پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

کتالم و ساداتشهر در بخش تقسیم اعتبارات مظلوم واقع شده است

پس از گذشت حدود 5 سال از عمر شورای سوم اولین نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر با خبرنگاران رسانه های  گروهی شهرستان رامسر در محل این شورا برگزار شد.

بهمن معیری: بودجه شهرداری کتالم و ساداتشهر در سال 91 حدود 2 میلیاردو پانصد میلیون تومان است که این مبلغ با توجه به وسعت دو شهر کتالم و سادات شهر بسیار کم است.

عباس فلاحت : برخی از اعضای شورای بخش در مقاطعی از تشکیل بخش جدید به مرکزیت گالش محله نام می برند ، که  طبق قانون تقسیمات کشوری باید بدانند که گالش محله هنوز روستا است و بیان این جملات نادرست است.

مهندس مبشری ضمن اشاره به مکاتبه بخشدار مرکزی رامسر برای خروج   طلارسرغربی  از محدوده  شهری گفت:ایشان اگر اطلاعات و تجربه کافی داشت  چنین مکاتبه ایی انجام نمی دادند زیرا طلارسر غربی در حریم شهر است.

مجید شعبانی :به صورت جدی پیگیر  مرزهای قانونی  ساداتشهر معروف به پلاک  23 هستیم

رییس شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر :

کتالم و ساداتشهر در بخش تقسیم اعتبارات مظلوم واقع شده است

پس از گذشت حدود 5 سال از عمر شورای سوم اولین نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر با خبرنگاران رسانه های  گروهی شهرستان رامسر در محل این شورا برگزار شد.

مهندس بهمن معیری رییس شورای اسلامی شهرهای کتالم و سادات شهر در این نشست ، طی سخنانی گفت : از بدو شروع  شورا سوم تاکنون اعضای این شورای  در کمال صمیمت و تعامل به مشکلات شهر و مردم رسیدگی کرده و افتخار آن را داریم که تا حدودی توانستیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم با اعضای شورای اسلامی کتالم و سادات شهر ارتباط نزدیکی دارند افزود: کتالم و سادات شهر با دارا بودن 19 کیلومتر مربع مساحت، محدوده ای وسیع است  ، که با بودجه و اعتبار کم توانستیم بخشی از رضایت مردمی را جلب کنیم  و به همین دلیل تا حد توان از خرج های اضافه پرهیز کرده و به عمران و آبادانی شهر ها پرداختیم.

معیری اضافه کرد : بودجه شهرداری کتالم و ساداتشهر در سال 91 حدود 2 میلیاردو پانصد میلیون تومان است که این مبلغ با توجه به وسعت دو شهر کتالم و سادات شهر بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه کتالم و ساداتشهر در بخش تقسیم اعتبارات مظلوم واقع شده است گفت : با توجه به اینکه برای تقسیم بودجه در کمیته برنامه ریزی شهرستان در حق ما کوتاهی شده بود ، در سال 91 با رایزنی هایی که با فرماندار انجام دادیم توانستیم 300 میلیون تومان اختصاص اعتبار بگیریم که 100 میلیون تومان برای تعریض خیابان 22 بهمن ، 100 میلیون تومان برای تعریض خیابان مطهری ، 50 میلیون تومان برای ساختمان آتش نشانی و 50 میلیون تومان برای تعریض خیابان مارکوه اختصاص دادیم که از این مقدار فقط 18 درصد از اعتبار تخصیص داده شده به ساختمان آتش نشانی جذب شده و مابقی هنوز جذب نشده است.

وی  افزود:کتالم و ساداتشهر ورودی و پیشانی رامسر بوده و احداث دو میدان و تامین روشنایی در جاده اصلی که سالها پیگیری آن هستیم ، از خواسته های بحق مردم این منطقه می باشد زیرا تصادفات زیادی در این مسیر صورت می گیرد.

وی با بیان آنکه نبود روشنایی مناسب در جاده اصلی شهرموجب وقوع حوادث و خسارت جانی و مالی شده گفت:از شورای ترافیک استان و اداره کل راه و شهر سازی  می خواهیم در جهت حفظ جان شهروندان به این خواسته توجه کنند.

