پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اشکتچال زباله دان شهری رامسر

چند روز پیش برای خرید ماهی به سمت اشکتچال(نام محلی در مسیر ییلاق جواهرده) راه افتادم.هنوزم مثل بچگی هام از خودم می پرسیدم که آیا همه ی همشهریهام می دونن که بیشتر از 12 سال یا شایدم خیلی بیشتر که توی جاده جواهرده در دره ی اشکتچال استخرهای بزرگ ماهی قزل آلا وجود داره که آب مصرفی این استخرها از همون آب رودخانه ی صفارود تامین میشه و طعم ماهی هاش خیلی خوبه.اگر همه ی همشهریام می دونستن ،که نمی رفتن از 2000 و 3000 تنکابن (شهسوار) خرید کنن.آره داشتم میگفتم .وقتی رسیدم به استخرهای ماهی دیدم جلوی درب نوشته از آوردن ماشین به داخل محوطه خودداری کنین ،منم طبق سرسخت بودن هر رامسری گفتم لابد اینو برای مسافرا و غریبه ها نوشتن،اما من غافل از این بودم که صاحب فعلی استخر دیگه همشهری ما نیست،وقتی رفتم با پسری که مسئول فروش ماهی بود آشنا شدم و از لهجه اش فهمیدم که بومی نیست.بعد گفتم شاید مازنی باشد ،ازش پرسیدم اهل کجایی.اون گفت از علی گودرز اومده،گفتم چرا؟گفت آخه اینجا واسه ی دوستامه ،گفتم دوست رامسری داری؟گفت نه و برام توضیح داد که همشهریاش توی مزایده اینجا رو برنده شدن.بعد از خرید ماهی و خداحافظی توی راه برگشت داشتم به این فکر می کردم که یعنی رامسر با داشتن خیلی از سرمایه دارها بازم داره به دست غیر بومی ها اداره می شه؟حتی توی یه استخر پرورش ماهی،که یک دفعه نگاهم به یکی از زشت ترین صحنه های زندگیم افتاد.آره آون کامیون با نمره ی عمومی و دولتی از طرف شهرداری محترم سالهاست که مامور ریختن زباله های تجزیه نشدنی شهرمون به اینجاست.میدونین چی؟یعنی قتل روح و جسم طبیعت،یعنی مرگ زیست بوم؟آخه مگه رامسر چه گناهی کرده که جزء استان مازندران شده ،آخه طبیعت و جنگل خدا چه گناهی دارن که باید جور بی توجهی ،بی لیاقتی و بی صدارتی مسئولین محیط زیست و علل الخصوص شهرداری رو بکشه.آخه کدوم انسان با دین و ایمونی حاضر می شه بهشت زمینی خدا رو نابود کنه و فقط پز اینو بده که رامسر عروس شهرهای ایرانه.اصلا چرا کسی نمیره یقه ی بعضی از مسئولین مازندران رو بگیره که چرا عوض پز دادن و چپاول کردن بودجه های رامسرحتی ثانیه ای به فکر احیا و رسیدگی به همه ی امور توسعه آفرین این شهر نیستن و فقط وعده های سر خرمن میدنو نهایتش میخوان با برنامه های شبکشون که اسمش سامون هست عوام فریبی کنن و پز رامسر بدن و بیان اینجا.دیگه بیش از این شرم دارم که بگم.خودتون که متوجه هستین.

اما ای کاش هرگز ،جزو مازندارن نمی شدیم و مثل گذشته (قبل از رضا شاه که سخت سر را رامسر نام نهادجز استان گیلان بوده که توسط رضا پهلوی به حیطه ی مازندارن دزدیده شدیم)همون قریه سخت سر و جواهر ده با همون دریای تمیز و جنگل دست نخورده باقی می موندیم و هرگز شهر شاهی و توریستی نمی شدیم تا از آلودگی مصون می موندیم.

