پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

شرکت تعاونی دهیاران ،بازویی توانمند در عمران و آبادانی روستاها

شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی رامسر در سال 86 به همت 17 دهیاری روستاهای رامسر، آغاز به کار کرد و هم اکنون دارای 33 دهیاری مصوب و مجموعه ای فعال را شامل می باشد.  

به گزارش هفته نامه موج شمال معاون فرماندار رامسر و رئیس سابق شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر در مجمع عمومی این شرکت تعاونی گفت:تاسیس شرکت تعاونی دهیاران یک کار نو و بدیع بود .

محمد آزاد اظهار داشت:خوشبختانه شرکت تعاونی دهیاران شهرستان رامسر جزء اولین شرکت تعاونی هایی بود که در استان مازندران فعال شد و با همکاری و کمک تیم جدید خود اکنون در حال فعالیت می باشد.

وی افزود:بنده به شخصه شاهد تلاش و زحمات اعضای این شرکت تعاونی ، هم در بخش اداری و هم در بخش های عملیاتی بودم و هستم.

وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی دهیاران از دل مردم و دهیاری ها به وجود می آید و دهیاری ها باید به آن کمک کنند افزود:جا دارد از اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت تعاونی فعال تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم با تلاش بیشتر شاهد فعالیت روز افزن این شرکت تعاونی که بازوی توانمند عمران و آبادانی روستاها می باشد ،باشیم.

رئیس شورای بخش مرکزی رامسر نیز گفت:شرکت تعاونی دهیاران ، به منظور کمک به دهیاری ها و در جهت تقویت بنیه های اجرایی پروژه های عمرانی تشکیل گردید و نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولین ذیربط می باشند تا بتوانند در یک شرایط مناسب خدمت رسانی بیشتری را در جهت نیل به اهداف تأسیس شرکت انجام دهند و شرکت تعاونی و دهیاری رامسر نیز جدا از این موضوع نمی باشد.

مصطفی مکارمی اظهار داشت: این شرکت تعاونی در دوره سوم شورای اسلامی و دهیاری ها با تغییراتی که در اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بوجود آمده اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده اند که جای قدردانی دارد.

وی گفت: با توجه به این که مدیریت جمع آوری و حمل زباله اغلب روستاهای شهرستانی با این شرکت می باشد بیشترین وقت و امکانات و تجهیزات این شرکت در جهت موضوع زباله صرف می شود و از آن جائی که از مهم ترین مشکلات و معضلات فعلی در سطح روستا ها،  زباله است و با توجه به مکان دفن زباله ، ماشین آلات و تجهیزات فعلی شرکت ،این شرکت تعاونی پاسخگوی نیازهای روستای در این بخش نمی باشند و ضرورت دارد که به وسایل مجهزتری تجهیز گردند.

وی گفت:در ارتباط با مشارکت شرکت در پروژه های عمرانی نیز اولاً اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و با برنامه ریزی درست در جهت کمک به روستا، به ویژه در بخش اجرای پروژه های عمرانی و کاهش در رتبه های دهیاری ها اقدامات مناسب تری را معمول دارند و ثانیاً اداره کل محترم امور روستایی استانداری عنایت بیشتری را به شرکت تعاونی داشته باشد و ترتیبی اتخاذ نمایند تا شرکت های تعاونی دهیاران بتوانند شرایط لازم را جهت شرکت در مناقصه در اجرای پیمانکاری پروژه ها  احراز نمایند. در این صورت ما شاهد تحولات زیادی در جهت عمران و آبادانی در سطح روستاها خواهیم بود.

بخشدار بخش مرکزی رامسر نیز گفت:حدود 12سال است که مفهوم دهیاری با قانون تاسیس دهیاری ها شکل گرفت و این یعنی آخرین حلقه مدیریتی از سلسله زنجیره ی مدیریتی کشور که آبادی ها و روستاها با حضور و محوریت دهیار شکل بگیرد.

مهندس محسن مداح اظهار داشت: در چارچوب نظام ، دهیار مدیر ارشد روستا است که به انتخاب شورای اسلامی روستا و تایید دولت در دهیاری حضور پیدا می کند.

