پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

رامسر، بایدها و نبایدها

فضل کریمی افزود: یکی از کارهای بزرگی که میتوان برای هدفمند شدن شهر انجام داد بازنگری طرح تفصیلی موجود و تهیه یک طرح تفصیلی کامل و جامع با تمام جزئیات  با توجه به تغییرات اساسی صورت گرفته ، برای رامسر می باشد که همه مدیران حال و آینده شهر مکلف به اجرا و رعایت آن شده و مردم نیز با رضایت و عشق در پی اجرایی شدن آن باشند تا شهر را از گزند مدیریت سلیقه ای نجات دهند.


رامسر، بایدها و نبایدها

مهدی فضل کریمی متولد1358 و ساکن شهر رامسر (ابریشم محله)می باشد. وی در رشته معماری و شهرسازی در سال 1384 با رتبه کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت  فارغ التحصیل شد. فضل کریمی که سوابق مدیریتی همچون 2سال ریاست اداره مسکن و شهرسازی شهرستان رامسر و 8 سال تدریس در دانشگاههای منطقه و 5 سال کارشناس شهرسازی مسکن و شهرسازی را در کارنامه خود دارد و هم اکنون کارشناس شهرسازی و مسکن مهر اداره راه و شهرسازی رامسر و عضو هیات مدیره کانون مهندسین رامسر میباشد ،به عنوان یکی از کاندیداهای شهر رامسر وارد عرصه شد. وی در گفتگویی اختصاصی با شمیم شمال به تحلیل ظرفیتها، معضلات، امکانات و... شهر رامسر پرداخت و گفت: از ظرفیت های طبیعی و مصنوعی رامسر و زیرساخت هایی که از گذشتگان به عنوان الگویی جهت توسعه برای ما به یادگار مانده، کمتر کسی بی خبر می باشد.

فضل کریمی با طرح چند سوال کلیدی عنوان کرد: آیا ما تاکنون موفق شده ایم از این شاخصه ها به صورت صحیح و اصولی بهره برداری کنیم؟ بهره برداری صحیح و علمی از این پتانسیل های کم نظیر چگونه ممکن است؟

علت عدم موفقیت در رسیدن به اهداف چیست؟

آیا صرفا با ایجاد یک استان جدید مشکلات شهر ما برطرف خواهد شد؟

آیا با آوردن چند سرمایه گذار و دادن طرح های جزئی نگر گامی به جلو برمی داریم یا مشکلی بر مشکلات می افزاییم، یا با جابجایی مسئولین و آمدن سلایق مختلف بر روی کار، سیستم مدیریت شهری ما دگرگون شده و رو به بهبودی خواهد رفت؟

تهیه، تصویب و اجرای طرح های بزرگی مانند فرودگاه بین المللی و کمربندی داخل دریا چه تاثیری بر روی آینده شهر رامسر خواهد گذاشت؟آیا در این طرح ها آینده شهر رامسر پیش بینی شده است؟

مردم رامسر در تصمیم گیری هایی که برای شهر گرفته می شود، چه نقشی دارند آیا از آن ها و نمایندگانشان نظرخواهی می شود؟مردم چگونه می توانند به کمک مسئولین آمده و در رشد و شکوفایی شهرشان سهیم باشند؟

طرح تفضیلی شهر رامسر تا چه حد دقیق بوده و آیا می تواند به مدیریت شهری ما سامان داده و خود تبدیل به یک معضل نشده و تنها منبع درآمدی برای شهرداری نشود؟(فروش کاربری و تراکم و...)

فضاهای گردشی و تفریحی و ورزشی تا چه حد جوابگوی نیازهای روز افزون مردم شهر بوده و مانع از روآوردن مردم به تفریحات ناسالم(مانند قهوه خانه نشینی و...) می شود؟

برای تفریح و سرگرمی خانواده ها آیا تا به حال فکری شده است؟

و سوال های بسیار دیگر...

فضل کریمی افزود: یکی از کارهای بزرگی که میتوان برای هدفمند شدن شهر انجام داد بازنگری طرح تفصیلی موجود و تهیه یک طرح تفصیلی کامل و جامع با تمام جزئیات  با توجه به تغییرات اساسی صورت گرفته ، برای رامسر می باشد که همه مدیران حال و آینده شهر مکلف به اجرا و رعایت آن شده و مردم نیز با رضایت و عشق در پی اجرایی شدن آن باشند تا شهر را از گزند مدیریت سلیقه ای نجات دهند.

