پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

حجتی نیا در گفتگو باروزنامه دیار سبز مطرح کرد:

مقصر اصلی ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه تنکابن،رامسر و عباس آباد کیست؟


حجتی نیا با اشاره به اینکه هر چه نماینده قوی تر باشد بهتر می تواند از حقوق مردم دفاع کند افزود: متأسفانه سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تنکابن،رامسر وعباس آباد باطل شد وسوالی که در اینجا مطرح می شود  این است که در این ابطال ، مردم ، مسئولین ویا نامزد ها مقصر هستند.

وی ادامه داد:مردم که نمی توانند مقصر باشند چون با حضور حداکثری خود به صحنه  انتخابات نشان دادند که مثل همیشه نسبت به مسائل کشور و منطقه حساس و هوشیار هستند ،نامزدها نیز اگر مقصر بودند باید اخطار دریافت می کردند که اخطار نگرفتند وهمگی آنها دوباره نامزد شدندودر نهایت مسئولان نیز تشویق شدند.پس مقصر کیست؟

حجتی نیا در گفتگو باروزنامه دیار سبز مطرح کرد:

مقصر اصلی ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه تنکابن،رامسر و عباس آباد کیست؟

جمشید حجتی نیا (رودبار چوپانی) در سال 1339 در روستای ایزکی از دهستان جنت رودبار شهرستان رامسر به دنیا آمد. والدین مرحوم ایشان از طریق کشاورزی ودامداری با امکانات محدود و در یک سطح زندگی کمتر از متوسط نسبت به تربیت و رشد فرزندان  خود  تمامی تلاش خود را نمودند .

هرچند در آن موقع مدرسه ای در روستای ایزکی وجود نداشت اما پدرشان ، فرزندان خود را با انتقال به روستایی در اطراف رامسر در منزل یکی از بستگان خویش ،آنها را به تحصیل تشویق نمود.

حجتی نیا دوره ابتدایی را در روستای لرسانور وپس دوره راهنمایی به کتالم در منزل یکی از نزدیکانشان به ادامه تحصیل پرداختند به جهت هوش وافر این فرزند علی رغم مشکلات عدیده خانواده ونیاز به او در کار و تلاش خانوادگی، جهت ادامه تحصیل به شهرستان تنکابن رفتند.

وی با اجاره یک باب اتاق در محله  پسکلایه کوچک تنکابن که فاقد برق بود ابتدا در رشته جامع و سپس به جهت انحلال این رشته در رشته ریاضی و فیزیک به ادامه تحصیل پرداخت. در سالهای 54 الی 58 همراه با تحصیل با نیروهای مذهبی و فعال سیاسی شهر تنکابن آشنا و همزمان با تحصیل علمی به رشد مذهبی  و کسب معارف و حضور در مساجد پرداخت.

با شروع قیام سراسری مردم انقلابی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همراه با دوستان خود به روشنگری و حضور در میادین مبارزاتی ادامه داد.

حجتی نیا همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و فراغت از تحصیل دوره متوسطه، جهت  ادامه تحصیل در رشته معدن به شهرستان شاهرود رفت و با شروع انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها همزمان با شروع جنگ  وارد نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و سنگر دانشگاه را ترک و در سنگر دفاع از مملکت اسلامی و انجام کارهای فرهنگی در شهرهای مختلفی در پست های مختلف سپاه مشغول خدمت گردید.

 مسئولیت واحد بسیج سپاه شهرستان رامسر و فرماندهی سپاه شهرستان رامسر، فرماندهی سپاه شهرستان آمل، ریاست ستاد تیپ  مهندسی   45جواد الائمه در جبهه های غرب و جنوب کشور در دوران دفاع مقدس او را فردی مجرب و مؤفق در مدیریت های عملی در صحنه های سخت تبدیل کرد. پس از پایان جنگ تحمیلی برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفت و در رشته مهندسی مکانیک (سیالات) به عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه گیلان در سال 71 فارغ التحصیل شد.

سپس در پست های  اجرائی و آموزشی و پژوهشی در نیروی دریائی  سپاه مشغول خدمت شد. خدمت در مسئولیت های  مسئول مدیریت برنامه ریزی طرح و برنامه نیروی دریائی  سپاه و مسئول مدیریت تحقیقات شناوری  در سازمان جهاد خودکفائی  نیروی  دریائی  سپاه و سپس مسئولیت معاونت های پژوهشی ، آموزشی وجانشینی فرماندهی دانشکده علوم وفنون دریائی سپاه و فرمانده دانشکده علوم و فنون دریایی سپاه که باعث تربیت افرادی جوان و عالم جهت کسب مهارت های تخصصی و فنی دریائی و با توجه به  تهدیدات چندین ساله مرزهای دریایی کشور مشغول  خدمت گردید. همزمان با مؤفقیت در آزمون سراسری ، در رشته معماری کشتی(هیدرودینامیک) دانشجوی دانشگاه امیرکبیر ، مشغول تحصیل گردید و در مقطع  کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) فارغ التحصیل شد.

