پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

وای برما که این همه می دانیم اما خود به آن عمل نمی کنیم

در یادواره سردار شهید خلبان خلعتبری:

معاون اول رییس جمهور به جای حضور در منزل امیرسرلشگرخلبان شهید حسین خلعتبری به دیدار مادر وزیر اقتصاد رفت.

...واین بدعت گذاری مسئولان کشوری ماست که درمجلسی به نام یک شهید ملی که قهرمان کشورشان نیزهست حاضرمی شوند اما به خود اجازه نمی دهند حتی به منزل آن شهید بروند وبازعجبا که همین دولتمردان همه چیزدان وخیرخواه مردم به جای اینکه خود به دیدارخانواده شهید بروند دراقدامی که به واقع یک بدعت نو، دردولت عدالت خواه دکتراحمدی نژاد است، خانواده امیرخلبان شهید خلعتبری را درمحل استراحتگاه خویش به حضورطلبیده وضمن صرف نهاروگفت وگویی کوتاه به همین بسنده کرده ودیدارشهید را به فردای قیامت موکول می کنند وبه بهانه فشردگی برنامه کاری راهی بازید ازپروژه نیمه کاره ودرحال ساخت بیمارستان 256 تختخوابی مهرماندگارتنکابن می شوند که البته نخست به آنجا نمی روند واین جمع شریف درمیانه راه تغییرمسیرداده وبه منظوردیدارمادرگرامی وزیراقتصاد ودارایی،  راهی منزل پدری وی می شوند.


به ادامه مطلب رجوع کنید

انعکاس-هوشنگ امیدی/سومین یادواره امیرسرلشگرخلبان شهید حسین خلعتبری قهرمان جنگ های دریایی وطرح های پدافندی و268 شهید رامسر، همنوا با اربعین حسینی واقامه نمازظهروعصر، با حضوروزای نیروواقتصاد ودارایی وسخنرانی معاون اول ریاست جمهوری درمصلی امام جواد الائمه این شهرستان به پایان رسید.

سومین یادواره امیرسرلشگرخلبان شهید حسین خلعتبری قهرمان جنگ های دریایی وطرح های پدافندی و268 شهید رامسر، درحالی با حضورمسئولان شهرستانی واستانی وکشوری وبا همراهی جمعی ازمقامات وامرای ارتش، نیروی دریایی وهوایی وشهروندان رامسر، همنوا با اربعین حسینی درمصلی حضرت امام جواد الائمه برگزارشد، که با حرف وحدیث بسیاروحاشیه های بی شماروالبته بدعت گذاری مسئولان وسخنران مراسم، همراه بود.

 دراین یادواره که مراحل مقدماتی واجرایی آن طبق برنامه ریزی های انجام شده ازطرح وپیشنهاد تا مرحله اجرا بیش از3 ماه به طول انجامید ودرکمتراز3 ساعت  به پایان رسید، کم لطفی هایی به خانواده شهید وروح بزرگ وجاودانه شهید شکل گرفت که جایی بسی تاثروتعجب وتاسف دارد ومتناسب با شان صاحب مجلس یعنی شهید حسین خلعتبری نبود. البته امیرسرلشگرخلبان شهید حسین خلعتبری، آنقدربزرگ هست که هیچ عمل نابخردانه ای نخواهد توانست برمقام جاویدان این اسطوره ملی وفراملی خدشه وارد کند. ولی چیزی که سبب رنجش خاطرشد وذهن حاضران ومخاطبان مراسم گرامیداشت شهید حسین خلعتبری را به چالش وا داشت وباعث نارضایتی مردم واصحاب رسانه شد، ناهماهنگی ها وعدم برنامه ریزی دراجرای برنامه، متناسب با شان ومنزلت اربعین حسینی وشهدای رامسرخاصه شهید خلعتبری بود. یادواره ایی که به واقع به پاس اخلاص شهید، با مجلس اربعین حسینی تقارن پیدا کرده بود اما مجریان برنامه، نتوانستند ارج وقرب این مجالس مذهبی، اعتقادی ومعنوی را آنطورکه باید به جا آوردند.