معیری با اشاره به ظرفیت های بالقوه این منطقه از شهرستان رامسر ، اذعان داشت : برای استفاده درست از این ظرفیت ها توجه استان و کشور در بخش تخصیص اعتبار می تواند موثر واقع شود.

رییس شورای اسلامی  شهر کتالم و ساداتشهر بزرگترین مشکل این منطقه را باغ شهر بودن آن دانست  و افزود:بدلیل وسعت زیاد  از سوی کارشناسان شهرسازی  این منطقه به عنوان باغ شهر معرفی شده و از مسولان می خواهیم در نقشه جامع و تفضیلی بازنگری کنند.

معیری  در ادامه سخنان خود گفت : زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع و دارای  14 سند شش دانگ با اعتباری معادل 598 میلیون تومان که 20 درصد از این مبلغ بصورت نقدی و مابقی مبلغ آن تقسیط شد ، خریداری کردیم تا جوانان از آن برای زمین فوتبال استفاده کنند.

رییس شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر با اشاره به اینکه اگر بخشداری جدید ایجاد شود رفاه بیشتری به همراه دارد اظهار داشت:استارت این کار حدود 3 ماه پیش زده شد و ما به تازگی شنیدیم که فرماندار در حال تلاش برای ایجاد بخش جدید است و برای انجام این موضوع باید کار کارشناسی شود و موافقت ایجاد بخش جدید گرفته شود و بعد ، ما به دنبال مرکزیت آن خواهیم بود.

وی گفت:با توجه به اینکه این شهر فاقد پارک بود قطعه زمینی با بیش از 33 هزار مترمربع در منطقه ساحلی خریداری  و توسط شهرداری  پارک،کمپینگ و سایر امکانات تفریحی ،توریستی احداث می شودو جا دارد از مهندس هاشمی معاون عمرانی استاندار که نقش بسیار مهمی در تملک این زمین برای شهرداری کتالم داشتند ، قدر دانی کنم.

عباس فلاحت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد بخش جدید به مرکزیت کتالم گفت:طبق تقسیمات کشوری اول باید منطقه ای شهر شود و بعد تبدیل به بخش شود و برخی از اعضای شورای بخش که ادعای ایجاد بخش به مرکزیت گالش محله را دارند باید بدانند که آنجا هنوز روستا است و استفاده از این جمله نادرست است.

وی ضمن اشاره به تنظیم دادخواستی علیه اداره ثبت و اسناد شهرستان در خصوص واگذاری ثبتی 4000 متر از زمین متعلق به شهرداری در مارکوه به غیر  ادامه داد:برخی از اعضای شورای بخش در مقاطعی از تشکیل بخش جدید به مرکزیت گالش محله نام می برند ، که باید بدانند که گالش محله هنوز روستا است و بیان این جملات نادرست است.

این عضو فرهنگی-ورزشی شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر ضمن اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی در طول سال در این دو شهر گفت:همایش پیاده روی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در باشگاه شهید صدر نیز در دستور کار قرار دارد.

در بخش دیگر این نشست ، علیر ضا مبشری عضو این شورا گفت: طرح تفضیلی کتالم و ساداتشهر دارای ایراداتی است که از آن جمله می توان به عدم نگاه درست به وضعیت موجود و عدم دقت مشاور شهر بنیان در نیاز سنجی شهر اشاره کردو به همین دلیل پروژه احداث هلال احمر و داروخانه آن ناکام ماند .

 وی افزود : ایجاد کردن برخی خیابان ها در مناطق مسکونی پرتراکم که امکان ایجاد خیابان عریض نیست ، آوردن 2 تا چند خیابان 25 متری جهت دسترسی به دریا از خیابان 45 متری رامسر به تنکابن که عملی نیست ، شهر را منزوی کرده و دیدن نقاط جزیره ای بصورت باغ که از چهار طرف به واحد های مسکونی منتهی می شود ازجمله دیگر ایراداتی است که به طرح تفضیلی این شهر ها وارد است و باید مجددا بازنگری شود.

مهندس مبشری ضمن اشاره به مکاتبه بخشدار مرکزی رامسر برای خروج   طلارسرغربی  از محدوده  شهری گفت:ایشان اگر اطلاعات و تجربه کافی داشت  چنین مکاتبه ایی انجام نمی دادند زیرا طلارسر غربی در حریم شهر است.

