پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مجید درجانی در پاسخ به انتقادات در خصوص کم کاری شورای شهر و شهرداری در بحران برف اخیر

مجید درجانی سخنگوی شورای شهر رامسر در صفحه شخصی خود نوشت:

 

 

خواهش میکنم تا آخر بخوانید سپس نظر دهید:

در پاسخ به انتقادات بعضی از دوستان و همشهریان عزیز در خصوص کم کاری شورای شهر و شهرداری در بحران برف اخیر توجه شما را به نکات زیر جلب میکنم.

1-گزارش کار خلاصه گونه ای از اقدامات انجام شده.

2-پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده

-بر خلاف شهر های مجاور از ابتدای صبح برف یعنی روز شنبه کمیته بحران در داخل شهرداری به سرپرستی شهردار محترم تشکیل گردید که اندک اندک اعضای شورا نیز بدانها پیوستند کل شهر به چهار قسمت تقسیم گردید و تمامی پیمانکاران خصوصی دعوت به کار شدند.

-رساندن موتور برقهای مساجد به نانوایی ها جهت تامین نان و هماهنگی تخلیه آب معدنی به میزان کافی در شهر.

-هماهنگی با داروخانه ها جهت حضور و مشورت با فرمانداری جهت تامین امنیت آنها.

- 24 ساعت اول خیابانهای اصلی شهر و همچنین معابر ورودی به گیلان و مازندران ،سادات شهر و جواهرده بازگشایی گردید. 24 ساعت دوم خیابانهای فرعی شامل توساسان و رضی محله و رمک و ...24 ساعت سوم خط اصلی کوچه های اصلی شامل ارشاد و رضی محله و24 ساعت سوم شامل کوچه ها ی فرعی مانند رضی 1و2و3و...یا ارشاد1و2و3و... رمک 1و2و3...که خدا رو شکر با موفقیت به پایان رسید.

- ضمن اینکه همزمان ادارات مهم و نانوایی ها به عنوان اولین شهر مازندران از روز اول و دوم باز و آماده کار بودند اگرچه شلوغ.

- از روز چهارشنبه و پنج شنبه به رفع اشکال پرداختیم.کلیه دستگاهها و ماشین آلات کمکی سه شنبه شب رسید که تقریبا بحران را مدیریت کرده بودیم.

-پاکسازی مدارس و ادارات دیگر برنامه کاری روزهای دیگر را تشکیل میداد.

-رساندن بیماران دیالیزی و بازگشایی اختصاصی جلوی منزلشان،بازگشایی منازل رانندگان تاکسی ون جهت خدمات رسانی به مردم ،آرامستانها جهت دفن اموات،بازگشایی منازل کلیه افرادی که بیماریهای خاص داشتندو...

-ارسال پیامک عذرخواهی شهرداری و شورای شهر از مردمی که هنوز قادر به خروج وسایط نقلیه از منزل نبودند بدلیل تعدد کوچه ها و امکانات کم شهرداری در روز سوم برف و تشکر از شهروندان بخاطر صبرشان در پایان برف روبی.

-حضور مستمر شهردار و اعضای شورا در جلسات کمیته بحران شهرستان که با حضور گاه بیگاه استاندارمحترم ،نماینده مردم تنکابن و رامسر، فرماندارمحترم و امام جمعه ،مسئولین سپاه و روسای ادارات معتبرتشکیل میگردید

بعد از یک هفته حضور شهردار محترم و پرسنل پر تلاش شهرداری از ساعت هفت صبح تا دو نیمه شب و بازگشایی بیش از 648 کوچه در عرض چهار روز و نان رسانی روز اول و تخلیه آب معدنی روز دوم منکر اشتباه وقصور در خدمات رسانی مطلوب به همه شهروندان نیستیم و از بابت کم کاری تمام قد عذرخواهی میکنیم اما در تمامی مدتی که شهروندان ناراحت از اتفاقات افتاده به شهرداری مراجعه میکردند و گاها اقدامات به پرخاش نیز میکردند سعی کردیم هیچ گاه از دایره ادب خارج نشویم و از بابت کاری که میکنیم منتی بر کسی نگذاریم.

-تماس تلفنی و تشکر شهردار محترم و نماینده شورا از تمامی مسئولین استانها و شهر هایی که اقدام به ارسال ادوات به شهر نموده بودند به همراه ارسال لوح تقدیر.

و اما انتقادات:

1-چرا با وجود اطلاع از سرمای شدید زودتر اقدامی نکردید؟

سالهاست که هواشناسی بعضا اعلام میکند هوای روزهای آینده برف و باران شدیدشما جای ما بودید فکر میکردید 165 سانت برف بیاید؟

2-چرا دستگاههای برف روب مناسب در شهرداری موجود نبود؟

به نظر شما توجیه اقتصادی دارد که این وسایل گران قیمت با تاریخ مصرف چند سال یکبار خریداری شود و در انبار استهلاک داشته باشد اگر چه خرید وسایل چند کاره با جذب بودجه در دستور کار قرار گرفته است.

3-.......انتقادات رامطرح کنید تا بپذیریم و اگر در حد توانمان بود اصلاح کنیم.

نظرات 11 + ارسال نظر
علی 1392/12/02 ساعت 03:19 ب.ظ

درجانی همون ریش پرفسوری هستش؟

دوست شما 1392/12/01 ساعت 12:27 ب.ظ

مدیران ما 1% جامعه ما هستند...
ولی آدمهای عادی 99%!!!!
میدونی علتش چی عزیز؟!
اون 1% به دنبال راهکارند./.
ولی اون 99% به دنبال نق زدن و مشکلات././.
با تشکر از شما مدیر عزیز!
بیاییم و اتاق بحران یاب بسازیم نه اتاق ایجاد بحران..عزیزانم!

