پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نگاهی جدی به معضل ترافیک شهر رامسر

حاج عباس روغنچی که درطول سالهای خدمت خود به عنوان شهروند رامسردربیشتربیمارستان های تهران ازکمک به بیماران رامسری وپذیرش آنها دربیمارستانهای پایتخت ازهیچ کوششی فروگذارنکرد، معتقد است؛ اولین وآخرین شهرستان بودن رامسرنه تنها به رشد این شهرستان کمک نکرد بلکه این امر سبب شده است که برخی اوقات ازمزایایی که حق آن بوده نیزدورنگه داشته شود.

وی درگفتگویی با خبرنگارما، اظهارداشت: درحالی که یکی ازراههای برون رفت ازمعضل ترافیک ایجاد تقاطع های غیرهم سطح ویا زیرگذراست ولی این موضوع درهیچ یک ازنقاط شهررامسراجرا نشده است.

رامسر، غربی ترین شهرستان استان مازندران است که به علت داشتن مواهب خدادادی نظیرجنگلهای انبوه وسواحل زیبای دریای نیلگون خزر، چنان جذابت بی نظیری را ازآن خود کرده که به عروس شهرهای ایران ملقب شده است وهمین امرباعث شده تا سالانه وبخصوص درایام تعطیلات پذیرای انبوه گردشگرانی باشد که ازاقصی نقاط کشورعزیزمان به این شهرستان زیبا مسافرت می کنند. البته زیبایی بی مثال رامسربه گونه ای است که حتی نمی توان حضورتوریست های خارجی را نیزازاین قاعده مستثنی دانست، چراکه آنها هم سالانه به خاطرداشته های خدادادای رامسرف این شهرتوریستی تفریحی را به عنوان هدف گردشگری خود انتخاب می کنند.

با این وجود ساختارشهری رامسرطوری طراحی شده است که نمی توان به صورت مطلوب ازاین ظرفیت استفاده کرد.زیرا درهنگام حضورمسافر، چنان ترافیک سنگینی به وجود می آید که نه تنها گردشگران نمی توانند ازاین موقعیت طبیعی لذتی ببرند بلکه حتی مردم رامسرنیزازوضع موجود  متاسف شده ودربرخی مواقع این موضوع برایشان غیر قابل تحمل می شود ومی گویند که ای کاش رامسر ظرفیت پذیرش توریست را درشرایطی که زیرساختهای آن مهیا نشده است ، نداشت.

حال دیدگاه یکی ازشهروندان رامسررا دراین خصوص جویا می شویم ونظرات اورا درخصوص مشکلات ترافیکی شهررامسر می پرسیم.

حاج عباس روغنچی که درطول سالهای خدمت خود به عنوان شهروند رامسردربیشتربیمارستانهای تهران ازکمک به بیماران رامسری وپذیرش آنها دربیمارستانهای پایتخت ازهیچ کوششی فروگذارنکرد، معتقد است؛ اولین وآخرین شهرستان بودن رامسرنه تنها به رشد این شهرستان کمک نکرد بلکه این امر سبب شده است که برخی اوقات ازمزایایی که حق آن بوده نیزدورنگه داشته شود.

وی درگفتگویی با خبرنگارما، اظهارداشت: درحالی که یکی ازراههای برون رفت ازمعضل ترافیک ایجاد تقاطع های غیرهم سطح ویا زیرگذراست ولی این موضوع درهیچ یک ازنقاط شهررامسراجرا نشده است.

روغنچی گفت: وجود روگذروزیرگذروتقاطع های غیرهم سطح درگره های ترافیکی شهرنظیرچهارراه سربازان گمنام ورمک می تواند کمک شایانی به آمد وشد آسان وسایل نقیله بکند واین امرسبب می شود که مردم وخصوصا مسافرین درپیک جمعیتی، دیگردرترافیک های سنگین وخسته کننده، وقت خود را ساعت ها تلف نکنند وضرورت ایجاد این موارد در سالهای بعدی به شدت احساس می شود.

