پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

درخواست روشن شدن نحوه فعالیت و شکل گیری کانون همکاریهای مردمی از شیخ صفر قاسمی

حال برای روشن شدن اذهان عمومی که همه این تلاش ها به نام آنها و برای آنها انجام می گیرد و اینجانب آگاهی دقیق از روند شکل گیری اینگونه تشکل ها را حق آنها می دانم ، استدعا دارم در صورت تمایل پاسخی مناسب و در شان مردم خوب رامسر برای سوالات ذیل داشته باشید

 

  

به نام خدا

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِکُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (انفال 27)

ای کسانی که ایمان آورده اید! به خدا و پیامبر خیانت نکنید! و ( نیز ) در امانات خود خیانت روا مدارید ، در حالی که میدانید ( این کار ، گناه بزرگی است(

حرفی بگوی و از لب خود کام ده مرا ساقی! ز پا فتاده شدم، جام ده مرا

فرسوده دل ز مشغله‌ی جسم و جان، بیا بستان ز خود، فراغت ایام ده مرا

رزق مرا، حواله به نامحرمان مکن از دست خویش، باده‌ی گلفام ده مرا

بوی گلی، مشام مرا تازه می‌کند ای گلعذار! بوسه به پیغام ده مرا

عمرم برفت و حسرت مستی ز دل نرفت عمری دگر ز معجزه‌ی جام ده مرا

ای عشق! شعله بر دل پر آرزو بزن چندی رهایی از هوس خام ده مرا

جانم بگیر و جام می از دست من مگیر ای مدعی هر آنچه دهی، جام ده مرا

مرغ دلم به یاد رفیقان به خون تپید یا رب! امید رستن از این دام ده مرا

بشکفت غنچه دلم ای باد نو بهار خندان دلی بسان “امین” وام ده مرا

مقام معظم رهبری

 

دوست گرامی و روحانی ارجمند جناب آقای شیخ صفر قاسمی ،

همانگونه که می دانید: اینجانب از زمان اوج گیری و پیروزی انقلاب ودر طول 34 سال از عمرپر برکت جمهوری اسلامی ، در خدمت نظام و مردم خوب و نجیب ایران در خارج از شهر مادری و عزیزم رامسربوده و دردورترین نقاط داخلی و خارجی کشور به ادای وظایف و تکالیف محوله مشغول بودم که انشاءا.. پیش خداوند متعال محفوظ و مورد عنایت و قبول او واقع ودرآخرت نیز مدیون همرزمان و دوستان شهید و مردم خوب کشورم نباشم واز شفاعت آنها بهره مند شوم. تعلقات من به رامسر باعث شد تا در همه حال خود را یک رامسری دانسته و تاریخ و وقایع آن را دنبال نمایم و شاید به همین خاطر است که تقریبا از همه اتفاقات گذشته و حال آن باخبر بوده و همواره با تعصب خاصی آن را پیگیری می نمایم.

در سالهای اخیر با دوستان و اشخاص متعددی مشورت و ناراحتی ها و گلایه ها و دغدغه های خود را از بعضی امورات شهری در زمینه های مختلف اجتماعی ، سیاسی، دینی و مذهبی، اخلاقی ، مدنی و.... مطرح نمودم و به راهکارهای مختلفی هم اندیشیدم که در صدد تحقق آن با مطالعه در احوال مختلف و برنامه ریزی و ساختار سازی و ایجاد یک همیت و اجماع متحد و همگون و یکپارچه برای نیل به اهداف متعالی که مد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است ، می باشم.

قطعا حضرتعالی این وصیت امام (ره) را به خاطر دارید که فرمودند:

"نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند"

و در جایی دیگر می فرمایند:

"در میان شما باشم یا نباشم به شما وصیت می‌کنم که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد"

و مقام معظم رهبری نیز ایجاد جامعه مدنی اسلامی را از آرمانهای اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی بیان نموده اند. لذا با توجه به دستورات و نظرات مقام معظم رهبری و سفارشات موکد رهبر فقید انقلاب ، راه کاملا روشن و مشخص می باشد و جای هیچگونه تفسیر و تغییری وجود ندارد و می باید دوستان و همراهان انقلاب و جمهوری اسلامی با تدبیر و تدبر و درک کامل شرایط حال و آینده و عبرت از تاریخ گذشته در راه تحقق آنها گام بردارند، هر چند این گام کوچک و در شهری همچون شهر عزیزمان رامسر باشد. ما می توانیم با همت و تلاش جمعی و بکارگیری نیروهای خوب و شایسته و متخصص شهرمان و همچنین جوانان مصمم و خلاق و ارزشی خود، جامعه ای مدنی اسلامی نمونه را در کشور رقم بزنیم.

