پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

رامسر ، بایدها و نبایدها

پیش نویسی برای مقاله ای با عنوان ( رامسر بایدها و نبایدها )-مهندس فضل کریمی

خلاصه مطلب: مروری بر پتانسیلهای بالفعل و بالقوه رامسر و نگاهی به معضلات شهری و اجتماعی جاری و پیش روی آن و ارائه راهکار برای برون رفت از معضلات جاری و پیشگیری از ایجاد مشکلات برای آیندگان.

لطفا ادامه مطلب را مطالعه نمایید


از ظرفیتهای بی نظیرطبیعی وخدادادی رامسر و زیرساختهایی که از گذشتگان بعنوان الگو و میراثی جهت توسعه برای ما به یادگار مانده کمتر کسی بیخبر بوده ودر سطح جهانی نیز شناخته شده می باشد.

از فاصله جالب توجه بین کوه و جنگل و دریا گرفته، تا اقلیم خاص آن و تنوع گیاهی و محصولات کشاورزی کم نظیر، در بهترین منطقه شمال کشور که فصل مشترکیست از تمام شاخصه های طبیعی، اقلیمی، فرهنگی و هنری و... دو استان گیلان و مازندران.

اما چند پرسش کلی:

آیا ما تاکنون در استفاده از این شاخصه هایی که کمتر شهری در ایران و جهان از آن برخوردار می باشد، به صورت صحیح و برنامه ریزی شده و علمی عمل کرده ایم؟

بهره برداری صحیح و علمی از این پتانسیلهای کم نظیر، چگونه ممکن می شود؟

علت اصلی عقب ماندگی شهرمان از قافله پیشرفت و ترقی چیست و چرا ما از اهدافمان دور افتاده ایم و آیا راه را به سوی هدف بدرستی میپیماییم و یا اصلا هدفی در کارهست که بسوی آن بشتابیم؟

آیا صرفا با ایجاد یک استان جدید، مشکلات منطقه و شهر ما برطرف خواهد شد؟

با دعوت از چند سرمایه گذار و دادن و گرفتن طرحهایی جزئی نگر، گامی به پیش برده یا مشکلی بر مشکلات می افزاییم؟

آیا با انتصاب مسئولین و مدیران، با تحصیلات و تجربیات و سلایق مختلف، سیستم مدیریت شهری ما دگرگون شده و رو به بهبودی خواهد رفت؟

تهیه، تصویب  و اجرای طرحهای بزرگی مانند فرودگاه، چه تاثیری بر روی آینده شهر رامسر خواهد گذاشت و آیا در این طرحها ،آینده نگری برای خود شهر رامسرو شهروندانش صورت پذیرفته است؟

شهروندان رامسر در تصمیم گیریهایی که برای شهرشان شکل میگیرد؛ چه نقشی داشته اند و چه نقشی میتوانند داشته باشند و به چه طریق به کمک خادمان مردم آمده و در رشد و شکوفایی شهرشان سهیم باشند؟

طرح تفصیلی رامسر تا چه حد کامل ،دقیق و کاربردی میباشد و آیا میتواند به مدیریت شهری ما، سامان داده و از اعمال سلایق شخصی در کار جلوگیری بعمل آورده و مانعی برای رشد ناهمگون،نامتجانس ولجام گسیخته شهرمان باشد؟

نظارت بر دستگاههای متولی صدور مجوزهای ساختمانی و خدماتی و ... تا چه حد جدی و کارشناسانه می باشد؟

و.....

اینها نمونه ای از سوالات کلی بود که شاید به ذهن هر رامسر دوستی برسد و از ذکر سوالات جزئی تر پرهیز مینمایم ..

ازشما خواننده محترم خواهشمندم چنانچه پرسش ، پاسخ و یا ایرادی بر این مطلب دارید برای اینجانب ارسال تا در نگارش این مقاله سهیم باشید..

ادامه مطلب و پاسخ به پرسشهای مطرح شده در متن بالا در  روزهای آینده و پس از خواندن نظرات شما عزیزان به نگارش در خواهد آمد..

به امید حق

www.architectkarimi.blogfa.com

نظرات 8 + ارسال نظر
اس 1392/02/23 ساعت 06:10 ب.ظ

ممنون که افکارتان رابه مانشان دادیداز نظرات افراد سطحی نگر ناراحت ومایوس نشوید مابا شماییم

piale 1392/02/22 ساعت 11:32 ب.ظ

من که این آب عزیز رو نمیشناسم اما هر دفعه نظر داده برخلاف خیلیای دیگه وجدان رو در نظر گرفته.آفرین به تربیت و شخصیت والات.
من مجید درجانی رو میپسندم با احترام به آقای فضل کریمی و سایر دوستان.

آب 1392/02/22 ساعت 11:34 ق.ظ

ممنون که افکارتان رابه مانشان دادیداز نظرات افراد سطحی نگر ناراحت ومایوس نشوید مابا شماییم

پسر کوچیکه 1392/02/21 ساعت 03:42 ب.ظ

نیومده ؟کلاه اول سر خودت میذاری؟

رامسری 1392/02/21 ساعت 01:40 ب.ظ

بابا این چیزها چیه به هم می بافی
درباره مدیریت شهری چی می دونی؟
می تونی شهردار عوض کنی یا نه؟

حمید 1392/02/21 ساعت 09:54 ق.ظ

اینکه شعار ها و حرفهای کلیشه ای و تکراری دیگر کاندیداها نظیر "تشکیل استان جدید , چرا ورودی شهر اینگونه است , سرسبزی و زیبائی های رامسر مانع اشکار شدن و دیدن همه ی نداشته های مردمش را شده است " بیان نکرده اید و نظرات و برنامه های نو و قابل اجرا را ارائه نموده اید جای تامل دارد ,بعضی از کاندیداها فکر می کنند که اعضای شوراهای قبلی به عقلشان نمی رسید که مثلا فلان برنامه یا طر ح را پیشنهاد یا مصوب یا اجرا نمایند و حرفهایی را می زنند که مردم خوششان بیاید ,اما خودشان از همه بهتر می دانند که قابل اجرا نیست و فقط جنبه تبلیغاتی دارد مصداق آن هم این است که وقتی کاندیدائی انتخاب می شود نمی تواند حتی 5 % وعدهایی را که در زمان تبلیغات داده بود را اجرا کند اما از شما با توجه به داشتن مدرک تحصیلی معتر دانشگاهی معتبر (ارشد معاری علم و صنعت ) و همچنین سابقه مدیریتی درخشان که با همه موانع ,مشکلات ومحدودیتها ها , جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری و تصویب واجرا ی طرحها آشنا هستید انتظار دیگری وجود دارد

hamed 1392/02/21 ساعت 09:46 ق.ظ

یه فرصت طلب

جیگر 1392/02/21 ساعت 09:34 ق.ظ

می خوامت مشلی نیست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.