پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سومین جلسه کانون همکاری های مردمی رامسر(اتاق فکر) برگزار شد

سومین جلسه کانون همکاری های مردمی رامسر(اتاق فکر) با حضور منتخبین شورای اسلامی  دوره چهارم شهر رامسر در سالن اجتماعات هتل خلج رامسر برگزار شد.

حجت الاسلام صفر قاسمی در ابتدای این مراسم ضمن تشریح نحوه شکل گیری این کانون به حاضرین گفت: هنوز اعضای کانون تکمیل نشده است و در نظر داریم اتاق فکر را به صورت شهرستانی برگزار نماییم  .

 

 

وی گفت:بی انصافی است که خدمات دوره سوم شوراهای اسلامی شهر رامسر را نادیده بگیریم ،زیرا قطعا آنها خدمات بزرگی را برای مردم انجام داده اند.

قاسمی ادامه داد: باور داریم اصحاب رسانه و خبر می توانند برای شفاف سازی در جامعه نقش خوبی را ایفا کنند و امیدواریم نگاه مسئولین به خبرنگاران ،نگاه تزئینی و ویترینی نباشد و عمیقا به خبرنگاران اعتقاد داشته باشند.

وی گفت:انتظار مردم از شورای دوره چهارم شهر رامسر پرهیز جدی از اختلافات و کش مکش های بی حاصل است و باید سعی شود از تفرقه  دوری کنند.

قاسمی که به عنوان نماینده اعضای هیئت موسس کانون سخن می گفت اظهار داشت:انتظار می رود منتخبین مردم در شورای دوره چهارم از آرای صاحبنظران و اصحاب فکر استفاده شود و مسائل پشت درهای بسته تصمیم گیری نشود.

وی ضمن توصیه به منتخبین مردم در خصوص بگارگیری اصحاب رسانه در مشورت ها اظهار داشت:در ایجاد کارگروه های تخصصی کوشا باشید و این کارگروها را برای رفع تکلیف ایجاد نکنید بلکه از آنها برای پخته کردن مسائل و مشکلات و سپس ارجاع آنها به شورا کمک بگیرید.

قاسمی ضمن تاکید مجدد به وحدت میان اعضای شورا ادامه داد:وحدت به معنای این نیست که همگی اعضا روی یک تصمیم نظر مثبت داشته باشند چرا که ممکن است اختلاف سلیقه ای وجود داشته باشند بلکه باید دعواها و اختلاف سلیقه ها در اتاق شورا تمام شود و به مردم شهر منتقل نشود.

وی گفت:شورا باید از روزمرگی و واسطه گری بیرون آید و برای آینده چشم انداز تعریف نماید.

عضو کمسیون فرهنگی شورای دوره سوم شهر رامسر در ادامه گفت:بخشی از ساختار شهرداری ها بیمار است و صحت این موضوع را می توان به گزارشات دیوان عدالت اداری اشاره کرد که بیشترین شکایات مردم از شهرداری هاست ، بنابر این باید در شهرداری افرادی به کار گرفته شود که برای مردم احترام قائل شوند.

قاسمی افزود:در دوره های گذشته شورای شهر رامسر شاهد بودیم که عده اقلیت رای اکثریت را نمی پذیرفتند و مشکلاتی ایجاد می کردند .

وی با پیشنهاد ایجاد دبیرخانه مشترک بین شورای شهر کتالم و ساداتشهر ،شورای بخش و شورای شهر رامسر برای بررسی مسائل و نتیجه گیری بهتر در خصوص آنها گفت:پیاده روهای نارنج بن به سمت میدان امام توسط کسبه اشغال شده و باید این موضوع بررسی شود و نسبت به بازگشایی این مسیر اقدام شود.

از دیگر نکاتی که قاسمی به آنها اشاره کرد تعریف معماری برای شهر رامسر ،اولویت بندی حل مسائل و مشکلات ،راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری ، پیگیری باغ ایرانی ، پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم ، تلاش برای تشکیل استانی جدید ، بکارگیری دانشگاهها و مراکز علمی در جهت توسعه اقتصادی منطقه ،جذب سرمایه گذار ،ارتباط با تشکل های مردمی ،پاسداشت نام آوران رامسر و... بود.

در ادامه هر یک از منتخبین شورای دوره چهارم دیدگاههای خود را بیان کردند.

اسماعیل گوهر رستمی :با برنامه ریزی سعی می کنیم به خواسته های شهروندان پاسخ مثبت دهیم.

لطیف زاده :همه مسئولانه در ساخت شهرمان گام برداریم.

روغنچی :با آسیب شناسی چالش های موجود ، در 4 سال آینده سعی در برطرف کردن آنها خواهیم کرد.

درجانی :- برخورد مردم با شورا نباید ظالمانه باشد - شورا برآیند همه نظرات است –فاصله ای بین ما و اصحاب رسانه نباید وجود داشته باشد –شفاف سازی و ارتباط خوبمان با اصحاب رسانه ادامه خواهد یافت .

حلاجیان :موافق این پیشنهاد هستم که برخی از جلسات شورا با حضور مردم و علاقه مندان باشد –اگر شورا توانمند باشد بسیاری از مشکلات که امروز موجود است حل خواهد شد – انشاا... همه در جهت ثبات مدیریت شهری تلاش کنیم .

مهر افشان :از اینکه اتاق فکر پشتوانه شورا قرار دارد خیالمان راحت است .

