پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

خیر بزرگ رامسری

  حاج حسن احمد نژاد خیر بزرگ رامسری ،اکنون در بستر بیماری قرار دارد.وی متولد اول فروردین سال 1300شمسی می باشد.دارای مدرک تحصیلی 6 ابتدایی قبل از انقلاب می باشد.پدر مرحومش حاج علیرضا نیز از خیرین شهرستان بوده است و با اهدای زمین بیمارستان کتالم باعث تاسیس این بیمارستان شده است. 

                                                                                     

*حاج آقا یه کم درباره زندگیتون و انگیزه تان برای وقف ، برای مخاطبان وبلاگم توضیحاتی عنایت فرمایید.

***مبنای زندگی من از اوان آن بر پایه ی کمک به مستمندان و همشهریانم  بوده است.تا آنجا که توانستم در این راه کوشش نمودم و سعی کردم موفق باشم.الحمدلله تا اندازه ای نیز موفق بودم.ولی آنطوری که دلم می خواست نشد ،ولی رویهم رفته از زحماتی که کشیدم راضی هستم.من دنبال القاب و ... نیستم.

*می تونید موقوفاتتون رو نام ببیرید؟

***دقیقا خاطرم نیست و این موضوع رو می توانید از حجت الاسلام صفر قاسمی متولی وقف هایم بپرسید.

*از موقوفاتتون خصوصا از  بیمارستان کتالم که پدر مرحومتون بانی آن بودند بازدید به عمل می آورید؟

***متاسفانه من از روزی که مریض شدم دیگر نتونستم به موقوفاتم سر بزنم.

*درباره بیمارستان کتالم حرف خاصی ندارید؟

***بیمارستان کتالم باید هیئت امنایی دلسوز داشته باشد و باید همه در فکر بیمارستان باشند.مسئول بیمارستان کسی باشد که به امور بیمارستان رسیدگی کند.و اگر از بچه های محلی باشند میزان دلسوزی شان بیشتر است.

*شما موقوفات زیادی دارین.هنگامی که مردم از آنها استفاده می کنند چه احساسی دارین؟

***خیلی لذت می برم( همراه با گریه).

*به عنوان یک خیر چه انتظاری از مسئولین شهرستان دارید؟

***پیشرفت و سعادت همشهریانم.منظورم پیشرفت رامسر.

*انتظارتون از کسانی که بضاعت مالی دارند و می تونن مانند شما خیر باشند.

***برای توسعه و عمران شهرستان کمک کنند.فکر نمی کنم توقع زیادی باشد.

(قابل ذکر است که حاج آقا با کسالتی که داشتن خوشبختانه دعوت ما را پذیرفتند).

برای تکمیل مصاحبه ام خدمت حجت الاسلام صفر قاسمی مدیر موسسه نسیم رایانه رامسر و متولی موقوفات حاج حسن احمدنژاد رامسر رفتم.

*لطفا میزان وقوفات حاج آقا را می شه نام ببرید؟

***1- وقف 900 متر زمین برای ساختمان کتابخانه عمومی رامسر.

2- اهدای حدود 600 متر زمین جنب کتابخانه ی عمومی برای برای آموزش و پرورش.

3- اهدای 10000 متر زمین واقع در مارکوه بن کتالم جهت انجام امور خیریه اعم از ایتام ،بیماران خاص،و ازدواج جوانان.

4- زمین دبستان احمدنژاد پیازکش کتالم و دهها کمک دیگر.

 (تولیت کتابخانه ی عمومی و زمین مارکوه بنا بر وقف نامه حجت الاسلام قاسمی می باشد).

*لطفا خاطره ای از ایشان برای مخاطبان وبلاگم نقل کنید .

***در زمان درخواست زمین برای تاسیس کتابخانه ی عمومی شهرستان از ایشان،وی بهترین نقطه ی شهر را برای این کار اختصاص دادند. ساخت کتابخانه مدتی طول شد،در این حین وی مریض شدند.در این زمان هر مسئولی که برای عیادتش می رفتند، درخواست آماده شدن سریع تر کتابخانه می نمود.شاید اداره ارشاد نیز برای تاسیس کتابخانه به اندازه حاج حسن احمدنژاد آنقدر دغدغه نداشت.شب قبل از افتتاح کتابخانه رفتم پیش حاجی و از آنجاییکه مریض بودند بهش گفتم آیا نظری ،خواسته ای برای روز افتتاح دارین؟وی گفت خیر.از وی درخواست جمله ای کردم تا در روز افتتاح کتابخانه از وی نقل قول شود.حاج حسن احمدنژاد گفت ،با افتتاح کتابخانه من احساس می کنم تازه متولد شدم و دیگر نخواهم مرد.