وی گفت:فلسفه مشارکت و مشاوره از دیرباز در بین مذاهب و ملت ها مورد توجه قرار گرفته و امروزه ، مشارکت در امور جمعی و عضویت در بین مجموعه ها، بسیار مورد توجه قرار می گیرد به طوری که کلیه فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جدا از یک مجموعه ،کار بسیار مشکلی به نظر می آید.

مهندس مداح متذکر شد :شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی رامسر با 33 عضو ، مجموعه ای فعال را تشکیل داده که همواره ، همگام و همراه با بخشداری بوده است و بیش از 8سال است که در بخش مرکزی به فعالیت پرداخته و در طول این مدت خدمات چشم گیر و شایان ذکری را ارائه کرده که البته افراد دیگری نظیر اعضای این شرکت ،شورای بخش و ... نیز در این موفقیت سهیم هستند.

وی افزود:شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی رامسر از ابتدا تاکنون در مسیر سیاست های کلی اعضا در راستای بهبود وضعیت بهداشتی،عمرانی و اقتصادی روستاها و کمک به دهیاری ها با هدف کاهش حجم کار دهیاران عزیز که سهامداران این شرکت می باشند گام برداشته و برای پیشبرد بهتر این اهداف توجهات بیشتر دهیاران را می طلبد.

بخشدار بخش مرکزی رامسر در پایان گفت: لازم میدانم از زحمات و همکاری رئیس و اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل محترم،دهیاران عزیز تشکر و قدردانی نموده و توفیق روز افزون تمامی آنان را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی رامسر  نیز گفت: بیش از 7 سال است که این شرکت تعاونی تاسیس شده اما فعالیتی نداشته و از سال 91 رسما فعالیت خود را با مجموعه جدید ،هیئت مدیره ، بازرس و مدیرعامل در بخش رامسر آغاز کرد.

رحمان پهلوان یلی گفت: شرکت تعاونی دهیاران رامسر در طول این مدت کوتاه خدمات چشمگیر و شایان ذکری را ارائه نمودکه بر همگان آشکار است.البته بایستی مساعدت ها و همفکری های دوستان در مجموعه شرکت و بخشداری و شورای اسلامی بخش که اعضاء لاینفک هستند فراموش نشود. چه بسا که تجربیات در این راه حرف اول را می زند.

وی گفت:شرکت تعاونی مذکور از ابتدا تا کنون ، در مسیر سیاست های کلی ، در راستای بهبود وضعیت بهداشتی ،عمرانی و اقتصادی روستاها  رامسر و کمک به دهیاری ها با هدف کاهش حجم کار دهیاران عزیز که سهامداران این شرکت هستند گام برداشته و برای پیشبرد بهتر این اهداف توجهات بیش از پیش مسئولان امر و نیز همکاری دهیاران عزیز را می طلبد.

پهلوان یلی افزود :این شرکت با مجموعه هیئت مدیره و مدیر عامل از تمامی نقطه نظرات دوستان در مجموعه و حتی خارج از مجموعه با آغوش باز استقبال نموده و پذیرش هر طرح و پیشنهادی که بتواند شرکت را رو به تعالی و متعاقب آن به امر سود دهی و خدمات دهی به روستاها بکشاند باعث مباهات است.

وی در پایان گفت: برخود لازم می دانم از همکاری و زحمات رئیس هیئت مدیره ، دیگر اعضاء محترم هیئت مدیره و دهیاران عزیز و همینطور راهنمایی ها و مساعدت های بخشدار اسبق بخش مرکزی رامسر جناب آقای ابراهیم شیرود عشوریان ، رئیس اسبق شورای بخش مرکزی رامسر و معاون فرماندار رامسر آقای محمد آزاد ، بخشدار فعلی جناب آقای مهندس  محسن مداح ، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر آقای مصطفی مکارمی ، کارشناس محترم بخشداری آقای مهدی محمدی خواه و آقای مهندس صدر تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون تمامی دوستان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

پهلوان یلی سپس به تشریح بیلان عملکرد این شرکت تعاونی پرداخت و گفت: فعالیت های شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان رامسر را می توان در چند بخش عمده خلاصه کرد:

