پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را!!!

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا اومدن سرویس دانشگاه چند دقیقه ای باید منتظر می موندم.واسه اینکه وقتم تلف نشه رفتم روبروی دانشکده که باجه روزنامه فروشی بود و خودم رو با خوندن تیتر روزنامه ها سرگرم کردم، اطرافم چند نفر دیگه هم بودند ولی بین همشون یه نفر همانطور که روزنامه ها را نگاه می کرد تند تند تخمه می خورد و بدون توجه پوست تخمه ها را روی زمین می ریخت  .

داشتم فکر میکردم چی بهش بگم که یکی از کسانی که داشت روزنامه ها رو ورانداز می کرد با جدیت تمام بهش نگاه کرد و گفت:ببخشید خیلی عذر می خوام حواستون هست که دارید پوست تخمه ها را روی زمین می ریزید ؟پیش خودم فکر کردم الان دو حالت پیش میاد یا قبول میکنه و معذرت خواهی می کنه و یا حسابی ترش میکنه و با بی ادبی یه چیزی بهش میگه!

ولی یه حالت سوم اتفاق افتاد تخمه خوردنش قطع شد و متعجبانه نگاه کرد و گفت مگه اشکالی داره و از نظر شما ایرادی داره!!!

تصویر از من تامل از شما!!!

                         

سلام 

با آغاز سال تحصیلی جدید این دستورات در قالب دستورالعمل در سراسر دانشگاه اعم از محل اجتماع دانشجویان ، ورودی دانشکده ها،خوابگاه و... نصب گردید.

چرا قضاوت نادرست!!!

                                                                          puzkhand.blogsky.com

 

 

 

 

از آنجاییکه مطلب آخرم در مورد اعتراض نسبت به نگاه تبعیض آمیز غرب نشینان شهرستان رامسر نسبت به شرق نشینان ، عدم معرفی زیبایی و جلوه های طبیعی شرق همانند معرفی مناطق نه چندان زیبای غرب رامسر و با عنوان" اینک قضاوت با شماست!!!" مطرح نمودم متاسفانه سایتهای  "شمال امروز" و " دریا نیوز " و سایت دریا دیم " با تغییر عنوان مطلبم آنرا بر عکس  منعکس نمودند . این موضوع ابتدا از سایت دریا دیم آغازشد که تماس با مدیر سایت مطلب اصلاح شد.از مدیران سایت های یاد شده نیز خواهشمند است با درج درست عنوان مطلب نسبت به این نقیضه اقدام نمایند.

یاد آوری می نماید که اگر مدیر سایتی می خواهد مطلبی را در سایت های خود درست درج نماید نخست به منبع آن دست یابند تا از صحت و سقم آن آگاهی یابند /

با تشکر

محمدرضا بهرامی

اینک قضاوت با شماست !!!

puzkhand.blogsky.com  puzkhand.blogsky.com    

 

 

رامسر به دلیل داشتن زیباییهایی منحصر به فرد و طبیعت بکر و کوتاهی فاصله کوه تا دریا ،همیشه مورد توجه توریست و جهانگردان ،خصوصا شهروندان عزیز ایرانی بوده است.مراتع سبز و دریای نیلگون در دامنه کوههای سترگ وسر به فلک کشیده ،چنان شهر را زیبا نموده است که گمان انسان بدان سو می رود که آیا بهشت زمینی خداوند چیزی جز اینست؟

نغمه دل انگیز طیور در فصل بهار و تابستان و مضافا پاییز و زمستان در دل شاخسار درختان کهن و تنومند،آدمی را مدهوش و مسحور می سازد.قبای سبز طبیعت آنچنان آدمی را سرمست می سازد که شکرانه ی این همه نعمت از وهم و فهم آدمی بدور است.

مختصر زیباییهای یاد شده منحصرا به منطقه ای خاص مرتبط نمی شود ،بلکه پراکندگی زیبایی در کل شهرستان تنوع آفریده است

قلم نواز متذکر می شود که پاس داشتن این بلور منقش،مستلزم تلاش و کوشش تمام شهروندان رامسری می باشد و از آنجاییکه این مامن متعلق به تمام ایرانیان زیبا دوست و زیبا پسند است باید در حفظ  و نگهداری آن کوشا بود.

با این مقدمه به بررسی اجمالی ،پیرامون معرفی بدون غرض تمام جلوه های رامسر می پردازیم.

از آنجاییکه رامسر از دو قسمت غرب و شرق با حوزه شهری کاملا جدا از هم تشکیل شده است،حوزه غربی آن فعال تر و پر رونق تر از حوزه شرقی آنست.اشاره به پر رونق بودن و فعال بودن بدان معنی است که وجود ادارات کلیدی و مسئولین مهم شهرستان در قسمت غرب آن ،بالطبع ارزش کلامی و قلمی غرب شهرستان را متمایز کرده است.متاسفانه این موضوع یکی از دلایلی است که نگاه تک بعدی به قسمتهایی که زیباییهای خود را به قرض گرفته اند ،زیباییهای کم نظیر و گاها بی نظیر شرق شهرستان به باد فراموشی سپرده شده است و یا در پرده ای از گمنامی فرورفته است .شاید هم یکی دیگر از دلایل آن بی توجهی مسئولین شهری شرق شهرستان در جهت غلتاندن منابع طبیعی و جاذبه های بکر و زیباییهای بالقوه در جهت جذب سرمایه و معرفی بیشتر این قسمت می باشد که این نیز در جای خود گلایه آمیز است که متعاقبا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .توجه به این نکته کافی است که بدون اغراق ،زیباییهای شهرستان که آن همه از آن یاد کنند مقروض به قسمت شرقی آنست که متاسفانه مانند پازل گمشده ای هیچ تمجیدی از آن نمی شود و گاها مورد غفلت و بدون معرفی باقی می ماند.جنگلهای بکر دالخانی و بنشکی و ییلاقات منشعب به آن ،ارتفاعات سراسر هیجان انگیز اربه کله و سرلیماک ،کوه منفرد و مخروطی و بسیار زیبای مارکوه با چشم انداز طبیعی همراه قلعه حسن صباح بر فراز آن ،آب گرم و شیرین های متعدد در شهرهای شرقی شهرستان در مقایسه با زیباییهای غربی شهرستان گوی سبقت را می رباید و حریف را در یک حرکت غافل گیرانه کیش و مات می کند.

با این وجود تقاضایمان از مسئولین شهرستان و شهر جز این نیست که در پی رفع موانع بوجود آمده بر آیند و شاهد جذب روز افزون میهمان به شهرستان رامسر باشیم/.