پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پاسخ به یک نوشتار:اجازه ندهید ما فقط در عنوان نمونه باقی بمانیم/احمدی ماچیانی

عباس احمدی -خبرنگار/ آقای اسلامی سلام.

موهای سپیدتان بیانگر آن است که گرم و سرد روزگار راحس کرده ایدبه اصطلاح دنیا دیده اید،زشت و زیبای دوران را به یاد می آورید،اما به کار گیری واژه ها از قلم شما درسایت مازند نومه کمی تامل برانگیز است .

"...آقای دکتر نجفی خوب گوش کنید،من اجازه نمی دهم بیشتر از این ما را مسخرکنند!"

"...اجازه ندهید ما را بیش از این دست به سرکنند"

"معلوم بود که این فتنه استان سازی و جدایی طلبی از کجاست."

آقا:اگر رامسر تشریف آورده باشید بر ورودی آن این تابلو نصب شده"به بهشت زمینی خدا خوش آمدید"


  

 

در نوشتار شما واژه هایی نظیر خون دل خوردن،سکوت ،جان به لب رسیدن ،دارم خفه می شوم!آمده است.

براستی کمی فکر کنید، کسی که مازندرانی نیست وسری به فضای مجازی می زندو  این مقاله شما را می خواند چه تعبیری دارد.

ما از شما موی سپیدان آموخته ایم که اقلیم و طبیعت خلق و خوی مردمان را لطیف می نماید و اساسا یکی از مولفه های حضور دهها میلیونی مسافران در مازندران همین روحیه آرام و مهربان و اخلاق مدارانه مردم است. این واژه های خشن چه معنایی دارد؟

براستی نقد یک موضوع  آن هم موزه منطقه ای شمال نه مازندران چه ارتباطی با نام بردن اسامی دولت های قبلی دارد برای رامسری که در هیات دولت عنوان شهرستان نمونه گردشگری مازندران گرفت آیا داشتن موزه منطقه ای شمال در شهرستانی که عنوان نمونه گردشگری را یدک می کشد زیبنده نیست؟رامسر شهرستان نمونه گردشگری سمنان که نیست مازندران است.

اساسا این موضوع میراثی چه ارتباطی با بحث استان جدید دارد که شما از آن به عنوان فتنه و جدایی طلبی نام می برید ،فکر نمی کنید به لحاظ حقوقی انتساب فتنه و جدایی طلب به اهالی شریف  غرب مازندران بار معنایی و حقوقی دارد،آیا مباحث تقسیمات کشوری در جای جای کشور وجود نداشته ؟آیا همه آنان در زمره جدایی طلبان واهالی فتنه بوده اند!

براستی نوشتار شما پر از طرح مسائل متعددنیست ؟آیا عشق شما به جای جای مازندران یکسان است؟نگاهی به نظرات متعدد ذیل نوشتارتان حاکی از آن است که شما دو طیف را مقابل هم قرار داده اید و در واقع عملا جدایی انداختید؟براستی حق رامسر این شهرستان نمونه گرشگری این سالها ادا شده است؟

آقای اسلامی ،رامسر مرکز کنوانسیون بین المللی تالاب هاست با بیش از 40 سال قدمت با عضویت کشورهای بزگ جهانی ،آیا می دانید که هنوز دبیرخانه دائمی آن در حال ساخت است؟علیرغم اشخاص ذی نفوذی که شما از آن نام بردید.

آیا می دانید که این شهرستان نمونه گردشگری با اسامی که شما نام بردید در شمار معدود نقاط استان مازندران است که مجتمع فرهنگی ،هنری و سینما ندارد!

آیا می دانید که همان نهادی که نام بردید و شکوه و شکایت دارید ،پروژه ای به اصطلاح باغ نمونه ایرانی را با تبلیغات فراوان کلنگ زنی نمود اما حالا این باغ نمونه رها شده و به زور علف تراشی می گردد و سال ها سنگ های قیمتی زیر باران مانده اند!

