پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

چرایی جدایی خرمیان از سلطانشان

( با عنایت به درخواست چندین ساله علاقمندانی از غرب استان مازندران جهت جدایی از مرکز استان و تشکیل استانی جدید، و همزمان با طرح سوال نمایندگان استانی مجلس شورای اسلامی از طاهایی استاندار مازندران در خصوص چرایی اعتبار تخصیصی( لاهوتی و غیبی ) 130 میلیارد تومانی ( غیر وصولی ) دولت به غرب استان مازندران دستمایه این نوشتار می باشد)

 چندی است سمبل خان درخواست جدایی خرمیان از سلطانشان را به گوش سرورانمان در مرکزرساند. اما آنان به دلیل بیگانگی در زبان و لهجه خود با خرمیان غرب استان به زبان جامعه جهانی و استعماری هی ازپیش خودمی گویند Sari  . .

سمبل خان به نقل از خرمیان به عرض سلطانشان رساند ، ظاهرا شما در دیدار با ابراهیم طاها پاشا چالوسی اعتراض نمودید که چرا شما 130 میلیارد تومان به بلاد خرمیان کمک مالی نموده اید. سمبل خان عرض کرد" سل طانم !" قاصدانی از بلاد خرم می گویند دگر ما را با دربار سلطان کاری نیست . هرچند دین ما یکی باشد ولی از زبان وفرهنگ بیگانه باشیم.

سبمل خان دیگر رعایا ما چه می خواهند؟

سل طانم ! " می گویند شما مارا فقط برای خوش گذرانی هایتان و تنوع بخشی به حرمسرایتان می خواهید و بس . سالها شمامارا هم کفو و هم شأن خود ندانسته اید.

سمبل خان دگر چه؟

سل طانم ! ، می گویند آن بابلی یان و آملی یان هم فقط آبگرم ما را می خواهند و آن بیلی هایمان را! هرچه بیلی داریم سوار نیسان هایشان می کنند می برند سر می برند و می خورند!

سمبل خان بگویید ببینم این بیلی ها! دیگر چه صیغه ی است ؟

سل طانم ! خدا مرا نکشد ، توبه ، توبه، سرورمان تعبیر بد نفرمایید  بیلی همان اردک هایمان باشد.

سمبل خان آیا چیزی هست که باید به عرض ما برسانید؟

سل طانم ! فدایت شوم آن چاکرانتان می گویند که سرورمان را ملک پادشاهی به زیادت و طولانی باشد و مارا نشود که در این مسیر طولانی و پر خطر به دادخواهی به مرکز بیاییم هی پاشایی نباشد و مارا به هیچ اذنی و پاسخی به مشکلاتمان به دیار مان  بازگردیم.

سمبل خان کسی از همسایگانمان بر طبل جدایی خواهی این غربیان می کوبد؟

سل طانم ! لاهوتی نامی از بندر لنگرود که ساکن درپایتخت است افاضه نمودندی که رامسر و تنکابن از آن گیلان بوده باشی که به حق باید به دامنش بازگردانیمی.

ما این سفیر ونیزی لنگرودی را خود درمجلس ادب خواهیم کرد . اگر ما آن داماد شجاع نباشیم که گیر 130 میلیارد داده باشیم، اجازه دهیم که دیگران برای حریممان خط و نشان بکشند.

سمبل خان خفه مان کردی دیگر چه می خواهند این جدایی طلبان غربی ؟

سل طانم! ، اجازه دهید به عرض مبارکتان برسانم که ظاهراٌ پاشایی از سوادکوه منصب ریاست دفتر تهران شده است . خیانتی از این آشکار تر که آنان می خواهند سوادکوه و رامسر دوباره پیوندی تاریخی دهند. که دیگر مارا هیچ نمانداز ملک و ملت. گویند که حاکمی از آران سمنان بدیشان حکم دادی. سرورم مستحضر هستند همان سمنانی که سالها از ما جدایش ساختندی.

سمبل خان به ابراهیم پاشا بگویید تا حکم کنیم آن 130 میلیارد کوفت شان شود . ولی اگرباز بخواهند ساز جدایی سر دهند پاشا هایشان را در پایتخت رد صلاحیت خواهیم کرد، یا قوانین انتخاباتی را به نحوی تغییر دهیم تا چهار سال دیگر حالشان گرفته شود. حال بروید ما کارداریم .

اه ی ما سمبلیان هم خیلی کار داریم !! باید برویم تا این خبرها را رسانه ی کنیم.

پژواک رامسر/ مطلب توسط یکی از خوانندگان وبلاگ ،برایم ارسال شد که آنرا برای استفاده دیگران در خروجی وبلاگ قرار دادم./با تشکر از صبر و حوصله شما مخاطب عزیز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.