وی که دربیمارستانهای تهران مشغول خدمت است، اما به علت رفت وآمدهای پیوسته به رامسر، از مسائل ومشکلات شهری نیزمطلع است، براین اساس درخصوص دلایل مشکلات ترافیکی شهرمی گوید: فقدان پارکینگ شهری، پارکینگ عمومی وایستگاههای شهری مطابق اصول راهنمایی ورانندگی ووجود ایستگاه های تاکسی درمیدان های اصلی یکی دیگرازدلایل ایجاد ترافیک درشهررامسراست، در صورتی که مطابق قوانین راهنمایی ورانندگی باید فاصله ایستگاه 40 متربعد ازمیدان باشد، لذا ایستگاه تاکسی درون شهری میدان امام رامسر،سبب تشدید ترافیک می شود درنتیجه مردم ومسافرینی که به قصد سفربه ییلاق جواهرده وارد میدان امام می شوند با مشکلات ترافیکی عمده ای برخورد می کنند وازلذتی که می توان با درایت درجابجایی وجانمایی مناسب این ایستگاه توسط مسئولین شهری ایجاد شود محروم می مانند.

این شهروند رامسری معتقد است که وجود کیوسک راهنمایی ورانندگی دربخش میدان امام نیزیکی دیگر ازمعضلات ترافیکی محسوب شده وبرشدت این ترافیک بیفزاید ودرحالی که راهنمایی ورانندگی باید خودش مجری قانون بوده وبرای ایجاد ترافیک روان اقدام کند این موضع باعث شده که نه تنها به معضل ترافیکی کمکی نکرده بلکه خود نیزبه آن دامن زند.

وی درخصوص جاده سخت سرکه معروف به جاده بالا نیزمی باشد معتقد است با توجه به اینکه جاده بالا کمترمورد استفاده قرار می گیرد ولی درایام تعطیل با توقف ماشین درحریم این جاده، معضل ترافیکی ایجاد نموده ومسافرین کمترمی توانند ازوجود کاخ موزه ،آب گرم و مواهب و چشم اندازهای طبیعی این منطقه به صورت مطلوب استفاده کنند.

روغنچی درادامه می افزاید: طراحی نادرست میدان انقلاب وعدم رعایت اصولی قوانین دراحداث آن، وجود آژانس ها، بانک ها وهتل هایی بدون درنظرگرفتن پارکینگی مناسب درحوزه شهری رامسرنیز یکی ازدلایل ایجاد ترافیک سنگین دررامسراست.

وی وجود ایستگاه آتشنشانی درجاده سخت سررا نیزنامناسب دانست وگفت: ایستگاه آتشنشانی باید در نقطه ای درشهراحداث شده باشد تا به آسانی وبه سرعت وبدون کمترین تاخیرخود را به نقاط حادثه دیده برساند درحالیکه جایگاه کنونی این ساختمان این طورنیست ومتاسفانه گاها مشاهده می شود که درمواقع غیرضروری ماشین آتش نشانی درجهت خلاف درجاده سخت سرخود را به میدان انقلاب می رساند.

روغنچی شهر رامسررا مانند نگین سبزانگشتری تصورکرد که توجه جدی به امرترافیک درآن باعث می شود نه تنها به شهروندان احترام گذشته شود بلکه سبب خواهد شد تا شهرجذابیت بیشتری داشته و مسافران بیشتری ازاین شهردیدن کنند،امری که باعث رونق اقتصادی شده وسبب می شود که استفاده به نحواحسن یک موهبت الهی ،سهم بسزایی در امرایجاد اشتغال را در پی داشته باشد.

شایان ذکر است ،عباس روغنچی یکی از فعالین ایجاد دهکده سلامتی در شهرستان رامسر بوده است که متاسفانه بی تدبیری مسئولین امر و عدم تلاش آنها برای ایجاد و ساخت این دهکده باعث شده است که پروژه در شهرهای همجوار ایجاد شود و مردم شهرستان رامسر از استفاده آن محروم بمانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.