پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

معافیت اعضای سابق شوراها از ارائه مدرک تحصیلی در همان شهر یا روس

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران اظهار داشت: اگر کاندیدایی سابقه عضویت در شورای شهر یا روستا را داشته باشد، مشروط بر اینکه در همان مکان بخواهد کاندیدا شود، از شرط ارائه مدرک تحصیلی تصریح شده در قانون معاف است.


حسین طلا در گفتگو با خبرنگار مهر در تهران در خصوص ابهام موجود در مصوبه ابلاغ شده مبنی بر اینکه "کاندیداهای انتخابات شوراها که حداقل یک دوره عضو شورا بوده اند هیچ گونه مدرک تحصیلی ذکر شده در قانون جدید انتخابات را احتیاج ندارند اما اصلاحیه قبلی که در مجلس تصویب شده بود، مبنی بر  این است که مدرک آنها یک مقطع بالاتر محسوب می شود"، گفت: بحثهای زیادی در این رابطه در مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه "آیا یک مقطع تحصیلی بالاتر برای آنها محسوب شود یا اینکه معافیت ایجاد کنند" که در نهایت این بند پیشنهادی رأی آورد و به آنها معافیت دادند.

وی افزود: کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بودند به شرطی که در همان محل، کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند، یعنی اگر کسی در یک روستا بوده و در همان روستا بخواهد کاندیدا شود از شرط ارائه مدرک معاف است.

طلا تصریح کرد: برخی گمان می کنند که این کاندیداها مدرک نمی خواهند اما باید گفت که این افراد از نظر قانون یک بار مدرک ارائه داده و عملاً پذیرفته شده و مدتی را در شوراها فعالیت کرده اند.

اگر کسی انتقاد دارد باید آن را با قانونگذار مطرح کند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران در پاسخ به این انتقاد که "به طور مثال دو مقطع معافیت ارائه مدرک تحصیلی به فردی که در دوره قبل با شرط مدرک دیپلم رأی آورده اما برای دوره چهارم برای همان شهر مدرک لیسانس را می پذیرند، صحیح است"؟ گفت: این مطالبی که بیان کرده ام همه ابلاغ قانون است و اگر کسی انتقاد دارد باید با قانونگذار مطرح کند.

وی اضافه کرد: این ابهام پیش آمده و برخی این مشکل را داشتند ولی اگر ثبت نامی انجام نمی شد حقوق داوطلبان به واسطه قانون ضایع می شد، وزارت کشور هنوز ابلاغ نکرده بود لذا مجبور شدیم ابلاغ را انجام دهیم، البته دوستان در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری ها در این راه همراهی لازم را داشته اند و امیدواریم برای افرادی که از لحاظ قانون در این شرایط هستند، مشکلی پیش نیاید.

سایه افکنی انتخابات ریاست جمهوری بر شوراها

طلا در خصوص کاهش آمار کاندیداتوری در شوراها نسبت به دوره گذشته و احتمال سایه افکنی انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها عنوان داشت: شاید یکی از مسائلی که باعث کاهش استقبال از انتخابات شوراها شده است همین موضوع سایه افکنی انتخابات ریاست جمهوری بر شوراها باشد اما برخی علاقه داشتند در ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری فعالیت کنند و به همین دلیل شرکت نکردند.

وی افزود: نکته دوم، همین موضوع مدرک تحصیلی است و این موضوع باعث شده مثلاً در برخی روستاهای بالای 200 خانوار ثبت نامی صورت نگیرد و به همین خاطر با کاهش آمار مواجه شده ایم که امیدواریم بعد از این ابلاغ، ثبت نامها افزوده شود.

 

مردم واقع بین شده اند و با محاسبه وارد عرصه انتخابات می شوند

وی در رابطه با اینکه "پیش بینی می شد برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران یا شهرهای دیگر، افراد بیشتری کاندیدا شوند"، بیان داشت: تا امروز حدود 800 نفر برای انتخابات شورای شهر در تهران ثبت نام کرده اند که فردا رقم بیشتری خواهد شد اما همین 800 نفری که ثبت نام کرده اند چندین برابر کاندیداهایی است که شهر تهران نیاز داد، البته باید این را در نظر گرفت که مردم واقع بین شده اند و با محاسبه وارد عرصه انتخابات می شوند.

این مسئول در زمینه وضعیت روند اولیه انتخابات در استان تهران نیز عنوان کرد: بحمدالله مجموعه اجرایی، فرمانداران، بخشداران و مجموعه های ستاد انتخاباتی عملکرد بسیار خوبی داشته اند که از تمام آنها کمال تشکر را دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.