پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

واکنش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر نسبت به یادداشت پژواک رامسر

واکنش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر نسبت به یادداشت پژواک رامسر 

 

پس از درج یادداشت انتقادی "انجمن دوستداران میراث فرهنگی یا دوستداران فرافکنی؟" در پژواک رامسر و محور قرار دادن آخرین بیانیه انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر و با اشاره به اینکه انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر باید در همه زمینه های میراثی رامسر حافظ و دوستدار آن باشند صبح دیروز استاد حسن رحیمیان رئیس هیات امنای انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر طی تماسی از مدیر وبلاگ رامسر خواست عصر در جلسه ای در اتاق کنفرانس شهرداری رامسر شرکت نماید.

پس از حضور در این جلسه که به میزبانی چند تن از اعضای این انجمن تشکیل شده بود با محور قرار دادن متن آن یادداشت برخی از اعضا به ایراد سخن پرداختند.

رئیس هیات امناء انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر گفت: ما تا کنون که به مدت 10 الی 15 سال فعال هستیم و بیانیه می دهیم همگی در پاسخ به ما شفاهی اعتراض کردند و تا کنون کسی برای ما یادداشتی نفرستاد و این برای اولین بار است که یک شخصی برای ما یادداشت نوشت و کار ما را زیر سوال برد .

حسن رحیمیان گفت:رسانه های آزاد هستند مطالبی را بنگارند ولی باید توضیح بدهید که چرا تصور کردید که بیانیه ما خرج خبرگزاری ایسنا شده و اظهار تاسف کردید که چرا جلسه اعضای انجمن و شورای شهر اطلاع رسانی نشد.

وی گفت:اصلا در یادداشت مورد نظر به متن بیانیه پرداخته نشد و آن چه خود خواستید به آن پرداختید.

وی ضمن انتقاد از شیوه قرار دادن آن یادداشت در خروجی سایت گفت:اصل بیانیه برای مخاطب به درستی تشریح نشد .

رحیمیان گفت:ngo ها کسانی هستند که کفش آهنین پوشیدند و از جیب خود نیز پرداخت می کنند و جا و مکان نیز در رامسر ندارند و در چنین حالتی داشتن حب و بغض به چه معنایی است.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندیم به شهر کمک نماییم افزود:تا کنون 10 بیانیه توسط انجمن دوستداران منتشر شد که 7 تای ان بدون پاسخ ماند و از شما می خواهیم موضوع امروز را به آقای پهلوان نژاد نیز بگویید.

حجت الاسلام شیخ صفر قاسمی نیز در قسمتی دیگر از جلسه ضمن تشکر از آقای رحیمیان و اعضای انجمن و دو خبرنگار حاضر که در رسانه ها تلاش می کنند اظهار داشت:آرزوی ما درخشش رسانه است .

وی گفت:ما سازمان های مردم نهاد نباید در پیش پای رسانه ها مانع بگذاریم و باید از وجود رسانه ها استفاده کرد.

قاسمی ادامه داد:رسانه ها در بحث خبر رسانی هیچ گونه انتفاعی ندارند در حالی که سازمان های مردم نهاد حتی هزینه هم از جیب خود پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: هر چند نقدهایی بر کار مجموعه ngo ها وجود دارد ولی ما نباید فقط نقد ها را ببینیم ،آنها بدون چشم داشت به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی گفت:سازمان های مردم نهاد سیاسی نیستند ولی ممکن است در انها افراد سیاسی نیز وجود داشته باشد و به همین دلیل یکی دو ngo رامسر که به کار سیاسی می پرداختند حتی آنها را در شورای هماهنگی مردم نهاد نیز عضو نکردیم.

قاسمی با اشاره به ماهیت تشکیل سازمان های مردم نهاد گفت:ngo ها یک سازمان اجرایی نیست و در جایی که مسئولان نمی توانند فریاد بزنند ما فریاد می زنیم .

وی ادامه داد: ngo ها فقط می توانند حرف بزنند و نهایتا از یک متهم شکایت کنند ولی ngo های رامسر همه کار کرد جز شکایت .

وی ادامه داد: ngo های رامسر به شدت پشتیبان کسانی است که دوست دارند سرمایه گذاری آنهم در چارچوب قانون انجام دهند و اگر سرمایه گذار مشکلی نیز داشت ما حاضریم در این بخش کمک کنیم .

