پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ابوافضل رمضانی+نامزد میاندوره ای مجلس حوزه انتخابیه تنکابن،رامسر

با ابوالفضل رمضانی نامزد میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تنکابن ،رامسر و عباس آباد بیشتر آشنا شوید.

برای مطالعه لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

اقلیم پیشرفت و تحول

تشریح اهداف و برنامه های ابوالفضل رمضانی در مجلس شورای اسلامی، کاندیدای نسل جوان شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در نهمین دوره مجلس شور ای اسلامی

اهداف:

کاهش تورم و گرانی و افزایش میزان رفاه

اجرای طرح های اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی

ایجاد کارگروهی به منظور پایش و حذف قوانینی که مانع کارآفرینی و کسب و کار هستند

توجه خاص به نخبگان فرهنگی(نویسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان، اساتید)

دفاع از حقوق مادی و معنوی کارگران و حل مشکلات کشاورزان

کاهش فساد، پارتی بازی، رشوه

زمینه سازی برای تفریحات پرشور و نشاط جوانان

تصویب قوانین جدید برای تضمین آزادی های فردی

 سوابق فعالیت:

مدرس دانشگاه های آزاد، علمی و کاربردی، غیرانتفاعی و پیام نور

مشاور جوان فرماندار رامسر

کارشناس آموزش موسسه تحقیقات و آموزش شهرداری‌های استان خ ر

اداره مشارکت معاونت اجتماعی ناجا

کارشناس آموزش و پژوهش جمعیت خیریه تولد دوباره

سوابق تحصیلی:

مهندسی کشاورزی/ دانشگاه تبریز

کارشناس ارشد پژوهشگری اجتماعی/ دانشگاه فردوسی مشهد

دانشجوی سال آخر دکتری جامعه شناسی با تخصص کارآفرینی اجتماعی/ دانشگاه پیام نور تهران

مدرک بین المللی کارآفرینی اجتماعی از EURASIA FOUNDATION

تالیفات:

مدیریت ماخذ با نرم افزار اندنوت/  ناشر کتابدار

تحلیل داده‌های کیفی با نرم افزار MAXqda/  ناشر جامعه شناسان

نرم افزار آموزشی spss / ناشر توسکا

نرم افزار نگارش پایان نامه در 24 ساعت/ ناشر توسکا

مدلسازی معادله ساختاری با اموس/ ناشر توسکا

ساختار نظریه های جامعه شناسی ایران/ در دست تالیف

تحلیل خودکشی در ایران/ طرح تحقیقاتی مرکز پژوهش های مجلس

تحلیل شبکه های اجتماعی با نرم افزار یوسی نت / ناشر جامعه شناسان

ارائه پوستر در همایش کنکاش های مفهومی و نظری درباره جامعه ایران

دروس تدریس شده:

رشته روانشناسی

کاربرد کامپیوتر در روانشناسی spss، روشهای تحقیق،روانشناسی اجتماعی،  

 رشته علوم اجتماعی

تاریخ اجتماعی ایران، برنامه ریزی مسکن، جامعه شناسی شهری، مبانی جامعه شناسی، مردم شناسی فرهنگی، مسایل اجتماعی، نظریه‌های جامعه شناسی، کاربرد جمعیت شناسی، اصول گزارش و مقاله نویسی، جامعه شناسی انقلاب، جامعه شناسی سیاسی، 

 رشته روابط عمومی

مطالعات اجتماعی و افکار سنجی، ارتباطات انسانی، روابط عمومی، جامعه شنای وسایل ارتباط جمعی، ارتباط با رسانه، افکار عمومی، کاربرد مواد سمعی و بصری در روابط عمومی،

 رشته مدیریت و تبلیغات بازاریابی

مبانی تفکر جمعی و کار گروهی، آمار و کاربرد آن برای مدیریت، روانشناسی تبلیغ، کارآفرینی، تحقیقات بازاریابی، افکارسنجی مشتری

تشریح اهداف و برنامه ها

کاهش تورم و گرانی و افزایش میزان رفاه

حفظ ثبات در اتخاذ سیاست های اقتصادی و تجاری و توجه به آثار تورمی در تنظیم سیاست ها از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار با اتخاذ یک چشم انداز دراز مدت در دستور کار قرار گیرد.

اجرای طرح های اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی

مطالعه تجربیات کشورهای اروپایی در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی نشان می دهد که دولت دو مورد زیر را در غالب طرح های مختلف تامین می کند

الف- آموزش های جدّی لازم برای راه اندازی و توسعه کسب و کار، مشاوره در مراحل رشد کسب و کار و بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده

ب- تامین سرمایه اولیه راه اندازی کسب و کار

و کارآفرینان ایده شان را با تلاش و پشتکار خودشان، به همراه موارد فوق، تبدیل به کسب و کار نموده و  آن را توسعه می دهند. دولت در کنار کارافرین با دادن مشاوره و حمایت های خود تا جاییکه کارآفرین روی پای خود بایستد او را همراهی می کند.

