پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

یک درخواست از مسئولین شهری رامسر

یک درخواست از مسئولین شهری رامسر 

 

محمد باقر طالش عزیزی در وبلاگ شخصی اش نوشت:

کمی پایین تر از ورودی کوچه ی مطهری 35 (شهید محمد علی بحری)دیوار های قدیمی دو ساختمان مذهبی - فرهنگی باعث تنگی بیش از حد کوچه شده است.

یک طرف دیوار مسجد ولی عصر (عج)ابریشم محله و طرف دیگر دیوار دبیرستان امام (ره).

نکته این جاست که کم عرضی کوچه باعث ایجاد مشکل  تردد خودروها شده ودر اکثرموارد اگر ماشینی در آن محدوده پارک باشد ، به کلی رفت و آمد ماشین ها مختل ودرگیری رانندگان را به همراه دارد.بنده خود دو سه شب پیش شاهد یک در گیری این چنینی بودم و همین موضوع وادارم به نوشتن این مطلب کرد.

تعجب من از آنجا بیشتر شد که اگر دیوار مدرسه و مسجد در آن قسمت برداشته شود مشکلی برای آن مراکز ایجاد نمی شود.

شهرداری و شورای شهر حتماً در این زمینه اقدام کرده اند.البته نه شهردار و شورای فعلی.

حتی قبل تر از این می بایست به این نکته توجه می شد که حتماً هم شد.

من مطمئنم که پیگیر بوده اند .در غیر این صورت باید به حوزه ی مسئولیت شهرداری و شورا شک کرد.

آیا دو نهاد اوقاف و آموزش و پرورش در برابر خواسته های به حق مردم آن ناحیه از شهر مقاومت می کنند؟با یک کارشناسی بسیار ساده معضل قابل تشخیص است.

آموزش و پرورش باید در حل این مشکل پیشگام باشد که مردم از ریاست جدید انتظاری جز این ندارند.رئیس اداره اوقاف محدودیت بیشتری دارد.زیرا بر خلاف باور مردم عقب نشینی از زمین وقفی به راحتی امکان پذیر نیست اما می توان با پیگیری و رایزنی موافقت مقامات مسئول را جلب کرد.

 

       برای یک شهر به ظاهر توریستی این مسئله خوشایند نیست.من با اهالی وکسبه ی محل صحبت کردم. همه متعجب از این بی توجهی مسئولین شهری هستند و نگران از عواقب در گیری های هرروزه در منطقه.من به دنبال پاسخ نیستم.

من هفته ای یک و دو روز به اجبار گذرم به آنجا می افتدوبا دیدن چند باره ی مناظر نه چندان خوشایند در گیری ، که باعثش  دیوارهای کاملاً بی تأثیر دو نهاد فرهنگی و مذهبی است متأثر می شوم.البته نه من بلکه هرکس دیگری که احساس مسئولیت کند این گونه قضاوت خواهد کرد.

     من به عنوان یک شهروند به خودم اجازه می دهم که از فرماندارمحترم ، شهردار گرامی و اعضای ارجمند شورای شهر ، روسای محترم ادارات اوقاف و آموزش و پرورش خواهش نمایم که در مورد رفع این مشکل هرچه سریعتر چاره جویی شود زیرا عواقب بعدی در خور نام و مردم شهر ما نخواهد بود.یا علی.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا 1393/10/04 ساعت 02:27 ب.ظ

