پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مردم نجیب و با شور و شعور شهرستان رامسر ، دست مریزاد

تشکر ، قدردانی و سپاس من را بخاطر حضور پر شور و شعورتان همانند و حتی بیشتر از  دوره های قبل در تمامی انتخابات پذیرا باشید. نشان دادید که علاقه مند به شهر ، کشور و ولایت فقیه هستید و حماسه را به معنای واقعی کلمه خلق کردید.

مطمئناً حماسه اقتصادی نیز در پی این حماسه خواهد بود و آن نیز وظیفه ای است که مدیران جدید لیدر آن هستند و آن میسر نخواهد شد مگر نوع نگاه مدیران ارشد جامعه تغییر کند. اعتقاد داریم برنامه ریزی ها برای  حل مسائل اقتصادی مردم می بایست از پایین به بالا باشد نه از بالا به پایین . مردم همیشه آماده همکاری و مشارکت در تمام امور بودند و هستند.

انشاء ا... نقش مردم و شهر ها در اداره امور شهر و کشور با نظام بخشی به ساختار اداره کشور تغییر کند تا شاهد حل مشکلات اقتصادی مردم عزیزمان باشیم.

امید است نقش مردم فقط در پای صندوق رأی نباشد و نقش شورا ها و شهرها در توسعه کشور مشخص باشد انتظار می رود  نظام مدیریت شهری مان تشکیل شود تا انشا ء ا... شایسته سالاری یعنی تخصص و تعهد را سر لوحه کار قرار دهیم . مسلمانی صرفاً به زبان نیست بلکه به عمل است ، نباید  مسئولیت ها را به هر قیمتی قبول کنیم اگر اداره امور شهرهایمان برایمان مهم نباشد و آنرا به راحتی به هر کسی بسپاریم می بایست هم در حال و هم در آینده شاهد نارضایتی ساکنین باشیم و به این دلیل است که می گویم وضعیت حال ،  ناشی از تصمیمات گذشته و وضعیت آینده نیز، ناشی از تصمیمات حال است.

ضمن تبریک به مردم فهیم و همیشه در صحنه شهر رامسر به خاطر حضورتان و تبریک به اعضاء منتخب به خاطر جلب حسن اعتماد مردم و فرصت خدمت رسانی ، نیک می دانیم انتخاب این عزیزان فرصتی است که خداوند بوسیله شما مردم غیور در اختیارشان قرار داده تا بتوانند انشاء ا... با تکیه و توکل بر ایزد منان و استفاده از تجربه گذشتگان و تخصص و تعهدی که در آن بزرگواران سراغ دارم با وحدت و همدلی برای نیل به اهداف والای امام راحل ( ره ) و انقلاب اسلامی که همانا ایجاد امنیت ، رفاه ، نشاط و آسایش مردم است بیش از پیش کوشا باشند .

با سپاس و قدردانی فراوان

 

برادر شما : علی امینی شاد

 

نظرات 6 + ارسال نظر
بدون شرح 1392/04/04 ساعت 03:44 ب.ظ

به زمان روز و ساعت ثبت 3 نظر آخز خوب نگاه کنید

رضا 1392/03/30 ساعت 12:28 ب.ظ

حیف شد که برای شورا کاندید نشدی
از بعضی ها یه سرو گردن بالاتر بودی مهندس

هم صنف شما 1392/03/30 ساعت 12:28 ب.ظ

خدایی ریئس شورا باید معلوم باشه
از پیامت متشکرم مهندس امینی شاد

یه نفر 1392/03/30 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام مهندس جان
دمت گرم که مثل همیشه آنلاینی
دارمت

رضا 1392/03/28 ساعت 05:19 ب.ظ

دام پوپولیسم

اقتصاد > اقتصاد‌ملی- علیرضا سلطانی:
یکی از نگرانی‌های عمده که این روزها فعالان و کارشناسان اقتصادی با آن دست‌به گریبان هستند، بلندشدن موج پوپولیسیم (توده‌گرایی) در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است.
آثار و علائم گرایش نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری یازدهم به شعارهای توده‌پسند و پوپولیستی هم با نزدیک شدن به ایام انتخابات پررنگ‌تر می‌شود.هیجانات پوپولیستی آفت بزرگ انتخابات در همه کشورها اعم از توسعه یافته و درحال توسعه است منتها درجه و میزان کارکرد آن در نتیجه انتخابات به میزان انسجام ساختارهای اقتصادی و اجتماعی جوامع بازمی‌گردد. به‌طور طبیعی در اقتصادهای توسعه یافته که قدرت مانور دولت‌ها برای تغییر ساختارهای نهادینه شده اقتصاد کم است، شعارهای پوپولیستی کارایی چندانی در نتیجه انتخابات ندارد اما در کشورهایی که دولت‌ها نقش اول را در اقتصاد بازی می‌کنند و به منابع عظیم مالی و امکان توزیع آن در سطح جامعه با سلیقه خود دسترسی دارند، این ابزار(شعارهای پوپولیستی) نقش قابل توجهی در نتیجه انتخابات دارد.

