پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سلام بر کسانی که خالق شرایطند، نه زاده شرایط+تقی قاسم شریفی

ضمن تبریک روز کارگر و خدمتگزاران این مرزوبوم از اینکه این مطالب را به رشته تحریردر می آورم به خودم می بالم و مباهات دارم که از نسل زحمتکش جامعه حمایت می کنم.

این نسل بعد از شهدا و جانبازان مظلومترین عناصر سازنده جامعه هستند،اما همیشه احساس می کنم طی جمله ای ازآنان تجلیل به عمل آمده است ،هر چند که از روند زندگی هر کارگری می توان چندین کتاب نوشت. آلامهایی که در طی سالیان متمادی برای کارگرها بوجود می آید و مسیری که برای خدمتگزاری سپری می نمایند قابل تصور برای نسل ما نیست ،زیرا در بدترین شرایط، سخترین کارها را انجام می دهند،تاماراحت درمقابل این سختیها درامان باشیم.دستهای پینه بسته شان را بدلیل رنجهای که برای خانواده خودوجامعه می کشندمی بوسم،وهرچه رادارم مدیون آنان می دانم.

ادامه مطلب را مطالعه کنید


نامأنوس از کارگری نیستم در بعضی از مراحل زندگی، تجربه این کار را داشتم وکارگری را اشد مشاغل می دانم زیرا در کارگری نه دروغ است نه ریا بلکه ،فکر است و بازو و از اهم مشاغل انبیاﺀ نیز به شمار می رود.در پاره ای از مسیر کاریم هم نشینی کثیری با این دوستان داشتیم و دراین بین از درد و دلهایشان سر سخن برایم باز  نمودند،در بیشتر موارد جالب به نظر می رسید با تمامی سختیهای کاری که کارگرهای محترم تحمل می نمایند به این موضوع اشاره می نمودند که ما از سختی کار هیچ هراسی نداریم اما، از امنیت کار می ترسیم چون ما خود نیستیم خانواده ای هم وجود دارد که مارا محور اساسی و اتکا خود قرار داده است.

کارگران مردان بی ادعایی هستند که در تمامی ادوار انقلاب وحتی قبل از انقلاب در تمامی میدانهای حق بر علیه باطل بوده اندو از آرمانهای ملکوتی امام (ره) وپیرو آن یار امام دفاع کردند اگر خوب سیر تکوینی انقلاب را مورد تجزیه وتحلیل بررسی قرار دهیم خواهیم دیدبخش عظیمی از دلایل انقلاب علتش، به انزوا کشیدن حق قشر محروم و ضعیف جامعه توسط سلطنت بوده است وگرنه قشر مرفه جامعه زندگی مرفهانه خودرا داشتند. امام (ره) برای آزادی این قشر از جامعه توسط همین اقشار جهاد را آغاز نمودند.ودر روند مسیر انقلاب تا جای برای این نسل ارزش ومنزلت ارج  می نهادند که انقلاب را مرهون زحمات کار وکارگر میدانستند.

حال چگونه می شود چندین دوره پس از حضورنمایندگان ملت در مجلس در منطقه ما هیچ گونه حمایت قانونی از این درد کشیدگان صورت به عمل نیاید. مسئولین  اجرایی هم تا جایی که قانون به آنها اجازه می داد با آنها مساعدت نموده اند، با توجه به این که در خیلی از شهرهای کشور حمایت خوبی از این اقشار بعمل آمد.اما در منطقه ما فقط زمان رأی نماینده ها وعده وعیدخوبی به این اقشار داده شد، از این دوستان جای بسی تشکر دارد که اینگونه به فکر طلایه داران کار وکارگری بودند. باور کنید فکر کردن به این که چگونه می شود به خدمتگذاران واقعی جامعه خدمات داد ورضایت قلبی آنان را برآورده نمود کار سختی نیست،واقعا اگر هم آگاه به این عمل خداپسندانه نیستید از خودشان کمک بگیرید حداقل راحت می شود با یک عده خاصی از همین اقشارمشکلات قلیل  دیگر اقشار را ارتقاء بخشیدویاور آنان بود.

 برای مثال عرض می نمایم شاید در آینده فتح باب مددی شود و در برنامه ریزی هایی لحاظ گردد .چندی قبل  با دوستان تصمیم گرفتیم که برای اینکه کارگران ماننددیگراصناف موجود درشهر مجموعه ای داشته باشند سندیکای کارگری در شهر ستان رامسر ومتعاقب آن تنکابن و عباس آبادراه اندازی نماییم اینکار با هر فرازی که داشت انجام گردید. اوایل از فرصت بوجود آمده برای کارگران محترم استقبالی به عمل نیامد به دلیل اینکه به حدی از این وآن حرفها و وعده های توخالی شنیده بودند، از وضع بوجود آمده ناراضی و دل خوشی نداشتند.تا اینکه با برقراری جلسات مکرردرکنار هم بودن را احساس نموده اند و خودشان از سندیکاﺀ حمایت هم جانبه نمودند وبا مساعدت مسئولین اداره کار وتعاون وفنی وحرفه ای هم کارت مهارت دریافت نموده اند وهم با پیگیری مجدانه مسئولین سندیکاها بخشی از دوستان نیز بیمه کارگری شدند ودر آینده نزدیک به یاری حق و با مساعدت دستگاهها ذیربط به امید کمک نمایندگان مردم همه این دوستان بیمه خواهند شد،تا هم امنیت جانی در کار برایشان حاصل گردد وهم دغدغه آینده کاری برا ی کار کردن نداشته باشند.

 زندگی کارگر خدمتگزار همیشه بر اساس حداقل ها بنا نهاده شده است،چرا همین شخصیتهای محترمی که به ما جایگاه می دهند و از حقوق ما پاسداری می کنند نباید از حداقل امکانات وعایدات بهره مند شوند. امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته است به این معنا تعریف نشده که فقط حرفش را بزنیم وعمل نکنیم. در پایان هم امید آن را داریم هر فردی که احساس می کند خدمتگزار واقعی  مردم است بیایید دست به دست هم قرار دهیم تا از هر طریقی  که  می توانیم به این قهرمانان عرصه های تلاش و کار یاری دهیم.و تلاش نماییم در تمامی برنامه های زندگیمان فرصتی برای یاری رساندن به آنان برقرار نماییم.

باشد که در درگاه خداوند منان سربلندشوید ولطفتان مورد عنایت امام عصر قرار خواهد گیرد..

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
تلاشگر 1392/02/15 ساعت 03:40 ب.ظ

منتظر دوباره یاداشتهای زیبا شما هستیم

دوستدار شما حمید 1392/02/13 ساعت 05:34 ب.ظ

عزیز شهر مایی دکتر جان .
از اینکه بدون منت به یاری این ضعیف و ضعفا می آیی تشکر می نامیم

مهدی 1392/02/12 ساعت 07:40 ب.ظ

معلومه دکتر خاکیی هستی که از کارگر ها حمایت می کنی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.