پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

واکنش اداره کتابخانه های شهرستان به درج یک خبر و توضیحات پژواک

سلام علیکم

خبر جمعی از مراجعین کتابخانه عمومی احمدنژاد رامسر را در سایت خبری پژواک و ...ملاحظه نمودیم. از آنجائیکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین می باشند و با انعکاس خبرهای خودشان مسئولین را آگاه می کنند قابل تقدیر و تشکر است.

سلام علیکم

خبر جمعی از مراجعین کتابخانه عمومی احمدنژاد رامسر را در سایت خبری پژواک و ...ملاحظه نمودیم. از آنجائیکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین می باشند و با انعکاس خبرهای خودشان مسئولین را آگاه می کنند قابل تقدیر و تشکر است.

اما جا دارد که قبل از انعکاس خبر با مسئول مربوطه مکاتبه ای داشته باشند و همزمان با ویرایش درست اطلاع رسانی نمایند.

همچنین از جناب آقای فرماندار و ریاست محترم انجمن کتابخانه های عمومی رامسر بابت رهنمودهایشان تقدیر و تشکر می نماییم.

ضمنا برای کسب رضایت مراجعین همیشه در ایام امتحانات و کنکور برنامه های فرهنگی و ... کنسل می شود و نمایشگاه کتاب در خارج از کتابخانه برگزار می گردد.

از مسئول سایت خبری استدعا دارد متن زیر را در همان سایت مرقوم فرمایند.

جوابیه: از آنجائیکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستانها زیر مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی هستند به عنوان مجری عمل می کنند نه برنامه ریز... این اداره هیچگونه برنامه ریزی بابت تشکیل برنامه های فرهنگی نداشته و تنها به عنوان مجری موظف به برگزاری وظایف محوله از سوی اداره کل می باشد.

مزید بر اینکه حتی برای بخش فرهنگی پست و مسئولیت جداگانه همراه با ردیف حقوقی تعیین گردیده و بخش فرهنگی به عنوان یک پست رسمی در کتابخانه های عمومی مشغول فعالیت می باشد.

لذا در پایان هر ماه بایستی برنامه های فرهنگی اجرا شده را همراه با عکس و سی دی(cd)در آمار ماهانه کتابخانه های عمومی گنجانده و به استان ارسال گردد، در صورت عدم اجرای کار فرهنگی باید پاسخ گو باشد.

 ضمنا کتابخانه عمومی احمدنژاد به عنوان مرکز فرهنگی در استان مشخص گردید. در صورت برگزاری برنامه های فرهنگی (قبل از اجرا برنامه اطلاع رسانی می شود) اعضا و مراجعین می توانند از کتابخانه عمومی فرید که در یک مکان خلوت و بدون سر و صدا می باشد استفاده نمایند.

 

من الله توفیق

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر

توضیحات پژواک رامسر

1-ضمن سپاس و قدردانی از پاسخگویی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر ،باید گفت:خبرنگار مسئول تنویر افکار عمومی است نه رابط بین مسئولین و مردم .

2-خبرنگار قرار نیست خبرهای خود را با مسئولین تطبیق دهد و وظیفه خبرنگار اطلاع رسانی درست است.

3-اینکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستانها زیر مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی هستند به عنوان مجری عمل می کنند نه برنامه ریز مشکل بزرگی است.

متاسفانه ضعف عملکرد اداره کتابخانه ها در خصوص توزیع نا متوازن نیرو در کتابخانه های بسمل و احمری نژاد کتالم ،که ناشی از همین رویکرد است برای مراجعین و کتابداران مشکلاتی ایجاد کرده که اگر علاقه ویژه مسئولان این دو کتابخانه نبود ،در صورت مرخصی همکار زوجی آنها ،باید شاهد تعطیلی این کتابخانه ها باشیم.که جا دارد در اینجا از مسئولین این دو کتابخانه تقدیر و تشکر شود.

4-یاداور می شود که این خبر در ابتدا از "وبلاگ امتداد" منتشر شده است و بهتر بود متن جوابیه خود را برای آنها ارسال می کردید.

5-نه ما و نه هیچ کس دیگر با کار فرهنگی در کتابخانه ها مخالف نیستم ولی بعضا مشاهده می شود که کتابخانه های شهرستان تبدیل به موسسات تدریس خصوصی شده است.هر چند که کلاسهای نقاشی و خوشنویسی و... برای اوقات فراغت محصلین است ولی گویا بر طبق اخبار رسیده در طول سال شاهد تشکیل کلاسهایی در کتابخانه ها هستیم که می بایست به موسسات فعال در بیرون از کتابخانه ها سپرده شود.