خبرنگار موج شمال –رامسر
براساس قانون طرح ساخت وساز ، مالک ویا مالکین اجرائی باید طبق قواعد و مقررات قانونی براساس مجوز رسمی و با تائید از مهندسین نظام مهندسی معمار، مراحل ساخت و گود برداری را طی برنامه مدون و بصورت اصولی و با درنظر گرفتن شرایط از پیش تعیین شده رعایت کنند.
طی بارندگی شدید اوایل ماه گذشته براساس رعایت نکردن موارد ایمنی در ساخت و ساز و گودبرداری ساختمانی در قطب اصلی شهر رامسر ، روبروی بانک ملت ابریشم محله مشکلاتی را برای واحدهای مجاور بوجود آورد.
مالک مغازه تابلو فرش طی مصاحبه خود با خبرنگار هفته نامه موج شمال گفت : ازمهرماه 93 مالک زمین مجاورمغازه تابلو فرش ، طی سه مرحله گودبرداری غیر اصولی برای ساخت وساز ساختمان خود بدون در نظر گرفتن شرایط ایمنی مشکلات و ضررهایی را برای به وجود آورد.
حسین زبرجد افزود: مالک ساختمان تخریب شده بدون در دست داشتن مجوز، برای اجرایی کردن کار غیر اصولی خود، فقط صرف ادعای مهندس بودن پسر خانواده بدون در نظر گرفتن شرایط موجود به روند کار خود ادامه داد.
زبرجد افزود: در مرحله اول خاک برداری به عمق 5/1متر ودر مرحله دوم به صورت گودتر تا عمق 5/2مترودر آخر قبل از تخریب وخراب شدن ساختمان مجاور به عمق 5/3متر انجام شد.
وی گفت: خاک برداری واحد تخریبی آقای افشار هریک ماه بعداز مرحله اول گودبرداری صورت می گرفت، وجالب آنکه هر3 مرحله خاک برداری در طول شب از 11شب به بعد و در برخی اوقات تا5 صبح در پشت نگاه های خواب آلود مسئولین صورت می گرفت .
وی ادامه داد: درهرمرحله از گودبرداری به واحد پلیس ساختمان شهرداری اطلاع می دادیم وآنها هم طی تذکرات شفاهی به آقای افشار که با تیر آهن جلوی کار غیر اصولی خودرابگیرند، تا بدینوسیله همسایه های مجاور شرقی وغربی واحد ساختمانی، تخریب نشوند.
وی افزود: در مرحله سوم خاک برداری جهت عمیق تر کردن ملک مذکور کاملا تا زیر پی مغازه گالری رابه صورت غیراصولی خالی کرد.
وی گفت: تذکرات در خصوص خاک برداری غیر اصولی داده شد ولی پسر آقای افشار صرف داشتن مدرک فوق لیسانس ومهندس بودن ، خود را در خصوص تخریب واحدهای مجاور با نشان دادن کار اجرایی واصولی و درست خود، در پاسخ به تذکرات ما بر می آمد.
زبرجد درخصوص اجرای کار ساختمانی و ساخت و ساز بدون در دست داشتن مجوز اذعان داشت: برای ساخت یک دیوار ساده و یا ساخت ملک مسکونی ویا تجاری بدون اطلاع وهماهنگی واحد نظام مهندسی وشهرداری نمی توان به راحتی قدم برقدم برداشت اماچرایی این مطلب وجود دارد که آقای افشار بدون مجوز در طی سه مرحله گودبرداری در محدوده وسط شهر رامسر بدون هیچگونه دردسری به کار خود ادامه می داد.
وی گفت: حال این سوال پیش می آید که چه ارتباطی بین آقای افشار و شهرداری رامسر وجود داشت که در شلوغ ترین نقطه شهر بدون هیچگونه دخالتی طرح خود رااجرایی کرد و باعث تخریب مغازه های مجاور ملک خود می شود؟
وی افزود: پلیس ساختمانی شهرداری رامسر طی چند مرحله بازدید خود فقط تذکرات شفاهی صرف پرکردن برگه واحد ساختمانی انجام می دادند را داده ولی هیچگونه نامه کتبی در خصوص قانونی شدن ساخت وساز ارائه نمی دادند.
وی گفت: زمانی که زیر پی مغازه گالری خالی شد ، ساختمان خانم جمشید نژاد ومغازه گالری ترک مویی برداشت که بعداز بارش باران کف ، دیوار وسقف مغازه کاملا باز شد وبه همان شکل دیوار وسقف ساختمان مسکونی خانم جمشیدنژاد هم کاملا ازهم فاصله گرفت.
وی افزود: در روز بارش باران با کمک همسایه ها و دوستان ، وسایل ضروری ساختمان و مغازه را خارج کردیم و بعداز اتمام باران در همان روز با احتیاط وسایل را جابجا کردیم.