این طرح می تواند سند چشم اندازتوسعه آینده شهرمان شود. با استناد به این طرح که مورد تایید اکثریت جامعه باید باشد امکان مدیریت سلیقه ای از مسئولین سلب شده و همه موظف خواهند شد در چارچوب این طرح حرکت کرده و از روزمرگی و بی برنامگی پرهیز نمایند. مردم نیز با تشکیل گروه هایی ویژه خواسته ها و مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده و پیگیر طرح های مصوب و خواسته هایشان باشند. این فرهنگ و گفتمان که منافع شهر و مردم(جمع) منافع شخصی را به همراه خواهد داشت، در بین مردم ترویج داده شود تا همه نسبت به شهر و محله و کوچه خویش احساس مسئولیت و تعلق خاطر داشته باشند.

مهدی فضل کریمی در پایان با تکیه بر این مثل معروف « از ماست که بر ماست» گفت:امیدوارم که مردم، همدل و یکصدا در گفتار و عمل پیگیر بهبود امور بوده و ناظر بر عملکرد شهرداری باشند و تنها به امید حرکت مسئولین دست بر روی دست نگذارند، که درغیراینصورت حرکت چشمگیر و قابل ملاحظه ای صورت نخواهد گرفت. رامسر را اول برای ساکنین رامسر باید دید بعد برای مهمانان. پس دست به دست هم داده شهر خویش را کنیم آباد.

 

نظرات 15 + ارسال نظر
دلتنگ 1392/03/25 ساعت 05:20 ب.ظ

باسلام
دوستان عزیز و اقا مهدی ببخشید مدتی نبودم وامکان رویت مطالب را نداشتم.به همین دلیل عذر بنده را بپذیرید.عرض کردم اگر اشتباه کردم بفرمایید تا روشن شوم به هیچ وجه فصد تخریب کسی را ندارم بخصوص اگر کارشناس در امور نیز باشد. لذا نظرات دوستان را با امتنان میپذیرم .

مشل سازان 1392/03/12 ساعت 11:16 ق.ظ

جناب دلتنگ :دکتر ع و
ایشان مسکن شهرسازی کار می کردند نه بنیاد مسکن
و شما در زمینه پزشکی ورود کنید نه مهندسی
درست نیست که مستعد های شهرمان را زیر سوال ببریم

همشهری 1392/03/12 ساعت 10:49 ق.ظ

دلتنگ عزیز پست آقای فضل کریمی در اداره راه وشهرسازی می باشدوحیطه کاری ایشان در حوزه شهری می باشد پس با دقت بیشتر اظهار نظر بفرمائید

مهدی 1392/03/12 ساعت 09:21 ق.ظ http://architectkarimi.blogfa.com

مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی کنونی ،دبیر کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی استان میباشد.. و بنده نیز 2 سال رییس اداره سابق مسکن و شهرسازی رامسر و 5 سال کارشناس شهرسازی 2 اداره مذکور بوده و هستم...
صرفا جهت اطلاع..

رامسری 1392/03/12 ساعت 09:13 ق.ظ

دلتنگ . من هم مثل شما دغدغه شهرم رادارم ولی تو حرفهایی را میزنی که اصلا در موردش اطلاعاتی نداری مثل همین حوزه کاری راه وشهرسازی ، بنیاد مسکن چیه مطالب و حوزه های کاری کاندیداها رو با دقت بیشتری بخوان و زود قضاوت نکن.

مهدی 1392/03/12 ساعت 09:08 ق.ظ http://architectkarimi.blogfa.com

دلتنگ عزیز سلام مجدد..
ظاهرا من اشتباه فکر میکردم که شما مرا میشناسید، پس
لطفا خواهش میکنم کمی دقیقتر و دوباره رزومه و مطلب این حقیر را مطالعه بفرمایید و سپس اگر دوباره متوجه اشتباهتان نشدید توضیحات ارائه نمایم..
در ضمن بنده پیشنهاد و راهکار برون رفت از بلاتکلیفی مدیریت شهری را ارائه کردم و هیچ وعده و قولی ندادم..

سرباز رامسر 1392/03/12 ساعت 12:59 ق.ظ

nashala deltang.kash mishod beshnasamet,ba shakhsiati.movafagh bashi.

