پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نقدی بر همایش جوانان توانمند روستا

سخنی با بخشدار رامسر

عصر روز سه شنبه شاهد برگزاری همایش جوانان توانمند روستا در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر  بودیم.

همایشی که به گفته شیرود عشوریان بخشدار بخش مرکزی رامسر قرار بود ماهها قبل انجام شود ولی به دلیل برگزاری انتخابات خرداد ماه به تعویق افتاد.

 

 

البته می دانیم که در کشور عزیزمان ایران همایش های فراوان علمی ،فرهنگی و... برگزار می شود و برگزار کنندگان آن به دنبال پپاده کردن اهدافی از برگزاری آنها هستند و ما در این جا به آسیب شناسی این همایش های پرهزینه نمی پردازیم ولی در خصوص برگزاری این همایش (جوانان توانمند روستا) که یک مدعو کشوری نیز به همراه داشت سوالاتی مطرح است که امیدواریم بخشدار به آنها پاسخ گفته و برای تنویر افکار عمومی در رسانه ها منتشر شود.

1 – چگونه برای همایشی که ماهها وقت برای برنامه ریزی آن صرف می شود فکری به حال قاری قرآن به عمل نمی آید و قرائت قرآن به وسیله پخش فایل صوتی انجام می شود. آیا حتی یک جوان روستایی توانمند مذهبی در شهرستان رامسر نظر بخشدار محترم را به خود جلب نکرد که امر قرائت قرآن را به وی بسپارد. پس جوانان توانمند مذهبی منتخب چه افرادی بودند؟و توامندی مذهبی آنها در چه زمینه ای بود؟

2-شاهد بودیم اکثر قسمتهای برنامه نظیر مجری ،نمایش و... که می بایست به وسیله روستا نشینان و جوانان توانمند ، همایش نیز به این اسم بود اجرا می شد ، ولی توسط شهرنشینان به انجام رسید.

آیا با این کار نمی توان توانمندی روستائیان و جوانانشان را زیر سوال برد؟ یعنی حتی یک جوان توانمند در روستاهای رامسر وجود ندارد که برنامه ای که به نام آنها در حال اجرا است کارهای جانبی اش نظیر اجرای نمایش و مجری (صرف نظر از اینکه مجری محترم این همایش تبلیغات جوجه کباب خود را نیز انجام داد) به انجام رساند و به کام شهرنشینان نباشد ؟ نقش جوانان توانمند روستا در اجرای این برنامه چه بوده است؟

3-برنامه ای که قرار بود 3 ساعت به طول انجامد از ساعت 15 شروع و نهایتا در ساعت 19 به پایان رسید.سخنرانان محترم اعم از بخشدار ،فرماندار ،رئیس توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ،معاون عمرانی استاندار مازندران ،نماینده مجلس فرصت را غنیمت شمردند و به پند و موعظه جوانان نخبه روستاهای رامسر پرداختند ،اگر بزرگ نمایی نکنیم فعال ترین شیء در این همایش میکروفن بود.

جناب بخشدار ،نقش این سخنرانی ها 4 ساعته برای ایجاد انگیزه در توانمندی جوانان روستا را چگونه ارزیابی می کنید؟

4-علی رغم اسم برنامه در بیرون مراسم محل نمایش اسباب هنر پیرمردان روستا بود؟ چرا نقش جوانان هنرمند روستا در انجام این امور را بی اهمیت دانستید؟

5-به اظهارات شما هتل رامسر محل ثقل مکانی کلیه روستاها بود.در حالی که شعار شما همیشه اهمیت دادن و در نظر گرفتن امکانات روستا بوده است. به صورت واضح پاسخ دهید آیا بهتر نبود همایشی که با مدعو کشوری نیز همراه بوده است در یکی از مکانهای دیگر که رنگ و بوی روستایی دارد برگزار شود؟ نه در هتل رامسر؟

