پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

برخی از مسئولان رامسری دارای انحراف ذهنی هستند و شکم درد دارند

مسئول نمایندگی گردشگری شهرستان رامسر در پاسخ اعضای این شرکت تعاونی که برای پیگیری امور خود به وی مراجعه کرده بودند ،اذعان می دارد که در این خصوص با فرماندار مذاکره کرده و پی گیر است و بشدت از شهردار ، اعضای شورای شهر و فرمانده نیروی انتظامی رامسر و دیگر مدیرانی که پاسخ مثبت خود را برای شکل گیری این شرکت تعاونی اعلام کرده اند ، انتقاد کرده و می گوید :" حرفهای شهردار ،و خروجی های جلسات وی را به من نگویید و بگذارید من این حرفها را نشنوم ، این حر ف های... حوزه کاری را کنار بگذارید !"

آنها (منظورشهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانده نیروی انتظامی) "دارای انحراف ذهنی هستند و همه شان شکم درد دارند و در شب نشینی های خود در حالت ... تصمیم می گیرند که دود آن به چشم من و کارمندانم می رود و به ضرر من و شما است. من باید بمیرم که اینگونه حرفهای کارشناسی نشده را بشنوم "بقیه در ادامه مطلب

رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه های اخیر به موضوع کار آفرینی و توسعه آن موجب شده تا موجی از سیاستهای توسعه کار آفرینی در دنیا ایجاد شود.

تعاونی ها بعنوان یکی از سازمانهای مردمی دارای قابلیت های فراوان جهت ایفای نقش در حمایت اقتصادی جوامع می باشند و افزون بر آن بر ویژگی ایجاد آفرینش تعاملات مثبت اجتماعی اهمیت ویژه آنها در استفاده از امکانات بالقوه کسب و کار ، حمایت از کار آفرینی ، تولید ثروت و تامین خدمات اجتماعی و رفاهی ، طبقه بندی واحد های تولیدی و خدماتی بعنوان مکمل روش های دیگر می باشد.

 بر اساس اصل 44 قانون اساسی کشور ما ، کارکرد بخش تعاون ، ایجاد اشتغال برای کسانی است که مهارت لازم برای انجام کاری حرفه ای دارند اما سرمایه کافی  برای ایجاد اشتغال ، در اختیار ندارند ، این افراد می توانند در قالب تشکل های تعاونی ساماندهی شوند و از محل تسهیلات بانکی و سایر منابع مالی کسب و کاری را راه اندازی کنند.

با ذکر این مقدمه نگارنده قصد دارد به چگونگی شکل گیری شرکت تعاونی گردشگری چهار فصل رامسر پرداخته و به برخی مشکلات فراروی آن اشاره کند ، تا شاید مدیران مرتبط با این امر با خواندن این یادداشت ، راهی روشن را برای اعضای این شرکت تعاونی باز کنند.

 شرکت تعاونی گردشگری چهار فصل رامسر در تاریخ 25/1 /90 ایجاد شده و با شماره 1146  به ثبت رسید و هدف آن ایجاد مدیریت متمرکز کیوسک های اطلاع رسانی و ساماندهی افراد تابلو بدست در شهرستان رامسر است که با توجه به حجم زیاد گردشگری در این شهرستان ضرورت این امر احساس می شود.

و البته در همین راستا مسئولین امر مانند فرماندار ، شهردار  ، اعضای شورای اسلامی شهر ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، فرمانده نیروی انتظامی ، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و در راس ، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ، موافقت خود را اعلام کرده و نظر مثبتشان را برای فعالیت این شرکت تعاونی ابراز داشته اند و تمامی استعلاماتی که باید از سوی ادارات مرتبط با این امر صورت می گرفت ،انجام شده است و بر اساس اسناد موجود به نقل از برخی اعضای شرکت تعاونی چهار فصل رامسر ، فقط مسئول نمایندگی گردشگری این شهرستان بنا به دلایل نامعلوم و با این استدلال که تشکیل این شرکت تعاونی تبعات منفی را در سطح شهرستان ایجاد می کند ، پاسخ استعلام خود را به مدیر کل متبوعش اعلام نمی دارد.

