پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گفتگو با خانواده جوانان غرق شده در سواحل دریای خزر

در پی انتشار غرق شدن دو جوان رامسری در آبهای رودسر و شنیدن برخی اظهار نظرهای ضد ونقیض در خصوص این سانحه به خدمت خانواده صفایی رفتیم تا از اصل ماجرا باخبر شویم.

علی اکبر صفایی پدر جوان غرق شده سجاد صفایی و عموی مصطفی صفایی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت : عصر روز 8 آبان به من اطلاع دادند که تلفن همراه پسرم در دسترس نیست لذا من هم دست بکار شده و بصورت مداوم ، با گوشی های پسرم و برادر زاده ام تماس می گرفتیم اما چیزی عایدمان نشد.

  

وی افزود : پسر هایمان برای آوردن قایق خریداری شده توسط کارفرمایشان " سید رشید بنی هاشمیان " به بندر انزلی رفته بودند و چون کارفرما به آنان گفته بود که قایق را از راه دریا به تله کابین رامسر بیاورند ، بنا براین سجاد و مصطفی نیز اقدام به این کار کردند.

صفایی اضافه کرد : شب هشتم ابان هنگامیکه از برقراری ارتباط نا امید شدم به نزد کارفرمایشان رفتم که وی " اظهار داشت ما هم تماس گرفتیم اما در دسترس نیستند " و به همین سادگی از کنار این موضوع گذشت .

پدر سجاد صفایی ادا مه داد : در حالیکه هوا شب شده بود با چهار فروند قایق، تجسس در دریا را شروع کردم و چون آخرین ارتباط برقرار شده در نزدیکی رودسر بود لذا آن منطقه را نیز مورد جستجو قرار دادیم اما بجز تکه های قایق و برخی مدارک بچه ها و کفش های آنان چیز دیگری نیافتیم.

این پدر داغدار گفت : جستجو ها ادامه یافت و در این راه امداد گران هلال احمر رامسر و رودسر بسیار زحمت کشیدند اما بازهم نتیجه ای حاصل نشد تا سرانجام غروب روز دوم سانحه ، جسد مصطفی صفایی برادر زاده ام توسط صیادان رودسری پیدا شد.

صفایی گفت : آنچه در د مرا بیشتر می کرد ، بی خیالی صاحب کارشان بود و همچنین عوامل بیمه رامسر ، زیرا این پسرها سه سال بود که نزد این کارفرما مشغول بکار بودند ولی هنوز بیمه نیستندو البته از این دست موارد بوفور در تله کابین رامسر وجود دارد.

صفایی گفت : بالاخره بعد از یازده روز تفحص و جستجو جسد پسر من هم پیدا شد در حالیکه صورتش کاملا متلاشی شده بود.

پدر سجاد صفایی افزود : وقتی من در تمام این روزها با پای پیاده مشغول پیدا کردن جسد پسر جوانم بودم ، مدیر کل شیلات گیلان در اقدامی نسنجیده و مصاحبه ای دروغین اعلام می دارد که "این دو جوان رامسری برای صید غیر مجاز ماهیان خاویاری به این منطقه آمده بودند که گرفتار سانحه شدند".

صفایی تصریح کرد : تمامی همکاران پسرانمان می دانند که آنان به دستور کار فرمایشان برای آوردن قایق خریداری شده از بندر انزلی به این کار تن داده بودند و ضمن آنکه هیچ وسیله ای که دال بر صید ماهی باشد در قایق وجود نداشت و همچنین بچه های ما صیادی بلد نبودند و از همه مهمتر آنکه درست در منطقه وقوع سانحه بین رودسرو کلاچای پایگاه مرزبانی و حفاظت منابع آبزیان وجود دارد حال مدیر کل شیلات گیلان چرا دست به این چنین مصاحبه ای میزند جای سوال دارد !

صفایی گفت : اهمال کارفرما بواسطه عدم حمل قایق از طریق جاده ای ، کم سن بودن فرزندانمان و ترس از دست دادن کارشان و خریداری کردن قایق موتور 200 که بطور کل تردد آن در دریا قد غن است از مواردی است که باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد تا جوانان دیگری دچار اینگونه حوادث تلخ نشوند. گفتنی است مصاحبه مدیر کل شیلات گیلان در پایگاه خبری رودسر نیوز منتشر شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
سیاوش 1392/08/27 ساعت 01:03 ب.ظ

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم صفایی امیدوارم با آقای رشیدبنی هاشمیان به درستی برخوردشود

مهسا 1392/08/26 ساعت 02:38 ب.ظ http://www.chalkrood.blogfa.com

کاش روزی برسه دیگه شاهد این اتفاق ها نباشیم

رامسری 1392/08/26 ساعت 01:09 ب.ظ

خانواده محترم صفایی رابطه مدیرکل شیلات را با سهامدار تله کابین و یا باخود اقای بنی هاشمی بررسی کن بعد ببین که پرد اخت دیه 320 میلیونی سنگین تر است یا یه پول بدهید یک نفری اینجوری اظهار فضل نمایید . برو رابطه پیدا کن بقیه قضایا خودش حل میشه

امام جمعه محترم تنکابن :

تقاضایم این است که ریاست محترم جمهوری و

وزیر کشور، استانی شدن غرب مازندران

را بطور جدّ پیگیر باشند.

http://ostane-tonekabon.blogfa.com/

لطفا منتشر شود. تشکر

رز 1392/08/26 ساعت 10:29 ق.ظ

شما نوشتی کاش یکی هم درست پیگیری کنه .کاش اون پدر ها درک بشن.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.