پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سرنوشت یک چاله

دکتر وحیدی در وبلاگ شخصی اش نوشت : در کنار یک اتوبان شلوغ که ماشین های زیادی از آن عبور می کردند ، چاله ای ایجاد شده بود . این چاله باعث تصادفات فراوانی می شد و روزی نبود که ماشینی چپ نکند یا مجروحی نداشته باشد و یا بعضی مواقع در اثر شدت حادثه فرد مصدوم فوت نکند . خلاصه این داستان ماه ها ادامه داشت و آن چاله همچنان سرجایش بود ! هر چه نخبگان و روزنامه نگاران و اصحاب خرد و تدبیر راه حل می دادند یا راه حلشان مناسب نبود و یا مورد قبول مسئولین قرار نمی گرفت  ...


فرماندار شهر پس از تفکر زیاد ، وقتی دید که عقلش به جایی قد نمی دهد ، به ناچار تن به یک جلسه ی کارشناسی با حضور همه ی مسئولین ادارات داد تا به نحوی از تبعات این قضیه کاسته شود . پس از ارسال دعوت نامه ، از ساعت هشت صبح تمام مدیران خردمند شهر ، دور میز کارشناسی نشسته بودند و چون دستور جلسه از قبل به اطلاعشان رسیده بود با کلی راه حل و با دستی پر آمده بودند . ابتدا فرماندار توضیحاتی داد و دست یاری به سوی مدیرانش دراز کرد و از این پس ، یعنی از ساعت هشت و نیم تا اذان ظهر و پس از اقامه ی نماز جماعت تا پاسی از شب ، البته پس از اقامه ی نماز مغرب و عشاء ، جلسه ادامه داشت و در اینجا چکیده ای از نظرات و راه حل ها و در انتها راه حل نهایی به عرض شما می رسد :

رییس هلال احمر اعلام آمادگی کرد که یک فروند چادر امدادی ، با امکانات کامل ، در کنار آن چاله مستقر کند تا خسارات جانی را به حداقل برساند !

رییس اورژانس منطقه در تکمیل نظرات رییس هلال احمر ، اعلام کرد که حاضر است در روزهای تعطیل و شلوغ یک دستگاه آمبولانس در اختیار بگذارد که در همین لحظه فرماندار از ایشان خواست که آمبولانس اورژانس ، بیست و چهار ساعته در محل مستقر باشد که ایشان هم پذیرفت !

رییس شبکه بهداشت پا را فراتر گذاشت و گفت : چون این مسئله حیاتی است و با حیثیت شهر گره خورده است ، ما حاضریم یک بیمارستان چند تختخوابی در جوار این چاله ایجاد کنیم که دیگر نیازی به چادر هلال احمر و تیم اورژانس نباشد ! البته این راه حل که با استقبال مسئولین هم مواجه شد ، رییس هلال احمر و اورژانس را دمق کرد و آنان اصلاً توقع چنین نامردی را از همکارشان ، جناب دکتر نداشتند !

رییس شرکت بیمه اعلام آمادگی نمود که یک شعبه ی بیمه در آنجا مستقر کند که طرفین تصادف بتوانند زودتر خسارت خود را دریافت کنند !

نماینده ی پلیس راهنمایی گفت که یک ماشین پلیس بطور دائم در آنجا مستقر خواهد نمود تا کروکی حادثه هرچه زودتر کشیده شود !

کلانتر شهر هم که احتمال می داد ممکن است بعضی از مقصرین حوادث فراری شوند ، پیشنهاد کرد که یک ماشین گشت پلیس با امکانات کامل در محل حاضر باشد !

دادستان شهر که تا این لحظه ساکت بود ، قول داد که با وجود کمبود نیرو ، یک شعبه ی سیار قضایی با اختیارات کامل افتتاح کند تا در همان محل ، حکم مقصرین صادر شود که مورد تشویق بی امان حضار قرار گرفت !

کمیته ی امداد و بهزیستی هم قول دادند که یتیمان و زنان بی سرپرست و معلولین و سایر آسیب های اجتماعی ناشی از حادثه در اثر آن چاله را تحت پوشش مستقیم خود قرار دهند و حتی حاضر شدند یک چادر مددکاری در آن جا برپا کنند !

سرپرست یکی از بانک ها وعده ایجاد یک خودپرداز یا عابر بانک در کنار چاله را داد و گفت که اگر فرماندار دستور دهد یک شعبه ی نقلی و جمع و جور از بانک مربوطه را هم افتتاح می کند که لبخند رضایت آمیز فرماندار را به همراه داشت !

رییس دانشگاه آزاد هم پیشنهاد کرد که یک رشته چاله شناسی و یا رشته های مرتبط با آن را در واحدش راه بیندازد که بدون کنکور وحتی بدون داشتن دیپلم ، دانشجو جذب کند ، چون احتمال می داد که بعضی از رانندگان عزیز دیپلم ناقص باشند !

