پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ابطال انتخابات حوزه انتخابیه تنکابن ،رامسر و داستان ملا نصیر الدین

آورده اند روزی ملا نصیر الدین در هوای سر و سوزناک زمستان ،پتویی بر سر کشیده و در بستر آرمیده بود.ناگهان سرو صدایی در کوچه برخاست.زن ملا که از بلندی سرو صدا وحشت کرده بود ملا را از خواب بیدار کرد و به او گفت : مرد،چرا خفته ای ؟بنگر که در کوچه چه می گذرد.ملا به ناچار با حالتی پریشان ، پتوی خویش را بر خود پیچید و راهی کوچه شد.دید که عده ای اراذل در حال بگو مگو و دعوا هستند.ناگهان با دیدن ملا ،همگی آنها به وی نزدیک شدند و پتوی ملا را از وی جدا کردند و بربودند و برفتند.ملا که شدت سرما به استخوانش نفوذ کرده بود به ناچار به اتاق برگشت.زن ملا از علت سرو صدا جویا شد.ملا در حالی که بر خویشتن می لرزید گفت :دعوایشان بر سر لحاف من بود.

لحاف ربودند و ساکت شدند!!!

شعری از حکیم فردوسی

در این خاک زرخیر ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین 

 

چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس ، پیششان


همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک


پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد


کجا رفت آن دانش و هوش ما؟
که شد مهر میهن ، فراموش ما


نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟


گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بدان پس که بودی دلیر


به یزدان که گر ٬ ما ٬ خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم؟


نه دشمن ، در این بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه ، جایی در این خانه داشت


از آن روز دشمن به ما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت 

 

از آن روز این خانه ویرانه شد
که نان آورش ، مرد بیگانه شد 

 

چو ناکس ، به ده کدخدایی کند
کشاورز ، باید گدایی کند 

 

اگر مایه ی زندگی بندگی است
دو صد باره مردن به از زندگی است


بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم

 

پخش بستی رایگان با تاریخ مخدوش در استان مازندران

در حالیکه مسئله بهداشت و سلامت یکی از مهمترین خواسته های مردم در هر جامعه ای می باشد ، در در روز طبیعت که اغلب مردم با خانواده هایشان برای گذراندن آخرین روز سال 1391 وقت خود را در پارکها ، جنگلها و... برای شادی و تفریح سپری می کنند، متاسفانه در شلوغ ترین نقطه شهرستان رامسر (پارک توسکا سرا) کامیون های متعدد بستی از شرکت دومینو اقدام به پخش بستی با مخدوش بودن تاریخ های  تولید و مصرفشان به صورت رایگان در بین مردم  کردند.

عوامل اجرایی این طرح هدف از انجام آن را تبلیغ برای این بستنی دانستند ولی توضیح ندادند که چرا هنگام تحویل بستنی جلد آن را در آورده و تنها بستنی داخل آن را به مراجعه کنندگان واگذار می کردند و نیز از گرفتن تصویر از کامیون های حمل بستنی ممانعت کردند.

این حاتم بخشی   از صبح تا پاسی از شب  در حالی ادامه داشت که هیچ نظارتی بر آن انجام نشد.صحت این گفتار را می توان از تماس نگارنده این یاداشت با مسئولین ارشد شهرستان ،خصوصا رییس اداره بهداشت دانست که از اجرای این عمل اظهار بی اطلاعی کرده و بعد از شنیدن خبر ،به ناگاه از اعزام همکاران نظارتی خود برای پیگیری موضوع خبر داد.

حال جای طرح این سوال است که شرکت مزبور با اخذ مجوز از چه مرجعی اقدام به پخش این بستنی کرده است و سوال دیگر اینکه اگر خدای ناکرده مشکلی در این بستنی ها وجود داشته باشد و با اینکه در هر کامیون حدود 20 هزار بستنی موجود بوده با سلامتی چه قشر بزرگی بازی شده است.

خوشبختانه در پایان تنظیم این گزارش رییس اداره بهداشت رامسر با بنده تماس گرفت واز توقیف کامیون های مذکور خبر داد و گفت این بستنی ها از شهرستان قائمشهر تا رامسر توزیع شده است.

نمونه هایی از بستنی مذکور نزد نگارنده موجود است.

بازتاب : 

شمال نیوز 

شمال فردا 

رامسر نیوز 

دریادیم


طرح خروج دام از جنگل و چند نکته

عکس زیر در تاریخ 11 فروردین 91 از کنار جاده مشرف به جنگلهای دالخانی گرفته شده است.ذکر این نکته لازم است که چه کسانی حافظان این جنگل های بکر هستند و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه چه کسان دیگری به خود اجازه می دهند در جلوی چشم هزاران شهروند دامهای خود را بدون هیچ گونه ترس و دغدغه ای وارد مرتع و جنگلهای حفاظت شده  کنند.

از شما مخاطب گرامی نیز می خواهم تا تحقیقی راجع به طرح خروج دام از جنگل داشته باشید تا با هم همنوا شویم و بپرسیم از کسانی که خود را17 سال سینه چاک حفاظت از جنگل ها و مراتع می دانند و در بیلان کاری خود ادعای معاونت و قائم مقامی منابع  طبیعی کل کشور را دارند تا پاسخ دهند که طرح خروج دام از جنگل چه معایب و محاسنی داشته است و چرا در مناطقی که با سیمهای خاردار مانع برای ورود دام به وجود آمده است مجددا  آنهم در کنار جاده ارتباطی!!! دامها در جنگل به سر می برند.