وی در پاسخ اعضای این شرکت تعاونی که برای پیگیری امور خود به وی مراجعه کرده بودند ،اذعان می دارد که در این خصوص با فرماندار مذاکره کرده و پی گیر است و بشدت از شهردار ، اعضای شورای شهر و فرمانده نیروی انتظامی رامسر و دیگر مدیرانی که پاسخ مثبت خود را برای شکل گیری این شرکت تعاونی اعلام کرده اند ، انتقاد کرده و می گوید :" حرفهای شهردار ،و خروجی های جلسات وی را به من نگویید و بگذارید من این حرفها را نشنوم ، این حر ف های... حوزه کاری را کنار بگذارید !"

آنها (منظورشهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانده نیروی انتظامی) "دارای انحراف ذهنی هستند و همه شان شکم درد دارند و در شب نشینی های خود در حالت ... تصمیم می گیرند که دود آن به چشم من و کارمندانم می رود و به ضرر من و شما است. من باید بمیرم که اینگونه حرفهای کارشناسی نشده را بشنوم "

با این تفاسیر و با توجه به  دیدگاه مسئول نمایندگی گردشگری رامسر  بنظر می آید وی از دستهای پشت پرده مدیران نامبرده در سطوح فوق بخوبی باخبر است که این گونه واکنشی را از خود نشان می دهد و یا در استدلالی دیگر می توان اینگونه اندیشه کرد که نماینده گردشگری رامسر گره کار را درجایی دیگر می بیند!

زیرا اصل شکل گیری شرکت تعاونی ها همانطوریکه در مقدمه این یادداشت ذکر شد ، از تاکیدات قانون اساسی کشور بوده و مقام معظم رهبری همواره بر کارهای مشارکتی و گروهی بویژه تعاون تاکید دارند.

 حال چرا مسئول نمایندگی گردشگری رامسر اینگونه مخالفت خود را در راستای شرکت تعاونی مذکور ابراز می دارد ، بنظر صاحب این قلم نکته ای حایز اهمیت است که باید از سوی مسئولین نظارتی و امنیتی پیگیری شود.

زیرا اگر مدیرانی که مورد انتقاد این مقام مسئول قرار گرفته اند ، بواقع اینگونه باشند و یا در نقل قولی دیگر از سوی این مسئول نمایندگی گردشگری که اعضای شرکت تعاونی چهار فصل رامسر را اراذل و اوباش می داند و بر این باور است که آنان به مدیران مرتبط حق السکوت داده اند تا همکاری لازمه را جذب کنند ، پس باید فاتحه مدیران رامسری را خواند.

نگارنده امیدوار است با قلمی کردن این امر ، باری را از دوش کسانی که این مشکل را حمل می کنند برداشته و اگر مسائلی از این دست که در سطور بالا ذکر شد بواقع در شهرستان رامسر وجود داشته باشد ، بزودی با پیگیری های مدیران امنیتی و نظارتی ریشه کن شود .

 گفتنی است فرمانده نیروی انتظامی رامسر در نامه ای خطاب به فرماندار به شماره نامه 15/515/14/3555 و مدیر کل گردشگری مازندران نیز در طی نامه ای به شماره 638/143/922 نظر مثبت خود را مبنی بر آغاز به فعالیت این شرکت اعلام داشته اند و همچنین اسناد اداری و مکاتبات انجام شده برای ثبت شرکت تعاونی گردشگری چهار فصل رامسر موجود است که در صورت لزوم به مسئولان مربوط جهت بررسی ارائه خواهد شد.

 در همین  زمینه حمید لطفی رییس هییت موسس شرکت تعاونی گردشگری چهار فصل رامسر در گفت وگویی به نمایندگی از اعضای هییت رییسه این شرکت تعاونی اظهار داشت : مسئول نمایندگی گردشگری رامسر از ابتدا به عناوین مختلف با تشکیل این شرکت تعاونی مخالفت داشته و بارها این موضوع را چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی  عنوان کرده است .

وی افزود : با توجه به اینکه شرکت بهشت گستر به مدیریت هوشنگ مرادی و با همکاری مسئول نمایندگی گردشگری رامسر در صدد بودند تا با اخذ تعهدات سنگین از اعضای این شرکت تعاونی به نوعی این اعضاء را از میدان بدر کنند و شرکت تعاونی را ملغی کنند که تلاش فراوانی هم در این زمینه انجام شد و جلسه ای با حضور معاونت سابق گردشگری اداره کل (کلانتری ) تشکیل شد.

