پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سیاهپوشی به واسطه هتک حرمت به مدیر وبلاگ پوزخند


با سلام خدمت مخاطبان وبلاگ پوزخند

به علت فحاشی رییس یکی از ادارت شهرستان رامسر به مدیر این وبلاگ به دلیل انتقاد از وی تا 10 روز این صفحه به روز نمی شود و سیاهپوش می ماند.

مطلب مورد نظر که مورد توهین واقع شدم "بیت المال یا بیت الحال"/

20 اردیبهشت 1391 

 

بازتاب: 

درد دل یک خبرنگار با استاندار  

 

پاسخگوبودن و سعه صدر دو ویژگی مهم مسولیتی!


پوزخند رامسر سیاهپوش شد / بدون شرح  

 

شمال پرس

آقاچراهر کس به مرکز می رسد انگار تنکابن و رامسر می شود خارچشم!!!

"سیامک" در ذیل یادداشت "استاندار مازندران به خودش چه نمره ای می دهد ؟! " که نویسنده آن دکتر صادقعلی رنجبر است کامنتی قرار داد و جالب آنکه دکتر صادقعلی رنجبر نیز بدان پاسخ گفت.

شما را به خواندن این دو متن دعوت می کنم!

سیامک

با سلام خدمت جناب آقای رنجبر سپاس از نکته سنجی و مقاله زیبایتان براستی که چنین است و بدرستی در جملات ابهامی عملکرد نا موفق آقای استاندار را نقد فرمودید ولیکن سوالی برای من پیش آمده چون در تمامی مقالاتی که جنابعالی مرقوم فرمودید به نوعی نیم نگاهی به تنکابن  دارید و از شما نسبت به این شهر قضاوت بدون استناد و کدورت بار زیاد سراغ دارم از شهری که موجب رنجش شما می شود.

نمی دانم کی و چند سال از مراجعه شما به شهر تنکابن می گذرد و چه امکانات و اقدامات مهم زیر بنایی و معمول را در اینجا مشاهده فرمودید که به چشمان ناقص ما نمی آید و شما از داشتن این امکانات در شرق و مرکز استان بی بهره هستید ولیکن ما در اینجا نه بودجه ی می بینیم و نه کل بودجه مازندران را چون اگر چنین بود وضعیت به واقع بهتر از اینها می بود واقعا" چنین نیست ما خود نیز از عملکرد آقای استاندار و استاندارهای قبل گله مندیم نمی دانیم چه می گذرد که هر کس به مرکز می رسد انگار تنکابن و رامسر میشود خارچشم/

انگار در زمان تخصیص بودجه و دادن امکانات شهرستان تنکابن از نقشه مازندران سر می خورد و به نقشه استان گیلان اضافه می شود .

جناب آقای رنجبر لازم به ذکر است آقای استاندار از همین شهر به این موقعیت سیاسی و اجتماعی رسیدند و به نوعی به این منطقه دین پرداخت نشده دارند ولی شما بفرمایید در زمان تصدی ایشان بر منصب استانداری چه بر این شهر گذشت چرا شما ها بدون ادله مثبت قلم فراسایی می نمایید و کارهای نشده در اینجا را بزرگ و کارها بزرگ در آنجا راحقیر می شمارید .

و در جایی دیگر در بوق کرنا می کنند که آقای استاندار تبعیض چرا .

سایت دریا نیوز که از مرکز استان است شهر های تنکابن و رامسر را می کوبد و بر آن می تازد و به گناهی نکرده محکوم می نماید شهرهای لوکس (این روزها اخبار و گمانه زنی های مختلفی از جانب محافل سیاسی و خبری در مازندران به گوش می رسد که حکایت از اختصاص یافتن بیشتر درآمدهای مازاد). ( از 130 میلیارد تومان تنها به دو شهرلوکس رامسر و تنکابن دارد ) جای تاسف است کدام شهرهای لوکس

…..

صادقعلی رنجبر        
سلام بر عزیز دلم سیامک خان 
از حسن نگاه شما به یادداشتم ممنونم.   
باور کنید که نگاهم به تنکابن و رامسر و کل شهرهای غرب مازندران، نه تنها منفی نیست که اتفاقاً همیشه معتقدم که نباید حق آنها خورده شود و وقتی چهاربانده کردن این منطقه کمی طول کشیده بود، بنده بطور جدی در جلسات و مقالات انتقاد می کردم و خدا را شاهد می گیرم که این شهرها را هم مثل زادگاهم ساری دوست دارم.بحث من در این مقاله، بحث عدالت است که نباید یا شور شور باشیم یا بی نمک!
من ارادتمند همه غرب استانی ها بخصوص رامسر ی ها و تنکابنی ها هستم و شک نکنید که در بحث عدالت از آنها هم دفاع می کنم، چرا که معتقدم این شهرها هم مثل بقیه شهرهای مازندران از محرومیت پنهان زجر کشیده و رنج می برند!