رضا 1392/11/30 ساعت 06:12 ب.ظ

باسلام به همشهریان عزیزوضمن عرض تشکر ازهمه مسئولین شهر رامسر نماینده دلسوز باپیگریهای مستمر باعث حضور استاندار ووزرا وکمسیونهای مختلف مجلس وحساس سازی تمامی دستگاه باید تشکر کرد .اما انهایی گله گذاری می کنند ازخودمان بپرسیم ما برای شهرمان چه کردیم انهم در شرایط شبیه جنگ ُتماشاچی بودیم وبگوییم به من چه ُیا وارد میدان نبرد شدیم وبه همشهریان خودمان کمک کردیم خوشا بحال انهایی که از آزمایش الهی سر بلند در امدند.سر بلند وپایدار باشید

اه-ناله 1392/11/30 ساعت 05:03 ب.ظ

آقای درجانی:شمازیادحرافی میکنی فعلاسرجات بشین این دوره سپری کن دراین مدت به (...)ادامه بده مثل کبک فعلا زیربرف نگهدار.........

سلام
بسیاری از مطالبت قابل انتشار نبود دوست عزیز
شرمنده

حسن جمالی 1392/11/30 ساعت 03:52 ب.ظ

با سلام و احترام
یادداشت جناب سخنگو را مطالعه نمودم.ضمن تشکر از اقدامات اشاره شده و سپاس از ارائه گزارش،باستحضار میرساند اینجانب در نقد فرمایشات جناب درجانی انشاالله طی مرقومه چند سطری نقدها و مطالبی افزون بر موارد فوق راارائه خواهم نمود.
شاد باشید و بهروز

مهدی 1392/11/30 ساعت 12:08 ب.ظ

مجیدجان دلبندم منطقی جواب دادی.اما منتقد جان جریان دستشویی نرفتن شماچیه

کانون بحران 1392/11/30 ساعت 08:12 ق.ظ

اگه همه جم شید بازم کم میشید چون مدیریت واحد و کارآمد نداریم و یه شهر داریم با چندین و چند کلانتر..
حالا خوبه ورف اومد... خدا نکنه زلزله بیاد اونوقت فقط اقا باید به داد ما برسه..والسلام

رضا 1392/11/30 ساعت 08:01 ق.ظ

جالبه ما فقط و فقط ب این مسائل میگیم بحران، میتونم بپرسم کدوم خیابون توی رامسر هست که یه آسفالت درست درمون داشته باشه؟ اینم از این شهر توریستی و بسیار مطرح در سطح استان و کشور و حتی جهان؛ آقا چیمون درسته که این ها درست باشه

یک شهروند 1392/11/29 ساعت 11:25 ب.ظ

با سلام شرایط را با شهرهای همسایه قیاس کنید متوجه میشوید که بحران خوب مدیریت شد یادتان باشد بحران بود و هیچ کس انتظار چنین برفی را نداشت از همه دست اندر کاران از فرماندار تا مدیران شهرستان ممنونم

امیر جم 1392/11/29 ساعت 10:00 ب.ظ

با سلام
- این که به دنبال پاسخگویی به پرسش ها و انتقاد مردم هستید جای قدردانی داره ،ممنونم.
- به نظر می رسه که مردم در مجموع و به طور نسبی از عملکرد حوزه های تحت مسئولیت شهرداری راضی باشند.
- عمده نگرانی مربوط به مدیریت بحران شهرستان هستش که گویی هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای مواجهه با بحران نداشت. نمره مدیریت بحران شهرستان نمره ای تک رقمی می تونه باشه.
- در بحران سپید برای مشکلاتی نظیر تامین نان و آذوقه مردم (باز بودن کافی نانوایی و بقالی و میوه فروشی و ... با قیمت عادله ) ، حمل و نقل عمومی (تاکسی، اتوبوس بین شهری و راه های ارتباطی اصلی) ، جریان اطلاع رسانی( وجود بی خبری مطلق از وضع موجود و پیش بینی اتفاقات بعدی و ...) و پوشش حمایتی مناطق و افراد آسیب دیده از برف یا برنامه ای وجود نداشت یا به قدر کافی نبود.
- بزرگترین معضل بحران اخیر ، عقب بودن یا به تعبیری در خواب بودن مجموعه مدیریت بحران منطقه و کشور از پیامدهای بحران بود.
- ضمن این بسیار خوب پاسخ نوشتی انگار یک مقدار از گلایه های مردم نگران هستی. در یک جامعه انقلابی مردم به طور مداوم آرمانی فکر می کنند و آرمانی انتظار دارند. مردم یک نظام سیاسی رو سرنگون کردند که از یک موقعیت نامطلوب به یک موقعیت مطلوب برسند. بنابراین راضی کردن همه و برآوردن تمامی توقعات کار دشواریه. حصول رضایت همه مردم کار ساده ای به نظر نمیاد.
- به عنوان یک شهروند در پی یک دوره تلاش قابل تقدیر ، دست هایتان را به گرمی می فشارم.خدا قوت!

منتقد 1392/11/29 ساعت 09:33 ب.ظ

مجید دلبندم تو عادت داری فقط حرف حرف حرف میزنی
به خدا بس است و کمتر شعار بده لطفا
اوفففففففففف
جان مادرت برو نصیحت سعدی در خصوص سخرانی و حرف زدن را بخون
صدف وارگوهر شناسان راز دهان جز به لولو نکردند باز

فقط همین یک سوال منو پاسخ بده که
اگر اعضای شورا کم کار نبودند پس چرا مردم بهشان ارادت دارند و قضیه جلو مغازه ... چی بود؟
بخدا من حاضرم 600 روز تو برف امسال باشم و نرم دستشویی ولی...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.