حلقه گم شده در مسیر کارآفرینی در ایران هر دو مورد فوق است. لذا به یاری خداوند متعال، راه اندازی طرح هایی که دو مورد فوق را برای جوانان کارآفرین تامین کنند در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هر چند از این نکته نباید غافل بود که نوآوری همانطور که در جای دیگری عرض شد، موضوعی فضایی است. یعنی برای اینکه ایده های نو تحقق یایند می بایست در منطقه شهرک های صنعتی و فعالیت های کارآفرینی مشابه و گسترده موجود باشد.

ایجاد کارگروهی به منظور پایش و حذف قوانینی که مانع کارآفرینی و کسب و کار هستند

هم اکنون محدودیت های قانونی زیادی بر دوش مشاغل کوچتر و نوپا تحمیل شده است. در عوض آنچه که از بخش های بزرگتر درخواست می شود به راحتی از مشاغل کوچکتر هم، با همان شرایط یکسان صنعتی انتظار می رود.

قوانین دولتی، شرکت های کوچک را به شیوه های گوناگون تحت تاثیر قرار می دهند:

قیمت ها: شرکت های کوچک ناگزیر از بالا بردن قیمت ها برای جبران هزینه های قانونی هستند.

محدودیت در رقابت: تحمیل مسئولیت سنگین بر دوش شرکت های کوچک باعث حمایت و تسهیل کار شرکت های بزرگ می شود، و موجب تشویق شرکت های بزرگ و دلسردی شرکت های کوچک است.

شرکت های کچک، برخلاف شرکت های بزرگ هم تراز خود، کارکنان متخصص جهت پاسخگویی به کارهای اداری و درخواستهای گزارشی سنگین را ندراند.

اندازه یک شرکت با میزان توانایی آن در اطاعت از قوانین مرکزی ارتباط داشته باشد. ایجاد این کارگروه و تصویب این قانون، دولت را مسئول خواهد کرد که قوانین را مورد بازبینی قرار داده تا اطمینان یابد که بر شرکت های کوچک تاثیرات ناعادلانه نداشته باشند.

با تعدیل نفوذ و تاثیر قوانین دولت بر شرکت های کوچک، کارآیی این شرکت ها در بازار مشخص می شود. با نگاهی به آینده در می یابیم که سرنوشت اقتصاد ملت ما فقط با مدیریت تعیین نخواهد شد. بسیاری از صنایح محلی ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی، که روز به روز هم افزایش می یابد، منع می شوند.

دفاع از حقوق مادی و معنوی کارگران و حل مشکلات کشاورزان

همه کارگران روز مزد و  کشاورزان باید با هزینه کم از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

دهه چهل دهه گسترش تعاونی های روستایی، دهه پنجاه دهه مواجهه با پیامدهای اصلاحات ارضی، دهه شصت دهه مهاجرت روستایی و دهه هفتاد دهه توسعه روستایی به همراه پیامدهای آن بوده است. در دهه هفتاد عوامل زیربنایی توسعه، مثل تاسیسات زیربنایی و عوامل انسانی موثر مثل آموزش، زنان و فقر مورد توجه قرار گرفته اند.

و اکنون با رفتن تیر چراغ برق به اعماق تاریکی دهات ایران دهه توسعه روستایی نیز به سر رسیده است. دهه آینده دهه بازگشت به روستا و عواقب آن، دهه توریسم روستایی و دهه رفاه اجتماعی روستا ها است.

حمایت از  نوآوری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و تامین وام برای تهیه ماشین آلات لازم در کشاورزی به منظور کاهش هزینه های تولید، همزمان گسترش فعالیت های تولیدی کشاورزی در فضاهای بلا استفاده و واردات بذر و دام های با راندمان بالا، پاسخگوسازی مراکز تحقیقات کشاورزی از دیگر برنامه های ما در یان بخش است.