6-در پایان از زحمات کلیه کتابداران شهرستان رامسر که صادقانه و خالصانه ،وقت خود را صرف انجام امور فرهنگی می کنند تقدیر و تشکر می شود.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
- 1392/03/08 ساعت 04:37 ب.ظ

سایت نهاد

www.IranPL.ir

سوخته 1392/03/04 ساعت 10:33 ق.ظ

باسلام
حقیقتا کتابخانه به موسسه تدریس تبدیل شده به امید آن روز که مسئولین چاره ای بیاندیشن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دلسوز کتابخانه 1392/03/04 ساعت 09:16 ق.ظ

با سلام و عرض خسته نباشیدخدمت آقای بهرامی

از اینکه می بینم بطور مداوم پیگیر کار کتابخانه ها هستید تشکر میکنم بعنوان یک شهروند و کسی که دلسوز امر کتاب و کتابخوانی است می خواستم بگویم که بنا به گفته اداره کتابخانه ها درسته که اداره کتابخانه ها مجری امور محوله از سوی اداره کل کتابخانه های استان می باشد ولی فکر نمی کنم هیچوقت اداره کل محترم کتابخانه ها این دستور را صادر کرده باشد که کتابخانه ها محل اجرای کلاسهای مختلف باشد و به یک موسسه تبدیل شود کارهای فرهنگی و برنامه های مربوط به آن یکطرف قضیه است ولی برگزاری کلاسهای مختلف در طول سال که آرامش بچه ها را بر هم می زند یکطرف دیگر قضیه می باشد پس این جوابیه فقط توجیه کارهای بعضی هاست ....( برگزاری کلاسها فکر میکنم مربوط به ایام اوقات فراغت و تابستان جهت پر کردن اوقات فراغت بچه هاست )

از طرف اعضای کتابخانه 1392/03/04 ساعت 09:03 ق.ظ

با سلام

آقای....
نوشته ای که به قلم می آورید اول از صحت اون مطلب مطلع شوید.
با سپاس

صبا 1392/03/04 ساعت 08:59 ق.ظ

باسلام من یکی از مراجعین این کتابخانه در سال گذشته بودم که برای امتحانات کارشناسی ارشد درس می خوندم این کتابخانه به همه چیز شبیه بود جز کتابخانه هیچ کس با کار فرهنگی مخالف نیست از اینکه کتابخانه شبیه به موسسات تدریس.... تبدیل شده ویا اینکه هرکس از آن طرف ردشده با اینکه هیچ ربطی به رشته تخصصی اش نداشت خواستند برای مردم سخنرانی و تعیین تکلیف کنندمراجعین هم برای خود حق وحقوقی دارنند پارسال هم با طوماری از والدین مراجعین آنجا تقدیم رئیس اداره کرده بودم تا شاید ......

12 1392/03/04 ساعت 08:56 ق.ظ

با سلام
آقای....
کتابخانه از اردیبهشت ماه 92 نه برنامه ادبی و نه برنامه فرهنگی نداشت، در کتابخانه فقط نمایشگاه کتاب (فضای بیرون کتابخانه)دایر است.
آقای بهرامی ، شما خودتون هم مشاهده کردید که نمایشگاه در فضای بیرون کتابخانه است . لطفا در نکاتی که آوردید این مطلب رو هم ضمیمه کنید.

خبرنگار 1392/03/03 ساعت 11:43 ب.ظ

باسلام وعرض ادب...
بعنوان همکار، کار آقای بهرامی راحرفه ائی وکاملأ بخردانه دیده و برایشان آرزوی موفقیت دارم
امیداست: مسئولان درانجام وظایف ذاتیشان ازتمام توان بهره برده وبرای رسیدن به اهداف خود، ازگرده خبرنگاران کولی نگیرند....
سفیران ونمایندگان رسانه های گروهی، برطبق وظایفشان عمل میکنند وعقداخوت باکسی نخواهند بست..
سرفراز باشید // سیده نصیبه دوستدار خبرنگار

دانشجویان 1392/03/02 ساعت 03:41 ب.ظ

مادانشجویان دانشگاه کسری ورحمان ودانشگاه آزاد اسلامی به خاطر حمایت از دوچهره دانشگاهی برزگر وجنتی بعد ازامتحانات دررامسر خواهیم ماند وبا تمام توان ازایشان حمایت میکنیم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.