پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

توزیع گوشت گاو و گوسفند در غرب مازندران متولی دارد؟

توزیع نامناسب و غیر بهداشتی گوشت گاوی و گوسفندی در قصابی های شهرهای چالوس ، کلار آباد ، شیرود ،شهسوار، عباس آباد ، تنکابن و رامسر مشکلی است که مردم و مسافران غرب مازندران مدت هاست با آن دست و پنچه نرم می کنند.

  

متصدیان واحد های صنفی مذکور به منظور سودجویی و فروش بیشتر جهت عرضه ی گوشت به مشتریان , آن را بیرون از واحد کسبی و به دور از یخچال با آویزان کردن از قلاب در معرض انواع آلودگی ها و آلاینده ها ی بیماری زا قرار می دهند.

سوال اینجاست چرا واحد های بازرسی در اتاق اصناف , اداره صنعت , معدن و تجارت ؛ اتحادیه قصابان , مراکز بهداشت و اداره دامپزشکی شهرستان های مذکور تاکنون نسبت به این مسئله سکوت کرده اند؟

عبدالرحیم قاسمی رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران در پیگیری خبرنگار بلاغ درخصوص اهمال دستگا های بازدارنده  با انتقاد از متصدیان غرب استان مازندران گفت: این نحوه از شیوه ی نگاهداری و عرضه به مشتریان کاملا غیر بهداشتی و مطروذ است و  اصلی ترین دستگاه متصدی این مسئله مرکز بهداشت و اداره ی دامپزشکی شهرستان های غرب مازندران است.

قاسمی افزود: ما بارها با مشاهده ی این مساله ضمن مطرح کردن در جلسات استانی مراتب را به مسئولین مربوطه اطلاع رسانی نموده ایم اما متاسفانه اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی تاکید کرد: متهم اصلی در کوتاهی و اهمال مسئولیت ،مراکز بهداشت و اداره دامپزشکی در این شهرستان ها می باشد..

نظرات 4 + ارسال نظر
دور افتاده از مرکز 1392/12/03 ساعت 08:28 ب.ظ

اقای قاسمیان چرا ساخت کشتارگاههای بهداشتی دام در شرق وغرب بصورت عادلانه قسم نکردید ودر قسم بوجه در جلسات خود تذکر ندادید

گوشتالو 1392/12/01 ساعت 09:20 ب.ظ

با سلام لطفا بفرمایید از کجا باید گوشت بخریم که بهداشتی باشد.

ناظریان 1392/12/01 ساعت 07:32 ب.ظ

با سلام وتشکر از حساسیت جنابعالی و کلیه شهروندان گرامی.
کاملا با انتقاد مطرح شده موافق بوده و حتما پیگیر موضوع خواهیم بود.
قابل ذکر می باشد که مسئولیت نظارت بر قصابیها به عهده اداره دامپزشکی می باشد اما این امر نباید مانع طرح موضوع وپیگیری ان از سوی شبکه بهداشت گردد.

عباسیان 1392/12/01 ساعت 06:30 ب.ظ

مدت زیادی بود دنبال نوشتن مطلبی در این مورد بودم . واقعا عرضه گوشت در خارج از یخچال و در معرض گرد و خاک سلامت مردم را تهدید میکند و متاسفانه چون مردم همیشه میبینند مثل خیلی از کارهای زشت دیکر بر اثر تکرار ، قبح و زشتی آن از بین میرود . امید که مسیولین محترم فکری بکنند .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.