پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انتقادات و ظرفیت ها

علیرضا عبدی /البته ما به عینه می بینیم عده ای از مدیران تمایل دارند که با برخی از رسانه های وابسته و خاص و بازدوبندهای اقتصادی ،حمایتی و شغلی و ... همکاری داشته باشند و در همین راستا هم در همان رسانه های خاص ، مدام مطالب کلیشه ای و تکراری پخش شود و گمان می کنند که مدیری موفق هستند و شایسته تجلیل .

این در حالی است که وقتی از عملکرد ضعیف آنان انتقاد شود  مورد هجمه آنان و یا عواملشان وحتی همان رسانه ای که بخاطر منافع شخصی خود از وی حمایت می کند نه شایسته سالاری ،قرار گیرند .

بقیه در ادامه مطلب


با توجه به اینکه نقد و انتقاد سازنده باعث شکوفایی و رشد و توسعه هر حکومت و نظام می باشد و در این میان رسانه های گروهی به ویژه رسانه های نوشتاری هستند که می توانند با انتقادهای سازنده و به دور از منویات و خواسته های شخصی خود نقش بسیار موثری در امر توسعه داشته باشند .

گرچه برخی از خبرنگاران رسانه های نوشتاری تاکنون شجاعانه و بدون هیچ چشم داشتی عملکردهای برخی از مدیرانی که از موفقیت های شغلی خود سوء استفاده  کرده اند را  مورد انتقاد قرار داده اند و بعضی موارد هم میسر شد اما نمی دانیم چرا بسیاری از همین مدیران و صاحبان قدرت انتقاد پذیر نیستند .

هم اینکه از عملکرد ضعیف و خودخواهانه آنان نقد سازنده می کنید با تمام قدرت در مقابل منتقدین ایستادگی می کنند این عده که معمولا در کشور ما کم نیستند عادت کردند با اینکه سوءاستفاده شغلی می نمایند از آنها در رسانه ها فقط تعریف و تمجید شود نه انتقاد و از این کار خود هم افتخار می کنند .

البته ما منکر تعریف و تمجید به موقع و بجا از افراد شایسته و لایق نیستیم برای اینکه بنا به آیه شریفه قرآن کریم (لم یشکر خالق و لم یشکر مخلوق )بیگانه نیستیم و به آن باور داریم ،هرچند مسئولان نظام بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)و توصیه مقام معظم رهبری خدمت گذار مردم هستند و آنچه که در هنگام مسئولیت خود انجام می دهند جزئی از وظایف خودشان است .

اما اگر با تلاش مضاعف در جایگاه مدیریتی خود کار شایسته ای برای مردم انجام دهند شایستگی تقدیر دارند نه اینکه از وظایف خدمتگذاری به مردم سرباز زنند و فقط به خود و بستگان و نزدیکان و دوستان و افرادهای خاص خود خدمت کنند و انتظار تقدیر و تشکر هم از عموم مردم داشته باشند.

 البته ما به عینه می بینیم عده ای از مدیران تمایل دارند که با برخی از رسانه های وابسته و خاص و بازدوبندهای اقتصادی ،حمایتی و شغلی و ... همکاری داشته باشند و در همین راستا هم در همان رسانه های خاص ، مدام مطالب کلیشه ای و تکراری پخش شود و گمان می کنند که مدیری موفق هستند و شایسته تجلیل .

این در حالی است که وقتی از عملکرد ضعیف آنان انتقاد شود  مورد هجمه آنان و یا عواملشان وحتی همان رسانه ای که بخاطر منافع شخصی خود از وی حمایت می کند نه شایسته سالاری ،قرار گیرد .

متاسفانه ضعف سازمان های نظارتی در این مورد بنا به هر دلیلی به خوبی مشهود است که نمونه آن در شهرهای شمالی مخصوصا در شهرهای ساحلی به ویژه در رامسر بیشتر نمایان است .این گونه عوامل در بسیاری از مسایل اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

با توجه به گذشت حدود 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برچیدن حکومت دیکتاتوری و ظالمانه رژیم شاهنشاهی ،متاسفانه بسیاری از افراد جامعه با توجه به اینکه دارای مقام و منسب عالی هم هستند اما از حق و حقوق مردم سوءاستفاده های کلانی کرده اند و وقتی مورد انتقاد رسانه ای قرار میگیرند قلدر مابانه با آنان برخورد می کنند  و حاضر نیستند واقعیت های جامعه را بپذیرند و این امر جامعه را به تباهی می کشاند.

 در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله؛ فقر ،رباخواری ،پارتی بازی اداری ،بیکاری ،بی توجهی و یا کم توجهی  در امر پخش و توزیع انواع مواد مخدر پرخطر و ... جامعه ما را به تباهی و گمراهی سوق می دهد.

علاوه بر این بسیاری از جوانان به علت نداشتن مسکن و شغل مناسب قادر به ازدواج نیستند و یا آنانی که ازدواج کرده اند قادر به اداره زندگی خود نیستند  که بسیاری از آنان کارشان به طلاق کشیده شده است و یا در شرف جدایی هستند.

متاسفانه بسیاری از مسئولان دست اندرکار هم که خود را با شعار خدمت گذار مردم می دانند اما از وظایف خدمت گذاری خود فاصله 180 درجه ای گرفته اند و فقط به منافع شخصی خود و بستگان و نزدیکان خود فکر می کنند که این امر به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و توصیه های مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

 لذا انتظار عامه مردم که بسیاری از آنان زیر خط فقر به ناچار زندگی خود را ادامه می دهند این است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا به حق قانونی خود دست یابند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.