سیامک

با سلام از جناب آقای رنجبر کمال امتنان را دارم که بربنده منت گذاشتند و جواب کامنت اینجانب را خلاصه وار پاسخ فرمودند ولی جوابی که هنوز دریافت ننموده ام این است که آیا استنادی موجود است که شما می فرمایید بودجه مازندران به دو شهر تنکابن و رامسر اختصاص یافته و یا خبر دریا نیوز موثق است که 130میلیارد تومان به دو شهر لوکس تنکابن و رامسرلحاظ یافته چون اگر چنین است باید از مسولین این دو شهر توضیح خواست که با این همه پول چه کردند و چرا هیچگونه تغییر محسوسی مشهود نیست و در این صورت باید پاسخ گو باشند راستی باید خدمتان عارض شوم در تمامی ادوار گذشته به جهت انتخاب مسولین شهر تنکابن از مرکز یا شرق استان به جهت خودشیرینی منتخبین مرکز اکثر بودجه مربوطه دوباره عودت و در شرق و مرکز استان خرج میگردید

رنجبر                                                               

سیامک خان عزیز-سلام به شما و همه شهروندان دل نگران غرب استانی و بویژه تنکابنی

فکر می کنم اولین بار است که به کامنتی در سایت و وبلاگ دیگران پاسخ می دهم، اما آنچنان شما مؤدبانه و متین می نویسی که دلم نیامد پاسخ مکمل را هم ندهم!

من بودجه موردنظر را به اعتراض رسمی آقای دکتر مقیمی نماینده محترم مردم بهشهر و نکا و گلوگاه که تقریباً در همه سایتها انعکاس یافته و از سوی استانداری هم هیچ جوابیه و پاسخی داده نشده، مستند کردم و مطمئناً اگر تکذیبیه صادر می شد، من احتیاط می کردم!

سیامک خان عزیز، این مورد فقط یک مثال بود که همراه چند مثال دیگر ارائه شده بود و منظور این نبود که خدای نکرده، به تنکابن و رامسر عزیز که خودم شیفته زیبایی این مواهب الهی و اقلیمی ام، طعنه و کنایه ای بزنم، بلکه می خواستم که آقای استاندار و همه مدیران بدانند که زیر نگاه تیز ناظران و قضاوت بی گذشت افکار عمومی قرار دارند تا مواظب عملکرد خودشان باشند!اگر حس منفی داشتم، هیجوقت این همه بر ماندن این شهرها در حوزه مازندران اصرار نمی ورزیدم.ضمناً من دارای اقوام متعدد در شهرهای غرب استانم که دامادم که فرزند یکی از سرداران شهید غرب استان است، نمونه ای از آن است.دوستتان دارم، حتی اگر به کامنتی پاسخ ندهم!

 

سیامک

سلام و احترام باتشکر مجدد بابت جواب کامنت اینجانب جناب آقای رنجبر جهت اثبات ادعای فوق به مردم منطقه می باید نسبت به اثبات آن زحمت را برخود آسان فرمایید و بر منطقه منت گذارید و تحقیق فرمایید . از آنجا که از یک دانشگاهی انتظار می رود اینست که یا مطلبی را بدون آمار و ارقام و مدارک مستند در مقاله ی نیاورد مگر اینکه مدارک موجود باشد یا اینکه منظوری در آن نهان باشد. (خدای نکرده ) در زیر عین جمله جناب عالی را در مقاله آوردم "من به شدت قبول دارم که آقای طاهایی دارای نقدهای اساسی است و بایستی بیرحمانه هم نقد شود تا گمان نکند که در اتاق کارش می تواند حیاط خلوتی ایجاد کند که در آن از شاخص گروه انحرافی حمایت کند و یا مثل قاجاری ها، آب دریای مازندران را به سمنانی ها و خاک مرزهای مازندران را به تهرانی ها و بودجه کل مازندران را به تنکابنی ها و رامسرها هبه کند و کسی هم به او نگوید بالای چشم شما ابروست" آیا این جمله مشت نمونه خروار است . لذا جنا ب رنجبر با احترام فراوان صراحت کلام لازمه پاسخ گویی جنابعالی به ادعای مقاله فوق است . همانطورکه در جوابیه از شما درخواست کردم خواهشمندم به اطلاع عموم برسانید که آیا بودجه ی که فرمودید اساسا" وجود دارد یا نه فقط به منظور و فرافکنی و آشفته کردن اذهان مردم است چون به واقع ضد و نقیض بودن مطالب و جواب جنابعالی را مردم منطقه بر نمی تابند و بعید می دانم تاب تحمل موجود باشد و بازی با کلمات و اذهان در آن کاملا" مشهود است . چگونه نماینده محترم مردم بهشهر و نکا بدون استناد به مدارکی ادعایی می فرمایند و یا سایت محترم دریا نیوز به خود اجازه می دهد درخواست به حق مردم منطقه را با مقاله هایی از این دست (استاندار تبعیض چرا )دچار تشنج فرمایند و جو سازی نماید و نه استاندار در مقام دفاع از عملکرد خود بر آید و نه مسئولین منطقه و نه جوابی از سایت دریا نیوز داشته باشیم آقای رنجبر با بودجه فوق در منطقه ما شاهد افتتاح بیمارستان جدید تنکابن بعد از چندین سال و افتتاح فاظلاب شهری افتتاح جاده کنار گذر تنکابن افتتاح پارکینگ طبقاتی و ووو در دوشهر تنکابن و رامسر خواهیم بود ولی واقعا" اینگونه نیست در آخر ضمن تشکر از جنابعالی و پوزش خواهشمندم پیگیری درخواستها فرمایید تا مردم منطقه دو چندان دعا گوی بذل توجه شما بابت حقوق خود باشند باتشکر