دلتنگ 1392/03/11 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام
دوست رامسری ، مطمئن باشید که بنده نیز به اندازه شما کار داشته و مشغول هستم اما به اندازه شما بی تفاوت نیستم که از مسائل مربوط به شهرم با بیخیالی گذشته و فقط فریاد بزنم ای شهرم داغون شد، مسئولین کار نمیکنند و.... پس کمی بیشتر وقت بگذار و نظراتت را عنوان کن که انشاالله هم یاد بدهی وهم یاد بگیری .
اما اقا مهدی بنده همچنان به نظر قبلی پایبندم وجنابعالی هم با توجه به مسئولییتتان در بنیاد مسکن کاری با طرح تفضیلی شهر ندارید وحیطه مسئو لیتی شما در حوزه روستا میباشد .لطفا اگر اشتباه میکنم اصلاح فرمایید تا مطلع شوم.

رامسری 1392/03/11 ساعت 11:38 ق.ظ

خوب بود هم ما یک چیزی یاد گرفتیم هم دلتنگ پرحرف

آب 1392/03/11 ساعت 11:35 ق.ظ

از اینکه نکته های ریز مدیریتی رامطرح نمودید ممنونم با ارزوی موفقیت شما

مهدی 1392/03/11 ساعت 08:39 ق.ظ http://architectkarimi.blogfa.com

در ضمن تاریخ مصرف طرح تفصیلی 10 سال میباشد و در صورت نیاز ،قابل اصلاح پس از 5 سال نیز میباشد..با توجه به تاریخ ابلاغ طرح سال 85 تاکنون 7 سال از ابلاغ ان گذشته..
و با توجه به طرح فرودگاه و کنارگذر و ... میتوان مسئولان را قانع به تصویب بازنگری بر طرح نمود..

مهدی 1392/03/11 ساعت 08:30 ق.ظ http://architectkarimi.blogfa.com

دلتنگ عزیز سلام..
من که شما بزرگوار را نمیشناسم.. اما میدانم که حتما شما بنده را میشناسی و میدانی که حدود 5 سال است با این طرح تفصیلی ناقص الخلقه دست و پنجه نرم میکنم و شمار زیادی از مردم و مسوولان اجرایی و نظارتی در شهرستان و استان به خاطر برخی اشکالات فاحش زمان زیادی از وقت و .. خود را صرف اصلاح و تغییر ان بنا به خواسته مردم یا شهرداری میکنند..
در ضمن من گفتم بازنگری بر طرح تفصیلی با توجه به تغییرات اساسی بوجود امده در شهر رامسر، که با همت میتوان به ان دست یافت و دور از دسترس نمیباشد..
در اخر مایلم در صورت تمایل جنابعالی، تلفنی یا حضوری صحبتی با هم داشته باشیم..

نارنجبنی 1392/03/10 ساعت 07:12 ب.ظ

in deltang cheghadr ghashang harf zad.man ke estefade kardam.mersi.

دلتنگ 1392/03/09 ساعت 11:22 ب.ظ

اقای فضل کریمی سلام
یکبار برای شما نوشتم که برای اینکه حرفهایی نزنید که بعد نتوانید به ان عمل کنید کمیمطالعه و مشورت با مطلعان داشته باشید ولی ظاهرا شما هم نصیحت پذیر نبوده وبه حرفهایی رو اوردید که انجام شدنی نبوده و تنها عامه پسند است .با این حال در خصوص مطلب شما این موارد را میگویم شاید بدردتان بخورد.
-طرح تفضیلی هرشهر پس از تصویب به مدت بیست سال معتبر و اجرایی بوده تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ان قابل تغییر نمیباشد.این در حالیست که تنها حدود شش سال از تصویب وابلاغ ان گذشته وشما تا چهارده سال اینده امکان ایجاد تغییر در ان را ندارید .پس بی جهت قول تغییر ان را ندهید
-تحت هیج شرایطی نمیتوان طرح تفضیلی را بر اساس نظر عموم مردم تهیه وتدوین کرد ،زیرا در این طرح کاربریها، مسیر جاده ها، میزان ترکم وسطح اشغال در منطقه ومحلات، نوع کاربری ساختمان یعنی اپارتمانی ، برج، ویلایی، وسایر موارد دیگر مشخص میشود واگر شما بخواهید نظر همه مردم را جویا حتما درک میکنید که همه میخواهند زمینهایشان بهترین کاربری و وظعیت را داشته باشند لذا هرگز به نتیجه نخواهند رسید.
-اقای مهندس مراقب حرفهایت باش اگر مردم عادی متوجه نشوند هستند افرادی که اطلاعات دارند

تقی 1392/03/09 ساعت 01:00 ب.ظ

کسی که خوابه را میشه بیدار کرد . اما کسی که خودشو به خواب زده را نمیشه بیدار کرد!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.