پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

کتالم وساداتشهرباپتانسیل های گردشگری بالقوه نیازمندتوجه بیشتراست

با این اوصاف مهندس کیانوش بخش طالشی که در رشته عمران تحصیل کرده است یکی از شهروندان این منطقه است

وی تصمیم گرفته برای رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات مناسب و معرفی کتالم و ساداتشهر ،سلسله مصاحبه هایی را مدیریت وبلاگ پژواک رامسر انجام دهد تا شاید بتوان با اطلاع رسانی مناسب ،تا حدودی از معضلات این منطقه توریستی بکاهد و به معرفی در خور این دو شهر بپردازد.

کتالم و ساداتشهر شهرهایی هستند که در ابتدای ورودی شهرستان رامسر در مسیر شرق به غرب مازندران قرار دارد .

آبگرم های متعدد معدنی که دارای خواص طبی هستند ،کوه مخروطی شکل مارکوه که به صورت انفرادی بر زحمات مردم سخت کوش این منطقه نظاره گر است ،آستان مقدس آقا بسمل و آقا پلاسید که سالانه مشتاقان و ارادتمندان زیادی را به سوی خود جلب می کند ،چشم اندازهای طبیعی و بکر اربه کله و سرلیماک از مشخصه های بارز این منطقه است که به علت عدم برنامه ریزی مناسب برای شناساندن این منطقه به مسافرین و گردشگران ،حضور آنها را در کتالم و ساداتشهر با توجه به پتانسیل های موجود گردشگری کم رنگ کرده است.

با این اوصاف مهندس کیانوش بخش طالشی که در رشته عمران تحصیل کرده است یکی از شهروندان این منطقه است که تصمیم گرفته برای رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات مناسب و معرفی کتالم و ساداتشهر ،سلسله مصاحبه هایی را مدیریت وبلاگ پژواک رامسر انجام دهد تا شاید بتوان با اطلاع رسانی مناسب ،تا حدودی از معضلات این منطقه توریستی بکاهد و به معرفی در خور این دو شهر بپردازد.

مهندس طالشی که در پرروژه های مهمی در شهرستان تنکابن و رامسر نقش داشته است و در نوسازی مدارس استان مازندران نیز فعال بوده است معتقد است وقتی از سمت شهرستان تنکابن به سمت شهرستان رامسر حرکت می کنید جدول های محور اصلی از مسیر چالکرود سالهاست به حال خود رها شده است و این امر می تواند با کمک مدیریت صحیح شهری و با اختصاص فضای سبز و تزیین آن نه تنها ورودی شهرستان رامسر خصوصا دو شهر کتالم و ساداتشهر را آراست ، بلکه می تواند نظر مساعد توریست و گردشگران را برای حضور و بازدید از این دو شهر را فراهم ساخت.

مهندس طالشی که طی 9 سال مداوم در قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مسئول دفتر فنی ،رئیس کارگاه بندرعباس و جزایر ابوموسی ،سیری ،قشم و عسلویه نیز بوده با ابراز تاسف از عدم روشنایی مناسب در محور اصلی ورودی کتالم و ساداتشهر گفت:عدم روشنایی مناسب در این قسمت باعث شده که سالیانه شاهد بروز حوادث ناگوار و دلخراشی برای عابرین و وسایل نقیله باشیم و مسئولان امر باید با ایجاد روشنایی مناسب این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی که از سال 89 به عنوان مدیر عامل شرکت آشیانه سازان رامسرنیز مشغول فعالیت می باشد در ادامه اظهاراتش می گوید در ورودی دو شهر کتالم و ساداتهشر باید تدابیری اندیشیده شود تا مسافران از وجود نقاط توریستی و تفریحی این دو شهر آگاه و بازدید نمایند ،به عنوان نمونه در محور اصلی ورودی این دو شهر باید از تابلوهایی استفاده شود تا مسافرین بدانند که آستان مقدس بسمل و پلاسید ،آبگرم های معدنی و طبی ،کوه مارکوه و دیگر نقاط توریستی –تفریحی در این منطقه کجا هستند و آنها را برای بازدید ترغیب نماید .