آقای اسلامی فقط عنوان نمونه برای رامسر باقی مانده ،شهرستانی که به تعبیر استاندار سابق که عرب ها از آن به عنوان بهشت نام می برند و بر مخروط های سر سبزش قیمت نمی توان گذاشت و تابلوی ورودی آن "به رامسر بهشت زمینی خدا خوش آمدید"می باشد هنوز با آن قابلیت های بی بدیلش مظلوم و چشم انتظار برای تکمیل پازل گردشگری است و شما تازه از اسناد رو نشده حرف می زنید،اینجا در آخرین نقطه مازندران مردمانش نیازمند رونمایی اسناد نیستند اینجا بهشت زمینی خداست سهم مسولان و دست اندرکاران چقدر می باشد؟وضع فعلی رامسر در مقایسه با سایر نقاط محرز و مشهود است.

آیا برجسته کردن یکی از زیرساخت  هابرای رامسر که انصافا در زیبایی طبیعی چیزی کم ندارد این همه داد و فریاد لازم است،آقای سلامی رامسر موزه بزرگ خدادادی و طبیعی است،اگر موزه منطقه ای هم نداشته باشد خیالی نیست و از ارزش های اکو توریستی آن نمی کاهد.

اگرطی این سالها چند زیرساخت در آن می بینید نظیر تله کابین ،هتل های جدید آن هم همت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

فرودگاه رامسر در زمره زیباترین و قدیمی ترین فرودگاه های شمال کشور است که طرح توسعه آن در دولت های قبلی آغاز اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

در یک نوشتاری تاکید نمودم رامسر نیازمند عنایت ویژه است نه عنوان ویژه و این حلقه مفقوده بر توسعه نیافتگی ماست.

شهرستانی که به خاطر گردشگری نه صنعت توریسم به معنای واقعی در آن شکل گرفت،نه از هتل هفت ستاره خبری شد و نه کشاورزی و توسعه صنعتی و جالب اینکه در زمره معدود نقاط استان است که شهرک صنعتی ندارد با خیل عظیم تحصیل کرده های بیکار!

براستی چرا مسولان شهرستان رامسر علیرغم آنکه شهرشان نمونه گردشگری است دنبال منطقه آزاد گردشگری اند؟

این موضوع بارها از سوی امام جمعه محترم در تریبون های عمومی بیان شده است.

آقای اسلامی ،رامسر فرصت گردشگری را برای مازندران پدید آورده ،در نوشتار حضرتعالی کاملا روشن است که تعصبی فرای تصور به ساری دارید اما اصولا برای محققان و پژوهشگران توسعه متوازن اولویت دارد.

خوب شد این نوشتار را به رشته تحریر در آوردید تا به بهانه آن اهالی این سو از فضای مجازی درد ل های خود را واگویه نمایند براستی که پاسخ اهالی رامسر به شما سلام است.

ودر پایان آنکه نقش مردم رامسر در خلق حماسه سیاسی  و اقتدار بخشی دولت تدبیر و امید در صحنه جهانی مثال زدنی است ،جهانی بیندیشیم استانی عمل نماییم. آقای دکتر نجفی معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری:اجازه ندهید رامسر فقط در عنوان  نمونه گردشگری باقی بماند.

رامسر:عباس احمدی ماچیانی کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی/خبرنگار

نظرات 15 + ارسال نظر
h 1392/10/14 ساعت 12:54 ق.ظ http://blogsky.com

آقای ماچیانی ازفوتبال رامسرچه خبر کجای استان قرارداردیک زمانی قهرمان کشوربودند 3سهمه کشورداشتیم کجارفتند فقط قبای ریاست به تن کردندیااسم آن یدک گشیدن

ar 1392/10/13 ساعت 04:56 ب.ظ http://blogsky.com

جناب خبرنگار چنان شتابان میگین انگار مشکلات شهرتان حل شده به دیگران چسبیدی اول شما خبرنگار شهرتانید چرا ازشهرداری نمینویسیدخصوصآدرواحدشهرسازی ومشاور آن قسمت ازعبدالعیان که دلالیست درتمام قسمتهای شهرداری فعالیت دارد لطفآانعکاس فرماییددرغیراینصورت شما هم.............

