پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ائتلافی اخلاق مدارانه،خردمندانه و فرانگر یاائتلافی اقلیم گرایانه

عباس احمدی /آرزوی همه آنهایی که از دور سالها نظاره گر این روند بی حاصل می باشند وحدت ،عقلانیت ،همگرایی ،با هم بودن برای رسیدن به فرداهایی بهتر است.

اینکه حالا ائتلافی تشکیل شده نافی حضور سایر نامزدهای باشخصیت و دلسوز نمی باشد و به نظر می رسد مردم ما به آن شعور و عقلانیت  و پختگی رسیده اند تا به جای رای دادن به ائتلاف به برنامه ها رای بدهند و تلاش نمایند نامزدی را وارد پارلمان شهری نمایند که کمبودها را جبران و روند توسعه را شتابان تر نماید.

ادامه مطلب را بخوانید

در خبر ها آمده بود که چندی پیش تعدادی از نامزدهای شورای شهر کتالم با حضور جمعی از اعضای شورای مسجد این شهر در مسجد مشا کلایه گردهم آمدندوحاضران میان خود تعد اد5 نفر را برگزیدند تا آنهایی که در آن نشست حضور داشتند و صورتمجلس را امضا نموده بودند بر پیمانشان استوار باشند،نگاه رسانه انعکاس ماوقع بوده اما نقد و نظر به عنوان حقی محفوظ باقی می ماند:

کتالم و ساداتشهر به لحاظ قدمت از بسیاری نقاط دیگر سر آمدتر است اما در یک نگاه کلی لا اقل به مبلمان شهری آن در می یابیم که یک سر و گردن از بقیه با توجه به استحقاقش عقب تر است، چندی پیش در نشستی که اصحاب رسانه با شهردار فعلی داشتند ،ایشان از واژه مظلومیت در تخصیص اعتبار در شهرستان برای کتالم و ساداتشهر  استفاده نمودند اما این دوشهر به لحاظ وجود نخبگان ،مسولین و تحصیل کرده ها و در عبارتی عمومی تر به لحاظ سرمایه انسانی خودکفا و حتی افراد زیادی از این دوشهر در مناصب مختلف در جای جای میهن اسلامی مشغول خدمتند و به لحاظ موقعیت اقلیمی و جغرافیای طبیعی نیز غیر قابل توصیف اند ،در کنار همه این ظرفیت ها وجود آبگرم های معدنی و همچنین آثار تاریخی نظیر قلعه مارکوه که سالها قطره چکانی اعتبار صرف حفظ و احیای آن می شود و از همه مهم تر آستان مقدس آقا بسمل و پلاسید مامن و ملجا دردمندان می تواند مورد اهتمام جدی قرار بگیرد ،آستانی مقدسی که زائرانی از اقصی نقاط دنیا دارد و نذورات آن پول رایج چندین کشور است .اینجا باید همچون اماکن مذهبی دیگر زائرانی بیشتری جذب نماید و امکانات بیشتری ایجاد گردد.

این کتالم و ساداتشهر زیبا و دوست داشتنی با مردمانی نجیب و دوست داشتنی تر امروز نیاز مند تفکر و خردجمعی ،ائتلافی اخلاق مدارانه ،خردمندانه ،فرانگر بوده و باید عقلا و نخبگان آن با کنار نهادن صرف اقلیم و جغرافیا ائتلافی مرکب از دلسوزان و خادمان دوشهر تشکیل دهند.

 اینکه همچون گذشته هر شهری ساز خود را کوک کند دردی را دوا نمی نماید ضمن اینکه همین ائتلاف نیم بند داد همان نامزدهای کتالمی را هم در آورده است. براستی بهتر نیست برای  یک بار هم که شده در این دوشهر دستها در دست هم قرار بگیرند تا ائتلافی در شان آن محقق شود،مقایسه منظر شهری  برخی از شهر های تازه تاسیس شده در غرب مازندران نظیر شیرود خود بسیاری از واقعیت ها را هویدا می سازد.

نشست مشا کلایه می توانست نشستی مدبرانه تر با حضور نخبگان بیشتر و معتمدین دوشهر برگزار تا یک بار هم که شده اخلاق در رقابت جایگزین تعصب و اقلیم گرایی شود که تا کنون جواب نداده است.

اینکه هر 4 سال یک بار هر شهری اکثریت ،اقلیتی را تشکیل دهند آن اهداف متعالی و مطلوب نه آرمانی برای کتالم و ساداتشهر زیبا محقق نمی شود.

آرزوی همه آنهایی که از دور سالها نظاره گر این روند بی حاصل می باشند وحدت ،عقلانیت ،همگرایی ،با هم بودن برای رسیدن به فرداهایی بهتر است.

اینکه حالا ائتلافی تشکیل شده نافی حضور سایر نامزدهای باشخصیت و دلسوز نمی باشد و به نظر می رسد مردم ما به آن شعور و عقلانیت  و پختگی رسیده اند تا به جای رای دادن به ائتلاف به برنامه ها رای بدهند و تلاش نمایند نامزدی را وارد پارلمان شهری نمایند که کمبودها را جبران و روند توسعه را شتابان تر نماید.

ای کاش ساداتشهری های عزیزی که تا کنون ائتلافی تشکیل نداده اند بیاینددلسوزانی از این دو شهر را برگزیند و ائتلافی فرا گیر را تشکیل و این قاعده فعلی بد را برهم بزنند.

کتالم و ساداتشهر یکی است ،اینکه بین آن دوفرق قائل شوند باید در اغراض و امیال درون جستجو شود والا منافع عمومی ایجاب می نماید تا این عقب ماندگی ها و به تعبیر آقای شهردار مظلومیت ها جبران شود .انشا الله

نظرات 4 + ارسال نظر
. 1392/03/07 ساعت 01:52 ق.ظ

جان مادرت دیگه از کتالم و ساداتشهر ننویس
ده میلیون بهت میدم
باشه؟

رعیت 1392/03/06 ساعت 10:45 ق.ظ

با سلام.
به این آقای مدیر کل متذکر می شم به جای این بیانات گهر بار به دنبال رپرتاژ آگهی خودت باش. هم به یه نوایی می رسی هم ما استفاده می کنیم

دلتنگ 1392/03/06 ساعت 12:03 ق.ظ

باسلام
جای بسی تاسف است که این اقای رامسری از بین اینهمه مطالب زیبا ودر خور توجه وپر مغز تنها به اینکه ایشان از ائتلاف ساداتشهر خبر ندارند را توجه کرده،دوست عزیز لطفا مسائل را جدی بگیرید .مطمئن باشید انعکاس این نظرات در جامعه سرانجام کار خود را خواهد کرد.
اما بعد ، خرسنم وبسیار خرسندم که اینبار همه دلسوزان در رده های مختلف اجتماعی برای مخالفت با یک ناهنجاری اجتماعی وارد عرصه شدند و انرا تقبیه میکنند.باشد که این رویه در روزهای اتی با شدت و حدت بیشتری ادامه یابد و احمدی های دیگری وارد عرصه شوند که خدا میداند خدمت بزرگیست به این دو شهر .پژواک عزیز که طلایه دار این گفتمان شدی به تو خواهم گفت:همچنانت در میان جان شیرین منزل است

رامسری 1392/03/05 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام
مثل اینکه شما هم تو باغ نیستی ااااااااااا
من فکر می کردم خبرنگار خبره ای هستی
ساداتشهری ها هم ائتلاف تشکیل دادند خبر نداری؟
لطفا کمی اطلاعاتتان را به روز کنید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.