6-در پایان مراسم مشاهده شد که تندیس های مازاد به رسم یادبود به جوانانی نظیر معاون عمرانی استاندار مازندران ،مدعو کشوری و... که در توانمندی آنها شکی نیست اهدا شد در حالی که در همان جمع جوانان فعال و توانمند دیگری وجود داشتند که چون وقت با ارزش خود را در جای بهتری صرف کردند و با علم بر اینکه کارمندان زحمت کش بخشداری بایستی اسباب برگزاری این همایش بزرگ را فراهم می کردند از کمک به بخشدار امتناع ورزیدند و به این دلیل صرفا از نظر شما بخشدار محترم توانمند به حساب نیامده بودند !! چه خوب بود این تندیس های مازاد با اندکی احترام  به آنها اهدا می شد تا در آینده ای نه چندان دور، با انگیزه بر کرسی های مدیریتی این شهرستان تکیه زده و مشوق و الگوی جوانان دیگری از  روستا باشند تا دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

نظرات 13 + ارسال نظر
روستایی هنرمند 1392/06/29 ساعت 11:01 ب.ظ

در پاسخ به روستا زاده دانشمند
و اما هنر های من . دست راسترا زیر بغل چپ می گذارم و با حرکت دست جپ صدای بوق ماشین در می آورم و خیل چیز های دیگر که فعلا لو نمی دهم

وشم خوان 1392/06/29 ساعت 10:54 ب.ظ

اگر ما رامسری ها همت کنیم و از استاندار بخواهیم که همشهری بسیار توانمند و صبور ما را که در حال حاضر بخشدار تنکابن است به ما بر گرداند همه چی درست می شود و خیلی خوش بحال بهرامی می شود چون بچه محل بهرامی است

شخص مورد نظر به اندازه کافی برای آقای میم خوش خدمتی کرد و اکنون شهرستان رامسر نیازمند فرمانداری با تدبیر می باشد

شیخ صفر 1392/06/29 ساعت 09:24 ق.ظ

بنام خدا
کاری که انجام شد جای سپاس و تقدیر دارد و به سهم خودم به همه دست اندرکاران همایش دست مریزاد میگویم. نقص ها و عیب ها واشکالات همایش نیز باید در فضایی کاملا عالمانه و منصفانه مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

اثیرالدین اخسیکتی 1392/06/28 ساعت 03:27 ق.ظ

چه تیپی دارد این شیرود عشوری
تو گویی باز هم بخشدار گردد
به تیپت بیشتر می آید اینک
که گردی همچو قبل آموزگارا
کلاس و مدرسه منتظر توست
که آموزش دهی طفلان مارا
که گردند همچو تو بخشدار این ملک
پس آنگه چون مراسم ها بگیرند
دهند تندیس و لوح بی شماری
به روستایی و شهری از چپ و راست
الا ای پوزخند بی سرو پا
بده کمتر عشوری را تو آزار
بهمراه حسین و احمدیت
تو می خواهی عشوری را بسوزی
ولی تو کورخواندی ای مزور
بصیرت پیشه کن ای قلم به مزد
( بقیه شعر در روزهای آینده ، چون قافیه دارد خراب می شود ...)

روستاوند 1392/06/28 ساعت 12:09 ق.ظ

در پاسخ به بنده خدای آشنا عرض کنم که این روستایی مسئول شده ی شهرنشین قبل از املا نوشتن در رامسر مشق ها و املاهای زیادی در یکی از شهرهای تنکابن می نوشت و برای خودش یلی بود . و ده ماه برنامه ریزی برای همایش به این سادگی ....ولی باز هم حیف از حیف اموال بیت المال . اگرچه ایده بسیار خوبی ارائه شد که یقینا توسط بلیط داران بعدی به نحو احسن اجرایی خواهد شد .

