پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

بخشدار رامسر و ایده های جدید الخلقه

ساحل دریا آنلاین : بخشدار رامسر در روند انتخاب دهیاران دست به ابتکار جدیدی زده است که نه با موازین قانونی تطبیق دارد و نه به صورت سنت از قدیم در روند انتخابات دهیاران مد نظر بوده است.

ایشان به اجتهاد خود از شوراهای روستائی خواسته است برای هر روستا دو نفر را به عنوان دهیار انتخاب نمایند . حتی برای برخی روستاها که از معرفی دو نفر دهیار خودداری کرده بودند نامه ی مکتوب زده و ازآن ها درخواست معرفی دونفر را نموده است!!!

و از سوی دیگربا ابتکاری جدیدتر به سبک کنکور و یا امتحانات نهائی مدارس به سیاق شغل پیشین خود ( به قول یکی از مسوولین ) می خواهداز میان دو کاندیدای مطرح شده ی روستاها ؛ با برگزاری آزمون قوانین دهیاری یکی را برگزیند.

این آزمون قرار است روز شنبه  20 مهرماه ساعت 15:30 در دبیرستان شادروان افتخاری واقع در بلوار امام رامسر روبروی مسجد امام رضا برگزار شود.

علاوه بر آن شنیده ها از تاکید بخشدار رامسر برای معرفی اشخاص مد نظر خود برای دهیاری برخی روستاها  حکایت می کند.البته احتمال قبولی کاندیدای مد نظر بخشدار می تواند بیشتر هم باشد!!

 این روند غیر قانونی در سکوت رسانه ای و بدور از هیاهو آرام آرام شکل اجرائی به خود خواهد گرفت.

پرسش اصلی این است که بخشدار رامسر بر اساس چه ضوابط و اصولی دست به اقدام مبتکرانه ای این چنینی زده است؟

اگر لازم بود شوراها برای انتخاب دهیار خود دو گزینه معرفی نمایند چرا در شهرها و روستاهای سایر نقاط کشور چنین اقدام ارزنده ای !!! شکل نگرفته است؟ و اساسا چرا مردم به پای صندوق های رای رفته اند و اعضای شورا را با صرف وقت و هزینه انتخاب کردند .آیا بهتر نبود از ابتدا این کار را به بخشدار رامسر محول می کردند تا این همه هزینه برای برگزاری انتخابات صرف نشود؟

هدف از فشار بخشدار برای معرفی افراد خاص به عنوان دهیاری برخی روستاها چیست؟  و آیا اصولا قانون گذار به بخشدار اجازه ی چنین کاری می دهد؟

در این میان وظیفه ی فرماندار شهرستان  و مسوولین ذیربط چیست ؟آیا آن ها در جریان این ابتکارات خلاقانه قرار دارند؟

اگر بخشدار رامسر از چگونگی تعیین دهیاران اطلاعات کاملی نداشته است  نمی توانسته از معاون فعلی فرماندار رامسر ؛ علی فروغ خلعتبری که 19 سال سابقه ی بخشداری دارد جویا می شد؟ و آیا بخشدار سابق در این زمینه به بخشدار منتقل شده از آموزش و پرورش اعلام نکرد این کار خلاف قانون است؟

 

آیا استانداری مازندران در خصوص ابتکار یاد شده مطلع شده است؟ نظر استاندار و مسوولین ذی ربط استانداری در این زمینه چیست؟

به هرحال پاسخ به پرسش های فوق می تواند کمی راهگشا باشد.

هر چند در کلیت ماجرا  ، آشنائی دهیاران با قوانین دهیاری را بتوان نقطه ی قوت این آزمون دانست ؛ اما قانون گذار به هیچ کس چنین حق و حقوقی را محول نکرده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
شهروند خوب 1392/07/17 ساعت 10:55 ب.ظ

من فکر میکنم بخشدار کارش بد نباشه چون کسی که دهیار میشه باید به قوانین واقف باشه ولی اگه بلد نباشه این مردم هستند که ازیت میشن شهردار رامسر هم بهتر بره یاد بگیر هرکسی رو پیدا کرد نبره شهرسازی ارباب رجوع مثل ... از کارمندا بترسه کسی هم نباشه قانون رو بلد باشه هر کسی هر بلایی خاست سر مردم بیاره

اثیرالدین اخسیکتی 1392/07/17 ساعت 06:29 ب.ظ

الا ای بخشدار با صلابت
بزن بر فرق پوزخند بی بصیرت
که تا دیگر نگردد اینچنین لوس
که بر شیرود عشوری گردد آویز
تو هم ای پوزخند بی مروت
حیا کن ول کن این شیرود ما را
که عمراً بخداری اینچنین پاک
نصیب شهر ما گردد دگربار
بصیرت چیز خوبیست ای پوزخند جان
تو هرگز کسب نکردی آن را
کجا بخشدار خوش تیپی چو شیرود
عشوری چون شود نصیب ما
چو تو کفران نعمت می نمایی
خدا بر تو غضبناکی نماید
و بخشداری نصیبت می نماید
که دیگر تو را در اتاقش راه نمی دهد !

بیطرف 1392/07/17 ساعت 05:30 ب.ظ

آقای بخشدار همیشه بدنبال تجربه های جدید هستند و میخواهند خودشان را متفاوت نشان بدهند و بگویند بله من هم هستم ما هم میدانیم که او هست ولی اگر قانونمند باشند ما بیشتر میبینیم که او هست. برنامه تجلیل از نخبگان روستاها خوب بود ولی این....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.