پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

چرا شیخ صفر قاسمی در انتخابات شورای شهر رامسر ثبت نام نکرد؟

اینجانب احساس تکلیف کردم تا در انتخابات شورای شهر کاندیدا نشوم!!!

خداراشکر فرصت ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی به پایان رسیدو روشن
شد که شیخ صفرقاسمی اگر در مقابل نابسامانی ها وانحرافات و مظلومیت های شهر زیبای رامسر فریاد می زد برای خدا بوده است نه یارگیری برای انتخابات شورای شهر و یا کسب نام و نشان.به هر صورت صادقانه بر خود لازم میدانم حسن نیت تمامی شهروندان فهیم و دوستان عزیزی که از اینجانب برای نامزدی در شورای شهردعوت نمودند را پاس بدارم . امید آنکه با پایان یافتن دوره بد گمانی هاو منفی نگری های کشنده در فضایی صمیمی و شفاف و صادقانه برای آبادانی، پیشرفت و توسعه رامسر عزیز و محروم بکوشیم.

 

نظرات 9 + ارسال نظر
piale 1392/02/06 ساعت 10:33 ب.ظ

پیشنهاد میکنم مطلب آقای کریمی رو توی صفحه قرار بدید تا همه بخونن

ذات و مرضات! انتخابات.
به قلم:
فرشید (یعقوب) مسگرانکریمی
«ناله رامسری»
ذات:
همه باید بدانیم حقیقت این است که مراسم انتخابات ذاتا بر محور واقعیت بنا شده است که قوانین و تصمیمات متخذه مصوب، نقشهء عمومی برگذاری آن می باشد. بنابراین هر گونه رفتار درست و حتی نادرست فردی و گروهی چه به عنوان رای دهنده و چه با عنوان رای گیرنده در قبال انتخابات، ذاتا واقعیت خواهد داشت پس باید پاسخگوی رفتارهای انتخاباتی، خود افراد و گروه ها باشند.
اما نکته اساسی بحث در این است که پاسخها نیز چه درست و چه حتی نادرست ذاتا واقعی بوده و معرف واقعیت ذهنی پاسخگو به هنگام پاسخگویی و معیارِ سنجشِ واقعیتِ حقیقیِ وقایعِ رفتاریِ افراد و گروه ها نیز می باشد.
بنابراین انتخابات یک روال و روند واقعی می باشد و واقعیت انتخابات ریشه در طبیعی بودن روال و روند واقعی انتخابات دارد.
دلیل طبیعی بودن روال و روند واقعی انتخابات، حاکم بودن قانونِ طبیعیِ پاندولیِ اتفاق یعنی : عمل و عکس العمل در تحرکات انتخاباتی و تاثیرگذاری این قانون در ایجاد رفتار انتخاباتی می باشد.
ضمن اینکه طبیعی بودن امر انتخابات به دلیل وجود قانون طبیعی پاندولی اتفاق که در عرصهء انتخابات به اصلی کتمان ناپذیر تبدیل می شود؛ به خودی خود باعث بروز حقیقت انتخابات نیز خواهد شد.
بنابراین اهمیت رفتار انتخاباتی را می توان با توجه به عمل و عکس العمل افراد و گروه ها در انتخابات، که رابطهء حیاتی و بی واسطه با میزان دانش و آگاهی، بینش و سنجش، توانمندیها، نیات و احوال ذاتی افراد و گروه ها چه از طیف رای دهنده و چه از طیف رای گیرنده دارد؛ قیاس نموده و سنجید.
مقصود این است:
کسانی که شاخص هایشان قوی تر، مشروح، محاسبه شده و برنامه ریزی و مدون شده باشد عمل و عکس العمل قویتری نیز خواهند داشت.
نکتهء طلایی اینکه همین اشخاص چنانچه عمل و یا عکس العمل نادرستی را مرتکب شوند به صورت طبیعی و واقعیت محور از بازتاب معکوس و سئوال برانگیز بیشتری برخوردار خواهند شد که این خود بیانگر حقیقت رفتار واقعی انتخاباتی است.
پس حالا که انتخابات به عنوان امری واقعی و طبیعی در رفتار ما تاثیر می گذارد؛ خوب، بجا و ضروری می باشد که از تاثیر متقابل رفتارمان بر طبیعت و واقعیت انتخابات نیز آگاه باشیم. نتیجهء انتخابات نتیجهء عملکردِ طبیعتِ واقعیِ انتخابات است.
نتیجهء بحث اینکه؛ کاندیداتورها و مردم با هر میزان دانش و آگاهی، بینش و سنجش، توانمندیها، نیات و احوال ذاتی، به دلیل طبیعی بودن ذات واقعی انتخابات، رفتارشان واقعیت داشته و هیچکس نمی تواند واقعیت خود را پنهان نماید و اگر هم بخواهد واقعیت خود را پنهان کند به صورت طبیعی و خودکار طوری پنهان می کند که همه می فهمند که چه کسی واقعیتِ پنهان شده دارد.
پس همچو کبکان سر به زیر برف شده ها نباشیم وقتی می دانیم واقعیت انتخابات حقیقت دارد و این واقعیت به صورت طبیعی در جریان است و هر عملی عکس العمل مختص به خود را داراست.
انتخابات عرصه بیان افکار و اندیشه ها، طرحها و برنامه ها در قالب تشریح، محاسبه و برنامه ریزی شده و مدون است و بن مایهء هر کدامشان تعقل است.
برنامه ریزی برای انتقال مفهوم افکار و اندیشه ها، طرحها و برنامه های انتخاباتی اولین و اساسی ترین گام انتخابات است و انتقال افکار و اندیشه ها، طرحها و برنامه ها زمانی صورت می پذیرد که برنامه هایمان بر اساس زمینهء حافظهء عقلی و تاریخی مردم منطقهء انتخاباتی شکل گرفته باشد و نه بر اساس حافظهء عاطفی آنها.
در حالی که انتخابات به وقوع پیوستهء بیشماری، خلاف این روند را واقعیت بخشیده زیرا نخبگان کاندید در عوض بیان افکار و اندیشه ها، طرحها و برنامه هایشان از حافظهء عاطفی مردم بهره جسته و بدون اینکه از برنامهء درمان دردها و کاستی های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره سخن بگوید و ارائهء برنامه نماید فقط با بیان شیوا و مصیبت خوانی دردها و کمبودها از حافظهء عاطفی و تشنهء مردم بهره جویی می نمایند.

