پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

خطر برق گرفتگی در کمین نونهالان رامسری


کودکان و نوجوانان ،شهروندانی هستند که در سکوت خود به زندگی می پردازند و در جای جای جهان ،قربانیان بی دفاع انواع ناملایمات هستند و در عین حال به دلیل عدم آگاهی و شناخت از حقوق و جایگاه خود به شهروندانی بی پناه تبدیل می شوند.

سرمایه هایی که با عدم دقت در سلامت ،امنیت و آسایش روانی شان،بشدت آسیب های بزرگی در زندگی شان پدید می آورد و عقده های روحی و جسمی را در سنین بالا برایشان ناشی می شود.

با این حال ،گاهی سهل انگاری مسئولان شهری باعث به خطر افتادن جان کودکان بی گناه می شود که پارک بوستان سلامت که مخصوص کودکان در رضی محله شهرستان رامسر ایجاد شده است یکی از مکانهایی است سهل انگاری در آن موضوع این یاداشت است.

هر چند نگارنده به این بخش نمی پردازد که این پارک از حداقل امکانات نظیر نصب یک تابلوی معرفی، در ورودی  آن رنج می برد ولی مسئله مهمی که در آنجا در شرف وقوع است و جان کودکان را به شدت تهدید می کند ،سیم های لخت برق است که از تنه تیر چراغ برق ها بدون پوشش و حفاظ آویزان شده است.

لازم است بدانید که ساکنین این منطقه چند بار با مسئولین شهری راجع به این موضوع تماس گرفته اند و برای رفع مشکل تقاضا کرده اند ولی نه تنها پاسخی دریافت نکرده اند بلکه برخی اوقات با برخوردهای تندی نیز مواجه شده اند که دلیل آن برای همگان مبهم است!!!

در بازدید از پارک فوق الذکر مادری می گفت :متاسفانه در سال گذشته در روز بارانی کودکم در همین مکان دچار برق گرفتگی شد و ما به مسئولان اطلاع دادیم و هیچ توجهی برای حل این مشکل نشد و درد و دلهایی دیگر مطرح شد که در این وصف نگنجد.

با این وجود مردم رامسر هنوز از یاد نبرده اند که کودکی در اثر سهل انگاری مسئولی در عدم پوشش مناسب جعبه تقسیم برق در خیابان معلم رامسر دچار برق گرفتگی شد و متاسفانه هر دو دست او قطع شد.

با این حال طرح سوالاتی در اینجا ضروری است .

تا کی باید شاهد سهل انگاری اینچنینی مسئولین و تهدیدات جانی آنچنانی برای کودکان باشیم؟

مسئولیت " پارک بوستان سلامت" در شهرستان رامسر بر عهده چه کسی است و چرا نسبت به ایمن سازی این مکان بی تفاوت است و علاوه بر آن چرا به هشدارهای مردم در این زمینه بی توجهی می شود؟

اگر خدای ناکرده حادثه ای برای کودک دیگری رخ دهد چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.