پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ماده 73 اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی

وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 (همراه با آخرین اصلاحات بر اساس قانون اصلاحیه (6/7/1382)

ماده 73-چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد.

چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

برای دانلود قانون تشکیلات و اختیارات شوراهای اسلامی لطفا «اینجا»کلیک کنید.  

نظرات 3 + ارسال نظر

شما را به دیدن از وبلاک سوژه نیوز دعوت می کنیم.

مارکو 1392/01/12 ساعت 08:09 ب.ظ

اهداف دوستانی که میخواهند شورای شهر شوند از نظر بنده (چون یک شهروند بالای ۱۸هستم پس محترم است) ضمن اینکه به هر تجربه این سالهاست:

۱-داشتن حقوق بالای ۱.۵میلیون اونهم تو کتالم.
۲-تبدیل زمینهای کشاورزی به تجاری.
۳-هماهنگی با دوستان زمین خوار که سالهاست روی زمینهای مردم جولان می دهن

اگر غیر از این بود دوستان ثابت کنند

شهروند رامسری 1392/01/12 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام این هم آدم که شما در سایت بابت شورای شهر معرفی کردید هیچ کدام نه مدیرن نه تجربه مدیریتی دارن نه مدیریت بلدند دلیلی نمی شود که هر کسی یک مدرکی گرفته که اسمش رو مهندس و دکتر و ... معرفی می کنه این کاره هست. ما سالهاست تو خارج از رامسر مدیریم کسی یادی از ما نمی کنه. چرا یک رزومه از رامسریهای خارج شهرن درست نمی کنی و معرفی کنی

ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.