چرا باید نا مهربان باشیم؟

همه ما ایرانیان با اشعار و حکایتهای دلکش سعدی شیراز آشنایی نسبی داریم ،زیرا آن شیخ اجل ، استاد سخن و سلطان قلم ،چنان ماهرانه ونغز می سرود که هر شنونده ای را مسحور خود و هر همسفری را با کلام رسایش فریفته خود می کرد.

با این شیوه بیان ،حکایت هایش عمیقا در روح و مغز ایرانیان رسوخ کرده و هرگز آن ها را از یاد نخواهند برد.

از جمله ابیات آن دانشمند فرهیخته و استاد فصاحت و بلاغت بیت معروف "سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز-مرده آن است که نامش به نکویی مبرند" است.

سعدی ماهرانه و با دقت و ظرافت فوق العاده اش خوش نامی را علت اصلی جاودانگی آدمی می داند و کسی که در بازتاب نتیجه اعمالش در دوران قدرت ،یادی از وی نمی شود را مرده می پندارد.

این مطلب ،تلنگری بر روان مسند نشینان جامعه ماست که همیشه با دقت به مسائل روز بنگرند و صندلی ریاست را جایگاهی برای مرهم نهادن بر دل محرومین استفاده کنند نه حربه ای برای ابراز وجود.

اگر آنها ایمان داشته باشند که پست ریاست برایشان جاودانه نخواهد بود و اگر چنین نبود هرگز صندلی به آنها نمی رسید در لحظه لحظه دوران مدیریت خود،نامهربانی را پیشه خود نمی ساختندو در پی جلب اعتماد مردم بر می آمدند تا  تاریخ آنها را به عنوان مرده یاد نکند.

پس بیاییم هم نوا شویم که

" تکیه بر اختر شب دزد مکن ، کین عیار *** تاج کاووس ببرد و کمر کیخسرو"(حافظ)

 

بیت المال یا بیت الحال!!!


با ورق زدن صفحات تاریخ اسلام و کنکاش پیرامون رفتار و سیره ائمه به روشنی در می یابیم که آن بزرگواران ،چقدر در مراقبت از منافع مردم تلاش می کردند .

آنها ذره ای از حقوق مردم کوتاه نمی آمدند و حتی در روز قیامت نیز حق الناس بخشیده نمی شود.

در این زمینه به طورصریح و شفاف  در روایات آمده است که امام علی(ع) به عنوان خلیفه مسلیمن گدازه های آتش را به سمت دست برادر فقیر و نابینایش نزدیک می کند در حالی که عقیل تنها درخواست مقداری بیشتر از سهم خود ، از بیت المال طلب می خواهد.

ولی امروزه در جامعه اسلامی ما کارهایی در زمینه حفاظت از بیت المال و حقوق مردم از برخی از مسئولین مان مشاهده می شود که نه تنها با اصل اسلام منافات دارد بلکه حتی از نظر عرف نیز پسندیده نیست.

روز گذشته در پایان جلسه بررسی نهایی آغاز عملیات اجرایی شدن کنار گذر ساحلی رامسر که با حضور مسئول کشوری و استانی همراه بود مسئولی از شهرستان رامسر همراه با خانواده خود سوار بر ماشین دولتی برای تفریح به محل حضور مسئولین شرکت کننده در این جلسه آمد و بدون اینکه در اصل این جلسه نقشی داشته باشد با خودروی بیت المال همراه زن و بچه اش !!! ایاب و ذهاب نمود.