دوست عزیز لطفا تهدید نکنید
شما هم .... معنی بدی می دهد
لطفا برای خدا انصاف داشته باشید

بهرامی گالش 1392/09/17 ساعت 06:57 ب.ظ

خیلی خیلی مسخر ه ای و گالشی

عبد 1392/09/16 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام ممنون آقای احمدی از این جواب یاداشته پیرمرده ساروی من که شماره تلفن و آدرس ساری شناسی را پیدا کردم که با مسولیت این پیرمردی که سر پیری معلکه میگیره آدرس ساری ،خیابانقارن،خیابان شهید چینگر {تکیه حاجی آباد}شماره تلفنش 01512203336 09111521356 09112566851

همشهری 1392/09/16 ساعت 09:44 ب.ظ

سلام عزیزان، تنها راه نجات از عقب ماندگی غرب استان ، جدا شدن از شرق استان است . شرق مازندرانی ها رامسر را فقط به خاطر گرفتن اعتباراتش می خواهند چون شرق استان چیزی ندارد تا برایش اعتباری در نظر بگیرند. این کار فقط از طریق بزرگان شهرستان و همراهی مردم فهیم امکان پذیر خواهد بود . به امید جدا شدن از شرق استان . البته نماینده محترم باید در مکاتبات خود همیشه قول آقای روحانی در زمان تبلیغاتش را به ایشان یاد آوری کند . اینکه آقای روحانی به استاندار بگوید به غرب استان توجه کن مشکل غرب استان حل نمی گردد

مظاهر طاهری 1392/09/16 ساعت 09:02 ق.ظ

در ادامه نظر دوست عزیزمان آقای احمدی باید اظافه کنم شورای اسلامی کتالم وسادات شهر چه قدر با مردم سادات شهر ارتباط دارند فقط کمی خدا رو در نظر داشته باشند چند ساله که مسجد بازار سادات شهر دستشویی ندارد شهرداری هم مجوز ساخت ماهی فروشی رو در ازای ساخت سرویس دستشویی به آقای سعید شعبانی داده من موندم این آقای شهردار با چه مجوزی به ایشان اجازه داده تا ماهی فروشی دایر کندآقای شهردار کمتر با مجید ش بپر

محمد ولی تکاسی 1392/09/16 ساعت 08:35 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با غرض ورزی ها و نگاه یک سویه داشتن فقط از منظر خود نه تنها کاری انجام نخواهد شد بلکه مشکلی بر مشکلات موجود افزوده شده و اهداف متعالی یک شهر نمونه گردشگری که این روزها محفل عام و خاص شده است راه به جایی نخواهد برد.
نشست خبرنگاران رامسری و اطلاع رسانی جامع در مورد موضوعاتی نظیر پیگیری طرح های نیمه کاره و رهاشده در غرب مازندران با استاندار محترم می تواند راهگشا باشد. این چیزی دور از انتظار مردم شریف، مظلوم و تحصیلکردگان و صاحبان سرمایه در این دیار نیست.

میرباقری 1392/09/15 ساعت 03:13 ق.ظ http://fpcc.ir

سلام
آفرین... خوب نوشت آقای احمدی
یه عمر دارن به رامسر اجحاف می کنند صدامون در نمیاد تا دیدن قراره استان جدا بشه دارن میسوزن... چشم ندارن ببینن رامسر چیزی داشته باشه...
به امید خدا استان جدا میشه و بیش از پش پیشرفت می کنیم... تا کور شود هر آنکه نتواند دید

محمد رامسری 1392/09/15 ساعت 01:05 ق.ظ

درود بر احمدی ماچیانی. ممنون از بهرامی عزیز که باز نشر داد. رامسر به 10 تا احمدی ماچیانی نیاز داره تا حق رامسر رو بگیره تماما.احمدی ماچیانی مچکریم

