پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مهمترین هدف سازمان بهزیستی ایجاد فرصت اشتغال و تامین مسکن مددجویان و اقشار کم در آمد جامعه می باشد

 

 

حمیدرضا حبیب الهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر نیز در گفتگویی ضمن تشریح عملکرد اداره متبوعش گفت:اداره بهزیستی شهرستان رامسر به مدد و تلاش کارکنان صدیق و مشارکت بالای خیرین محترم شهرستان در رسیدگی به وضعیت معلولان ،محرومان و سایر افراد آسیب دیده شهری و روستایی خود به نتایج مطلوبی دست یافته و با عنایت به خدای سبحان گام های استوارتری در جهت دستیابی به اهداف والای سازمان در طول سال های آتی خواهد برداشت.

حبیب الهی با تشریح کار امور اجتماعی اداره بهزیستی گفت:این واحد مسئول ارائه خدماتی از جمله قادر سازی به افراد و گروهها به نا به دلایلی که در وضعیت اضطراری قرار دارند ،ارائه خدمات مددکاری و مشاوره ای ،ارائه خدمات حمایتی مادی و معنوی به خانواده های بی سرپرست و نیازمند ،پرداخت کمکهای مالی ،ارائه آموزش های پیش دبستانی در مهدهای کودک از سنین 3 ماه تا 6 ساله ،مراقبت شبانه روزی کودکان بی سرپرست و جلب مشارکت مردم و افراد خیر در امر مراقبت ،مقابله با ناسازگاریها و انحرافات ،اصلاح و ارشاد منحرفین اجتماعی جهت قادر سازی گروههای آسیب دیده اجتماعی برای بازگشت به زندگی سالم خانوادگی و اجتماعی و... می باشد.

وی سایر فعالیت های مهدهای کودک در سال 91 را نیز تشریح کرد و گفت :برپایی جشن ها به مناسبت های مختلف از جمله روز جهانی کودک ،دهه فجر ،عید باستانی ،توزیع و آموزش مفاهیم دینی ،برپایی مسابقه نقاشی به مناسبت هفته ایمنی و سلامت ،اجرای طرح غنچه های هلال که توسط هلال احمر در برخی از مهدهای کودک برگزار می شود،بیمه حوادث کودکان حاضر در مهد ،اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدهای کدوک خصوصی شهری و روستایی ،اجرای طرح غربالگری شنوایی در مهدهای کودک ،توزیع یک وعده غذای گرم در تمام روستا مهدهای ،برگزاری کلاس های آموزش تکمیلی مدیران مهدهای کودک از آن جمله می باشد.

حبیب الهی ادامه داد:واحد امور پیشگیری اداره بهزیستی رامسر در شش حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،پیشگیری از اعتیاد ،مشاوره و خدمات روانشناختی ،پیشگیری از معلولیت ها ،کنترل ایدز و تحقیق و توسعه به فعالیت پرداخت که بر اساس ماموریت های این حوزه در سال 91 در طرح پیشگیری از تنبلی چشم حدود 2634 کودک 3 الی 6 سال مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 252 کودک مشکوک  شناسایی شدند و 12 نفر از کمک هزینه خرید عینک بهره مند شدند که کل هزینه های انجام شده در این طرح 44000000 ریال بوده است و کمک هزینه عمل جراحی به هر خانواده نیازمند جراحی به طرح 10000000 ریال بوده است.

وی افزود:پرداخت 40000000ریال یاری برگ به مراکز ترک اعتیاد سرپایی ،پرداخت مبلغ 10000000 ریال کمک بلاعوض به خانواده های معتادان بهبود یافته ،تحت پوشش قرار دادن بیمه خدمات درمانی به 5 نفر از خانواده های معتادان بهبود یافته ،اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در 7 منطقه شهری و روستایی و در مهدهای کودک شهرستان  با هزینه 35000000 ریال ،ترک 672 نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد ،برگزاری نمایش خیابانی توسط گروه نمایش تبلیغات رامسر و... از جمله مهمترین کارهای واحد امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان رامسر در سال 91 بوده است.

رئیس اداره بهریستی شهرستان رامسر در خصوص دفتر مشاوره واحد پیشگیری این اداه گفت:ارائه خدمات مشاوره ای به 1742 نفر در دفتر مشاوره راه نو و راه آرامش ،ارائه خط مشاوره ای 148 از ساعت 8 صبح لغایت 8 شب ،ارائه مبلغ 21000000 ریال یاری برگ به خانواده های نیازمند جهت رجوع به مرکز مشاوره ،جذب تعداد 57 همیار در سطح شهرستان و... از آن جمله است.

حبیت الهی خاطر نشان کرد:یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی ایجاد فرصت اشتغال و تامین مسکن مددجویان و معلولان و اقشار کم در آمد جامعه می باشد لذا با توجه به سیاستهای ارزشمند و عزم جدی دولت در رفع معضل تامین مسکن و اشتغال متقاضیان اقدامات صورت گرفته در سال 91 ،واگذاری 4 واحد مسکن مهر ،واگذاری 3 واحد مسکن خود مالکی ،پرداخت 24 مورد وام خود اشتغالی به مبلغ 1420000000 ریال ،توزیع تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 2284000000 ریال به 71 نفر و صدور 64 مجوز اشتغال می باشد.

رئییس اداره بهزیستی در پایان فعالیت های صورت گرفته در حوزه معلولین را برشمرد اظهار داشت پرداخت مسمری ماهیانه به معلولین واجد الشرایط ،پرداخت هزینه دانشجویی معلولین ،تامین لوازم کمک توانبخشی از جمله ویلچر معلولین و لوازم بهداشتی ،تحت حمایت قرار دادن تمامی معلولین ضایعه نخاعی نیازمند و پرداخت مستمری به اآنها و پرداخت حق پرستاری به همسرانشان ،اجرای طرح CBR با اهداف شناسایی معلولین روستاها و ارائه خدمات به آنان ،برگزاری چندین جلسه مناسب سازی اماکن عمومی و ادارت شهرستان و اداره بهزیستی با همکاری فرمانداری می باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ندا خالقی 1392/06/01 ساعت 04:06 ب.ظ

با سلام خوشحال میشم وبلاگ کانون مهد کودکهای رامسر و مهد کودک شاپرک که جملگی به مدیریت اینجانب است را هم لینک نمایید . متشکرم


mahdkoodakhayeramsar.blogfa.com.


mahdkoodakshaparak.blogfa.com

link 1392/05/26 ساعت 03:17 ب.ظ http://alilink.tk

سلام به نویسنده توانا وقادر//شماحتمامیخواهیدوبلاگتان مشهوربشه وهمه جاحرف ازوبلاگ شماباشه برای این کارکافی باآلی لینک تبادل لینک کنیدپس تادیرنشده زودتربه آدرس زیربیاید ولینک خودراثبت کنیدhttp://alilink.tk

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.