 

 طی درجات نظامی در سپاه پاسداران با توجه به شایستگی های فردی و سطح معلومات علمی و تلاش وافر در سال 81 به درجه سرتیپ دومی (سرداری) به تصویب فرماندهی معظم  کل قوا نائل گشت.

همزمان با انجام کارهای آموزشی ، پژوهشی ، مدیریتی و فرماندهی در سپاه مدت بیش از 19 سال با عضویت هیئت علمی در دانشگاه  امام حسین(ع) در تدریس دروس فنی (مکانیک سیالات، استاتیک، مقاومت مصالح، دینامیک و ...) مشغول تدریس بوده است و مدت 4 سال به صورت پاره وقت در دبیرستان های رامسر در رشته ریاضی  و تجربی  دروس فیزیک را ارائه داد.

مؤفقیت دوره کاردانی استخراج معدن وهمچنین موقعیت دوره تعمیرات موتورهای سنگین ویژهmtu  در رده D در کشور سنگاپور را نیز در کارنامه خویش دارد.

فراگیری دوره های مختلف آموزشی نظامی وسیاسی وکسب مؤفقیت در انجام مأموریت محوله مانند کسب رتبه مدیر نمونه در دانشکده دریائی ومراکز آموزشی سپاه، فرمانده برتر در مراکز آموزش نیروی دریائی ونیز کل سپاه، فرمانده مؤفق در رده های پژوهشی سپاه و کسب دهها تقدیرنامه در انجام مؤفقیت آمیز پژوه های  متفاوت در سپاه و دریافت لوح و تقدیرنامه از فرماندهی نیروی دریائی، ریاست ستاد مشترک سپاه، فرماندهی کل سپاه و همچنین کسب مؤفقیت به عنوان نظامی نمونه و دریافت تشویق در فرمان توسط مقام معظم فرماندهی کل قوا (رهبر معظم انقلاب) نشان از توان مندی های فردی و هوشی و پشتکار و اراده  قوی اوست.

همزمان حضور و فعالیت های فرهنگی در توسعه فرهنگ جهاد و ایثار و سخنرانی های او در مراسم یادواره شهدا و یوم الله مختلف در شهرستان تنکابن و رامسر، چالوس در طول 20سال گذشته کارنامه او را درخشان تر کرده است.

با این وصف روزنامه دیار سبز مصاحبه ای با وی ترتیب داد که مشروح آن خدمت شما مخاطبان عزیز ارائه می گردد.

حجتی نیا در این مصاحبه گفت:من در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی احساس تکلیف کردم و وارد انتخابات شدم وسالهای قبل نیز برای این موضوع زمینه سازی نکرده بودیم و بعد از اینکه احساس تکلیف کردم ، وارد انتخابات شدم،که خلاف پیش بینی نزدیکترین افراد ودوستانم ، رای بسیار بالایی رابدست آوردم و این نشانه هوشمندی مردم بود و در این دوره نیز از همه افراد نامزد دیرتر ثبت نام کردم واز مدتها قبل از ثبت نام نیز برنامه تبلیغاتی نداشتم.

وی در ادامه افزود:احساس من این است که در این دوره انتخاباتی نسبت به گذشته موقعیت بهتری دارم و با امید پیروزی واحساس تکلیف وارد انتخابات شدم زیرا مردم ، با توجه به اینکه زمان زیادی ازانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی گذرد کاندیدها را می شناسند در این دوره مردم فهیم شهرستان های عباس آباد ،تنکابن و رامسر نسبت به اینجانب از دوره قبل آشنایی بیشتری پیدا کرده اند و انشاءا... مورد اعتماد مردم واقع خواهم گشت.

حجتی نیا ادامه داد:من از نظر اصول ، به همه کاندیدایی که از فیلتر قانونی می گذرند نزدیک هستم ولی آقای مشایخی نسبت به دوستان دیگر به من نزدیک تر است.