با این وجود مجلس گرامید داشت امیرخلبان شهید خلعتبری این سرداررشید وطن که با تمام وجود برای سربلندی هموطنان خود ودفاع ازمرزهای زمینی وآسمانی کشورتا پای جان دربرابردشمن ایستاد وشجاعانه جنگید وچون مردان دلیردراوج عزت درآغوش لایتناهی خدا به آسمان شهادت پرکشید، برای عمران وآبادانی وتوسعه زادگاه خویش نیزمفید بود وبه مسئولان یادآورشد که وجود هرشهیدی درطول زمان می تواند خیرابدی را برای ملتش به ارمغان بیاورد، زیرا درکنارسومین یادواره شهید خلعتبری که سالها بود به فراموشی سپرده شده بود، به یمن حضوردلتمردان دولت دهم ، اعتبارات چند میلیاردی جهت به انجام رساندن پروژه های نیمه تمام والبته پرحاشیه رامسرنظیرتصفیه خانه آب شرب وپروژه فرودگاه این شهرستان درنظرگرفته شد که این موهبت الهی وهمکاری دولت را بایستی مرهون خون پاک شهدای رامسربه ویژه شهید حسین خلعتبری دانست وبه احترام روح بلندش که تا عرش علی عروج کرد، خاضعانه قیام کرد ودرود فرستاد وافسوس که دولتمردان به ظاهراندیشمند وکاردان وسخنران وباخرد وهمه چیزدان حتی حاضرنشدند برسرمزارش حضورپیدا کرده وجهت شادی آن عزیزسفرکرده، حتی یک حمد وسوره کوتاه قرائت بفرمایند!!!

 واین بدعت گذاری مسئولان کشوری ماست که درمجلسی به نام یک شهید ملی که قهرمان کشورشان نیزهست حاضرمی شوند اما به خود اجازه نمی دهند حتی به منزل آن شهید بروند وبازعجبا که همین دولتمردان همه چیزدان وخیرخواه مردم به جای اینکه خود به دیدارخانواده شهید بروند دراقدامی که به واقع یک بدعت نو، دردولت عدالت خواه دکتراحمدی نژاد است، خانواده امیرخلبان شهید خلعتبری را درمحل استراحتگاه خویش به حضورطلبیده وضمن صرف نهاروگفت وگویی کوتاه به همین بسنده کرده ودیدارشهید را به فردای قیامت موکول می کنند وبه بهانه فشردگی برنامه کاری راهی بازید ازپروژه نیمه کاره ودرحال ساخت بیمارستان 256 تختخوابی مهرماندگارتنکابن می شوند که البته نخست به آنجا نمی روند واین جمع شریف درمیانه راه تغییرمسیرداده وبه منظوردیدارمادرگرامی وزیراقتصاد ودارایی،  راهی منزل پدری وی می شوند. باید گفت بردکترحسینی به تنهایی شکوه وگله ایی وارد نیست زیرا اوبه رسم ادب به دست بوسی مادرخویش می رفت ولی نمی توان ازاقدام دیگرهمراهان خاصه دکتررحیمی معاون اول ریاست جهوری به آسانی عبورکرد زیرا این ملاقات نزیدیک به یک ساعت زمان می برد واین عزیزان با تاخیردرمحل پروژه بیمارستان حاضرمی شوند وازهمه اینها گذشته پس ازبازدید سراسیمه وگفتمانی کوتاه وصد البته بدون جمع بندی، سپس شهرستان تنکابن را به قصد حضوردرمراسم سالگرد کردان درساری ترک می کنند وجای بسی شگفت است که این باردرطول مسیرراه شوق دیدارمادرشهید شیرودی این مسئولان عالی رتبه را به وجد آورده وآنها را به منزل امیرخلبان شهید شیرودی هدایت می کند ومی روند.

