پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سفرهای شهرستانی راه بیاندازیم

در ایام هفته دولت ، همراه  مسئولین به روستایی از توابع شهرستان  رامسر برای تهیه گزارش رفتم.پس از پایان کار و گپ و گفت های مسئولین شهرستان با برخی از اهالی آن روستا که مهمترین خواسته شان آسفالت  جاده روستا و ارتباط روستا با منطقه شهری بود!!!، یکی از آنها که به نظر بقیه مسن تر بود خطاب به فرماندار گفت :این اولین بازدید مسئولین شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از این روستای دور افتاده  است.جمله ای که ساعتها فکر مرا به خود مشغول ساخت.

یکی از ابتکارات دولت نهم و دهم  ایجاد پل ارتباط مردمی از طریق سفر به تمامی استانها و تماس مستقیم با مردم است.شاید برخی از کارشناسان اقتصادی و احیانا کسانی که با جبهه سیاسی دولت تقابل دارند سفرهای استانی را دارای بار هزینه ای فراوان و کاری عبث ،عدم بازدهی اقتصادی و نقدهایی را نیزبر آن وارد سازند (که در این وصف از تحلیل این موضوع صرف نظر می کنیم)  ولی در مجموع آنچه را که به وضوح می توان دریافت، حضور مسئولین در بین قشر عامه مردم و صاحبان انقلاب که گاهی  سهوا و گاهی عمدا فراموش می شوند می تواند انرژی و روحیه تلاشگر آنها را بیفزاید .مردمی که تمام دغدغه شان کسب رزق و روزی حلال و با نیتی پاک برای گرداندن چرخ های اقتصادی این کشور که صدای کندی حرکت آن به گوش می رسد از هیچ تلاشی فروگزار نمی کنند.

با این حال نکته ای که قابل نتیجه گیری و بررسی است این است که دولتی که خود را موظف  میداند با مشکلات،صرف هزینه و دردسر های فراوان به نواحی دور دست ایران زمین برود و با مردم دیدار داشته باشد و معاونان و کاتبانش دردو دل مردم را بشنوند و بچشند چرا نباید عالیترین نماینده دولت در استان و شهرستان اینگونه کارها را الگوی خود قرار دهد و حداقل ماهیانه خود را موظف نمایند تا به نقاط دور و نزدیک حوزه مدیریتی خود سر بزند و دردو دلهای مردمان را گوش سپارد و حداقل موجب روحیه شاد و امیدواری در بین مردمان آن منطقه باشد.

مسلما اگر فرمانداری با حضور در یک روستای دور افتاده که 30 و اندی سال ،هیچ مدیری خود را موظف ندانست که حتی به صورت تفریحی به آنجا بشتابد رفت بسیار سودمند تر است از کار مدیریتی اش در دفتر وصرفا خود را به سخرانی و ... ملزم سازد خواهد بود.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مرادی 1390/06/29 ساعت 03:20 ب.ظ

آخرش ما نفهمیدیم رضاخانی خوبه یا بده
خدا همه ما را به راه راست هدایت کنه

سلام آپم با موضوع (غروب صادق!!!) با احترام دعوتید..........فقط نظر یادتون نره..........التماس دعا........یا حق

دوست کرمانشاهی 1390/06/28 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام دوستان باز هم خوبست که شما به یک همچین بهانه ای فرماندار خود را دیدید وشناختید باور بفرمایید درشهر ما فرماندار و دیگر مسولین انقدر فعال !!!!! هستند که من حتی اسم انها را از جمله فرماندار خیلی محترم را نمیدانم باور کنید من از فرمانداری تنها چیزی که در ذهنم است ساختمان سنگی ان است که بعضی وقتها از داخل ماشین از سر تفنن و گذرا نگاهی به ان می اندازم در شهر و دیار ما اصلا فرمانداری و کارهای ان با اینکه در شهر وجود دارند ملموس نیستند و اوضاع شهر خود به خود پیش میرود پس میبینید که اوضاع شهر ما نیز دست کمی از روستای مذکور ندارد.
همه جای ایران سرای من است.

سلام
نکنه زبونم لال فرماندارتان مثل حضرت سلیمان تو کاخش بر عصایی تکیه زده و مرده و شما خبر ندارید
حتما سری به فرمانداری شهرتان بزنید خالو

سلام خوبید؟ واقعا درسته اما اینم هست سر زدن الکی هم فایده نداره ها...........مثلا بعضی ازین بچه های بالا که میان و سخنرانی می کنن فقط حرف میزنن اما عمل کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میان میگن ما واسه شما فلان کارو میکنیم مخصوصا این نماینده های مجلس که قبل انتخاباتشون خیلی قشنگ حرف میزنن ادم پیش خودش میگه این دیگه منجی شهره اما تا رای میاره من نمیدونم از رای ماست یا فطرت ادمه که اصلا انگار نه انگار چنین حرفی زده حالا بیاو ثابت کن که اقا نگفتی فلان کارو میکنی......سر زدن به مناطق محروم کار بسیار پسندیدست اما بخش مهم ترش اینه که وقتی مردم یه روستا یا یک شهر مسئولین رو می بینن ازشون انتظار دارن اما خوبه که مسئولین وقتی می بینن مردم به خاطرشون میان و تائیدشون می کنن یه کم به حرفایی که می زنن عمل کنن بخدا ایران گلستان میشه هرکی کارشو درست انجام بده و مردو زن عمل باشه.........بالاخره اپ کردید ممنون از نوشته ودرد دل زیباتون............التماس دعا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.