وی در خصوص احتمال ائتلاف بین خود ومشایخی گفت:ما جلسه ی حکمیت گذاشتیم ولی به نتیجه ای نرسید وافرادی که از طرف آقای مشایخی دعوت شده بودند جلسه را ترک کردند وحَکَم نیز انصراف داد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر هر یک از کاندیدا بیایند و مناظره ای صورت گیرد و از نظر امتیاز از بنده بهتر بودند به نفع آنها کنار خواهم رفت ضمن انتقاد به برخی دیدگاهها نسبت به وظایف یک نماینده در مجلس گفت : برخی با دیدگاه کنونی خود درباره وظایف نماینده مجلس ،در سمت فرمانداری ویژه کارهای بهتری می توانند انجام دهد.

حجتی نیا با اشاره به اینکه احزاب در کشور به خوبی شکل نگرفته و فعالیت آنها اثرگذار نیست لذا ائتلاف در انتخابات معنی ندارد ، در خصوص احتمال ائتلاف با نامزدهای انتخاباتی در شهرها و روستاها گفت : تعداد انتخاب شوندگان شورا بین5 الی 7 نفراست و نمی توان 5-7نفر پیدا کرد وبا همگی آنها ائتلاف کرد.

وی در خصوص استانی شدن غرب مازندران گفت :من دیدگاه خود را درخصوص استانی شدن غرب مازندران در جواب نامه ی آقای اسلامی اعلام کردم و باتمام توان مبحث استانی شدن را پیگیری خواهم کرد.

حجتی نیا گفت:برخی رقبا برای مطرح کردن خود ممکن است خلاف عقل و قانون عمل کنند ولی مردم منطقه با پیشینه ی فرهنگی نسبت به مسائل قضاوت های خوبی می کنند وتصمیم عاقلانه ای خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت:رسانه ، نخبگان ، خواص ، علماء و...وظیفه ی خطیر هدایت مردم را بر عهده دارند و باید مردم را به سمتی هدایت کنند که نماینده ی خوبی را به مجلس بفرستند زیرا نماینده ای که به مجلس می رود درباره ی جهان اسلام ،انتخاب اعضای هیئت دولت ، نظارت بر عملکرد مسئولان ،تدوین قوانین و...نظرخواهد دادوامری حساس است.

حجتی نیا با اشاره به اینکه هر چه نماینده قوی تر باشد بهتر می تواند از حقوق مردم دفاع کند افزود: متأسفانه سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تنکابن،رامسر وعباس آباد باطل شد وسوالی که در اینجا مطرح می شود  این است که در این ابطال ، مردم ، مسئولین ویا نامزد ها مقصر هستند.

وی ادامه داد:مردم که نمی توانند مقصر باشند چون با حضور حداکثری خود به صحنه  انتخابات نشان دادند که مثل همیشه نسبت به مسائل کشور و منطقه حساس و هوشیار هستند ،نامزدها نیز اگر مقصر بودند باید اخطار دریافت می کردند که اخطار نگرفتند وهمگی آنها دوباره نامزد شدندودر نهایت مسئولان نیز تشویق شدند.پس مقصر کیست؟

وی ادامه داد:انشأا... این انتخابات بادقت بیشتری کنترل شود تا مشکلی پیش نیاید و امتحان 24خرداد 1392 امتحان سختی برای مسئولین است.

وی با اشاره به انگیزه ی خودکه دفاع از جایگاه مردم منطقه درمجلس است گفت:مردم باید احساس کنند که نمایندگانشان در مجلس زنده،فعال،پر تحرک ،پیگیر و شجاع هستند وبقیه مسائل در سطح پایین تری قرارمی گیرند.

حجتی نیا ادامه داد:نبود یک اتاق فکر با تمام سلایق در منطقه حس می شود ونماینده ی مردم در مجلس باید با فکر واندیشه ی بارور شده از اتاق فکر موجود در منطقه کار کند و این برای یک نماینده مردم در مجلس باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.

وی در خصوص بیانیه ی منتشر شده ی خود در بعد از انتخابات مجلس گفت: انتشار آن مقاله بر روی سایت شخصی ام نشان از  جرأت بالای من بود که بعد از انتخابات،به کسانی که فکر می کردم وظیفه شان را به درستی انجام داده اند نقد وارد کردم و در ادامه  اظهار داشت، من آن بیانیه را فقط در سایتم قرار دادم ، کسانیکه آنرا در سطح وسیع منتشر کردند یا دوستان بی اطلاع یارقبای انتخاباتی من بودند.

