پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نحوه نگهداری بلوار معلم رامسر و آسیب فیزیکی به ورزشکاران

نحوه نگهداری بلوار معلم رامسر و آسیب فیزیکی به ورزشکاران

 *ابراهیم گلدشتی

اختصاصی موج شمال-بلوارمعلم یکی از محدود مکان هایی است که بیشتر مردم جهت پیاده روی صبحگاهی از آن استفاده می نمایند.

این مسیر بعلت فضای طبیعی و درختان موجود سرشار از اکسیژن بوده و لذت ورزش صبحگاهی را دو چندان نموده است.

تغییرات بعمل آمده در بخش مدیریت و نگهداری آن این مسیر را از حالت صاف بودن (آسفالت) به ناهمواره(سنگین) تبدیل نموده است.

این تغییر به هر دلیلی که باشد از نظر فنی و ورزشی باعث صدمات جبران ناپذیری به سیستم عضلانی و اسکلتی بدن از جمله پا و کف آن و نهایتاً به کمردرد منتهی می شود.

لذا پیشنهاد می گردد در صورت امکان با مشاوره کارشناسان ورزشی راه حل مناسبی برای آن انتخاب گردد .

در ضمن پیشنهاد می گردد جهت استفاده بیشتر و بهتر از باغ سی هکتاری رامسر بدون آسیب رساندن به وضعیت فعلی مسیر پیرامونی آن را تبدیل به مسیر پیاده روی نموده تا هم مکانی برای ورزش صبحگاهی داشته و هم امکان استفاده بهتری از آن فراهم گردد.

نمونه این کار میتوان در اطراف دریاچه شورابیل اردبیل مشاهده نموده مسافت طی شده هر دور کامل اطراف دریاچه هفت کیلومتر می باشد که بعنوان مجتمع فرهنگی ورزشی درنظر گرفته شده است امیداست که همواره در جهت سلامت عمومی جامعه از طریق ورزش پیشقدم باشیم.

*کارشناس تربیت بدنی

نظرات 2 + ارسال نظر
مخاطب 1393/04/17 ساعت 12:14 ب.ظ

کف سازی بلوار معلم خیلی هم بد نیست، در واقع می شه گفت اگه نصف کاره ولش نمی کردن، بد در نمی اومد.
این نوع کف سازی که مشاهده می کنیم اگر با دستگاه های کف ساب سنگ فرش فراوری بشه هم استاندارد می شه و خیلی زیبا می شه و تمام ناهمواری های این کف سازی هموار می شه.

اه-ناله 1393/04/16 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام جناب گلدشتی ازاینکه ناهمواری دروسط بلوارمعلم(گازینو)وجوددارداین بخاطربی برنامگی بعضیاخودرابالاترازدیگران میدانندوازهیچکس دیگرنظرخواهی نمیکنندوخودخواهانه به هرکاری تواین شهردست میزنندوبه فکرعواقب بعدی نیستندوپول بی زبان این مردم به هدرمیدهند شکی نیست. ازشماسوالی دارم درهیته کاری شماکه به عنوان کارشناس ارشد ورزش ودرکسوت استاددانشگاه هستیددرخصوص مردیگی ورزش رامسرچه تدبیری اندیشیدی رشته های همچون والیبال-جودو-تنیس روی میز-فوتبال وسایررشته ها نه تنهادرسطح استانی بعضیهادرسطح کشورجایگاهی داشتندچه اندیشیدی باآمدن مدیرورزش استان خصوصآمدیرفعلی رامسرورزش رامسرکه دراوج بوده به نابودی کشادندبه عنوان سدی درمقابل سالم سازی جامعه جوان رامسرهستندکارشناسی کردیدکه اینهامانع رشدجامعه ورزشی رامسربوده وهستندمنعکس کردیدوووووووهچنان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.