شیخ بزرگوار:

کار خوب وارزشمندی در قالب" کانون همکاری های مردمی رامسر" پایه ریزی و بنیان شده و شما پیگیر آن هستید که می تواند یکی از راه های تحقق آرمانهای اشاره شده باشد و با توجه به تعداد جلسات برگزار شده، اینگونه بنظر می آید که حداقل از ماه ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به آن پرداخته شده است که در آن صورت شکل سیاسی به خود می گیرد. و با توجه به کیفیت و زمان برگزاری جلسات و مباحث مطرح شده درآن ، اینگونه بنظر می آید که کانون بدنبال نقش تاثیر گذار در تصمیمات وانتصابات شهری می باشد و با یک نظراجمالی به کمیت و شخصیت های شرکت کننده در آن تاثیراتی از ثروت و قدرت در آن مشاهده می گردد.

دوست عزیز: شما قطعا می دانید که ایجاد هرگونه تشکلی مستلزم مطالعه و شناخت کامل از احوالات و شرایط موجود در جامعه هدف بوده و درک صحیح و منطقی از مجموعه هنجارها و ناهنجاریهای مدنی و همچنین مشکلات و معضلات و صد البته نقاط قوت وموثر جامعه هدف ، می تواند در تهیه و تدوین اساسنامه ای هدفمند در قالب پارادایم راهبردی مشخص و کارآمد عمل نماید. و چنانچه تشکل ها بر پایه مردم و برای مردم بنا گردد، حضور و نقش شخصیت های کاریزماتیک ، موجه ، مردمی، عا لم و آگاه ، دلسوز ، مدیر و مدبر ، آزموده شده در طول انقلاب ، صاحب نظر و ... در آن نقش کلیدی و موثری خواهند داشت.

چنانچه می دانید اینگونه تشکل ها در گذشته نیز با عناوین مشابه تشکیل شده است ، اما با تغییر در روش و هدف و پیگیری منافع گروهی خاص ، عملا مشی سیاسی را دنبال و در واقع از یک کانون مردمی به یک بازوی حزبی تغییر مسیر داد. در هیچیک از موارد اشاره شده در کانون همکاری های مردمی رامسر اشکالی وجود ندارد ، اما اصلح است که خط و مشی و اساسنامه آن بطور واضح برای مردم و اعضا مشخص گردد تا امکان انتخاب برای مردم سهل و آسان و میسر گردد.

حال برای روشن شدن اذهان عمومی که همه این تلاش ها به نام آنها و برای آنها انجام می گیرد و اینجانب آگاهی دقیق از روند شکل گیری اینگونه تشکل ها را حق آنها می دانم ، استدعا دارم در صورت تمایل پاسخی مناسب و در شان مردم خوب رامسر برای سوالات ذیل داشته باشید:

1.       فکر اولیه تشکیل کانون از کیست و از چه زمانی و در چه شرایطی مطرح شده است؟

2.       محور های مطالعاتی و تحقیقی اولیه و نتایج بررسی های آن که منجر به تشکیل کانون گردیده چه بوده؟

3.       اولین اشخاصی که در جریان این فکر و تصمیم قرار گرفته و یا مورد مشورت قرار گرفته اند چه کسانی بوده اند؟

4.       چه کسانی شما را در انجام مطالعات و تحقیقات یاری و همراهی نمودند؟

5.       هدف ، استراتژی و نقشه راه کانون چیست ؟ آیا کانون دارای اساسنامه می باشد؟

6.       جمعیت ، طبقات ، قشر و گروه هایی که در این کانون مد نظر می باشند کدامند؟

7.       نقش مراکز قدرت و سرمایه در این کانون چیست؟

جناب قاسمی عزیز: به قول حضرتعالی ما در شرایطی قرارگرفتیم که کسانی خاطرات جبهه را چنان نقل قول می کنند که گویی خود در عملیات شرکت داشته اند. لذا خدا را شاهد می گیرم که قصد اینجانب فقط قرار گرفتن و حرکت درمسیر درست و بدون خطا می باشد و می دانم که شما نیز قصدی جز این ندارید و در صورتی که اخلاص و غیر سیاسی بودن و مردم نهاد بودن آن برایم محرز وقدرت و سرمایه در آن نقشی نداشته باشد با تمام وجود برای شکل گیری آن تلاش خواهم نمود.

برای حسن ختام نیز ، هم خودم وهم شما و خوانندگان محترم را به تعمق بیشتر در وصیت نامه شهید بزرگوار حمید باکری( قائم مقام لشگر 10 عاشورا ) جلب می نمایم ، شاید تلنگری دیگر باشد:

دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرامیرسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان سه دسته می شوند:

۱- دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر میخیزند و از گذشته خود پشیمان اند.