گویی دراین کشورگل وبلبل قطع رجال است که جمع کوچکی ازاعضای کابینه دولت دهم که صرفا جهت حضوردرمراسم بزرگداشت امیرخلبان شهید خلعتبری، به مازندران وشهرستان رامسرتشرف فرما شدند، حال باید به طورسراسیمه وسرسری، دردیگرمراسم های استان نیزحاضرشده وبه دیدارهای جانبی شتافته اما ازاصل مطلب غافل شوند ومردم ولایتمداررامسروهم محلی ای های شهید خلعتبری را که ساعت ها بود برسرمزارآن شهید بزرگوارمنتظرقدم رنجه این حضرات بودند ، آنها را درکمال ناباوری برای همیشه چشم انتظاربگذارند.

 این چنین است که نگارنده رفتاروعملکرد سخنران مراسم گرامیداشت شهید خلعتبری را که درطول سخنرانی خود، تنها به ذکرچند جمله ازخلوص شهید اکتفا کرد ودرادامه به تشریح علم فناوری اطلاعات وتسخیرروح واثبات آن والبته این که شهید حاضروناظرعملکرد ماست، پرداخت وحتی ازمطالبی که دراختیاروی قراردادند استفاده نکرد. چه نیکوسخنی گفت آنگاه که شهید را طبق مستندات قرآن برخود وهمه ما حاضروناظردانست اما این دانست وگفت ولی خود وهیئت همراه به آن عمل نکردند. وبه آنجا رفتند که چندان واجب نبود وصد افسوس که مسئولان شهرستانی هم دراین رفتاردورازانتظاربا آنها همراه شدند وبه این دل خوش کردند وبه این اندیشیدند که بایستی رهاورد سفر، را دودستی چسبید ونه حواشی آن را که تا بوده این مسائل بوده وازاین به بعد هم خواهد بود. پس چند میلیارد اعتبارملی را باش وشهرنمونه گردشگری جهان اسلام ومنطقه آزاد گردشگری رامسررا، که قصد دارد با دستاویزقرار دادان اعتباراسطوره های ملی اش، بازهم به جهانی شدن بیندیشد. این نیزمبارک باشد.

ناگفته نماند مراسم یادواره امیرخلبان شهید حسین خلعتبری حاشیه هایی ازجمله ممانعت ازورود خبرنگاران محلی وشهرستانی به هنگام بازدید ازپروژه فرودگاه رامسرالبته به جزخبرنگارخبرگزاری دولت وهمچنین مسائل دیگربه همراه داشت که صاحب این قلم به پاس احترام به روح بزرگ شهید خلعتبری ازذکرآنها خود داری می کند ودرپایان به یمن تقارن یادواره این شهید ملی واربعین حسینی ازسرصدیق وحرمت خون شهدا، کلام خویش را با بیان این شعربه پایان می رساند.

امید که مسئولان بیاموزند هرگزازمقام شهید استفاده ابزاری نکنند.

«تا قیامت نرود نقش توازلوح ضمیر، حیرتم گشت، بگواین چه معماست حسین، گرچه شد جوهرعشق ازاین قلمِ عاطفه پاک ، رقم مِهرتوبرصفحه دل هاست حسین».  

 

نظرات 11 + ارسال نظر
دوست 1391/10/22 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام آقای بهرامی یک مسئله ای است که چند مدتی فکرم رامشغول کرده است و این که در هیچ جایی نه شنیده و نه دیده ایم که برای خیابانهای اصلی و کمربندی های شهر که دارای بلوار هستند در فاصله کمتر از 1000 متر سه بریدگی گذاشته شود که دارای عرض مناسب برای ورود و خروج در نظر گرفته نشود ولی در رامسر چنین مسئله رخ داده در بلوار هلال احمر یا کمربندی شیرلو حدفاصل پمپ بنزین بالابندی تا سه راهی بهشت زینبیه سه بریدگی باز میباشد و با توجه به عرض کمربندی خطرات بالقوه ای را بوجود می آورد و در پی پیگیری اهالی منطقه جواب داده شد که کمیته فنی ترافیک شهرداری تصمیم گرفته است که انسان شک بر عقل سالم این کمیته خواهد کرد و یا پشت پرده خبرهایی است . بریدگی دوم در حال احداث فقط جهت پمپ بنزین در نظر گرفته شده است......... خواهشمندم اگر می شود پیگیری نمایید زیرا از راه حضور ی نزد مسئولین جوابی گرفته نشده است . با تشکر