این عضومنتقد شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر ، با نام بردن از یک سرمایه گذار که قصد اجرای پروژه را دراین  شهرها را  دارد ، اورا فردی دانست که دنبال رانت است و در شهرهای دیگر وام هایی گرفته است.

مبشری که تنها پیگیر جدی این جلسه مطبوعاتی با اصحاب رسانه بود در خصوص ایجاد گورستان در پشت شهرک انصار گفت:این زمین بنیادی است و باید در مورد بحث شرعی آن، مورد بررسی قرار گیرد و علاوه بر آن طی قانون سازمان راه و شهرسازی گورستان یا آرامستان باید در حریم شهر قرار گیرد نه در محدوده قانونی شهر ،و این زمین در محدوده قانونی شهر قرار دارد و دارای مغایرت است.

وی در پایان گفت:نقاط دامنه ای شهر به صورت حریم قرار داده شده است که متاسفانه در طرح هادی به صورت کاربری باغات بوده و متعاقب آن برای مردم ایجاد سوال می شود که چگونه آنها با پرداخت عوارض های گوناگون  و صدور پروانه ساختمانی در گذشته ،متقاعد شوند که زمین های آنها در حریم است و قابلیت دریافت پروانه مسکونی نمی باشد و این طرح تفصیلی ،شهروندان را به سمت ساخت و ساز خلاف کشانده و در این صورت به سمت کمسیون ماده 100 هدایت می شوند.

مجید شعبانی دیگر عضو این شورای اسلامی نیز ضمن تشریح برخی از عملکردهای شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر ضمن استناد به حرفهای فرماندار که اگر قرار است بخش جدید تشکیل شود ، اولویت با کتالم است  اظهار داشت : در این دوره از شورا 90 درصد کوچه های دوشهر آسفالت شدو خیابان دستغیب و شهید امامی تعریض شد و از کوچه تبدیل به خیابان شدند و آسفالت محور مارکوه بن نیز انجام شد.

وی در خصوص لزوم احداث بازار ماهی فروشان در ساداتشهر گفت:در جنب مسجد بازار ساداتشهر، تیکه زمینی متعلق به پدر اینجانب بوده که به برادر کوچکم واگذار شد و توافقاتی که با شهرداری انجام شد مجوز ایجاد بازار ماهی فروشان گرفته شد و عنقریب سرویس بهداشتی کنار آن خراب و این بازار احداث خواهد شد که یک مغازه نیز به شهرداری واگذار می شود.

وی ضمن اشاره به پیگیری جدی مرزهای قانونی  ساداتشهر معروف به پلاک 23 افزود: زمینی برای بازار سادات شهر در این دوره از شورا خریداری شد و همچنین زمین آتش نشانی نیز با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رفع مشکل شده و کلنگ احداث ایستگاه آتش نشانی به زمین زده شد و اکنون در حال ساخت می باشد.

شعبانی تعدا د مصوبات شورای اسلامی کتالم و سادات شهر را در سال 1386 ، 159 مصوبه ، در سال 87 ، 159 مصوبه ، در سال 88 ،117 مصوبه و در سال 89 ،136 مصوبه اعلام کرد و گفت : در سال 90 ،171 مصوبه و در سال 91 تا به اکنون 164 مصوبه را شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر تصویب کرده است که تقریبا همه آنها اجرایی شده است.

شایان ذکر است به علت فقدان وقت در این جلسه 3 ساعته به سوالات خبرنگار« روزنامه دیار سبز »پاسخ داده نشد که مقرر شد اعضای شورا به صورت مکتوب به سوالات آن نشریه پاسخ دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک کتالمی 1391/11/03 ساعت 05:27 ب.ظ

جالب بود دوستانی که تا دیروز با آوردن نفرات از همین روستا ها و ..... برای خود رای جمع کردن حالا دارن واسه شهرمان تصمیم می گیرن.

میخوام ببینم این 2 میلیارد تومان خرج چی شد؟!
فکر کنم بیشتر خرج سند گرفتن زمینهای خودشان شد.

40 سال عمر گرفتم هنوز کتالم همان شهر قدیمی هست.
حالا باز جای شکرش باقی هست که 20 ساله اونجا نیستم.

متاسفم که کتالم را یک بخش و شهر میدانند.
راستی شورای شهر هم نزدیکه. لطفا" اتوبوسها را آماده کنید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.