زبرجد گفت:چند باری به آقای افشار بصورت تلفنی و حضوری در خصوص پرداخت جریمه و پاسخ به عمل غیر قانونی شان صحبت کردیم ولی هر بار بی نتیجه شد، چرا که ایشان بعداز تخریب واحد مسکونی، گرفتن مجوز رادر سرشان نیز می پرورانند وگفتند که بعد از گرفتن مجوز تمام مشکلات را حل خواهم کرد! !
وی گفت: با همه کارهای غیر قانونی وغیر اصولی و حتی پس از خسارت وارده به مالکین مجاور واحد تخریب شده آقای افشار، باز سنگ بی قانونی را بر سینه می زنند چرا که زدن داربست در مسیر پیاده رو خود خطراتی رابه دنبال دارد، اما به واقع برای ایشان مهم وحیاطی اصل چیز دیگری است! !
زبرجد میزان خسارت وارده به کل اجناس مغازه را طی بررسی های صورت گرفته 17000000تومان وخسارت وارده به خود مغازه گالری را 50000000تومان بیان داشت.
مالک ساختمان مسکونی مجاور واحد تخریبی آقای افشار در مصاحبه خود به خبرنگاران موج شمال نیز گفت: حدود35 سال در ساختمان مذکور زندگی می کردیم ولی با طرح و ادعای غیر قانونی مالک واحد تخریب شده، باید ضررو زیانی رادر قبال شخص دیگر متحمل شویم.
ساعد ساکتی افزود: قبل از گودبرداری به آقای افشار تذکر دادیم که واحد مجاور ساختمانتان قدیمی می باشد به همین علت کار خود رابصورت اصولی انجام دهید، که ایشان نگرانی مارا بیهوده می دانست.
وی گفت: اگر عمل اجرای کار قانونی در دستور کار مالک واحد تخریب شده بود، چرا سه مرحله گودبرداری خود را درساعات پس از شب انجام می دادند که حتی یکبار نیز شکایت یکی از همسایه ها جهت سروصدا درخصوص گودبرداری در شب به پلیس 110 گزارش شد.
ساکتی گفت: افراد مبتدی تاحرفه ای نسبت به عمل غیر قانونی مالک واحد تخریب شده متذکر شدندو ادامه کار را ، پیشروی به سمت خطر دانستند ولی ایشان تنها حرف خود را می زدند که با شهرداری هماهنگ هستند.
وی افزود: خوشبختانه زمان حادثه حدود ساعت 9صبح اتفاق افتاد، اگراین حادثه در زمان شب اتفاق می افتاد خدا می داند چه عواقب بدی را بدنبال داشت.
وی در خصوص مشکل مسکونی والده خود پس از گودبرداری نیز گفت: به علت تخریب ونابسامانی ملک مذکور خانم جمشید نژاد طی سه مرحله جهت اجاره واحد مسکونی با آقای افشار به مذاکره نشستیم ولی متاسفانه در طی سه مرحله ایشان به هر دلیلی از اجاره کردن منزل جهت سکونت ،خودداری کرد .
وی افزود: باتوجه به نداشتن ملک مسکونی به خرج خودمان مکانی را یک ساله اجاره کردیم.
ساکتی ضمن تشکر از جناب دادستان رامسر، گفت: هیچ یک از مسئولین شهری جزجناب دادستان محسنی وجناب آقای مهندس درجانی از شورای اسلامی شهر نسبت به رفع مشکل مذکور حضور پیدا نکردند و حتی جواب شکایات مارا نسبت به تخریب واحد مسکونی ندادند.

م حسن نژاد 1393/09/30 ساعت 11:54 ب.ظ

البته این کار موجب رفاه عمومی ساکنان شهر می شود چون این خیابان به کمربندی راه دارد و کمی از بار ترافیکی خیابان ابریشم محله را می کاهد اما لازم است در مورد دبیرستان امام خمینی(ره) کمی دقت شود زیرا در طی عقب نشینی ای دبیرستا در قسمت جنوبی ، هیچ منفعتی و تسهیلاتی از سوی مسئولین خصوصا شهرداری برای آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده است با توجه به اینکه این عقب نشینی قرار بود توسط سازمان های دیگر صورت میگرفت که انجام نشد. امکاناتی جهت استفاده در مدارس از لحاظ تجهیزات و بازسازی و بهسازی توسط شهرداری یکی از این تسهیلات می باشد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.