 

حجتی نیا در خصوص هجمه برخی در خصوص سپاهی بودنش گفت:من دانشجوی سال 58هستم و بعد از شروع جنگ بنا به تکلیف،کتاب ودرس را رها کردم تا برای دفاع از مردم و کشورم با دشمن بجنگم ودر پایان جنگ به دانشگاه رفتم در حالی که برخی ، زمانیکه ما در جنگ بودیم آنها درس می خواندند و الان  مدرک تحصیلی شان را به رخ می کشند.

حجتی نیا گفت:من به سردار بودنم افتخار می کنم ونیز افتخار می کنم که در دوره ی کارشناسی ، مهندسی مکانیک را در7ترم به پایان رساندم.

وی با اشاره به اینکه اولین سردار منطقه بوده است گفت:من دوست دارم مردم مرا حاجی صدا کنند نه سردار یا مهندس،چون 30 سال پیش و در دوران جوانی  به حج تمتع مشرف شدم.

وی در پایان گفت :ازرقبای انتخاباتی ام می خواهم در چارچوب قانون ، اخلاق ودین تلاش کنند ودراین راستا سعی مان را اثبات کنیم وبه دور از جاروجنجال و هیاهوی صاحبان زر و زور وتزویر با چارچوب قانون خودمان رامعرفی کنیم و مسئولان نیز امانتدار خوبی باشند وزمینه یک انتخاب سالم را فراهم کنند.

نظرات 9 + ارسال نظر
کتالمی 1392/02/15 ساعت 04:47 ب.ظ

من در مورد همشهری هایم که همه چیز را به سخره میگیرن واقعا متاسفم سردار حجتی نیا اگر در بین ما کتالمی ها محبوب نباشددر بین سایر نقاط غرب مازندران از نوشهر تا رامسر جایگاه ویژه ای دارد ببینید و پرسشی کوتاه ار دیگر مناطق انجام دهیدببینید که نیرو های خود جوش مردمی چه حمایت همه جانبه ای از مهندس انجام میدهند با وجود مدت کمی که وارد عرصه انتخابات شدند نه صرف اینکه لابی کرده باشد .نه بلکه به دلیل صداقت وشجاعتش بوده است که مورد پذیرش مردم میباشد مردم باهوشند و همه چیز را درک می کنند ما مردمان دیار کتالم به نخبه کشی معروفیم به همین دلیل هیچ گاه شهرمان پیشرفت نمی کند

م 1392/02/15 ساعت 08:33 ق.ظ

درود بر خوشبین مهندس حمایتت می کنیم

خوشبین 1392/02/12 ساعت 09:24 ب.ظ

سردار ناراحت نباش این دفعه حتما پیروز نهایی شما هستید چون یک مسوول ستاد واقعا مردمی و از خود گذشته و........ در رامسر انتخاب کردید مبارکه

بز گالش 1392/02/12 ساعت 09:11 ب.ظ

جناب مهندس مقصر مردم جاهلی بودند که رقبای شما بر مرکب جهالت آن ها سوار شدند و شما عقب ماندید . پوز خند اگر جرات داری این پیام را بگذار

چوپان 1392/02/12 ساعت 05:11 ب.ظ

مگر رودبار چوپانی چه بدی داشت؟ فامیلی عوض کردی؟
مدرک آبکی گرفته هرچند شما کامنت رو نمیگذاری؟!

سایه 1392/02/11 ساعت 08:05 ب.ظ

....

روستاوند 1392/02/10 ساعت 02:16 ب.ظ

عجب تحلیل آبکی !
کاندیداها که مقصر نیستند چون اخطار دریافت نکردند
مردم که مقصرنیستندچون حضور حداکثری داشتند
نتیجه اخلاقی : پس مسئولین مقصرند
سردار حاجی، مسئولین وقت که یا ترفیع گرفتند ویا در پست هاشان محکم چسبیدند .
استنتاج کلی : 1- دنبال مقصر نگردید .
2- اگه هم می گردید در متن شکوائیه شما به شورای نگهبان و یا حضور مشائی در مشاءکلایه بگردید .

محمد 1392/02/10 ساعت 12:02 ب.ظ

واقعا متاسفم برات که نظر منو نگذاشتی روس سایت. تا امروز فکر میکردم ادم سالمی هستی

نظرعلی 1392/02/10 ساعت 02:17 ق.ظ

بنده از سالها قبل دوستان کاندیدا را می شناسم ولی از لحاظ نظری آقای حجتی نیا به بنده نزدیکتر است پس از ایشان حمایت کرده و به بقیه کاری نداریم ...
درود بر سردار سرتیپ دوم پاسدار جمشید رودبارچوپانی (حجتی نیا)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.