کاهش فساد، پارتی بازی، رشوه

علل فرهنگی و تاریخی فساد اداری:

این نکته در فهم روابط و رفتارهای ما ایرانیان بسیار حیاتی است که دو رکن اصلی زندگی در ایران، زندگی ده نشینی و زندگی ایلی بود. و ما شهر به معنی غربی ان در تاریخ مان نداریم. در هر دو نوع زندگی افراد بر اساس برخی ویژگی‌های مشترک(از جمله زندگی در یک ده و یا از یک ایل و قوم بودن)، خود را نزدیک، برابر، مشابه یا صمیمی می‌دانند. رفتار شاخص در این حالت پارتی بازی است. افراد از هم دوره ای ها و هم ولایتی های خود انتظار دارند که در هر موقعیت و مقامی که هستند، برای شان کاری انجام بدهند. اجتماعی شدن با اخلاقیات قومی بجای عام گرایی به همراه فردگرایی و نفع شخصی علل فرهنگی فساد در ایران هستند.

از طرف دیگر نابرابری که در نتیجه سیاست های دولت پدیدار می شود در همین فرهنگ جمع گرای ما، که در آن مردم به نظر دیگران بسیار اهمیت می دهند موجب می شود تا افرادخود را با اقشار نزدیک به خود مقایسه کنند، و در نتیجه برای کاهش فاصله رو به فساد و گرفتن رشوه می آورند.

 علل سازمانی فساد اداری:

جمعیت کشور آمریکا نزدیک 300 میلیون نفر است و دولت به کمک 11 میلیون نیرو که همه در بخش نظارتی اعم از قضایی و ... هستند به نظارت بر فعالیت های مختلف اقتصادی و ... می پردازد. در واقع دولت نقش نظارتی دارد. ارائه خدمات به مردم واگذار شده است. اما در جامعه 75 میلیونی ما، بخش عمده خدمات توسط دولت عرضه می شود و حتی گرایش بر این بوده که از بخش نظارتی کاسته شود! خوب در چنین وضعیتی که نظارتی بر فعالیت های نیست، فساد و رشوه گسترش می یابد. کمبود کنترل سازمانی از علل سازمانی فساد در ایران است.

 راهکارهای ما:

کاهش نابرابری و افزایش عدالت اجتماعی

تقویت روحیه شهروندی

کاهش تصدی گری دولت در امور و واگذاری فعالیت ها به بخش مردمی به همراه تقویت بُعد نظارتی دولت

زمینه سازی برای تفریحات پرشور و نشاط جوانان

انرژی عاطفی به عنوان نیروی محرک واقعی تعامل های روزمره افراد است. بشر انرژی عاطفی مثبت را خیلی پاداش دهنده بر می‌شمارد و با وجود اینکه پاداش‌های دیگر غیر مرتبط نیستند، اما انرژی عاطفی مثبت با ارزش‌ترین است. مضافاً افراد می‌خواهند تا انرژی عاطفی مثبت‌شان را با مشارکت در رویارویی های روزمره بیشینه سازند. افراد هزینه‌های مربوط به زمان، انرژی، سرمایه و منابع دیگری که باید خرج نمایند تا در آئین‌های متنوع موجود شرکت کنند را سبک و سنگین می‌کنند، سپس آئین‌هایی را انتخاب می‌کنند که منافع عاطفی را بیشینه می‌سازد.

کالینز(یکی از جامعه شناسان مطرح معاصر)، اظهار می‌کند انرژی عاطفی مخرج مشترک انتخاب عقلانی است. بدینسان علیرغم نمایش یک نیروی غیرعقلانی در رویارویی های بشر، کالینز تعقیب عواطف را خیلی عقلانی می‌داند: افراد آن آئین‌های تعاملی را در بازار آئین‌ها می‌جویند که سودها را بیشینه سازد(هزینه‌های کمتر انرژی عاطفی تولید شده بوسیله آئین‌ها) بنابراین در جستجوی انرژی عاطفی، رویارویی‌های جایگزین مختلف بر اساس میزان این منفعت عاطفی که آنها می‌توانند تولید کنند، ارزیابی می‌شوند.  انسانها از جهتی معتادین عاطفی هستند، اما ضمناً درباره آن عقلانی فکر می‌کنند. آنها باید بطور مدام این رویارویی‌ها را وقتیکه آئین‌های کنش متقابل سطح بالایی از انرژی عاطفی مثبت تولید می‌کنند (مانند فعالیت‌های خانواده، شرکت در آئین‌های مذهبی و اجتماع دوستان)آنهایی که سودمند‌تر‌اند، را با فعالیتهای کاری که به آنها منابع مالی می‌دهد تا در رویارویی‌های برانگیزنده عاطفی‌تر شرکت کنند متعادل سازند(نظریه های جامعه شناسی احساسات، ترجمه ابوالفضل رمضانی)

با توجه به این مقدمه، در جامعه ما، از طرفی با محدودیت در گزینه های مشروع پر کننده اوقات فراغت جوانان مواجه هستیم. از طرف دیگر همین گزینه هایی که وجود دارد هزینه های بالایی را بر جوان تحمیل می کنند؛ و از طرف دیگر، متاسفانه ما چون در مدیریت هیجان و رفتارهای هیجانی ضعیف هستیم (به این دلیل که از آن آشنایی نداریم و به آن نپرداخته ایم)، اینطور ترجیح داده شد، که درِ این موضوع تخته شود و عطایش را به لقایش بخشیدیم. غافل از اینکه این نوع برخورد، خود بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر از جمله اعتیاد را تولید می کند. متاسفانه برخی از جوانان در فقدان این گزینه ها، برای اینکه از نظر عاطفی هیجانی شارژ شوند، رو به مواد مخدر و... می آورند. انیجانب معتقدم ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ما همین موضوع است.

