پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نصب پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرستان رامسر در آینده نزدیک

رییس نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر :

نصب پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرستان رامسر در آینده نزدیک

علی حسینی  از نصب پایگاه های اطلاع رسانی ثابت گردشگری در ورودی شهرستان در آینده نزدیک خبر دادو اظهار داشت : این پایانه ها اطلاعات جامعی از خواسته ها و نیازهای گردشگران  را در اختیارشان قرار می دهد .

  

وی گفت : این پایانه ها گامی دیگر در ارائه تسهیلات گردشگری به مسافرانی است که  شهر نمونه گردشگری رامسر را به عنوان مقصد سفر و اقامت خویش برمی گزینند .

رییس نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر از تلاشهای و پیگیری های مستمر خود و مجموعه شهرستان  تبدیل این نمایندگی به اداره بیان داشت و گفت : برای تبدیل وضعیت یک نمایندگی به اداره  ، دارابودن حداقل امتیازات لازم است که خوشبختانه با وجود اینکه حداقل امتیازات مدنظر معاونت راهبردی ریاست جمهوری 75 می تواند باشد نمایندگی شهرستان رامسردر بررسی شاخص های اعلامی امتیاز 117  را دارا بوده است .

حسینی  دغدغه مهم شهرستان رامسر را از وضعیت هتل های آزادی ، آبگرم ها ، موزه مرمر ودیگر بناهای تاریخی در رامسر را به جا خواند و اعلام کرد : تعدد پیگیری و مکاتبات شهرستانی و اداره کل متبوع با ستاد سازمان مبنی بر اخذ اعتبارات ابلاغی_ اضطراری موید این امر است.

وی اعلام کرد : برای مرمت و نجات بخشی  بناهای تاریخی و ثبتی شهرستان پیشنهاد هایی هم ارائه داده ایم تا به سرعت به نتیجه رسیده و خواسته مردم  شهرستان جامه عمل پوشانده شود .

وی اعلام کرد : علی رغم پیشنهاد قبلی ضروری است  که  نشستی با معاونت سیاحتی املاک ومستغلات بنیاد شهید و ایثارگران به ریاست فرماندار شهرستان رامسر گذاشته شود تا برای ثبت ،بهبود وضعیت املاک و مستغلات و طرح توسعه آبگرم های معدنی تصمیمات مشترکی اتخاذ و اجرایی گردد که نتیجه اش حفظ و احیا املاک و مستغلات فرهنگی و تاریخی و منظرزیبای طبیعی باغ شهر رامسر و توسعه خدمات گردشگری وهمینطور زیبا سازی مبلمان شهری خواهد بود.

وی اختصاص اعتباری اضطراری را برای این بناها را ضروری و ضرب العجل دانست و گفت : می  بایستی در سال جاری مجدد آسیب شناسی بناها دررامسر در دستور کار جدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت با بنیاد شهید و ایثارگران قرار گیرد.

 وی بناهای تاریخی رامسر را دارای شناسنامه ای مشخص و روشن در ذهن سفرنویسان و گردشگران و همچنین شهروندان این شهر تاریخی دانست و گفت : برای تحقق بهترینهایی که باید در رامسر تحقق یابد نیاز به همیاری و باور مشترک همه مسئولین میباشد که منوط به گذاشتن وقت و جلسات متعدد و ارائه راهکارهای مناسب و کارآمد می باشد.

وی رامسر را شهری تاریخی ، فرهنگی و طبیعی  دانست و تصریح کرد : نمایندگی میراث فرهنگی و گردئشگری رامسر به عنوان نهادی نظارتی و حاکمیتی تمام تلاش خود را بر حفظ  احیا میراث فرهنگی  و مناظر زیبای طبیعی می داند و برای نهادینه شدن این مهم به عنوان یک فرهنگ فراگیر و وظیفه عمومی می داند و تصمیمات یکسویه را در مغایرت با تعریف کار این شهر زیبا می داند.

شایان ذکر است رییس نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری رامسر با توجه به سوالات پرسیده شده با صبوری به سوالات پاسخ گفتند والویت در سوالات پرسیده شده به انتخاب خبرنگار بوده است .

به نظر خبرنگار ،  رامسری بودن تنها به زندگی کردن در این منطقه نمی باشد بلکه حفظ و صیانت از مجموعه بناها و پتانسیل ها شهرستانمان آنقدر ارزشمند است که برایش باید هرگونه تلاشی را انجام دهیم و از آنجا که یک دست صدا ندارد بر خود واجب می دانم به همه همشهریانم بگویم باید با کمک هم و کمک به مسئولین ، شهر تاریخی  رامسر را که شهرتش در جهان ثابت شده است از همسویی و همفکری من و شما به ثمر می نشیند.

خبرنگار،ز-امیری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.