سخت سر عزیز ،ای شهر با غیرت من .روزی فرا خواهد رسید که باز همچون گذشته ی گیلانی ات تمیز و پردیس گونه شوی و بدور از هرگونه بی لیاقتی و آلودگی و بی اعتنایی مسئولین،دوباره سخت سری سخت سر و پاکیزه شوی. 

یاداشت فوق توسط یک دلسوز رامسری برایم ارسال شده و به تاکید نویسنده آنرا به همان شکل در وبسایت قرار دادم. 

در ضمن یاداشت فوق لزوما نظر مدیر وبلاگ نمی باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهیار 1390/06/05 ساعت 07:20 ب.ظ http://tara72.blogfa.com

سلام شما را به بازدید از وبلاگم دعوت میکنم . بهتون قول میدم خوشتون میاداگه خواستین با نام دست های پنهان (انتی ماسون) لینکم کنین

سلام ازینکه به گیلانی ها لطف دارید ممنون چیکار کنیم دیگه اما اینم بگم تو شهر ما هم همینطوریه بابا این مسئولین فقط بلدن حرف بزنن مخصوصا نماینده های مجلس! نماینده مجلس ما که با چاقو کشی بالا میاد بعد نزدیک انتخابات که میشه کلی بنر میزنه که من فلان کارو کردم اخه مگه ما کوریم نمیبینیم تو چه کاره ای!!!!! مردم ما عادت دارن پول بگیرن و فکرشون رو بفروشن......بیاین فقط تو انزلی ناحیه بشم رو نگاه کنید از بس بو مبده که نمیشه از منارش گذشت....ما همه همدردیم

[ بدون نام ] 1390/06/04 ساعت 09:10 ب.ظ

نگارنده ی مطلب :
درود

آقا یا خانوم محترم در جواب به نظر شما:

1. شما به عمق مقاله فکر نکردید و اندیشه نکردید.

2. شما از بی محلی و محل نذاشتن مازندرانی ها به رامسر و رامسری ها کاملا نا آگاه هستید.

3.بنده نگفتم در جای دیگه از این خبرا نیست.

4. بدون تعصب اینو فراموش نکنید که گیلان به لحاظ جغرافیایی دست نخورده تر و تمیزتر از مازندران مونده.

5.آیا این مسئولین فعلی رامسر دست نشونده ی همون مازندرانی های عزیز شما نیستن.

6. لطفا شما تا موقعی که موضع خودتون رو نسبت به رامسر مشخص نکردین نظر بی فایده ندین.

7. اصلا یادم رفت ازتون بپرسم که شما رامسری هستید یا مازندرانی. چون نه من و نه هیچ رامسری آبش با مازندرانی ها توی یه جوب نمیره و خودش رو مازنی نمیدونه. چون تاریخ و فرهنگ و لهجه و حتی تغذیه ی ما رامسری ها مدافع این ادعاست.

با این حال از نظر شما سپاسگذارم.

[ بدون نام ] 1390/06/04 ساعت 07:51 ب.ظ

ابتدائا شما را ارجاع می دهم به مقاله جدید آقای وحیدی در نکوهش بومی گری.

۲- این دوست عزیز فکر می کنه در گیلان از این خبرا نیست واقعاْ پس زباله های شهری گیلان کجا می رن. جواب مشخص است کنار دریا یا جنگل. بی تدبیری مسئولین همه جایی شده و فقط مال مازندران نیست.سری به آستارا بزنید

۳- حضور مسئولین بی کفایت مشکل رامسر است نه جزء مازندران بودن. واقع بینانه نگاه کنیم.

۴- حدود چند ماه پیش یه یک مدیر اداره ای گفتم اگر این کار را شما در امل و بابل انجام می دادید و کاری که باید در عرض یک روز تمام می شد دو هفته طول می دادید مردم آنجا ساکت می نشیتند. کمی واقع بینانه نگاه کنید مشکل از خود ماست.

سکوت الهام بخش وحدت نیاز نیست . باید خط قرمز ما نه فقط کابینه !!! ببخشید رامسر باشه بلکه محیط زیست ما خیلی مهمه.

بیش از این عرضی نیست.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.