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1390/02/22 ساعت 04:28 ب.ظ

بچه پر رو....واست متاسفم...تو می خوای راه آونارو پیش بگیری...چقدر این آقایون زمین هامونو بالا کشیدن...جمع کن خودتو...مواظب خودت باش...بهت اخطار داده بودم قبلن...نذار...........

م.د 1390/02/20 ساعت 03:01 ب.ظ

به قول آقای تکاسی: "هر انسان خوبی هم خیرخواه دارد و هم حسود"
انسان وقتی به نظرات ضد و نقیض آدم ها در مورد بزرگان فکر می کنه می بینه که بهتره اسمش در تاریخ ثبت نشه که هیچ، گم هم بشه
متاسفانه شاهد این هستیم که عده ای از اهالی به اصطلاح فهیم رامسر هنوز هم که هنوزه به شایعات و حرف های بی اساسی می پردازن که جدا از اینکه واقعیت دارن یا خیر، فقط باعث تخریب چهره این بزرگان میشه

"ای کاش روزگاری را شاهد باشیم که سرگرمی مردم نه تکرار شایعات بی اساس بلکه تکرار واقعیات باشد"

یه پیازکشی 1390/02/19 ساعت 08:04 ب.ظ

آهان. بله خیر هستن خدا خیرش دهد اما تا آنجائیکه من یادمه خیلی ها خوب نمیگفتن بهتره حلالیت هم بگیره. راستی از فرج اللهی هم مصاحبه بگیر . از اونهائیکه حق مردم رو خوردن هم همینطور. راستی یه خاهش دیگه اگه میشه از فرماندار جدید هم مصاحبه بگیر . ازش بخواه که دیگه وزن رطوبت چایی توی کارخانه کتالم هم رعایت بشه. آخه دیگه بسه یه خورده هم بذار گردن مردم فقیر هم کلفت بشه. بازم خواستی بگم؟؟؟؟؟؟

مازندنومه 1390/02/19 ساعت 08:02 ب.ظ http://www.mazandnume.com

درود.ایمیل ما در انتهای صفحه نخست درج شده است.با این وجود به خاطر تمایل شما دوباره اعلام می شود:info@mazandnume.com
با سپاس.

محمد ولی تکاسی 1390/02/18 ساعت 12:10 ب.ظ http://mw1.blogfa.com

با عرض سلام و تشکر از همت شما

معرفی بزرگان به مردم کار بسیار مشکلی است. هر انسان خوبی هم خیرخواه دارد و هم حسود . شما به کار خود در سطح گسترده تری ادامه بدهید و توقع مزد را از خداوند داشته باشید.
اگر توانستید از شاعران و نویسندگان منطقه خود شروع کرده و بیوگرافی از آنها بدهید تا در بخش موضوعی وبلاگ بزرگان رامسر(معاصر) نیز از آنها یادی بشود.
در ضمن مطلب زیر را در صورت تمایل مطالعه بفرمایید
عکس و اسامی خوانندگان گیلکی و رامسری
http://javaherdeh.blogfa.com/post-231.aspx

همشهری 1390/02/18 ساعت 10:22 ق.ظ

اگه این اقا دنبال نام و شهرت نبودند پس چرا نام دبستان پیازکش کتالم رو تغییر دادن و گذاشتن حاج حسن احمدنژاد

مگه شهید مدرس چش بود؟

الله اعلم

[ بدون نام ] 1390/02/18 ساعت 10:15 ق.ظ

اخه...
...
...
...

عزیز از مردی به دوره که بدون اسم و نشانی فقط میای فحش میدی و میری


لطفا خودتونو معرفی کنین تا رو در رو با هم حرف بزنیم اگه تونستیم همدیگرو متقاعد کنیم


من کار ندارم کی چیه؟
من فقط از خیر مصاحبه کردم


من هر چی می نویسم پاشم هستم لطفا الکی تهدیدم نکنید

من هر چی هستم و هر کی هستم و هر چی میخوام از نوشتارم مشخصه

به نظر من با فحش دادن هم قضیه حل نمیشه

واسه چی خداوند انسانو اشرف مخلوقات خلق کرد
واسه اینکه به با سلاح منطق و گفتگو باهم صحبت کنن نه اینکه فحش های چارواداری بدون نام و نشان گذاشتن نثار یکدیگر کنند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.