قاسمی ادامه داد:در بیانیه اخیر انجمن دوستداران خطاب به شخص خاصی نبود بلکه به سهل انگاری و کوتاهی میراث اشاره شده است.

وی گفت:برخی از مسئولین ngo را مچ گیر می دانند و در عصری که اینهمه هجمه به ngo وارد است نباید رسانه ها نیز ngo را متهم نمایند.

رئیس شورای سازمان های مردم نهاد رامسر نیز در قسمتی دیگر از این جلسه گفت:گلایه مان از میراث فرهنگی این است که آنها می گویند ما ngo هستیم و در مواردی مانند روز جهانی موزه ،طبیعت و... به ما می گویند آنها را زنده نگه داریم و از طرفی از ما استفاده ابزاری می کند و ما را دور می زند.

عیسی خاتمی گفت:کار ما را باید شورای شهر انجام می داد و اصولا ما به شخص خاصی در خصوص بیانیه آخر اشاره ای نکردیم.

وی گفت:ما با اشخاص سرمایه گذار مخالف نیستیم و در بیانیه آخر نیز ما میراث را به چالش کشیدیم و از طرفی قرار نیست همه جا دخالت کنیم.

خاتمی ادامه داد:در قسمتی از یادداشت مورد نظر خلط مبحث شده و انجمن دوستداران با انجمن میراث فرهنگی اشتباه گرفته شده است که این نیز از کم اطلاعی نگارنده  یادداشت بود.

وی با طرح یک سوال از مسئولین شهرستان رامسر گفت:چرا در شهرستان شورای آردو و نان و ... تشکیل می شود ولی انجمن میراث فرهنگی تشکیل نمی شود .

وی در پایان گفت:فعالیت ما ممکن است ایده آل نباشد ولی چون مفت کار می کنیم کم کار نکردیم.

کفاشی نیز آخرین عضو انجمن دوستداران بود که مطالبی را مطرح کرد.

وی گفت:رسانه ها باید با بچه های انجمن ارتباط برقرار کند و قبل از طرح مطلب واکاوی نماید .

وی گفت:این یادداشت بعد از نشست یک هفته ای با من و برخی از همکارانم در اداره میراث منشتر شد و احساس می شود که شتاب زده و بدون جوانب سنجی بود.

مدیر پژواک رامسر نیز در پاسخ به موارد مطرح شده ضمن تشکر از اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر با اشاره به اینکه درست و منطقی این بود با ارسال دعوت نامه ای از مسئول یک رسانه در این جلسه دعوت می شد نه با یک تماس تلفنی اظهار داشت:از اینکه انجمن دوستداران میراث به بهانه انتشار یادداشت مورد نظر حساس شد و از نگارنده برای شفاف سازی دعوت به عمل آمد قدردانی می نمایم.

محمدرضا بهرامی گفت:اینکه بیش از چند سال از انتشار نشریه ساحل دریا و حدود دو سال از انتشار نشریه موج شمال از نشریات بومی رامسر می گذرد و اعضای شورای سازمان های مردم نهاد رامسر حتی برای آشنایی با این رسانه ها هیچ ارتباطی برقرار نکردند جای گلایه دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه ها اطلاع رسانی است و بنده نه روابط عمومی پهلوان نژاد هستم نه سخنگوی آن افزود:منطق یادداشتم این است که به همه مشکلات میراثی رامسر به یک اندازه توجه داشته باشیم نه اینکه برای یک موضوع دوبار بیانیه دهیم و از کنار مشکل دیگر به راحتی عبور نماییم.

بهرامی افزود:اینکه بیش از نیمی از بیانیه های انجمن دوستدارن میراث رامسر بدون پاسخ ماند جای اشکال است و برای رفع مشکل بی توجهی نسبت به بیانیه های میراث باید  به فکر چاره بود که مشکل کار کجاست.

مدیر پژواک رامسر ادامه داد:می پذیرم که انجمن میراث فرهنگی شهرستان رامسر با انجمن دوستداران میراث فرهنگی این شهر را اشتباهی متوجه شدم و از این بابت از اعضای انجمن پوزش می خواهم و افزود:انجمن نباید طوری بیانیه منتشر نمایید که خبرگزاری ها و سایت های شرق استان با استفاده از تیتر های جهت دار و مغرضانه از محتویات بیانیه ها علیه ما در جهت تضعیف شهر و منطقه مان استفاده نماید.