این در حالی است است که مسئول مربوطه باید به واسطه اهمیت کارش امین مردم باشد نه اینکه بدون مجوز و در جلوی چشم خبرنگاران شهرستان از "خودروی خدمت" برای استفاده شخصی خود و خانواده اش از آن استفاده کند.

بر این باوریم که که خیانت به بیت المال ،خیانت به مردم است و خائنان جایی در جامعه ندارند.

بنابر این انتظار نگارنده و کلیه خبرنگاران شهرستان رامسر از عالیترین نماینده دولت در شهرستان رامسر این است که مراتب را از طریق روابط عمومی خود پیگیری نماید و اقدامات لازم در جهت توبیخ خیانت کنندگان به بیت المال بر آید.

در هر حال وبلاگ پوزخند هیچ ابائی برای معرفی این مسئول به افکار عمومی ندارد.


پیراهن تنکابن و رامسر از پشت پاره شده است

در روزهای اخیر شاهد هجمه هایی گسترده از سوی برخی از رسانه های شرق استان مازندران به دلیل اختصاص مبلغی اعتبار به شهرهای تنکابن و رامسر بودیم و همچنان هستیم.در تازه ترین این حملات ناجوانمردانه از سوی سایتی  که مدیرش خود را حامی محرومین و رافع مشکلات مردم از طریق اطلاع رسانی و ارائه و پیگیری مطالب به مدیران ارشد استان می داند ،شهرستانهای تنکابن و رامسر را شهرهای لوکس !!!خوانده و استاندار مازندران را به شدت زیر سوال برده که چرا مبلغی به این دو شهرستان اختصاص داده است و دلایل اعطای این اعتبار را از وی خواستار شد.

این در حالی است که همان سایت در روزهای اخیر مانندی اسفندی بر آتش با دفاع تمام قد از عملکرد طاهایی ،وی را فردی لایق برای ادامه مدیریتش دانست و بی مهابا با هر گونه تغییر وی مخالفت ورزید.حال این گمان را در ذهن مخاطب ایجاد می شود که اگر کسی به نفع ما قدم زد ،آدمی نیک است و گر غیر باید شائبه ایجاد نمود و آتش دیگ جنجال آفرینی را شعله ور کرد.

با اندکی تامل در اظهارات و تناقض گویی های این افراد منفعت طلب که خواسته مردم را در سود شخصی خود می بینند باید گفت:تنکابن و رامسر دو شهر یتیم و دور افتاده استان مازندران که تنها ،چوب زیبایی خود به خاطر دارا بودن طبیعت سرسبز که تنها از سر لطف خداوند نثارش شده را می خورد.

اگر این افراد به یقین بی خبر ساعاتی هر چند اندک از این دو شهرستان بازدید نمایند ،خواهند فهمید که رامسر و تنکابن مانند دُهُلی هستند که صدای آواز خوششان آنها را به هراس انداخته و از نزدیک شاهد طبلی پاره پاره با رنگ و روی گرد و خاک گرفته خواهند بود.

انتخاب رییس دفتر و وزیر اقتصاد رییس جمهور نیز مشکلی است بر مشکلات این دو شهرستان که کوچکترین خدمات دولت به این منطقه را از چشم آنها می بینند ولی به واقع کوچکترین کمکی در زمینه حل مشکلات اشتغال و بیکاری- با توجه آمار بیشترین قشر بیکاری استان را دارا هستند –نمی شود.

اخراج کارگران پیمانکار فرودگاه به اصطلاح بین المللی به واسطه عدم دریافت هزینه کرد چند میلیاردی و به گل نشستن این پروژه دهن پر کن،نداشتن کمربندی عبوری و تزریق بار ترافیکی به داخل شهر ،عدم احداث پل جایگزین  برای پل رضاشاهی صفارود و هزار و یک مشکل  خرد و کلان دیگر که مردمان این دو نقطه کور در نقشه استان مازندران با آن مواجه هستند و دم نمی زنند و تزریق تریاک اعتبارات جزیی استانی درد به این بزرگی را تسکین نمی دهد.

حال با این اوصاف گاه بی گاه دیگ طمع زلیخا به جوش می آید و با نیت شوم چنگی بر پیراهن این دو شهرستان می کشند و ناجوانمردانه آن را از پشت پاره می کنند.

بله،همه می دانند که یوسف بی گناه است و چیزی جز زیبایی که لطف خداوند است ندارد.

پس ای زلیخای زمان خردورزی پیشه کن!