 در این جلسه مرادی مدیر عامل شرکت بهشت گستر تمامی تلاش خود را برای امضاء گرفتن در پای تعهد نامه ها  از اعضای شرکت تعاونی گردشگری چهار فصل رامسر انجام داد اما با مخالفت ما روبرو شد و ما در خواست کردیم تا حراست اداره کل نیز در این جلسه حضور پیدا کند اما چون حراست اداره کل در محل اداره حضور نداشت پیگیری این امر به وقت دیگری موکول شد.

لطفی اضافه کرد: اواخر سال 91 جلسه ای با حضور هییت رییسه این شرکت تعاونی ، مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاونت گردشگری وی یعنی مهندس باقری و مسئول نمایندگی گردشگری شهرستانهای رامسر و تنکابن  برای رسیدگی به این امر تشکیل شد که نتیجه آن حصول موافقت همه بجز نماینده گردشگری رامسر بنا به دلایل واهی بود لذا برای ما شر طهایی را تعیین کردند و اجبارمان کردند تا اعضای هییت مدیره را عوض کنیم که ما نیز بناچار پذیرفتیم و حتی نماینده گردشگری در اقدامی بدیع اعلام کرد این شرکت تعاونی مال من و قاسمی مدیر عامل می باشد و دیگر اعضای آن را تهدیدی برای سازمان میراث دانست که ما هنوز هم نفهمیدیم شرکت تعاونی و انجام فعالیت در این زمینه چه تهدیدی برای سازمان است !!

وی ادامه داد: حال با توجه به تمامی اقدامات انجام شده و مکاتبات صورت گرفته و حصول موافقت مدیران ذیربط مسئول نمایندگی گردشگری رامسر ضمن توهین به همه مدیرانی که با ما همکاری داشتند ، ما را اراذل و اوباش می داند و بارها این مسئله را عنوان کرده است این در حالیست که همه ما تایید شده نیروی انتظامی رامسر و پلیس نظارت بر اماکن اجتماعی هستیم.

لطفی در پایان سخنان خود از همه مدیران ارشد استانی و شهرستانی برای حل مشکل خود کمک خواست.

منبع :بلاغ

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن 1392/02/28 ساعت 11:09 ب.ظ

جناب حسینی از اندک مدیران دلیر شهرستان میباشد که حامی جوانان تحصیل کرده با هدف توسعه صنعت گردشگر میباشد که دوستان متاسفانه..........................زنده باد یاران بهار

[ بدون نام ] 1392/02/28 ساعت 04:03 ب.ظ

دوست عزیز

کار آقای حسینی کاملا قانونی است و ارائه مجوز به کسانی که در امر اسکان مسافر فعالیت می کنند بر عهده ایشان و اداره متبوع ایشان است. این که اداره تعاون نادانسته در کار ادارات دیگر ورود پیدا می کند این امر دارای اشکال است به مانند ورود افراد در امر پولی و بانکب با عنوان تعاونی که خود دردسرهای زیادی برای همشهریان ایجاد نموده است. در این مورد می بینیم که بانک مرکزی به عنوان متولی پولی و بانکی جلوی فعالیت این تعاونی ها را می گیرد آیا کار بانک مرکزی اشتباه است؟

این از یک طرف، از طرف دیگر این شرکت تعاونی می خواهد انحصار ایجاد کند . متاسفانه در این مملکت همه در پی این هستند که یک کار مهم را در انحصار خود بگیرند و این در شرایط امروزی دارای اشکال است.

این که شهردار و یا نیروی انتظامی موافقت کرده اند نمی شود که میراث فرهنگی را تحت فشار گذاشت که شما به تبعیت از آنان بیا و با این شرکت موافقت کن. این درست نیست

شاید لحن آقای حسینی بد باشد و موافق ان نیستم اما در مجموع قانون را ایشان اجرا می کنند.

شما هم یک کم فقط یک کم تحقیق کنی بد نیست ضرر نمی کنی
این نوع خبر رسانی فقط در جهت غوغاسالاری است و لاغیر
همه ما باید تابع قانون باشیم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.