وی با اشاره به اینکه اگر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خود را حافظان میراث می خواند و سنگ آن را بر سینه می زند فکر نکند که تنها هستند افزود:هر چند ngo  ها رایگان کار می کنند ولی باید بیان کرد که اگر در کنار رسانه ها باشند موفق می شوند و این رسانه ها هستند که همیشه در خط مقدم مورد آماج تهدید ها و حملات ناجوانمردانه قرار دارند هر چند به رسالتشان به درستی عمل کنند.

وی در پایان با تشریح قسمتی از یادداشت خود گفت:مشتاق بودم که جلسه مشترک انجمن دوستداران میراث فرهنگی با شورای شهر که در خصوص محتویات بیانیه اخیر بود از طرف این انجمن برای تنویر افکار عمومی منتشر می شد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه جوابیه ای خطاب به پژواک رامسر به دست مدیر آن داده شد تا آن را منتشر نماید که روزهای آینده از طریق این وبلاگ منتشر می شود.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
رامسری 2 1393/11/06 ساعت 08:43 ب.ظ

درهر صورت تفکرات افراد سیاسی در هر جا که باشند بر روند کار اینگونه سازمانها تاثیر گزار است چه سازمان رسمی باشه چه غیر رسمی. مخصوصا اگر رییس آن سازمان شخص ائل سیاسی شهر باشد. مگر توانایی کنترل ذهنی این فرد چقدر بالاست که جداسازی فکر در هر جای مشخص را بدرستی انجام میدهد و شاید ایشان یک سوپر مرتاض است؟

ایرانی 1393/11/06 ساعت 07:14 ب.ظ

وبسایت خبری اختلاس نیوز راه اندازی شد

رامسری 1393/11/06 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام ضمن خسته نباشید اقای بهرامی تو راه در دادگاه تفتیش عقاید برده بودند؟؟
این استاد رحیمان این چند سال کار سیاسی نکرد؟!
چطور انجمن مردم نهاد رامسری در شورای هماهنگی عضو نمی گیرد چون سیاسی است ولی از افراد سیاسی می تواند عضو اصلی باشد ؟!! ( واقعا خندار است )
این چند سال کجا بود ؟ خدمت تشکل ها را چند سالی است خودشان اعتراف دارند ولی چطور جای ندارند حتما کفش شان ریگی دارد دیگر ؟
اگر کار سیاسی نمی کنند همه افراد سیاسی را چرا دور خودشان جمع کرده این اقای رحیمیان ؟؟
امیدوارم برای شما اقای بهرامی رسالت تان را بخاطر این تذکر که احظار شده اید ادامه دهید .
با تشکر

سرگالش 1393/11/06 ساعت 09:00 ق.ظ

متاسفانه دعوت به این شیوه آنهم از یک رسانه به خاطر یک انتقاد بیشتر به بازجویی و تفهیم اتهام شبیه هست تا تنویر افکار عمومی.البته در رامسر این نحوه جلسه و دعوت مرسوم است .به یاد دارم روزی یکی از جوانان شهر کع اتفاقا قاری قرآن و موذن نمونه ای هم بود به اعضای هیات امنای مسجد محلشان نامه ای فرستاد که چرا از جوانان و نوجوانان خوش صدا در اذان گویی از بلندگوی مسجد استفاده نمیکنین.اون هیات امنای محترم بجای بررسی پیشنهاد جلسه ای ترتیب دادند و آن جوان نامه نگار را.دعوت و هرچه از دهان مبارکشان رسید نثار آن جوان کردند که اساسا توچه حقی داشتی چنین نامه ای بنویسی و چرا جرات کردی چنین پیشنهادی بما بدهی.ما خودمان هرکاری تشخیص بدهیم انجام میدهیم.
من از بهرامی و پژواک دفاع نمیکنم و اگر ابهام و اشتباهی در درج خبر یا گزارشی رخ داده بایستی رفع ابهام نمایند ولی این شیوه محاکمه هم قابل پذیرش نیست.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.