1-جمع آوری و حمل و دفن پسماندهای اکثر روستاهای بخش: بهداشت روستایی از مهمترین مسائل مورد توجه مسئولان بخش و شرکت بوده به طوری که بسیاری از زمان و انرژی شرکت صرف این مبحث می شود. شرکت در این بخش با همکاری و هماهنگی بخشداری محترم و شورای اسلامی بخش اقدام به خرید و نصب سبدهای زباله و مکانیزه و توری در سطح روستا و محورهای گردشگری پرداخت و به علت عدم وجود مکانی مناسب برای دپا و بارگیری و نبود ماشین آلات سنگین حمل زباله به طور مستقیم از روستاها با ماشین های کوچک زباله هزینه های هنگفتی برای شرکت ایجاد می کند . امیدواریم مسئولین امر مساعدت لازم را مأمول دارند.

2- فعالیت در بخش اداری : در بخش اداری شرکت با هماهنگی بخشداری محترم با به کارگیری مسئولین فنی مجرب به صدور جوازهای روستایی فاقد دهیاری پرداخته و حق الزحمه مهندسین از طرف شرکت پرداخت می گردد. نماینده سازمان همیاری شهرداری استان مازندران جهت صدور پروانه و نظارت بر ساخت و سازهای خارج از حریم شهر و خارج از محدوده روستا در شهرستان رامسر

مجوز نمایندگی بیمه ایران و بیمه سعاد که در دفتر شرکت انجام می پذیرد و مهمتر از همه جذب جوانان بیکار و جویای کار به تعداد 20 نفر که به طور مستقیم و غیرمستقیم در شرکت به فعالیت مشغولند که این یک امر بسیار ستودنی در شهرستان است.

3- تجمیع ماشین آلات دهیاری ها: با توجه به نامه استانداری محترم در سال 88 در خصوص تحویل ماشین آلات در اختیار دهیاریها به شرکت های تعاونی که در جهت ساماندهی و متمرکز زایی بخش انجام میگیرد.

با همکاری بخشداری محترم و شوراها و دهیاران عزیز این مجموعه ، این امر به نحو احسن انجام پذیرفت .طبق صورتجلسه هر روستا ماشین آلات تحویل تعاونی داده شد و لازم به ذکر است با شروع کار تعاونی خرید ماشین آلات دهیاریها توسط این شرکت انجام می گیرد که تا کنون تعداد 4 دستگاه خریداری گردید.

4- فعالیت های عمرانی و بهسازی: در این امر شرکت فعالیتهای چشمگیری در روستاها انجام داد از جمله : ساخت ساختمان دهیاری روستای اربه کله ، حفاری جهت انشعابات آب، گاز، برق ، همکاری و مساعدت لازم با تمامی ادارات تابعه در بخش خدماتی و عمرانی ، که در روستا فعالیت داشتند ، مخلوط ریزی کوچه های روستایی ،ایجاد بوستان و خرید و نصب لوازم پارکی و ورزشی و تابلوهای معابر، نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح روستا ها ، بازگشایی کوچه های تنگ و صعب العبور ، لایه روبی بستر رودخانه ها و جوبهای منتهی به روستا در جهت جلوگیری از وجود سیلاب ، مساعدت در امر خاکبرداری و ساخت مساجد روستایی و پایگاه مقاومت ، گابیون بندی و ایجاد دیواره های حفاظتی سنگ و ملات ، مالون  در روستاها ، جدول کاری و موزائیک کاری پیاده روی خیابانها و ساخت کانکس های متحرک برای روستاها و مهمتر از همه ایجاد مکانی برای دریافت بهای خدمات از مسافران و گردشگران در محور پرتردد و گردشگری دالخانی که با هماهنگی استانداری محترم و بخشداری و شورای اسلامی بخش و اداره محترم را ه و شهرسازی و پلیس راهور انجام پذیرفت و تصمیم بر آن شد که درآمد حاصله برای ساخت و تجهیز سرویسهای بهداشتی و نمازخانه و آبرسانی و پاکسازی جنگل و محور از زباله و نخاله در تمام فصول هزینه گردد. و این از کارهای بیاد ماندنی و قابل تقدیر است.