علی 1391/10/21 ساعت 06:46 ب.ظ

کاشکی به جای این مطلب می زدید:

ای بابا تا اسه کوجه هس بان
تا جایی که من یادمه و 14 سالم بود مراسم باشکوهی بود.
در این چند سال من اصلا" ندیدم که اینقدر مانور بدهند
نابغه بود

نازنین 1391/10/17 ساعت 10:08 ق.ظ

تا بوده همین بوده ،همه دنبال منافع خودشون هستن ،مسئولای ما نمیتونن یه روستا رو سروسامون بدن چه برسه به شهرو مملکت رو،گاز کشور ما به هندوستان رسیده ولی ما هنوز گاز نداریم با اینکه بودجشو از دولت گرفتن ، واقعا جای تاسفه.

انیما 1391/10/16 ساعت 04:38 ب.ظ http://ramsarscouts.blogfa.com

سلام.وبلاگ زیبا و جالبی دارید.

خوشحال میشیم که به ما هم سر بزنید.

درصورت تمایل مارو

/وبلاگ رسمی پیشاهنگان رامسر/

لینک کنید.

خبرمون کنید با چه عنوانی وبلاگ زیبای شمارو لینک کنیم.

باتشکر:فرمانده مردمداری مهرگستر.

(واحد پیشاهنگی سازمان جوانان هلال احمر رامسر)

سلام گالش وچه خوب هسی برار؟؟
خستم تره بوگوم وبلاگ سرگالش رامسر راه دکت. وره اطلاع رسانی بکن.
تی قت قربان بشم برار جاااان.
تی تره باغ دله لوویم

همشهری 1391/10/16 ساعت 12:27 ب.ظ

این انتقاد مشکلی رو حل نمی کنه اما هیچ کدام به این موضوع فکر نکردید که سایتهای مازندرانی خبر یاد واره شهی خلعتبری را در خبرهایشان پوشش ندادند چرا؟

رعیت 1391/10/16 ساعت 12:10 ب.ظ

با سلام
. خواهشا زیاد به حاشیه نپرذاز بعدا مجبوری مث رامسرنوشت عذرخواهی کنیا.

سلام
مراسم در نوع خودش باشکوه برگزار شد

علی 1391/10/16 ساعت 08:31 ق.ظ

بدین وسیله اینجانب همزمان طرفین قضیه یعنی پوزخند و انعکاس و رحیمی و خلعتبری و شیرودی و همراه و دوست وحسین کرد شبستری و بقیه روستاها و نواحی صعب العبور را محکوم می کنم و به شما هشدار می دهم که مواظب رفتار خود باشید و علیه امنیت ملی اقدام نکنید ...

همراه 1391/10/15 ساعت 10:28 ب.ظ

با سلام. مقام شهید خلعتبری و سایر شهدا انقدر بالاست که نامبرده لیاقت حضور رو نداشت و این از بی سلیقگی مسئولان برگزار کننده این مراسم بود که ایشون رو دعوت کردند.
در ضمن حتما با توجه یه نقش بی بدیل مهندس حسینی در شکوفایی اقتصاد مملکت ظرف چند سال اخیر، ایشون خواستند از مادر محترمشون بصورت حضوری قدردانی کنند!!

دوست 1391/10/15 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام ول کنید این خبر سوخته رو بچسبین به اخبار مهم تر با به اندازه کافی از سخرانی های فلسفی معاون بهره بردیم خواهش می کنیم دیگه تکرارش نکنید تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.