۲- دسته ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند.

۳- دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه ها و مصائب دق خواهند کرد.

پس از خدا بخواهید با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جز دسته سوم ماندن سخت و دشوار خواهد بود

ما آمده بودیم که مردانه بمیریم در پیچ و خم جنگ دلیرانه بمیریم

آنجا که جنون حاکم بی چون و چرا بود شوریده و شیدایی و مستانه بمیریم

سخت است در این شهر که در بین رفیقان این گونه پریشان و غریبانه بمیریم

مهلت بده ای عمر نفس گیر که شاید خونین کفن و شاد وشهیدانه بمیریم

آرزوی توفیق برای حضرتعالی و همه خدمت گذاران و پیروان حقیقی ولایت را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

احمد مین باشی : 16/6/92 رامسر

نظرات 10 + ارسال نظر

ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مدیریت محترم پژواک رامسر بخاطر وبلاک بروز و پویای ایشان و درج نظرات و مطالب همشهریان محترم ، از همه دوستانی که هرچند ناشناس با درک اهمیت موضوع نظرات خود را اعلام نموده و مطالبی را به اینجانب متذکر شده اند نیز تشکر نموده و از خداوند متعال عاقبت بخیری خود و دیگر دوستان را مسئلت می نمایم.
از آنجایی که تا این لحظه هیچ پاسخی از جانب دوست عزیز و بزرگوارم آقای شیخ صفر قاسمی واصل نگردید و برای رفع مزاحمت بیشتر برای پژواک رامسر ، کلیه مطالب را در وبلاک شخصی خود وارد کرده و امیدوارم پاسخ روشنی را از طریق وبلاک خودم دریافت نمایم
http://motherparadise.blogfa.com

رمکی 2 1392/06/27 ساعت 03:01 ب.ظ

اقای مین باشی
جملات قشنگی نوشتی، یک نگاهی به خود بیانداز براستی از کدامین دسته ای ؟ از دسته یک یا دو؟
ایا سخنان حکیمانه و عاشقانه شهید والامقام باکری برای شما تلنگری بود؟
اشعار وزین وپرمغز حضرت اقا را هم بارها وبارها برای خود تکرار کنید باور کنید برایتان خوب است.
ویک نگاهی هم به کلام خدا بیاندازید که می فرماید: یا ایاه الذین امنو لم تقولون ما لا تفعلون

رمکی 1392/06/26 ساعت 01:55 ب.ظ

اقای مین باشی عزیز
ماهم به عنوان رمکی شما را از نوجوانی میشناسیم سوابق شما را هم میدانیم.به همین جهت حرفهای رامسری محترم را قبول داریم.برادران شما محمود و داوود حق دارند از این سوالها از شیخ صفر بکنند ولی شما نه .بهتر است فعالیتهای اجتماعی خود را از ده روز ایام محرم و دادن شربت و نذری که بسیار کار عظیمی است چون برای مولایمان امام حسین است ، فرا تر کنید.از شما تا این لحظه خیری به رامسریها که هیچ ، رمکی ها هم نرسیده

احمد مین باشی 1392/06/25 ساعت 10:23 ب.ظ

رمکی عزیز،
اگر منظور پاسخ یادداشت شهروند رامسری است،جواب داده شد ولی ظاهرا امکان چاپ در وبلاک نبوده که اقدامی صورت نگرفته.در بخشی از آن پاسخ ، از جناب قاسمی خواستم بدلیل شناختی که از سوابق بنده دارند ، در صورت صلاحدید پاسخ لازم را به شهروند محترم بدهند. ضمن اینکه بنده همچنان منتظر پاسخ دوست گرامی ، شیخ صفر هستم.

رمکی 1392/06/24 ساعت 02:22 ق.ظ

سلام ،این مین باشی ظاهرا رو مین رامسری رفت ناکعود سد صداش در نیومد؟اقا فوری جانزن حرفی بزن جوابی بده .ابروی ما رمکیها در خطره !!!!!!!!!!!!!

شیخ صفر 1392/06/21 ساعت 10:20 ق.ظ http://شیخ صفر قاسمی

بنام خدا
با سلام و ادب و احترام فراوان
از حسن نظر همه کاربران محترم بویژه رامسری
عزیز تشکر مینمایم.