رییس آموزش و پرورش هم اعلام آمادگی کرد که در کتاب های درسی ، مطالبی مربوط به این چاله را بگنجاند ! او گفت که در قالب طرح های تابستانی ، طرح " همیار چاله " را هم پیاده می کند !

رییس میراث فرهنگی و گردشگری هم اظهار داشت که یک مجموعه ی بین راهی با امکاناتی مثل رستوران ، توالت ، نمازخانه ، پارک و ... در آن منطقه خواهد ساخت !

و ... سایر مدیران مربوط و غیر مربوط هر کدام به فراخور حال ، وعده ی برپایی و افتتاح چیزی را دادند و در ارائه ی طرح و ایده ، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند ! خلاصه هر کس می خواست در کنج قلب مهربان فرماندار ، جایی برای خویش باز کند !

فرماندار که از این همه طرح های هوشمندانه ی مدیرانش به وجد آمده بود و از طرفی نمی خواست آن ها فکر کنند که فرماندارشان از خودش نظری ندارد ، از همه ی آنان تشکر کرد و گفت : عزیزان من ، باعث افتخار است که این همه نظرات کارشناسی در این جلسه اظهار شده است ! ولی عزیزان ، آیا شما می دانید که در این اوضاع خراب اقتصادی و تورم بالا ، که البته ناشی از بحران جهانی اقتصاد است ، انجام این همه طرح خوب چه هزینه ای دارد ؟ من نمی خواهم نظرات شما را نادیده بگیرم ، ولی فکر می کنم که باید راه حل کم خرج تری ارائه دهیم . و خودش با غرور عالمانه ای ، پیشنهاد کرد که به عنوان یک راه حل موقت ، بهتر است آن چاله ی کنار اتوبان را که دور از شهر و امکاناتش قرار دارد ، پر کنیم و چاله ای مشابه با آن در مرکز شهر و در نزدیکی ادارات حفر نماییم ! به این ترتیب هم در وقت و امکانات صرفه جویی می شود و هم این که در فرصتی بهتر و پس از رفع بحران اقتصادی جهانی ، می توانیم چاله ی جدید را پر کنیم و دوباره همان چاله ی قدیمی را ایجاد نماییم و طرح های شما مدیران فرزانه را هم در آن جا راه اندازی کنیم .

مدیران به همدیگر نگاهی انداختند و پس از مکثی کوتاه ، یکصدا فرماندار را تشویق کردند و روز بعد ، مراسم افتتاح چاله ی جدید ، با شکوه خاصی برگزار گردید ... ! هنوز مردم شهر از آن فرماندار حرف می زنند و به هوش سرشارش آفرین می گویند و هنوز که هنوز است آن چاله در نزدیکی فرمانداری قرار دارد و چند فرماندار بعدی هنوز نتوانستند آن را به مکان اصلی اش بازگردانند ... هر سال دریغ از پارسال !!! 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
دوست 1392/03/28 ساعت 09:29 ب.ظ

دکتر یکی از روسای مهم شهر یعنی در جلسه حضور نداشت تا با نظرات صائب خود همه حتی فرماندار را متحیرتر نماید. منظور من همان ....... است که حیف و صد حیف ایشان حضور نداشتند.
مگر ایشان هم مثل سلف خلف خویش با فرماندار اختلاف دارد.

اثیرالدین اخسیکتی 1392/03/28 ساعت 01:59 ب.ظ

علی جان دلبندم لطف کن و اسم ما را درست بنویس ! ی و س را جابجا نوشتی ...با این حساب دودمان تاریخی ما را بر باد می دهی ! مراد را نمی شناسم ولی امید در قزوین طرفدار بسیاری دارد !

مردم 1392/03/28 ساعت 12:07 ب.ظ

هه عجب آدمائی هستنا
کی به کیه چی به چیه///

علی 1392/03/28 ساعت 09:48 ق.ظ

اثیرالدین اخیستکی بلاخره به مراد تدبیر و امید دست پیدا نمودید

شریف نیا 1392/03/28 ساعت 08:10 ق.ظ

حکایت همیشگی مدیران ما!

سپاس از مطلب ارزشمندتان
امیدوارم برای مدیران و مسئولان ما هم همین قدر مفید باشد. آقایان شورای شهر این مطلب را چند بار بخوانید!

یلدا 1392/03/28 ساعت 01:38 ق.ظ http://www.azar-link.ir/

سلام دوست عزیز

میخواستم یه سیستم تبادل لینک رو بهتون معرفی کنم که با این سیستم میتونید به راحتی تبادل لینک کرده و پیج رنک ، بازدید و مخاطب وبلاگتون رو بالا ببرید.

این سیستم کاملا رایگانه و فقط 1 دقیقه وقتتون رو میگیره عوضش خیلی رو بازدید سایتتون تاثیر داره !

یه نگاه که ضرر نداره !

امتحانشم مجانیه !

منتظرتون هستم
موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.