لذا در راستای تحقق این اهداف برنامه های زیر در دستور کار قرار خواهد گرفت:

تکثر گزینه های اوقات فراغت با تصویب قوانینی که سرمایه گذاری در این زمینه را تشویق کند

تصویب قوانینی که کاهش هزینه های گذران اوغات فراغت را مورد توجه قرار می دهد(مورد بالا نیز خود موجب کاهش هزینه ها می شود).

تصویب قوانین جدید برای تضمین آزادی های فردی

مساله اصلی فرهنگی ما این است که چگونه توسعه به معنی افزایش رفاه، بهداشت، تحصیلات و ... داشته باشیم اما سنت ها و ارزشهای سنتی خود را نیز حفظ کنیم؟

اینگلهارت به مدت 30 سال به مطالعه تغییر ارزشها با استفاده از روش پیمایش در بیش از 80 کشور جهان پرداخته است. مطابق نظریه اینگلهارت توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مادی موجب افزایش منابع مادی مردم می شوند. رشد آموزش افراد را از نظر شناختی نسبت به سنت ها مستقل می نماید و افزایش ارتباطات برون گروهی، منابع اجتماعی افراد را افزایش  می دهد. پیامد این وضعیت تقاضا برای حقوقی است که این گزینه های مختلف را تضمین کند.

حال جوانانی که در دوره رفاه اقتصادی بزرگ شده اند و صاحب تحصیلات عالیه هستند و روابط اجتماعی گسترده ای دارند، و به همین دلایل نیز توانا شده اند، می توانند گزینه های مختلف را انتخاب کنند.

عدم همخوانی بین قوانین قدیمی و وضعیت موجود موجب شده تا عدالت قضایی نتواند برقرار شود. برخی به تصادف توسط مجریان قانون محکوم شده؛ در حالی که مشاهده می شود آن رفتارها در جامعه ما امری شایع شده است و بسیاری به آن می پردازند. همین موضوع خود موجب رفتارهای واکنشی بیشتر بین نسل جوان می شود.

شاخص های عملیاتی برای ارزیابی تحقق اهداف

شاخص های زیر برای ارزیابی میزان تحقق اهداف فوق  در نظر گرفته شده است. بر اساس این شاخص ها در ابتدا و انتهای هر سال کارنامه عملکرد به مردم عزیز تقدیم می گردد.

کاهش تورم و گرانی و افزایش میزان رفاه

نرخ تورم

اجرای طرح های اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی

تعداد طرح های کارآفرینی موفق شده

تعداد اشتغال ایجاد شده

ایجاد کارگروهی به منظور پایش و حذف قوانینی که مانع کارآفرینی و کسب و کار هستند

تعداد قوانین حذف شده

توجه خاص به نخبگان فرهنگی(نویسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان، اساتید)

بر اساس نظر سنجی از نخبگان

دفاع از حقوق مادی و معنوی کارگران و حل مشکلات کشاورزان

تعداد بیمه های های تامین اجتماعی کارگران و کشاورزان

میزان رشد تولید محصولات کشاورزی

کاهش فساد، پارتی بازی، رشوه

بر اساس نظر سنجی از مردم

مراجعه به شاخص های بین المللی فساد

زمینه سازی برای تفریحات پرشور و نشاط جوانان

تعداد فرصت های ایجاد شده برای گذران اوقات فراغت

تصویب قوانین جدید برای تضمین آزادی های فردی

تعداد قوانین تصویب شده

پرسشها و پیشنهادهای خود را می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://ramezaniabolfazl.blogfa.com  ارسال پیام به نشانی الکترونیکی setadmagazi@gmail.com یا ارسال پیامک به شماره 10000128394184 با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در دبیرخانه ستادهای مردمی ابوالفضل رمضانی

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
saeed 1392/03/20 ساعت 04:13 ب.ظ

راهکارها و اهداف شما را مطالعه کردم و بسیار ایده ال و سازنده می باشند به امید موفقیت شما اقای دکتر رمضانی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.