برزگر:-ما در زمان انتخابات شعار دادیم و الان می بینیم که خواسته های مردم به حق است –به فکر اتاق فکر، نیازمندیم –به شورای دوره چهارم افراد متخصص ، ترجیحا بومی معرفی شود تا از ظرفیت آنها استفاده شود- شورای شهر ،شورای شهرداری نیست –در محلات شورایار ایجاد خواهیم کرد –معیار شهردار خوب را به ما بگویید تا در شورا در خصوص آن تصمیم بگیریم –افراد نظرات خود را بر شورا تحمیل نکنند.

حاشیه های جلسه:

-علی رغم تاکید دعوت کنندگان جلسه بر حضور در ساعت مقرر برخی از اعضای شورای شهر دوره چهارم، تا حدود نیم ساعت با تاخیر آمدند .

-یکی از منتخبین در حاشیه جلسه خطاب به خبرنگاری گفت:بنده 14 سال خبرنگار بودم و خبرنگاران را از خودمان میدانم.

-عدم حضور خانم های صاحب فکر رامسری در جلسه مشهود بود.

-عدم دعوت از برخی از چهره های تاثیر گذار و صاحب فکر و اندیشه در این جلسه حتی در خصوص مدیریت شهری کاملا احساس می شد.

-جلسه به صورت دو طرفه بین شیخ صفر قاسمی و منتخبین شورای دوره چهارم برگزار شد که به صورت مستثنی علیرضا رضی کاظمی رئیس شورای اسلامی شهرستان در بین جلسه گزارشی درباره عملکرد شورای دوره سوم در خصوص بحث استانی شدن غرب مازندران و بحث دفن زباله گزارشی را بیان کردند.

نظرات 7 + ارسال نظر
پلیس 1392/05/03 ساعت 12:30 ب.ظ

چه دنیایی شده اینا واسه ما تصمیم میگیرن
احتمالا دارن سهم میکنن مال و دارایی و زمین و .........

علییییییی 1392/04/30 ساعت 11:06 ق.ظ

بیگیییییییییییییییییییییییییییییییییر

شیخ صفر 1392/04/20 ساعت 11:48 ب.ظ

سلام جناب بهرامی عزیز
ضمن تقدیر از جنابعالی و دیگر شهروندان عزیز ،
بسیاری از نقدهای وارده بر اتاق فکر رامسر درست است وباید اصلاح شود و به زودی توضیحاتی ارایه خواهم داد.
با سپاس و پوزش فراوان - شیخ صفر قاسمی

شهروندرامسری 1392/04/20 ساعت 08:00 ب.ظ

درسته که دیانت ماعین سیاست ماست وسیاست ما عین دیانت ما ،امااین دلیل نمیشه این شیخ صفرقاسمی(آخوندها) نخود هرآشی بشن.راستی اینها منتصبین مردمند نه منتخبین مردم

دوست 1392/04/20 ساعت 08:47 ق.ظ

با سلام این اتاق فکر رامسر نیست بیشتر به جلسه ادبی و محیط زیست شباهت دارد.آ یا تمامی فکر رامسر در این چند نفر که در تمامی جلسات از ترمه سیزده گرفته تا جلسات مشاعره حضور دارند تشکیل شده است. جای تاسف دارد که کانون دست ساخته شیخ را به نام فکر رامسر بخوانیم. بگویید ما چند نفر می خواهیم به شورا کمک دهیم نه اینکه اسم رامسر را بر گروه بگذاریم شاید در آیند از قبلش آره. شهر جدید تفکری جدید میخواهد افراد حاضر صاحب اندیشه اند اما کمی به روزترش کنید. در تمامی زمینه ها افراد متخصص باید اگر اتاق فکری هست حضور داشته باشند.

ندید بدید 1392/04/19 ساعت 03:21 ب.ظ

آقا مر هم دعوت بکنید

دلتنگ 1392/04/19 ساعت 01:02 ب.ظ

باسلام
اعضای محترم شورای شهر این رویه را ادامه دهید. بسیاری از معضلات مدیریتی در شهرمان علتش ،عدم ارتباط نزدیک با نخبگان ودلسوزان شهر بوده ، وقتی شما بدین صورت با انان جلسات مداوم داشته باشید انها هم نظرات افکار عمومی را به شما منتقل کرده ومیتوانند راهنمایان خوبی برای تصمیم گیری بهتر باشند.در عین حال میتوانید مشکلات شهرداری در خصوص انجام برخی کارها که نیاز به مشارکت مردمی دارد را به انها منتقل وانان نیز متعاقبا به مردم منعکس نموده انان را برای همکاری محیا کنند.لازم است فردی دلسوز ،بی طرف در خصوص پیشرفت شهر،مرتبط با اقشار مختلف جامعه که به وی اعتماد داشته باشند،محقق و مفسر در زمینه جامعه، مسئولیت برگذاری جلسات را برعهده بگیرد که شیخ صفر بنظر میرسد تا این لحظه بهترین گزینه باشد.منتخبین عزیز البته خود را اماده برخی انتقادهای تند بنمایید.ممکن است شما را به بسیاری از القاب زشت و ناروا منتسب نمایند اما بدانید که تمام اینها برای دور کردن شما از یکدیگر و شیخ صفر و اعضائ اتاق فکرخواهد بود .پس بدون توجه به سرزنشها و برعکس الطفات به انتقادهای سازنده برای توسعه و عمران شهر زیبایمان رامسر وخدمت بهتر به شهروندان مهربان ان به پیش روید.ولله خیر حافظا و هو الرحم الراحمن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.