پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

دوستداران میراث فرهنگی رامسر یا دوستداران فرا فکنی؟!!!

دوستداران میراث فرهنگی رامسر

یا دوستداران فرا فکنی؟!!! 

 

چندی پیش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر بیانیه ای با عنوان "یک بام و دو هوا " منتشر کرد.(کلیک کنید).

در ابتدای امر با نگاهی سطحی مطالب مندرج را رصد کردم ولی پس از چند روز متوجه شدم که مطالب این بیانیه به عنوان خرج گلوله شلیک خبرگزاری ایسنا به «آرامش رامسر » نیز استفاده شد.

تامل من زمانی دو چندان شد که همین بیانیه در فصل نامه سمن رامسر توسط شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد این شهرستان با ماهیت فرهنگی-پژوهشی نیز منتشر شد.

از آنجاییکه در ابتدای امر نیازی به نوشتن در خصوص مطالب این بیانیه ندیدم ولی پس از آنکه از تریبون سمن های رامسر نیز اعلام شد لازم دانستم نظرات شخصی خود را تحت عنوان یادداشتی به سمع و نظر مخاطبین گرامی پژواک رامسر بر سانم.

اینکه انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر نسبت به ضوابط باقت قدیمی و میراثی رامسر حساس است و نسبت به احتمال از بین رفتن آن هشدار می دهد جای تقدیر و تشکر دارد.

مسلما اگر این دوستان نبودند و تذکرات بجا و دلسوزانه شان در قالب انتشار بیانیه های متعدد نبود  معلوم نبود که اکنون رامسر را چگونه می یافتیم.

اما خوب است انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر همیشه و به دور از حب و بغض نسبت به مسائل میراث رامسر دلسوز بوده و ایده ها و نظرات گروه منسجم و پرتعداد خود که یقینا با جلسات پی در پی با همدیگر حادث می شود را تحت عنوان بیاینه برای روشن شدن افکار عمومی منتشر می کردند و همیشه تیغ انتقادات خود را با هدف همه جانبه نگری به مسائل میراثی شهرستان تیز و دوستی خود را نسبت به مسائل میراثی رامسر ثابت می کردند.

ای کاش این دوستان در قالب بیانیه ای نظرات صریح و شفاف خود را در خصوص تدفین شهدای گمنام در باغ 30 هکتاری نیز بیان می کردند .

افکار عمومی بسیار مشتاق است بداند که نظر انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در خصوص سخرانی آقای حجتی نیا در مراسم شهدای گمنام در دانشگاه آزاد رامسر در هفته های گذشته چه می باشد؟آیا با سخنان او در خصوص تدفین شهدای گمنام در باغ 30 هکتاری موافق است یا خیر؟

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در خصوص وضعیت اسف بار هتل بزرگ رامسر نیز بیانیه ای صادر می کرد.هتلی که تصویر آن نماد رامسر به شمار می رود و هم اکنون طبقه هم کف آن به قلیان سرا تبدیل شده و از سر و روی این هتل کثافت و از دورن آن رطوبت مشمئز کننده به مشام می رسد.

سوال ما اینجاست که آخرین باری که انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر از شاه نشین و سالن اجلاس این هتل بازدید کردند چه زمانی بود؟ ساختمان های مشرف به این هتل اکنون چه وضعیتی دارند؟ در آن مکان های تاریک و امن چه کسانی رفت و آمد می کنند؟

 آیا اینها جزء اموال میراثی رامسر نیست و انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر نسبت به آنها مسئولتی ندارد؟

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر بیانیه ای در خصوص کشف اشیاء زیر خاکی در هنگام راه سازی در سال های گذشته در منطقه غرب رامسر نیز اشاراتی داشتند و در صورت خلاف بودن اخبار و شایعات ، حداقل افکار عمومی را قانع می کردند.

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در خصوص چنگ اندازی به طبیعت زیبای کوه قلعه مارکوه توسط مالکین آن نیز هشدارهایی به مسئولان امر می دادند.

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در زمانی که شعار گردشگری رامسر در دولت قبل مطرح شد نسبت به اخذ بودجه برای سرو سامان دادن به ساختمان این اداره نیز اشاراتی داشتند و بیانیه صادر می کردند.