مرضات!
1. قوت و ضعف.
"قوت" در تعریفی عجیب و کشف شده از نظر عموم مخاطبین انتخاباتی یعنی؛
« نکاتی که در هنگام تایید خودمان به زبان می آوریم!! »
به عبارتی دیگر؛ ما اغلب در بررسی خودمان قوتهای خودمان را ملاک و معیار قرار می دهیم و ضعفها را نادیده گرفته و مطلقا فراموش می کنیم و اینچنین نتیجهء بررسی خودمان هم معیوب می شود.
همچنین "ضعف" در تعریفی عجیب و کشف شده از نظر عموم مخاطبین انتخاباتی یعنی؛
« نکاتی که در هنگام تکذیب دیگران به زبان می آوریم!! »
به عبارتی دیگر؛ ما اغلب در بررسی دیگران، ضعفهایشان را معیار و ملاک قرار می دهیم و قوتهایشان را نادیده گرفته و اینچنین نتیجهء بررسی دیگران نیز معیوب می گردد.
اما فاجعه اینجاست که:
افراد و گروه هایی هستند که سعی وافی دارند تا در تایید خود ضعف های خویش را با انتشار رفتار انتخاباتی فروتنانه و روشنفکر مآبانه به عنوان نکات قوت خویش به مخاطبین بقبولانند

و شنیع تر آنست که:
برای تکذیب و تخریب دیگران نکات قوت دیگران را ضعف تلقی و تبلیغ می نمایند.
حساس بودن انتخابات در این نکته نهفته است که:
واقعیت انتخابات از تفاوت و گوناگونی و تلون گول زننده ای برخوردار است.