واقعیت این است که پوپولیسیم آفت بزرگ روندهای توسعه‌ای در کشورهای درحال توسعه است. تجربه کشورهای مختلف ثابت کرده است که پوپولیسم اگرچه در کوتاه‌مدت، در بهبود شرایط اقتصادی توده‌های مردم می‌تواند مؤثر باشد اما در میان‌مدت و بلندمدت، علاوه بر بروز شرایط رکودی و کاهش توان رقابتی اقتصاد ملی، شرایط و وضعیت اقتصادی و رفاهی توده‌های مردم را بدتر کرده، توان خرید آنها را به‌طور محسوس کاهش داده و زمینه بروز برخی التهابات اجتماعی و سیاسی را فراهم می‌سازد.

سیاست‌های پوپولیستی موجب انتقال یا به‌عبارت دیگر انحراف منابع اقتصادی از بخش‌های زیرساختی و توسعه‌آفرین به بخش‌های مصرفی و هزینه‌ای می‌شود. در پیامد سیاست‌ها و برنامه‌های پوپولیستی چیزی جز کاهش رشد اقتصادی، افزایش نقدینگی، افزایش تورم و کاهش بهره‌وری نیست.

بخش قابل توجه شرایطی که امروز بر اقتصاد ایران حاکم است نتیجه و پیامد سیاست‌ها و برنامه‌های عامه‌پسند و پوپولیستی در سال‌های اخیر است که به‌طور مشخص در پرداخت یارانه نقدی تجلی پیدا کرده است. در نتیجه حاکم‌شدن روحیه پوپولیستی بر نظام اداری و سیاسی کشور و جاگزینی منطق و کار کارشناسی با سلیقه‌گرایی، بخشی‌نگری و شعارزدگی رشد اقتصادی کشور به صفر درصد رسیده، نقدینگی از 65هزار میلیاردتومان در سال 84به 440هزار میلیارد تومان بالغ شده، تورم از مرز 30درصد گذشته، قدرت خرید مردم در طول یک سال به نصف رسیده و بیکاری افزایش یافته است.

این شرایط درحالی رقم خورده که دولت‌های نهم و دهم در حدود 700میلیارد دلار درآمد نفتی داشته اما این درآمدهای بی‌سابقه به جای تزریق و هدایت به بخش‌های واقعی اقتصاد و سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت، به بخش‌های مصرفی و هزینه هدایت شد که نتیجه آن چیزی جز افزایش نقدینگی و تورم نبوده است. این شرایط هشداری است به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری.

اگرچه دولت فعلی بدون توجه به حال و روز اقتصاد کنونی کشور با درپیش گرفتن روش غلط تبلیغاتی و باهدف بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی همچنان با طرح شعارهایی مبنی بر امکان پرداخت 250هزار تومان یارانه در هر ماه، واگذاری زمین‌های ملی به مردم و شعارهایی از این قبیل، بر طبل پوپولیسیم می‌کوبد اما شرایط کنونی اقتصاد کشور و منابع ملی ایجاب می‌کند که نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با درس‌‌گرفتن از تجربه هشت سال گذشته و رنجی که بر اقتصاد کشور و مردم رفت، عقلانیت در پیش گرفته و با دوری از هیجانات انتخاباتی و توده‌پسند که مخصوصا از برخی مراجع رسمی دولتی ترویج می‌شود، خود، دولت آینده و اقتصاد کشور را مجددا در دام پوپولیسم نیندازند و یا به این شعارها و سیاست‌ها دامن نزنند.

ali 1392/03/27 ساعت 11:50 ق.ظ

اقای بهرامی من مخوام دلیل اینکه مطلبی رو که در مورد اقای برزگر زدین که انصافا درست و به جا بود اخه چرا و به چه دلیل برداشتید از شما انتظار بیشتر از اینو داشتیم کلا من این رویه رو از شما انتظار نداشتم نه در این مورد و نه موارد دیگر قول بدهید که به عنوان خبرنگار پایبند و متعهد باشید نه با کوچکترین حرف و یا فشار از طرف اشخاص تعهد خود را زیر پا بگذارید با تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.