تعداد 34524 نفر مرد و 34499 نفر زن هستند.

رئیس ثبت احوال رامسر با عدم ارئه آمار وقوع طلاق به علت فقدان دفتر طلاق در رامسر اظهار داشت:در سال 1391 در رامسر تعداد 912 نفر به دنیا آمدند ، 431 نفر فوت شدند و 759 ازدواج نیز به ثبت رسید .

 

روستای چالکرود در عطش آب می سوزد

در ماه مبارک رمضان:

روستای چالکرود در عطش آب می سوزد

صبح روز چهارشنبه دیروز ، جمعی از اهالی روستای چالکرود به بخشداری رامسر مراجعه و خواستار حل مشکلات آب شرب این روستا ش دند.

این عده در دیدار با ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار بخش مرکزی از قطعی 3 روزه آب آشامیدنی منطقه گلایه کردند و گفتند:چیزی حدود 3 روز است که روستای چالکرود از آب شرب محروم است و آنها حتی  برای استحمام نیز آب ندارند.

به گزارش خبرنگار ما که در صحنه حضور داشت اهالی روستای چالکرود در حالی که از کمبود آب به شدت ناراحت بودند در گفتگویی اظهار داشتند:علت این مشکل صدور مجوز بیش از حد و انشعاب آب این روستا به روستاهای همجوار است.

جعفر طیبی رئیس اداره آب روستایی رامسر نیز طی تماس تلفنی به خبرنگار ضمن تایید مشکل آب روستایی چالکرود گفت:این مشکل متاسفانه وجود دارد و در حال حاضر برای حل این مشکل با تانکر آب در تلاش هستیم تا موقتا نسبت به حل مشکل آب اقدام نماییم ولی باید برای حل مشکل آب شرب روستای چالکرود برنامه ریزی اصولی انجام دهیم.

گفتنی است چالکرود در کنار یکی از رودخانه های پرآب منطقه (رودخانه چالکرود)قرار گرفته است.

واکنش شیخ صفر قاسمی به مطالب مندرج در پژواک رامسر

- بسیاری از نقدهای وارده بر اتاق فکر فعلی رامسر درست است.

- متأسفانه توسط بعضی از افراد اتاق فکر بدون هماهنگی هیأت مؤسس دعوت شدندکه بعضی از آنها هیچ حرفی برای گفتن ندارند و جز منافع خود به چیز دیگری نمی اندیشند.

- به باور این حقیر هیچ شخص حقیقی یا حقوقی و هیچ گروه و تشکل رسمی یا غیر رسمی حق ندارد در انتخاب شهردار خدای نکرده منتخبان مردم را تهدید نماید.

 

ادامه مطلب ...

حضور رئیس شورای شهر رامسر در اجلاس مهندسان کشور

مهندس علی امینی شاد رئیس شورای اسلامی شهر رامسر به دعوت مهندس سید مهدی هاشمی رئیس کمسیون عمران مجلس در شانزدهمین  اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان  کشور شرکت کرد.

صاحبان قدرت و ثروت عاملان ساخت وساز در سواحل شمالی کشور

دامادی گفت: افرادی که در حریم دریا ساخت وساز‌های غیرمجاز انجام می‌دهند یا متمولانی‌اند که توانایی مالی بالایی دارند یا افراد صاحب نفوذ هستند چرا که مردم عادی توانایی قرار گرفتن در مقابل قانون را ندارند.

  ادامه مطلب ...