مهندس طالشی درباره لزوم ایجاد تقاطع غیر هم سطح در ابتدای ورودی دوراهی کتالم و دوراهی ساداتهشر نیز گفت:ایجاد زیر گذر و تقاطع غیر هم سطح در این منطقه نه تنها رفت و آمد عابرین پیاده را آسان می کند بلکه حتی مسیری مناسب را به وجود می آورد تا مسافر به سمت کتالم و ساداتشهر به راحتی  هدایت شود.

وی از مزایای و لزوم دقت عملی این پیشنهاد گفت:با یک نگاه کارشناسانه می توان حدس زد که به راحتی با عملی کردن این طرح حجم زیادی مسافرینی از که به سمت استانهای غربی کشور می روند را به سمت این دو شهر روانه کرد و مطمئنا مسافرین با سفر به این مناطق نه تنها لذت کافی می برند بلکه در سالهای بعد نیز سفر خود را تکرار می کنند.

وی با اشاره به مطلوب بودن طرح زیر زمینی کردن کابل ها در مسیر بلوار کتالم گفت:باید تصمیمی اندیشیده شود که هر زودتر  پروژه ای که در این منطقه آغاز شده به سرانجام برسد و به مناطق دیگر نیز ارائه شود.

مهندس طالشی که تجربه کافی در پروژه های اداره راه و شهرسازی تنکابن و رامسر دارد در ادامه گفت:بادید مصوبه ای در شورای شهر به تصویب برسد که ساختمانهای ورودی در بلوارهای کتالم و ساداتشهر دارای ارتفاع یکسان باشند زیرا این نما، شکیل و مناسب برای شهر گردشگری می باشد و جذابیت بیشتری را نیز به همراه دارد و از نظر معماری نیز مورد تایید است.

مهندس طالشی در خصوص دیوارهای اطراف بلوار 22 بهمن و مطهری نیز گفت:می توان با ارائه طرحی نو و نقاشی هایی زیبا بر روی این دیوارها ،چهره زیبایی را برای این دو شهر طراحی کرد که در بدو امر مورد رضایت مسافرین خواهد بود.

وی در خصوص جابجایی برخی از مغازه ها در اطراف این دو بلوار نیز اظهاراتی داشت و گفت:باید برای مغازه های فنی در اطراف این دو بلوار طرحی اندیشیده شود تا با یکجا سازی آنها شهر را به حالت مدرن در آورد.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
حدادی 1391/12/17 ساعت 11:07 ق.ظ

پیش به سوی پیروزی

حدادی 1391/12/17 ساعت 11:05 ق.ظ

پیش یه سوی پیروزی

mohamad hasan 1391/12/16 ساعت 10:41 ب.ظ

bah bah bache mohal
khubi?
chikar mikoni?
enshal ray miari?

محسن 1391/12/16 ساعت 05:13 ب.ظ

رای من و خانواده ام فقط مهندس کیانوش

بچه محل 1391/12/16 ساعت 05:12 ب.ظ

وقتی عکستو تو سایت دیدم خیلی خوشحال شدم
ولی خودمونیم عکس خیلی باحالی گرفتیا

سجاد ابراهیم پور 1391/12/16 ساعت 05:11 ب.ظ

بازم یه بچه از خانواده ضعیف باید سکاندار اربابان بی درد را پر کند تا برای مردم بتواند کاری انجام دهد
حمایتت می کنم

همکارت 1391/12/16 ساعت 05:09 ب.ظ

مهندس خیلی جالب بود
در ضمن من امروز تو یکی از روزنامه ها هم عکس شما را دیدم

faracharge 1391/12/15 ساعت 11:45 ب.ظ http://teknocharge.persianblog.ir/

سلام دوست خوبم. من داشتم تو لیست وبلاگ ها می گشتم که وبلاگ جالب شما رو دیدم و خیلی خوشم اومد. خیلی خوشحال می شم با هم تبادل لینک کنیم.شما سایت منو با اسم "خرید شارژ ایرانسل" و آدرس http://www.teknocharge.com/ لینک کن و خبر بده تا منم بلینکمت.ممنووووووووووون.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.