پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

به بهانه عقد قرار داد ترکمنچای میان دولتهای ایران و روس

چرا از سرمایه گذاری های صورت گرفته  از آغاز عمر شورای سوم تا کنون و مشخصا از زمان تصدی شهردار جدید شفاف سازی صورت نگرفته است در حالی که برخی از اعضای فعلی شورا در شعارهای انتخاباتی شان لزوما از «اطلاع رسانی شفاف برای آگاهی مردم» نام برند همان هایی که در پنجمین سال انتخاب شان اطلاع رسانی را به صلاح جامعه ندانستند.

ادامه مطلب را بخوانید

 

به بهانه عقد قرار داد ترکمنچای میان دولتهای ایران و روس

سالها پیش درست در اسفند ماه 1206 ،جنگ ایران و روس با شکست سپاه ایران خاتمه می یابد و دولت ایران ناگزیر تن به قرار داد ننگینی می دهد که سالها بعد با پیروزی حکومت کمونیستی در روسیه ،لنین مفاد این قرار داد استعماری را ملغی اعلام می کند.

طی این قرار دولت ایران علاوه بر بخشیدن قسمت قابل توجهی از خاک عزیزمان به دولت روس ،پرداخت غرامت جنگی را نیز بر عهده می گیرد و در عوض دولت روس موظف می شود تنها از پادشاهی «ولیعهد عباس میرزا» حمایت کند.

جالب آنکه در این قرار داد ،شاه خاک ایران را دو دستی به اجنبی می بخشد و چنان از الفاظ محترمانه ای در متن قرار داد سخن می گوید که گویی نادر شاه افشار ،هندوستان را فتح کرده است!

حال باید بررسی نمود که پس از گذشت 85 سال از آن واقعه تاسف بار ،باز هم باید شاهد این گونه معاملات در کشورمان باشیم یا خیر؟

واقعیت امر این است که شورای اسلامی شهر رامسر که برای پیدا کردن سرمایه گذاری مناسب ،تک تک و گاهی گروه گروه خود را به آب و آتش  می زند تا شاید بتواند در این واپسین لحظات کارنامه خود را منقش به اسامی سرمایه گذارانی از استانهای پرآوازه کشور نماید  و نمرات قابل قبولی تری از مردم دریافت نمایند .

آنهایی که 6 سال از عمر کاری شورا را به امضای پی در پی قرار دادهای خواهر خواندگی با شهرهای بزرگ با اهدافی که توجیهی برای آن نیست صرف کرده و قسمت دیگری از آن را صرف انتخاب شهرداران بومی و غیر بومی کردند و به هر بهانه ای حتی با بخشیدن مقدار قابل توجهی از عوارض های مالیاتی ،بدون سازوکارهای مناسب و آینده نگری مطلوب و تنها در اتاق های در بسته ،آنهم شاید با سفارشات افرادی انجام دادند! و منتظر جذب سرمایه گذاران و عقد قرار دادهای ضعیف بودند.

در این رابطه شوراییان با شهردار منتخب خود همراه شده و با دست و پازدنی شگفت انگیز-البته چون سرمایه گذار دیگری نیافتند- با شخصی مذاکره کردند و  وی را مجاب کردند تا در آستانه عقد قرار دادی قرار گیرد که  تا این لحظه هیچ اطلاعات جامع و کاملی درباره میزان سرمایه گذاری اش در همدان ، در دست نیست و  حتی برخی از اعضای شورا نیز نسبت به آن نگرانی هایی دارند.

پلاژ لیدو بنابر اطلاعاتی که در وبلاگ «بهانه ای برای فردا»که متعلق به یکی از اعضای شورای شهر رامسر نیز می باشد 44 سال  با اجاره سالانه 30 میلیون تومان به طوری به سرمایه گذار همدانی واگذار خواهد شد که در مجموع امر چیزی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سه قسط تومان اخذ شود.

هر چند با یک حساب سر انگشتی می توان با مبلغ 100 میلیون تومانی که سال گذشته از این پلاژ در حدود 7 ماه واگذاری اش به دست آمده است پی به سستی پایه ای این قرار برد اما نکته ای که نگارنده و افکار عمومی شهرستان را آزار می دهد سوالاتی است که پاسخ آن توسط امضا کنندگان قرار داد ،ابهامات موجود را حل خواهد کرد:

1-به طور مشخص این فرد بر اساس کدام سازو کار برای عقد قرار داد معرفی شد تا شایعات پیرامون آن نظیر حمایت افرادی مشخص از این قرار داد رفع شود.

2-چرا با افرادی دارای سرمایه و احیانا بومی منطقه رایزنی نشد تا در امر واگذاری اولویت بندی رعایت شود؟اگر با افراد بومی مذاکراتی انجام شد چه کسانی بودند؟

3-چرا تا این لحظه نسخه ای از مفاد قرار داد در سایت اطلاع رسانی شهرداری و شورای شهر رامسر برای مطالعه شهروندان قرار داده نشد؟

4-چرا در مورد رزومه کاری این سرمایه گذار همدانی اطلاع رسانی نشده است؟تا مردم از ماهیت وجودی این سرمایه گذار مطلع شوند تا در آستانه عقد قرار داد ،آنهم بدون اطلاع رسانی شفاف مفاد قرار داد ترکمنچای در اذهان تداعی شود؟

5-چرا در هنگامی که عضوی از شورا از آستانه عقد قرار داد سخن می گوید و دیگری از قطعی شدن آن سخن می گوید؟این دوگانگی ناشی از چیست؟

6-چرا از سرمایه گذاری های صورت گرفته از آغاز عمر شورای سوم تا کنون و مشخصا از زمان تصدی شهردار جدید شفاف سازی صورت نگرفته است؟ در حالی که برخی از اعضای فعلی شورا در شعارهای انتخاباتی شان لزوما از «اطلاع رسانی شفاف برای آگاهی مردم» نام برند همان هایی که در پنجمین سال انتخاب شان اطلاع رسانی را به صلاح جامعه ندانستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
شهروند روس 1391/12/23 ساعت 05:29 ب.ظ

آیا می دانستی که در سال 89 این قرارداد تمام شده و باید اراضی به ایران برگرده؟

غغغ 1391/12/23 ساعت 11:38 ق.ظ

لطفا در خصوص کارت مرزنشینی و سرکیسه کردن مردم در شب عید توسط پیش خوان گزارش تهیه کنید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.