در پایان ضمن تشکر از استانداری ، مدیرکل محترم امور روستایی و شوراها و همکاران ، فرماندار و بخشدار محترم و همکاران معاونین ، اعضاء محترم شورای اسلامی بخش ، شورای اسلامی و دهیاران محترم و روسای ادارات که ما را در این امر یاری فرمودند و خاضعانه از مسئولین امر درخواست مساعدت و همکاری و همفکری و حمایت در جهت واگذاری پروژه های عمرانی روستاها و حتی شهرها ، آب ، برق‌، گاز، پروژه های بنیاد مسکن ، واگذاری معادن شن و ماسه و مخلوط  و مساعدت جهت خرید دستگاه آلات و ماشین آلات راهداری که از ملزومات بخش می باشد و در زمان بحران مورد نیاز است را دارم. تا با عنایت به رهنمودهای دولت تدبییر و امید بتوانیم در جهت توسعه و آبادانی هر چه بیشتر روستا قدم برداریم.

حبیب اکراموسی پور رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاران نیز گفت: شرکت تعاونی دهیاران در سال 86با 17عضو در شهرستان رامسر کار اجرایی خود را آغاز کرده است ولی متاسفانه اعضای هیئت مدیره فعالیت بسزایی را در پیشبرد کارهای مربوطه به روستاها انجام ندادند ولی در سال 90 طی انتخابات جدید توسط شرکت توسعه و تعاون اعضای هیئت جدید انتخاب شدند .

 موسی پور ضمن تشکر از زحمات اعضای هیئت مدیره قبل اذعان داشت: طی مکاتباتی با بخشداری و شورای بخش  مکانی را  برای گسترش روند کار و تبادل بهتر دهیاری ها اجاره کردیم.

 وی گفت: اگر شرکت تعاونی عملکرد درستی داشته باشد می تواند در سیکل کاری خود بعنوان بازوی توانمند  فرمانداری و شورای بخش عمل نماید.

وی به صورت تیتر وار برخی از کارهای  شرکت تعاونی دهیاران رامسر برشمرد :

1)سرمایه اولیه توسط خود اعضای شرکت تعاونی و دهیاری ها جمع آوری شد

2)کلیه ماشین آلات مربوط به روستاها را بصورت یکجا زیر نظر تعاونی متمرکز کردیم.

3)حرکت عظیم جمع آوری زباله در کلیه روستاها صورت گرفت که از نظر مدیریت جمع آوری زباله می توان تعاونی را بزرگتر از شهرداری ها دانست.

4)کار عمران و خدمات دهی در روستاها صورت گرفت

5)کلیه مخارج سفرهای دهیاران زیر نظر شرکت تعاونی دهیاران بود

6) دستگاه توسط خود درآمد شرکت تعاونی خریداری شد و در آینده انشااله ماشین آلات رابیشتر خواهیم کرد .

 7)کلیه کارهای مربوط به صدور پروانه در خصوص طرح هادی روستاها توسط شرکت تعاونی پیگیری می شود.

8)طی پیشنهاد شرکت تعاونی به بخشداری در خصوص دریافت بحث عوارض بابت بهای خدمات با همکاری بخشداری و شورای بخش صورت گرفت و کلیه هزینه صرف کارهای ساماندهی همان منطقه مورد استفاده قرار گرفت.

کامبیز عاری و محمد ابراهیم آریان فراز اعضای هیئت مدیره این شرکت تعاونی نیزطی صحبت های خود ضمن تشکر از مسئولین ودهیاری ها و افرادی که با آنها همکاری داشتند بیان داشتند.بی شک موفقیت شرکت تعاونی دهیاران مرقون تلاش های دهیاران زحمت کش ،مسئولین و... است و از همه آنها سپاسگزاری می کنیم.

رحمان پهلوان یلی         مدیر عامل

حبیب اکراموسی پور      رئیس هیئت مدیره

کامبیز عاری               نائب رئیس هیئت مدیره

محمد ابراهیم آریان فر   دبیر هیئت مدیره

خبرنگار-تارا هاشمی

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیری فر 1393/08/12 ساعت 04:45 ب.ظ

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی میخواستم اینجا از متولیان برگزاری هیات عزاداری در مصلی رامسر تشکر ویژه داشته باشم بابت این برنامه ی بسیار معنوی و این عزاداری ِ به تمام معنی کلمه
دست مریزاد ...اجرتان با امام حسین علیه السلام

سپاس خانم امیری فر
عزاداری شما نیز مورد قبول درگاه حضرت حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.