فرهنگی 1392/09/14 ساعت 09:55 ب.ظ

درود بر حاج عباس

نگار 1392/09/14 ساعت 09:44 ب.ظ

بسیار بجا بود، از انتقاد بجای شما خیلی خوشحال شدم

محسن پناهی 1392/09/14 ساعت 09:20 ب.ظ

لذت بردم جناب ماچیانی

جلیل پورمنصوری 1392/09/14 ساعت 08:43 ب.ظ

فکر می کردم این اسلامی آدم باسواد و با فرهنگی است ولی یک روز کامل نوشته های اورا از سایت ها خواندم تناقض زیادی دیده می شد ولی جالب ترین آن نگاه فرمایه اش را دربخش نظرات در خصوص رامسر که پارسال روی نوشته های خودش گذاشته بود جلب می کنم عین نوشته ایشان در سایت بلاغ
پژواک شمال
اختصاصی / نامه حسین اسلامی به مردم غرب مازندران؛
مازندران را چنگیز و تیمور نتوانستند از بین ببرند چه رسد به اسفندیار
http://www.bloghnews.com/local/1281/

حمعه 13 بهمن 1391 - 18:10
حسین اسلامی ساروی

پهلوی اول تلاش کرد که روستای سخت سر به شهر تبدیل شود اما اساس و بنیان شهر کردن این روستا با فرهنگ مردم همخوانی داشت یا نه... بماند. با هتل سازی و پاساژ سازی و ویلا-پلاژ سازی که متمدن نمی شویم! البته خدا کند وحشی نشویم، تمدن بماند... حالا هم این هوس خنده دار که اگر استان شویم ترقی می کنیم و... همان راه اشتباه زمان پهلوی اول است... که دارد تکرار می شود.
این تمام نگاه بد یک تاریخ نگار از نوع ساروی از رامسر است نگاه متمدنانه ایشان اوج شعور یک تاریح نگاری ساروی با ما را می نمایاند
به امید جدایی غرب استان با فرهنگ از این نوع نگاه زشت مرکز استانی

شهروند 1392/09/14 ساعت 08:17 ب.ظ

هر دم ازین باغ بری می رسد

اعضای محترم شورای شهر کتالم وساداتشهربخوانند!مظلومیت شهر سادات
وقتی هر روز صبح گذرت به مرکز کتالم وخیابانهای اطراف بیفته تصاویر زیر را میبینی:
عده ای مشغول ساخت وساز میدان جدید مرکز کتالم هستند.
عده ای در حال سنگفرش پیاده رو ها هستند.
عده ای در حال تعریض خیابانها هستند.
عده ای در حال شن ریزی و آسفالت خیابانهای فرعی و تعریض شده اند.
عده ای در حال مدرنیزاسیون ساختمان شوراهستند.
عده ای درحال تعبیه کانال برای کابل سیم برق زیرزمینی در ورودی کتالم خیابان 22بهمن هستند.
ودریغ و افسوس از شهر سادات یا همان ساداتشهرکه بلاصاحب رها شده است.انگار 5 نفر شورا و ایضا شهردارمحترم یادشان رفته ساداتشهری هم وجود دارد.
کافیست سنگفرش خیابان دستغیب و وضعیت بلوار و طرح تعریض خیابان مطهری وپیاده رو خیابان دستغیب ورنگ آمیزی جدولهای سطح شهر و وضعیت کوچه پس کوچه ها ی فرعی ومسیرهای منتهی به آبگرم کش و سنگ بنه و مسیر های منتهی به شهرک توسلی و 12 متری آقابسمل و وضع انبوه زباله و نخاله راسته هتل کوثر و شهرک توتستان وکانالهای جمع آوری فاضلاب ودهها مورد در دهها نقطه ی دیگر ساداتشهر را با یک بازدید چندساعته ملاحظه کنید.
واقعا چرا؟ مگر مردم ساداتشهرچه گناهی کردند؟ نگدارید تاریخ در مورد شما قضاوت بدی داشته باشد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.