مین جمع کن 1392/06/21 ساعت 02:07 ق.ظ

بدینوسیله من حمایت خود را از استاد مین باشی اعلام نموده و حاضرم باز هم جنگ بشود و در خدمت استاد مین های بیشتری جمع کنم تا به نا اهلان و نامحرمان بگویم که مین چیز خطرناکی است هر نوع مینی باشد برایم فرقی نمی کند ضدنفر یا ضد تانک یا تلویزیونی یا ... هرچی . من فقط مین جمع می کنم . اینا رو هم گفتم تا مشت محکمی بر اونجای شیخ صفر بزنم تا دیگر هوس مین نکند و من من تحویل ما ندهد . شیخ صفر اگر جرأت داری برو مین جمع کن وگرنه گروه تشکیل دادن که کاری ندارد من خودم تا بحال 500 تا گروه تشکیل دادم و باز هم ادعایی ندارم . اصلاً گروه یعنی چه ؟ آیا در صدر اسلام گروه داشتیم ؟نداشتیم ؟ خوب نداشتیم دیگه !
درود بر مین باشی و سلام بر شیخ صفر قاسمی اما من در نهایت هر دو را محکوم می کنم مجبورم خودم دست به کار شوم و اتاق فکر را راه بیندازم تا به مردم نشان دهم که فکر کردن کار زیاد سختی نیست بلکه جمع کردن مین خیلی مشکل است . تازه من در حال جمع کردن مین فکر هم می کنم و بسیاری از مشکلات خانوادگی را حل می کنم و جلوی طلاق و ازدواج را می گیرم

رامسری 1392/06/20 ساعت 03:26 ب.ظ

با سلام و احترام به همه کاربران عزیز
البته اینکه مردم از وقایع ، اتفاقات و تصمیم های مربوط به شهرشان خبر داشته باشندخوب است. اما سوال بنده از اقای مین باشی اینست که شما چقدردر عرصه های اجتماعی و سیاسی مرتبط با رامسر حضور داشته اید ؟ چه میزان در فعالیتهای شهری و اجتماعی مربوط به مردم فعال بودید ؟چه عمل خیری از شما برای مردم دیده شده؟ البته شاید خیلی از مردم از جمله شخص خودم هم مثل شما باشیم امامثل حضرتعالی هم بدون مقدمه وارد نشده و داعیه دلسوزترین و عاشق ترین هم نداریم. شما هم مانند خیلی از ادمهای دیگر که سالها خارج از رامسر بودید وزمان بازنشستگی خود را میگذرانید امدید تا خودی نشان دهید شاید از گوشه انزوا خارج شوید. بااین حال ورود شما را به جامعه رامسریها گرامی میداریم اما لطفا کمی ارام تر ،تخته گاز نروید ابتدا کمی در فعالیتهای اجتماعی ظاهر شوید تا مردم شما را بشناسند بعد یواش یواش خودنمایی کنید.افرادی مثل شیخ صفر سالهاست که حضور دارند، سالهاست که فحش و ناسزا میشنوند، سالهاست که به واسطه حضور در فعالیتهای اجتماعی محکوم به قدرت طلبی ومنفعت طلبی میشوند، سالهاست که خون دل میخورند، دست صدها نفر را گرفتند، مشکلات صدها نفر را حل کردند، این نیست که تازه از راه رسیده ای چون شما بخواهد اینگونه وارد شود . اهسته و با احتیاط برانید جاده لغزنده است. اما شیخ صفر عزیز منتظر پاسخ شما هم هستیم . از اینکه این اقا سوالاتش را برای وب شما نفرستاد هم خودش پاسخ گفت چون پژواک بیننده دارد و باید ایشان را بشناسند برادر؟؟؟؟؟

شهروند 1392/06/19 ساعت 10:23 ب.ظ

جالب شد
شیخ صفر جواب بده،:D

اشنا 1392/06/19 ساعت 07:59 ب.ظ http://omidvar33

اقای بهرامی:بجای این سئوالها سری به دالیخانی بزنید ووضعیت بهترین پارک جنگلی ایران راتماشا کنید که مملو از زباله شده

سلام دوست عزیز
ما نیز همچون شما برای بالاتر بردن اطلاعات جامعه تلاش می کنیم.
درست است که که باید سطح پوشش خبری مان گسترده تر باشد ولی این نمی تواند دلیل بر تنظیم گزارش های سفارشی توسط دوستان باشد چرا که این کار هم هزینه بر است و هم زمان بر.
در حد وسع خود تلاش می کنیم تا کارمان را به صورت مطلوب انجام دهیم.
اگر شما نیز دغدغه دارید که مسلما دارید دست به کار شوید و گزارشات خود را برایمان ارسال نمایید تا به نام و قلم شما به دیگر مخاطبان اطلاع رسانی شود.
ممنون از حسن اعتماد شما به پژواک رامسر
سپاسگزارم
مدیریت پژواک رامسر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.