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در خصوص محتوای جلسه با شورای شهر دوره چهارم رامسر برای بیانیه اخیر خود نیز مطالبی را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر می کردند تا مردم بدانند که این انجمن با جدیت به دنبال پیگیری مطالبات خود است نه اینکه با انشتار بیانیه ای با هدف "یک هوا و دو بام " برای اهداف دیگری می جنگد.

و ای کاش ...

و در پایان ، ای کاش نگاه انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر همه جانبه نگر بود.

به عنوان آخرین مطلب باید یاد آور شد که انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در بیانیه شماره قبل خود نیز که اتفاقا به موضوع « آرامش رامسر» پرداخته بود در آن عنوان کرد که انجمن حفظ میراث فرهنگی رامسر در حدود 6 سال جلسه ای تشکیل نداده است!!!

نظرات 8 + ارسال نظر
رضا 1393/10/27 ساعت 07:08 ق.ظ

سلام ،
پول و پارتی ...!!!؟ خب عزیز جان بقیش حله.

حسین 1393/10/25 ساعت 09:39 ب.ظ

این مطلب دادی که ازخلاف شهرداری چشم پوشی کنی تخلف تخلفه اگردم از قانون میزنیم برای همه یکسان باشدغنی و فقیردربرابر قانون مطیع بایدباشداین دین ماونظام اسلامی ما میگوید وبس.حرف بیهوده گزافی بیش نیست .تخلف مجتمع تجاری آرامش و ادرات صدور مجوز آشگاراست؟

شهروند 1393/10/25 ساعت 07:52 ب.ظ

شک نیست که هم ساخت برج چشم انداز و هم مجتمع آرامش کاملا در تعارض با حفظ منظر و حریم بصری میراث فرهنگی و آثاری چون مجموعه هتل ها وباغ سی هکتاری و بلوار معلم و حتی مناظر طبیعی جنگل بکر و سرسبز محدوده ی جنوبی آن می باشد ولی همگان میدانیم کو گوش شنوا؟کجای این مملکت قانون به درستی رعایت میشود تا این موضوع مهم رعایت شود؟
چرا بایستی در همین روستاهای اربه کله و سرلیماک برج های آنچنانی و یا ساختمانهای چندین طبقه بدون رعایت ضوابط فنی و زیست محیطی و زمین شناسی و اکولوژیکی ساخته شود؟
در همین بلوار لیدو چرا باید به فاصله ۱۵۰ متری از ساحل دریا چنین برجها و ساختمانهای چندین طبقه ساخته شود؟کجای دنیا به چنین فاصله ای از دریا اینچنین بلندمرتبه سازی میکنند؟
به قول زیبای پژواک کجایند مدعیان دوستداران میراث فرهنگی و NGO های ....

کاظم روشنفر 1393/10/25 ساعت 05:21 ب.ظ

چرا کسی در روبروی پلاز لیدو به نظام مهندسی گیر نداد که خودش متولی امر هست ولی چندین طبقه ساخت

. 1393/10/25 ساعت 04:50 ب.ظ

بیان این مطالب چیزی از تخلف مرکز خرید آرامش کم نمی کند

ساداتی 1393/10/25 ساعت 12:59 ب.ظ

چقدر گل به خودیه این یادداشت!!! آرامش 50 تومن به من میداد جوری ازش دفاع میکردم 6 طبقه دیگهمجوز بگیره

ایرنا 1393/10/25 ساعت 12:23 ب.ظ

فرماندار رامسر گفت: با هدف ایجاد زمینه مناسب جذب سرمایه گذاران، بزودی با مشارکت نهادهای ذیربط خانه حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان راه اندازی می شود.

مطالبه گر 1393/10/25 ساعت 12:34 ق.ظ

ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر این یادداشت را بخوانند و برای آن جوابیه و بیانیه ای صادر کنند...
ای کاش انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر از عنوان انجمن خود هزاران بار روی دفتر مشق خود می نوشتند تا یادشان بیاید که این انجمن برای چیست!!
ای کاش...
ای کاش....
ای کاش.....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.