آشنا 1392/06/27 ساعت 11:35 ب.ظ

من متاسفانه در این برنامه توفیق حضو ر نداشتم اما اخبار آن راکه پیگیری کردم کاری نو بودودر نوع خود برای اولین بار انجام شد یقینا اشکالاتی هم داشت. بهرحال املا نوشتن غلطهایی هم دارد.متاسفانه آسانترین راه اعتراض و اشکال تراشی است.حتما میگویید رسالت و ماهییت ما اصحاب رسانه و قلم همین است!!
شاعر خوب می سراید:
هرکس بد ما به خلق گوید / ماچهره او نمی خراشیم

ما همچنان منتظر پاسخ مسئول مربوطه به سوال هایمان یا همان اشکال تراشی ها از دیدگاه شما می باشیم

بنده خدا 1392/06/27 ساعت 10:23 ب.ظ

یه روستائی ساده پس ازسالها اومد پستی رو ازیه روستائی ساده تر پس از چندین سال گرفت وبخشدار شد واین بنده خدا مشقهای زیادی می نویسه خوب کسی که مشق مینویسه غلط هم داره باید اجازه بدید تا کارش رو بکنه می خاید بازم آن روستائی ساده تر پست آن وبگیره
ای دوست با این همه زحمت دیدی چگونه سنگت کردند.
/

دوست 1392/06/27 ساعت 08:47 ب.ظ

عالی بود

روستاوند 1392/06/27 ساعت 06:52 ب.ظ

نقد بجا و جالبی بود . در مراسم حضور داشتم در روز میلاد امام رضا (ع) اصلا مراسم رنگ و بو یی از معنو یت نداشت سخنرانی های پی در پی ، اجرای موسیقی نا مناسب برای مراسم جشن ،نان قرض دادن پی در پی مسئولین به همدیگر در آستانه تغییرات در بدنه دولت ، عدم حضور جوانان - اگه در عکس های وبلاگ قلم جوان دقت کنید _و .... وحیف از حیف این همه اموال بیت المال . چقدر خوب بود این جوانان در این روز عزیز با تبلیغات و بدرقه اهالی محل عازم سفر زیارتی مشهد مقدس می شدند .

روستازاده ی دانشمند 1392/06/27 ساعت 06:17 ب.ظ

من یک روستایی هستم که هنرهای زیادی دارم اما دعوت نشدم .آقای بهرامی شما درد دل ما را گفتی . چرا مرا دعوت نکردی شیرود عشوری ؟ من اون دنیا یقه ات را می گیرم . انشاءالله زودتر عوض شوی !

و ام هنرهای من :
1- من دست چپ خود را حلقه می کنم و برگ درخت را روی آن می گذارم و با دست راست محکم روی آن می کوبم که صدای خیلی خوبی می دهد و دل شیرود عشوری را می لرزاند
2- من پوسن ترکه درخت توسکا را سالم در می آورم و یک طرف آن را کمی می تراشم و در آن فوت می کنم و صدای بوق در می آید طوری که شیرودعشوری را به گریه می اندازم
3- من با کش تفنگ روزی چند تا سرت و اشکو سرت می زنم و شیرود عشوری با تفنگ بادی هم نمی تواند این کار را انجام دهد
4- تلفنم زنگ می خورد و دیگر وقت ندارم وگرنه از هر انگشتم یک هنر می ریزد که شیرودعشوری عمراً ندارد

مهدی 1392/06/27 ساعت 03:46 ب.ظ

نقدشماعاقلانه عادلانه وبی پیرایه بود افرین برشمامحمدرضابهرامی عزیز

دوست بهرامی و قاسمی 1392/06/27 ساعت 11:55 ق.ظ

آفرین بهرامی عزیز
من در مراسم حضور داشتم و دیدم که قاسمی و بهرامی که در توانمندی آنها شکی نیست مظلومانه یه گوشه نشسته بودند و با اینکه بدترین بی احترامی به آنها شده است با هم به رسالت خودشان یعنی خبرنگاری و اطلاع رسانی پایبند بودند و بدون غرض ورزی و کینه ورزی این مراسم را پوشش دادند
مرحبا به شما توانمندان روستا
متاسفم برای افرادی که جوانانی که برای شهر بدون چشم داشتی زحمت میکشند را نادیده میگیرند
آقای بخشدار اینکه بهرامی یا قاسمی منتقد هستند و بله قربان گوی هیچکس نیستند باعث افتخار شهرستان هستند ولی شما آنهارا نادیده گرفتید و حتی تشکر خالی هم از آنها نکردید
بهرامی قاسمی حمایت حمایت

[ بدون نام ] 1392/06/27 ساعت 10:13 ق.ظ

از نقد بجا شماخرسندم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.