2. آدمِ خوبِ مضر!
آدمِ خوبِ مضر! صفت شخصی می باشد که در انتخابات فقط معیار "آدم خوبی بودنش" موجب مقبولیت وی می شود و توان و یا ناتوانی اش در امور محوله را کاملا نادیده گرفته است.
آیا شما از آن دسته از مخاطبین انتخابات هستید که مقبولیت کاندید را به "آدم خوبی بودنش" می دانند؟!
آیا هیچوقت به نزدیکترین و مهربانترین اشخاص خود به عنوان نمونه مادر خود اجازه می دهید به دلیل اینکه مهربان و با وفا و به معنی عینی مادر و آدم خوبی است به فرض مثال چشم آسیب دیدهء شما را زیر تیغ جراحی ببرد در حالیکه دانشی از پزشکی چشم هم ندارد؟
اگر هرگز به خودتان اجازهء چنین عمل جراحی را حتی به مادر خود نمی دهید، پس چگونه می شود که؛ سرنوشت حساس دیار خود را با رای دادن به دست کاندید انتخاباتی ای می دهید که فقط آدم خوبی است و هرگز فکر و اندیشه، طرح و برنامه ای مشروح، محاسبه شده و مدون برای درمان دردها و کاستی های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیرهء دیار و سرزمینش، تدوین و قابل ارائه در دست نداشته، چون هرگز خوب و موثق نیاندیشده است؟!
بنابراین اغلب کاندیداتورها با توجه به خلع عاطفی اجتماعی و سیاسی مخاطبین انتخابات با بهره گیری از حافظهء عاطفی مردم و اتخاذ منش فروتنانه و روشنفکر مآب، دلربایی پیشه کرده و چون آدم خوبی می باشند حمایت می شوند و متاسفانه مردم نیز از این انتخاب پس از گذشت اندکی از زمان انتخابات و با رجوع به حافظهء عقلی و تاریخی خویش، از انتخاب کاندید منتخب و گاها به شرکت در کلیت انتخابات شک کرده و مایوس می شوند.
لذا پیشنهاد می شود برای رهایی از یاس انتخاباتی که محصول رفتار بدون برنامهء انتخاباتی از سوی خودمان چه به عنوان رای دهنده و چه به عنوان رای گیرنده می باشد؛ با برخورد برنامه ریزی شده و جدولمند و تعهد برانگیز از سوی طیف رای دهنده در انتخابات؛ از ورود کاندیداتورها به وادی حافظهء عاطفی مخاطبین شان به وسیلهء مطالبهء تعهدنامه و برنامهء اندیشیده شدهء مکتوب از یکایک کاندیدها، جلوگیری شود.
ما به وسیلهء این مقاله گام نخست، که آشنایی با "ذات و مرضات! انتخابات" می باشد را برای ارائهء برنامه های انتخاباتی هدفمند و نتیجه محور برداشته ایم و همیشه نیازمند و منتظر دریافت رهنمودهای دقیقتر شدن برنامه هایمان از سوی مخاطبان انتخاباتی خواهیم بود.
بدین منظور به زودی هر چند برای انتخابات مختلف آتی کشور و منطقه و شهر و روستا، طرح « سمادا - ستاد مردمی و آزاد و دائمی انتخابات » در قالب فراخوان به منظور تکامل طرح مزبور و ایجاد برنامه ای عملی، منتشر می گردد.
به امید همگامی متعهدانه و اندیشه مدار یکایک شما عزیزان؛ خواهشمندیم به ما اجازه دهید فقط به فکر پیوستن همگامان با همدیگر باشیم.
به امید وقوع آرزوهای شدنی
ستاد مردمی و آزاد و دائمی انتخابات
(( ســمـــــــــادا ))

piale 1392/02/05 ساعت 01:33 ب.ظ

من میگم اینهمه که دوستان حس تکلیف بهشون دست داده،یه جشن تکلیف واسشون بگیریم،ها؟نظر شما چیه؟

دوست این شهر 1392/02/05 ساعت 11:32 ق.ظ

فقط دیگه شما کم بودین.البته شما زرنگتر از این هستین که.................... به قول یه نفر که هرکی هم رای بیاره کارگر ماست دیگه.

همشهری 1392/02/04 ساعت 12:43 ق.ظ

شیخ صفر قاسمی سرمایه این شهره.
حیف که رامسریها لیاقتشو ندارن. این مرد همینطوریشم کم داره واسه این شهر خدمت نمیکنه ها.... انشاالله که مردم غریب پرست رامسر قدرشو بدونن. باآرزوی سلامتی واسه شیخ صفر عزیز.

بهرام 1392/02/03 ساعت 09:15 ق.ظ

دیانت شما عینه سیاست است.

م.گ 1392/02/03 ساعت 07:23 ق.ظ

شیخ صفر افتخار اصلاحات است...

محسن 1392/02/02 ساعت 10:00 ب.ظ

ایشون خیلی خودشونو تحویل میگیرن!!!!!!!!!

منتقد سینما 1392/02/02 ساعت 09:49 ب.ظ

در دنیای سیاست چیزی به نام --برای خدا--- خیلی کم داریم.
این هم از شگردهای شیخ صفر قاسمی هستش.
یک قدم جلو دو قدم عقب.
گاهی به نعل گاهی به میخ
البته میدونم شما این نظرمو درج نمی کنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.